Jump to content
IGNORERAD

Melodifestivalen 2012 - Olika deltävlingar


Oregistrerad

Recommended Posts

Jag har ju skrivit om den första deltävlingen i Växjö, men hittar den sjuttan inte, så jag startar en ny, hoppas att detta är på rätt ställe i alla fall... Så här tyckte jag i alla fall när jag kollat efter en lång tids väntande innan det var downloadat och klart:

[size=2][size=4]Ja så var det då ytterligare en deltävling avklarad (Göteborg del II) i Melodifestivalen. Den blev lika tråkig som man befarade. jag skrev ner lite noter redan innan jag sett färdigt det downloadade programmet och vad jag tyckte personligen om de olika bidragen kommer här.[/size][/size]

[size=2][size=4]1 - Ulrik Munther . "Soldiers"... Såg ut som en äldre "baby" och sjöng om battlefields och soldiers som liknelser visserligen. men det lät inte alls trovärdigt med dessa liknelser när de sjöngs utav denna ungdom, kändes helt malplacerat . men en bra sångröst..[/size][/size]

[size=2][size=4]2 - Hillbilley skit - fullständigt värdelöst kopierad skitmusik som inte berörde någon, knappast ens deras familjer tror jag!!![/size][/size]

[size=2][size=4]3 - Sonja Alde´n - I din himmel - Jag tyckte själv att det kändes alldeles för snyggt och tillrättalagt och GAMMALT. jag tror inte heller denna låt kommer att beröra någon alls. Vacker dam och vacker sångröst dock..[/size][/size]

[size=2][size=4]4 - Andreas L. - Aldrig, Aldrig - ja så kände jag det också. Denna typ av Bögdisco berör inte många och inte mig heller. Denne kille känns helt klart "inkvoterad" i programmet p.gr.a. att han är en minoritet, och då menar jag INTE att han är stockholmare!! jag tror resten av Europa faktiskt känner som jag här, detta är bara opersonligt och fullständigt värdelöst som ett bidrag för Sverige..[/size][/size]

[size=2][size=4]5 - Tomitej - Stormiga hav - Och så kom då den påtvingade "folkmusiklåten". Vi har ju haft ett antal av dessa i spåren av Roger Pontares fantastiska uppvisningar i bl.a. Indiandans och Same-skutt... Ingen har lyckats speciellt bra. Det verkar som om aldrig denna typ av musik slår an mer än lokalt kanske här hemma i ett enda TV-program, men att låten skulle representera Sverige - ALDRIG, det borde de fatta som komponerade den... Dock så var tjejerna väldigt vackra granna och snygga och sjöng jättebra.[/size][/size]

[size=2][size=4]6 - David L. - shout it out - det var lite Andreas Lundstedt-varning på denna låten - fast den var mycket bättre tycker jag... men man väntar fortfarande efter dessa 6 bidrag på något som åtminstone lite grand kan jämföra sig med förra veckans Loreen, eller hur?? Jag väntar på att få säga åtminsone 1 gång under denna tävling "Woaaahh". men det har varit tyst ifrån min sida hittills. jag tycker att allting är så jääkla slätstruket och tillrättalagt så man somnar ju redan efter första versen på första låten..[/size][/size]

[size=2][size=4]7 - Mimmi O. - Det går för långsamt - ja så hette denna låt, och så gick ock tiden - och den var fullständigt värdelös "barnpop eller barndisco tyckte jag, gav absolut ingenting till den som orkade lyssna. Väldigt väldigt slätstruket som det mesta denna trista kväll.[/size][/size]

[size=2][size=4]8 - Thomas di leva - ge aldrig upp - Jag har alltid under flera decennier varit en motståndare till denne kille, har alltid tyckt att han varit alldeles för MYCKETåt andra hållet istället. Men jag har gett honom chansen de sista åren och verkligen kollat in honom. jag tycker faktiskt att Thomas di leva modern eller omodern, är en grymt duktig musiker och hans låtar och tolkningar av andras låtar verkligen fängslar en som åskådare.[/size][/size]

[size=2][size=4]jag tyckte här att text och musik var jättebra och det var originalitet, i alla fall om man jämför med den andra EPA-skiten. men jag betvivlar verkligen starkt att detta skulle vara ett vettigt bidrag att slösa skattemedel på, jag betvivlar och tycker faktiskt inte det, artisten till trots...[/size][/size]

[size=2][size=4]Så sammanfattningsvis i all korthet. Denna kväll bestod utav 8 bidrag som jag kommer att ha svårt att komma ihåg annat än med jämnmod. Det fanns ingern låt som "räddade" kvällen s.a.s. ingenting. Då var första deltävlingen åtminstone räddad med tanke på att Loreen var där och sjöng[/size]!!![/size]

[size=2]Uncen..[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

jämfört med många tidigare år så tycker jag iallafall dom har fått upp kvaliteten på dom som till sist hamnar i final.

Tidigare var ju alla låter i stil med dom sämre som du nämner där ovan.

så lite cred till björkman då det faktiskt iallafall finns några låtar som liknar musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt säker på att det blir dött lopp mellan Ranelid, Sean Banan och Flink.

Sverige blir det enda landet som får skicka tre stycken

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror aldrig att man vågar se nästa program!

Såg halva första innan jag gav upp.

Andra skippade jag.

Gav tredje en chans.

Enda låten som jag trodde var chanslös, gick vidare. :15::cry::fan1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Uncen är du fortfarande i chock efter helgens tävling?

ja lite åt det hållet. Vill ni veta vad jag tycker? OK, jag återkommer under dagen med hur svenska folket tycker, eller i alla fall BORDE tycka om rätt vore rätt, hahaha!!

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som heter björn gjorde denna text till Mirakel dagen till ära.

