Jump to content
IGNORERAD

Diabetes


vebon1

Recommended Posts

Hej!

Jag antar att på detta forum, finns några som lider av diabetes.

Jag syftar på den svåra formen där insulin injektioner krävs.

Jag undrar hur ni hanterar detta när ni åker mellan sverige och Thailand?

Tacksam för att få ta del av Era erfarenheter och tips.

Vänlig hälsning

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte diabetes själv, men närstående släkt (som dock inte gillar att resa..) Men, med de moderna sprutorna och blodsockermätarna så ser jag inga bekymmer till aktivt liv. De mäter, anpassar sig, doserar efter situation och lever ett väldigt aktivt liv. Det var absolut annat för 20 år sen med stora sprutor som var allt annat än exakta och inga blodsockermätare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga större problem. Se bara till att bunkra upp med medecin innan du lämnar Sverige och ta med den blodsockermätaren som du fått här. För det mäts inte i samma skala i Thailand som i Sverige. Det kan bli lite förvirrande annars.

Se bara till att ha en veckas ranson i handbagaget om väskorna sulle komma bort.

Apoteken har utmärkta kyl fodral att stoppa medecinen i.

Du kan leva precis som i Sverige med diabetes när du är utomlands bara du planerar lite.

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag antar att på detta forum, finns några som lider av diabetes.

Jag syftar på den svåra formen där insulin injektioner krävs.

Jag undrar hur ni hanterar detta när ni åker mellan sverige och Thailand?

Tacksam för att få ta del av Era erfarenheter och tips.

Vänlig hälsning

Göran

Har sjäv diabetes och det har aldrig varit några problem på mina Thailandsresor, tänk bara på att man får vara försiktig med nudelsoppor (dom vräker i socker ibland)

Du får aldrig föra mer medicin än behovet för en månads förbrukning +att du måste ha intyg från din läkare för medicinerna det duger inte med EU-intyg

Mvh Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Tackar ödmjukast för svaren.

Jag undrar närmast hur Ni klarar flygresan?

Det blir ju några timmars dygnsomställning.

/ Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Göran!

Har själv diabetes av typ 1 och har löst detta med lite tättare kontroller vid ankomst och några dyngn fram. då jag flygit mesta dels med sena avgångar så har det blivit helt naturligt att man sover och följer det normala schemat. hoppas det går bra för dig. / Jani (LottaoJani)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...