Jump to content
IGNORERAD

Bra steakhouse i pattis


Small and stinky

Recommended Posts

Small and stinky

Är på plats i jomtien fn och skulle uppskatta tips om vart jag ska gå för att få en grymt bra köttbit med tillbehör, har googlat fram lite namn då jag är här för första gången och inte känner till området.

Sedan en annan fråga: mikes eller tequila resef när det gäller mexikanskt?

Thailand blir det till lunch och middag sex dagar i veckan vill ju ha lite omväxling.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Small and stinky

    24

  • noBuzz

    20

  • Sam sip sam

    15

  • Jive

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mitt emot Mike Shopping (second road) har du några hyfsade köttrestauranger, gå in på "parallegatan" söder Soi Diana (13)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt emot Mike Shopping (second road) har du några hyfsade köttrestauranger, gå in på "parallegatan" söder Soi Diana (13)

Precis där har du Beefeater och Big Horn, båda Svenska, båda mycket bra.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på plats i jomtien fn och skulle uppskatta tips om vart jag ska gå för att få en grymt bra köttbit med tillbehör, har googlat fram lite namn då jag är här för första gången och inte känner till området.

Sedan en annan fråga: mikes eller tequila resef när det gäller mexikanskt?

Thailand blir det till lunch och middag sex dagar i veckan vill ju ha lite omväxling.

Mitt tips om det är Pattaya du menar förstås. Ta en bathtaxi och kliv av strax före soi 13 ( soi Diana)

Under arkaden till höger finns både Beefeters och Big Horn som rekommenderas.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mittemot Baybreese Hotell på Soi Honey in finns en tysk restaurang som har kanonkäk till bra priser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oliver´s är en annan restaurang i Jomtien med mycket bra och prisvärd mat.

Ligger i soien som går in i området vid böghörnan mitt emot Linda´s, som är en norsk krog.

De har bl a den bästa förrättsbuffen som jag har sett i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mittemot Baybreese Hotell på Soi Honey in finns en tysk restaurang som har kanonkäk till bra priser.

Det är möjligt att du har rätt men Soi Honey in är ju inte direkt känd för sin goda mat utan för helt andra saker. Där blir man blir faktiskt "anfallen" av tjejer som erbjuder.hmmm..är för blyg för att skriva vad :bag:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är möjligt att du har rätt men Soi Honey in är ju inte direkt känd för sin goda mat utan för helt andra saker. Där blir man blir faktiskt "anfallen" av tjejer som erbjuder.hmmm..är för blyg för att skriva vad :bag:

Fritz..

Ja det är ju efterrätten du tänker på :D

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

My way(holländskt ställe) snett mittemot beefeater - väldigt prisvärda kötträtter.

Beefeater har ju riktigt bra käk men deras lördag/söndag(12-16)tex-mexbuffé för 250b är grym!!

Akvavit på jomtien, någon som varit där och käkat ? är billigare än beefeater men hur är käket ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men Stefan har rätt, "Tysken" har bra mat och kommer du nerifrån tvåan så behöver man ej gå så långt som till de där andra ställena ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

My way(holländskt ställe) snett mittemot beefeater - väldigt prisvärda kötträtter.

Beefeater har ju riktigt bra käk men deras lördag/söndag(12-16)tex-mexbuffé för 250b är grym!!

Akvavit på jomtien, någon som varit där och käkat ? är billigare än beefeater men hur är käket ?

Jag har vart på akvavit och käkat och jag var inte nöjd med maten jag fick sen så ligger priserna ungefär som på beefater...

Och jag tycker beefater är klart bästa kött stället i pattis/jomtien

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

My way(holländskt ställe) snett mittemot beefeater - väldigt prisvärda kötträtter.

Beefeater har ju riktigt bra käk men deras lördag/söndag(12-16)tex-mexbuffé för 250b är grym!!

Akvavit på jomtien, någon som varit där och käkat ? är billigare än beefeater men hur är käket ?

Käket är bra och ungefär samma prisklass som Beefeater, iaf inte dyrare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Käket är bra och ungefär samma prisklass som Beefeater, iaf inte dyrare.

Jo men om det inte är i samma klass som beefeater så går man ju hellre just till beefeater, jag betalar inte 500b för en "ok" köttbit.

På "My way" kostar en peppersteak 340b tror jag, och det är 300g+ skulle jag gissa, stora portioner iaf.

