Jump to content
IGNORERAD

Husförsäkring


Stigen

Recommended Posts

:na:Hej.

Någon som vet?Husförsäkring,huset byggt 2006 160 kvadrat.

Försäkringen skall inefatta brand,inbrott lösöre för ca 200.000 Bath.

Ligger i Nakhon Ratchasima området.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehehe, ursäkta mej, men jag tror att du kommer att få en hel del nya inblickar i det Thailändska samhället när du ska ta en husförsäkring. Du kommer naturligtvis att vara välkommen att betala din försäkringspremie, men så långt som jag har orkat forska har det ännu aldrig inträffat att en försäkringstagare har fått ut tillnärmelsevis av vad han/hon har avtalat om i händelse av skada. Svinaktig som jag är så utgår jag från att det som falang är ungefär som att vara "a one-legged man at an ass-kicking contest". Ser fram emot att bli brutalt rättad om jag har fel.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själklart finns det bra och seriösa försäkringsbolag i Thailand.

Annars skulle de inte vara långvariga på marknaden.

Finns ju många som t.o.m. har utländska ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina erfarenheter med Thailandska forsakringsbolag ar dels for manga och dels enbart positiva. Snabbt, smidigt och enkelt och laga krav pa styrkande dokumentation. Detta har gallt dels forsakringar i mitt eget namn och min frus namn. Det har ocksa gallt saval husforsakring (byggnadsforsakring) av en grund m.m som forstordes i tsunamin, 3 olika krockar samt vattenskada i lght.

Som Burken sager -finns en rad Singapore-baserade bolag som forsakrar i Thailand - vilket kan vara ett alternativ for den orolige.

Stigen - att inte forsakra kanns som en sjalvuppfyllande domedags profetia - da ar det latt att vara efterklok.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

HEJ, KAN REK ETT BOLAG SOM HETER AXA, DOM HAR EN HUS O HEMFORSAKRING SOM KOSTAR 6000 BAHT PER AR, KOLLA DEN, DEN AR BRA

              SVEN

Link to comment
Dela på andra sajter

HAR HAFT INBROTT I MITT HUS 2 GGR VARAV EN GANG NAR VI LAG OCH SOV, AXA BETALADE GANSKA OMG. FOR SAKER SOM FORSAKRNGEN TACKTE, DOCK EJ GULD O KONTANTER, MEN DET STAR JU I DET FINSTLTA

            SVEN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Vi fick offert från AXA. Helförsäkring brand, stöld, inbrott, åverkan, oväder, vattenskada o.s.v.

2,5 milj + 500.000 lösöre skulle kosta 6400 baht per år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej..

Jag rekomenderar ocksa AXA..

Vi hade tsunamiskador och dom satte efter 2 dagar in 850tusen Baht pa mitt konto...

Har ocksa krockat med bilen och dom hellackade den och fixade alla smabulor trots att bara skarmen blev skadad.

Problemet ar med bilforsakringar att premien stiger mycket aret efter!

Husforakringen tacker valdigt bra mot till och med naturkatastrofer.

MEN vid elskada tacker den bara 20tusen Baht(tror jag det var).Men det som brinner upp far man betalt for..

Mvh Basse www.victoriapatong.com  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...