SEMLAN (MIRAKEL)

Semlan, detta under, detta mirakel… och är mäktigare än allting annat på denna jord.

Semlan… ett enda vapen, mäktigare än allting annat.

Semlan, VILKEN KRAFT.

Världens första, och största hetvägg… är semlan… detta under… detta mirakel NU SKJUTER VI IVÄG GRÄDDEN Ett mirakel som kallas semlan, ett mirakel… DETTA MÄKTIGA ORD Ett mirakel som kallas semlan, ett mirakel...

Semlan är världens största mirakel…

Semlan, semlan… detta under... detta under Att leva är att simma från stranden jag… till stranden du… i mjölken vi.

Om bagaren säger nej…till bondens spannmål i 60 år… så dör semlan ut.

Detta under… JA, SÅ ÄR DET!

Ett mirakel som kallas semlan, ett mirakel… DETTA MÄKTIGA ORD Ett mirakel som kallas semlan, ett mirakel… Semlan stavar aldrig fel… ett mirakel Semlan lutar… en aning som gammeldags skrivstil… ett mirakel VILKEN KRAFT… SEMLAN ÄR DEN FÖRSTA BULLEN… GLÖM NU INTE DET Ett mirakel som kallas semlan, ett mirakel… ett mirakel… ett mirakel… Här är ett mirakel Semlan stavar aldrig fel… ett mirakel Semlan semlan semlan OJ OJ Ett mirakel som kallas semlan Nu kommer mandelmassan, nu kommer florsockret, nu kommer fettisdagsbullen HERREGUD… mirakel.

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]jag har nu hämtat mig ifrån cheocken över att behöva lyssna på så mycket skit som det var som vanligt i denna delfinal numro 3.. Här kommer lite åsikter och kritik utan inbördes ordning..[/size]

[size=4]låt nummer 1- Youngblood (Youngblood) - Ja jäklar kan man finna en mer "melodifestival-låt. Den är urtypen för låtar som brukar vara med. Ganska själlös tycker jag. Synd att det är fullständigt orutinerade artister som uppträder med låten. Jag känner nog inte mycket för låten.. det finns inget DET i den tyvärr.[/size]

[size=4]Låt nummer 2 - Maria Benhajji (I mina drömmar) - Hon var jäkligt söt och fin. jag undrar om inte det var det som gjorde att hon fick vara med, för hennes sångkonst var nog inte den bästa konsten denna kväll. Hennes nervösa darr i rösten tävlade mest med solofiolen i bakgrunden. Nä detta var en sketlåt med en ovanligt lam artist, nä tack... toabesök gjordes nu.[/size]

[size=4]Låt nummer 3 - Mattias Andreasson (förlåt mig) - Jag måste säga att jag nog tyckte om denna låt lite grand, den var inte alls kass, faktiskt intressesant och inte så himla slätstruken och tillrättalag, kul låt i alla fall och artisten Mattias var inte alls dum.och precis när jag hade skrivit detta, så dog låten mitt i, och jag tappade intresset, fan fattar dom inte hur dom skall göra eller??? Nä tack blir slutomdömet...[/size]

[size=4]låt nummer 4 - Love generation (Just a little bit) - fasen jag blev faktiskt underhållen ju. OK de såg ut som löpande Zebror på scenen, men de sjöng jättebra och förde sig fint. tycker om låten, inte alls dum...fart och fläkt och det gillar ju folk i gemen.[/size]

[size=4]låt nummer 5 - Carolina wallin-Perez - (Sanningen) - Började med att sjunga "surt", och det är jääkligt jobbigt att lyssna på det...Är vi så himla talanglösa verkligen i Sverige, så en sådan här tös skall släppas upp på scenen.. jajaja kan ranelid, så varför inte denna tjej... Skitlåt, fuöllständigt chanslös, och toabesöket kom strax innan första versen var slut... skräp..[/size]

[size=4]låt nummer 6 - Andreas Jonsson (Lovelight) - Tänkte direkt, fan samma låt igen...alltså han sjunger samma hela tiden den killen.. låter som en kopia av något som man inte lägger några pengar på att höra. Låten var slätstruken och förutsägbar och det kändes hela tiden som om man hört den förr. skräp.sån skit får bara inte gå vidare.[/size]

[size=4]Låt nummer 7 - Molly Sande´n (why am i crying) - Molly har färgat håret mörkt, och jag undrar om det hjälper henne i hennes karriär, Det är väl konstigt? När vissa uppträder så går man bara inte på toan. man kan inte sluta lyssna, och denna Molly är en sådan person/artist. Hon kan trollbinda, och hon sket på alla de andra i denna delfinal..suverän.. klar 2:a efter Loreen totalt sett.. bra låt som fan.men tösen får passa sig, har redan ett rejält akterkastell, och hon är bara...väldigt ung...[/size]

[size=4]Låt nummer 8 - Björn Ranelid (Mirakel) - Va fan e detta??? Jag vägrar att erkänna detta.. men fanskapet är t.om sämre än "liket" Torsten Flinck.. Skandal, som jag skrev om T.Flinck, hur i helvete kan dom ta bort en plats för en kanske "coming" artist.. skitdåligt, han är inte ens bra. han kanske kan skriva bra, men han kan inte läsa text ens lite intressant. secken sopa..men han får säkert bra kritik utav "f,stimmet" hemma, och då skall alla tycka om detta skräpet.En sådan skit går säkert vidare, det är ju samma som om Kurtan hade levat, så hade han säkert också gått vidare, folk röstar på jävelskap.[/size]

[size=4]Nä..sammanfattningsvis, secken tur att Molly sande´n var med i denna delfinal...resten var ren skit och mina toabesök stod som spön i backen.

 [/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...