Nicholas Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Städade tråden efter amjas "inlägg" och gav honom 48hr att lugna ner sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 A bit overcleaned??? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Kände igen många ställen, kul filmer att kolla på http://pattayavideo.com/eats/a-few-restaurant-promos/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 http://www.elpasopattaya.com/ Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Då är det någonting som var ändrat bigtime under mitt besök där. Ingenting gjordes vid bordet varken flambering eller tranchering, tallriken kom direkt ifrån köket. Tvivlar inte på ditt omdömme vad gäller bearnaisesaucen men det jag fick in reagerade jag tom på innan jag smakade . Konsistensen påminde om tinat smör och smakmässigt absolut ingenting. Glömde skrivs till att jag saknade en svartpepparkvarn. På en random restaurang är det saksamma, men en restaurang som vill locka gäster med bra kött bör i mitt tycke alltid ställa fram en pepparkvarn till maten. Köttkniv fick jag men det var en klen rackare. Fick en känsla av att det ägaren själv var på plats,han skummade av läget i lokalen och hälsade när han gick förbi. Rakad man i 45-55 årsåldern. Jag ger det gärna en chans till eftersom alla kök kan ha dåliga dagar men kommer klämma in beefeater emellan då frugan vägrar gå till swissfood igen Nu har jag skickat en av ägarna till firman jag jobbar på för att utvärdera maten/stället. Han reser i sällskap med en schweizare så domen kommer inte att bli nådig om kvalitén har sjunkit. Får väl rapport i slutet av månaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 http://www.elpasopattaya.com/ Mooton och jag var där en gång och det blev underkänt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Tjena! har varit i fiskebyn...har hälsat på en polare som var på besök från Svedala. Testade Beefeater för första gången. Blev lite paff när kyparen var svensk(mycket trevlig för att komma från hemlandet) Började med en Toast Skagen. mmm Mycket delikat,fräsch och med räkor m.m Plankstek till varmrätt. Är mycket kräsen då det gäller kött. Är en stor älskare av blodiga biffar och helst då Entrecote. Stora,tjocka med mycket fett. Har testat många stekhus i Pattis,Bangkok,Pukhet m.m(ofta besviken tyvärr) Tyvärr var inte plankan med Entrecote utan ox-file. Beställde som vanligt köttet rare. Vill ha det med tydliga grillränder utanpå,stekt några mm för att inuti vara blodigt o i princip rått. Oftast i Thailand när jag har beställt rare så får man in köttet medium. Vill påstå att jag fick det bästa köttet jag någonsin har ätit i Thailand. Rare och mycket,mycket mört. Plus för mysig inredning,bra service m.m :ele: :ele: Det blir 5 Chang-elefanter i betyg. Från en som säkert har ätit ett ton Entrecote i sitt 54-åriga liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 2, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 2, 2012 Nu har jag skickat en av ägarna till firman jag jobbar på för att utvärdera maten/stället. Han reser i sällskap med en schweizare så domen kommer inte att bli nådig om kvalitén har sjunkit. Får väl rapport i slutet av månaden. Följer den utvärderingen med stort intresse.. Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 2, 2012 Dela Inlagd Mars 2, 2012 Mooton och jag var där en gång och det blev underkänt 2 Times very good!!! Men detta är pattis kväll til kväll??? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Testade buffen på Beefeater igår för första gången, mycket bra, klart godkänd. Pris 250 baht. / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 5, 2012 Testade buffen på Beefeater igår för första gången, mycket bra, klart godkänd. Pris 250 baht. / Joe Jag ska visserligen dit någon dag troligen denna vecka. Men vad gäller buffén. Kan du dagar och tider den serveras på? Ska även försöka klämma in en brunch på mantra någon söndag snart. Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joe Inlagd Mars 5, 2012 Dela Inlagd Mars 5, 2012 Jag ska visserligen dit någon dag troligen denna vecka. Men vad gäller buffén. Kan du dagar och tider den serveras på? Ska även försöka klämma in en brunch på mantra någon söndag snart. Sent from anywhere... Buffen serveras lör-sön mellan 1200-1600 / Joe In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 5, 2012 Buffen serveras lör-sön mellan 1200-1600 / Joe Tackar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 8, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 8, 2012 Provade Pork Ribs på "the glass house" i jomtien igår. 300 bht, Serverades med homefries och hemgjord bbqsauce. Ribsen var tyvärr inget vidare, köttet var varken färdigrökt/förkokt utan alldeles för senigt och för mycket fett kvar. Fett som normalt smälter vid rökning. Homefries var vanliga potatisklyftor,okrydddade men ok tillagade. Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 10, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 10, 2012 Fick äntligen tummen ur & besökte beefeater för första gången. Beställde 400gr oxfilé med potatisgratäng,tomatsallad. Pepparsauce,bearnaisesauce samt vitlökssmör. Köttet var grillat efter önskemål och blev perfekt. Sauser och vitlökssmör. Gratäng och tomatsallad Bra smaker på allt.tomatsalladen var över förväntan,gratängen var god i smaken ,aningen överkokt. Fick en svartpepperkvarn på begäran även om det var en skräpkvarn. Saknade flingsalt vilket hade varit en stor bonus. Första gången i Thailand jag ser servicepersonal kunna sitt arbete även med vår svenska standard. Väldigt vaken och professionell service rakt igenom. Nu var vi där tidigt på kvällen och restaurangen var i stort sett tom i väntan på ruschen. Blev glatt överraskad av besöket. Kommer definitivt gå dit snart igen. Kanske redan imorgon för att prova brunchen som jag blev tipsad om här i tråden. Passade på att ta en bild på deras bordsryttare ang brunchen. Ang prisnivån låg 400gr på strax under 1000bht + extra för tillbehören. Totalt den bästa "steakhouse" jag besökt i Asien. Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Mars 10, 2012 Dela Inlagd Mars 10, 2012 Fick äntligen tummen ur & besökte beefeater för första gången. Beställde 400gr oxfilé med potatisgratäng, Pepparsauce,bearnaisesauce samt vitlökssmör. Du gillar verkligen att blanda mvh Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 11, 2012 Du gillar verkligen att blanda mvh Var mer intresserad av att prova vad de gjorde godast. Eftersom jag aldrig varit där tog jag in alla tre kandidater Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Så Beefeaters är alltså vinnaren? Har planerat in en 4 dagarsresa till Pattis om nån vecka och då är det blodig biff på menyn varenda kväll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knifetown Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Igår åt jag en pepparbiff på Akvavit Dom har också buffet på lör-söndagar 1200-1600 Support your local Hill´s Angels Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Small and stinky Inlagd Mars 11, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Mars 11, 2012 Så Beefeaters är alltså vinnaren? Har planerat in en 4 dagarsresa till Pattis om nån vecka och då är det blodig biff på menyn varenda kväll. Beefeater håller närapå samma klass som Texas longhorn gjorde innan franchisen exploderade ,och antalet restauranger ökade mångfalt. Det enda som saknas vilket är småsaker är i mitt tycke. *rejäl svartpepparkvarn. *bra bakpotatis, potatis i los är knepigt med bra kvalitet. * saknar ryggbiff på menyn. Beställer utan problem en 500gr bit. Största storleken på be är 2X200g *en hemgjord rökig bbqsause skulle vara pricken över i. Trots önskemålen är be utan tvekan bästa restaurangen pris kontra kvalitet på en "steakhouse" i los. Sent from anywhere... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 11, 2012 Dela Inlagd Mars 11, 2012 Beefeater håller närapå samma klass som Texas longhorn gjorde innan franchisen exploderade ,och antalet restauranger ökade mångfalt. Det enda som saknas vilket är småsaker är i mitt tycke. *rejäl svartpepparkvarn. *bra bakpotatis, potatis i los är knepigt med bra kvalitet. * saknar ryggbiff på menyn. Beställer utan problem en 500gr bit. Största storleken på be är 2X200g *en hemgjord rökig bbqsause skulle vara pricken över i. Trots önskemålen är be utan tvekan bästa restaurangen pris kontra kvalitet på en "steakhouse" i los. Sent from anywhere... Du kan gå tvärs över till Big Horn och bli medlem i 1 kilosklubben “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acrobban Inlagd Mars 18, 2012 Dela Inlagd Mars 18, 2012 My way(holländskt ställe) snett mittemot beefeater - väldigt prisvärda kötträtter. Beefeater har ju riktigt bra käk men deras lördag/söndag(12-16)tex-mexbuffé för 250b är grym!! Akvavit på jomtien, någon som varit där och käkat ? är billigare än beefeater men hur är käket ? Jag instämmer. "My way" har kanonkäk till bra priser, rejäla biffar, stora portioner, sallad ingår. Mycket mer prisvärt än beefeater. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Babysnake Inlagd Mars 18, 2012 Dela Inlagd Mars 18, 2012 Mittemot Baybreese Hotell på Soi Honey in finns en tysk restaurang som har kanonkäk till bra priser. ' Undrar hur många snappsar man tagit med honom, brukar bo på Baybreeze när man e i Pattis. Snake Bättre ringla än vingla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zwa Inlagd Mars 18, 2012 Dela Inlagd Mars 18, 2012 (ändrad) ' Undrar hur många snappsar man tagit med honom, brukar bo på Baybreeze när man e i Pattis. Snake Nu åker jag till fiskebyn imorgon, vart ligger nu baybreeze/beefeaters? Skall ju hitta dit med är planen. --- I am here: http://tapatalk.com/map.php?xwlcet Ändrades Mars 18, 2012 av zwa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ducce Inlagd Mars 18, 2012 Dela Inlagd Mars 18, 2012 Soi Honey Ligger ca 72 m in på vänster sida om du kommer från soi 2. ;-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu