Jump to content
IGNORERAD

importera en Fyrhjuling


olmolm

Recommended Posts

Hej kan jag importera en fyrhjuling från sverige.. och vad kostar det ?? Har funderat att skicka en bättre beg i en kontainer och div andra saker

Jag är nyfiken om det är möjligt utan för mycke avgifter och skatter.. mvh kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hej kan jag importera en fyrhjuling från sverige.. och vad kostar det ?? Har funderat att skicka en bättre beg i en kontainer och div andra saker

Jag är nyfiken om det är möjligt utan för mycke avgifter och skatter.. mvh kent

100-200% på värdet i Thailand

är det en stor fyrhjuling??

Annars kan du plocka ner den i delar å ta in den typ som reservdelar eller skrot

Flygfrakt kostar ca 25 kr kilot, lyssnade på frakt på 500kg å det skulle bli ca 12 000skr

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.. Den jag hadde tängt ta med mig till thai är en Honda 400-500 cubik och då väger den 300-500 kg .. jag vet att import en bil är hj dyrt Men ta över en typ motorcyckel (Fyrhjuling)kanske hadde varit lite billigare...Men det förklarar också varför man nästan alldrig ser en Fyrhjuling i Thai

jag får kolla lite mer .. mvh kent

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret.. Den jag hadde tängt ta med mig till thai är en Honda 400-500 cubik och då väger den 300-500 kg .. jag vet att import en bil är hj dyrt Men ta över en typ motorcyckel (Fyrhjuling)kanske hadde varit lite billigare...Men det förklarar också varför man nästan alldrig ser en Fyrhjuling i Thai

jag får kolla lite mer .. mvh kent

Är det över huvud taget tillåtet att franföra en fyrhjuling på en allmän väg ? Jag har bara sett ett fåtal sådana under mina år här i Pattaya och ingen av dom har haft någon registreringsskylt, därav min fundering.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det över huvud taget tillåtet att franföra en fyrhjuling på en allmän väg ? Jag har bara sett ett fåtal sådana under mina år här i Pattaya och ingen av dom har haft någon registreringsskylt, därav min fundering.

Fritz..

Det är inte heller tillåtet att t ex framföra en moppe utan ljus såväl på dagen som på natten, men vem bryr sej.

Här är det laglöshet och tjosan, tjosan som gäller.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte heller tillåtet att t ex framföra en moppe utan ljus såväl på dagen som på natten, men vem bryr sej.

Här är det laglöshet och tjosan, tjosan som gäller.

Hej på dig du, jag bryr mig inte ett endaste dugg om huruvida ett fordon är tillåtet att framföra i den thailändska trafiken eller inte.

Det jag dock reflekterat över under mina promenader i stan är att alla tusentals moppar med sidovagn som jag sett så har samtliga en regestreringsskylt vilket inte fyrhjujlngarna (terrängående fordon) inte har.

Jag tror att alla moppar med sidovagn är "hemmabyggen" och att polisen inte bryr sig eftersom "fordonet" är inregisterat.

Det sägs även att hjälmtvång inte gäller om man åker med i en sidovagn men däremot om du sitter som passagerare bak på en moppe.

Det senare kan jag intyga på är sant. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig du, jag bryr mig inte ett endaste dugg om huruvida ett fordon är tillåtet att framföra i den thailändska trafiken eller inte.

Det jag dock reflekterat över under mina promenader i stan är att alla tusentals moppar med sidovagn som jag sett så har samtliga en regestreringsskylt vilket inte fyrhjujlngarna (terrängående fordon) inte har.

Jag tror att alla moppar med sidovagn är "hemmabyggen" och att polisen inte bryr sig eftersom "fordonet" är inregisterat.

Det sägs även att hjälmtvång inte gäller om man åker med i en sidovagn men däremot om du sitter som passagerare bak på en moppe.

Det senare kan jag intyga på är sant. :thumbsup:

Fritz..

Du har alldeles rätt i dina iaktagelser, Fritz, jag tar bara alla chanser jag kan att pissa på det här Kalle Anka-landets lagar och dess övervakare.

F ö har jag själv funderingar på att hänga en sidovagn på moppen - det börjar snudd på att bli korkat att köra omkring i bil i Pattaya.

En sidovagn för ca 6000 Baht + en plaststol för ett par hundra Baht och man fraktas bekvämt hem av frugan från baren/krogen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej 400.000 bht Det är nästan samma pris som i se. Sidovangn på min motorbike låter häftigt också.. Men att komma med en Fyrhjuling med stora pampiga däck o stor motor

Parkera vid baren svinga ett par Chang o dra sen vidare.. utan att vurpa !!!!! Men denna Farang-bike verkar svår att köpa ..för min ekonomi.. Kanske ska kolla i Laos vad

dom har där..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på dig du, jag bryr mig inte ett endaste dugg om huruvida ett fordon är tillåtet att framföra i den thailändska trafiken eller inte.

Det jag dock reflekterat över under mina promenader i stan är att alla tusentals moppar med sidovagn som jag sett så har samtliga en regestreringsskylt vilket inte fyrhjujlngarna (terrängående fordon) inte har.

Jag tror att alla moppar med sidovagn är "hemmabyggen" och att polisen inte bryr sig eftersom "fordonet" är inregisterat.

Det sägs även att hjälmtvång inte gäller om man åker med i en sidovagn men däremot om du sitter som passagerare bak på en moppe.

Det senare kan jag intyga på är sant. :thumbsup:

Fritz..

Under mina vandringar i utkanten av Phuket Town hittade jag en fabrik för sidovagnar till mopparna, men hittar ingen bild i mina samlingar från den vandringen :thumbsup:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det priset skulle jag köpt en bil istället ,,,,,,,,,, [size=6]400 000thb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]

Med det där var en riktig värsting på 700 cc, det finns flera ATV's för under 100 000 thb på den annonssidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...