Inte lika bra som på beefeater såklart men inte långt ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men om det inte är i samma klass som beefeater så går man ju hellre just till beefeater, jag betalar inte 500b för en "ok" köttbit.

På "My way" kostar en peppersteak 340b tror jag, och det är 300g+ skulle jag gissa, stora portioner iaf.

Inte lika bra som på beefeater såklart men inte långt ifrån.

Beefeater är ju aldrig fel och jag kan räkna mej till stamgästerna där, men ibland vill man ha lite miljö- och menybyte och då är Akvavit ett alternativ som inte ligger långt efter, dock inte så proffsig personal som på Be.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på plats i jomtien fn och skulle uppskatta tips om vart jag ska gå för att få en grymt bra köttbit med tillbehör, har googlat fram lite namn då jag är här för första gången och inte känner till området.

Sedan en annan fråga: mikes eller tequila resef när det gäller mexikanskt?

Thailand blir det till lunch och middag sex dagar i veckan vill ju ha lite omväxling.

Grym köttbit med tillbehör = Manhattans

Mexikanskt = Tequila Reef.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

My way(holländskt ställe) snett mittemot beefeater - väldigt prisvärda kötträtter.

Beefeater har ju riktigt bra käk men deras lördag/söndag(12-16)tex-mexbuffé för 250b är grym!!

Akvavit på jomtien, någon som varit där och käkat ? är billigare än beefeater men hur är käket ?

Jag tyckte att det var riktigt bra mat och en snygg restaurang.

post-7918-0-40213300-1328880344_thumb.jp

post-7918-0-48091600-1328880380_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ställe som är lite gömt men ruskigt bra är nått vi kallar "Belgaren"

ungefär mitt i backen mellan Pattaya och Jomtien på höger sida från

Pattaya hållet. Bakom en konstnär ligger denna speciella restaurang

där har dom mycket gott kött, Min bäste vän firade sin 50 årsdag där

och både Pris Mat och Service (PMS) är oslagbara :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym köttbit med tillbehör = Manhattans

Mexikanskt = Tequila Reef.

Får väl göra tillägget att jag inte tycker att det finns speciellt bra mexikansk mat i Pattis. Men både Tequila Reef och Mike's duger.

Som köttställe så håller däremot Manhattans hög klass tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater, är min favorit. Big Horn, har tyvärr tappat.. käkade där en gång när vi var nere sist. Inte alls i närheten av Beefeater. Manhattans har jag ej testat, får göra det till sommaren. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater, är min favorit. Big Horn, har tyvärr tappat.. käkade där en gång när vi var nere sist. Inte alls i närheten av Beefeater. Manhattans har jag ej testat, får göra det till sommaren. :)

Manhattans = dyrrrrt. Och man får låna en finskjorta och långbrallor av någon polare om man ska dit. (är brallorna tillräckligt långa ser dom inte flip-flopsen under ).

Middag för 3 pers (förrätt/varmrätt/efterrätt + dricka) går loss på ungefär 6000 baht om frugan äter ris.

Räkna med ungefär 1000 baht för en bra kötträtt.

Men det är väl värt att testa om man vill lyxa till det och unna sig något extra. :)

PS. Vi kanske kan gå dit och käka ihop. Kommer också att vara där under sommaren.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett ställe som är lite gömt men ruskigt bra är nått vi kallar "Belgaren"

ungefär mitt i backen mellan Pattaya och Jomtien på höger sida från

Pattaya hållet. Bakom en konstnär ligger denna speciella restaurang

där har dom mycket gott kött, Min bäste vän firade sin 50 årsdag där

och både Pris Mat och Service (PMS) är oslagbara :17:

Vad heter stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Manhattans = dyrrrrt. Och man får låna en finskjorta och långbrallor av någon polare om man ska dit. (är brallorna tillräckligt långa ser dom inte flip-flopsen under ).

Middag för 3 pers (förrätt/varmrätt/efterrätt + dricka) går loss på ungefär 6000 baht om frugan äter ris.

Räkna med ungefär 1000 baht för en bra kötträtt.

Men det är väl värt att testa om man vill lyxa till det och unna sig något extra. :)

PS. Vi kanske kan gå dit och käka ihop. Kommer också att vara där under sommaren.

Det lät ju lite invecklat. Funkar det med Sarong? Har en från frugans hemtrakter som jag hade på mig när vi gifte oss. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...