Jump to content
IGNORERAD

Bra steakhouse i pattis


Small and stinky

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Manhattans = dyrrrrt. Och man får låna en finskjorta och långbrallor av någon polare om man ska dit. (är brallorna tillräckligt långa ser dom inte flip-flopsen under ).

Middag för 3 pers (förrätt/varmrätt/efterrätt + dricka) går loss på ungefär 6000 baht om frugan äter ris.

Räkna med ungefär 1000 baht för en bra kötträtt.

Men det är väl värt att testa om man vill lyxa till det och unna sig något extra. :)

PS. Vi kanske kan gå dit och käka ihop. Kommer också att vara där under sommaren.

När då om man får fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 190
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Small and stinky

    24

  • noBuzz

    20

  • Sam sip sam

    15

  • Jive

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Beefeater, är min favorit. Big Horn, har tyvärr tappat.. käkade där en gång när vi var nere sist. Inte alls i närheten av Beefeater. Manhattans har jag ej testat, får göra det till sommaren. :)

Då tycker vi olika och trist vore väl världen om alla tyckte likadant. Big Horn är mitt favoritställe, kanske mest beroende på priset som är billigare än Beefeters.Men jag tycker att både Big Horns husmanskost och andra rätter är kanongoda och prisvärda.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lät ju lite invecklat. Funkar det med Sarong? Har en från frugans hemtrakter som jag hade på mig när vi gifte oss. :)

Om du har den virad runt huvudet, sätter på dig vuxenblöja och leviterar fram så kommer du säkert in.

Annars vet jag inte. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller också med om att Big Horn inte är i närheten av Beefeaters. Varken vad gäller miljö, trevnad eller kvalité.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Slutet av Maj - mitten av Juli.

Ok, kanske, kanske att jag tar en sväng ner i Juni. Men jag skulle behöva färdigställa allt här hemma också :(

Link to comment
Dela på andra sajter

När då om man får fråga?

Vi kommer nog ner slutet av Juni.. om inget händer.

Om du har den virad runt huvudet, sätter på dig vuxenblöja och leviterar fram så kommer du säkert in.

Annars vet jag inte. :)

Om jag inte missminner mig så är väl din fru från Khmer-trakterna? Då kan du be henne om en sarong så kan du ju iaf vara ett moraliskt stöd till mig? Känns ju så fånigt att gå in där ensam annars. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller också med om att Big Horn inte är i närheten av Beefeaters. Varken vad gäller miljö, trevnad eller kvalité.

Det var bra att du sa det ,slapp jag få skit för det uttalandet he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kommer nog ner slutet av Juni.. om inget händer.

Om jag inte missminner mig så är väl din fru från Khmer-trakterna? Då kan du be henne om en sarong så kan du ju iaf vara ett moraliskt stöd till mig? Känns ju så fånigt att gå in där ensam annars. :)

Klart som fan.. skulle aldrig lämna en polare ensam i ett så utsatt läge. Men vi kan kanske ha varsin färg? Jag gillar gult. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på plats i jomtien fn och skulle uppskatta tips om vart jag ska gå för att få en grymt bra köttbit med tillbehör, har googlat fram lite namn då jag är här för första gången och inte känner till området.

Sedan en annan fråga: mikes eller tequila resef när det gäller mexikanskt?

Thailand blir det till lunch och middag sex dagar i veckan vill ju ha lite omväxling.

Finns 2 Beefeter & Big Horn kalas!

Kan rekomendera Marängswichen på B till efterrätt!!!! :thumbsup:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Finns 2 Beefeter & Big Horn kalas!

Kan rekomendera Marängswichen på B till efterrätt!!!! :thumbsup:

Jaha på B.. Vilket B menar du förresten ???:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Är på plats i jomtien fn och skulle uppskatta tips om vart jag ska gå för att få en grymt bra köttbit med tillbehör, har googlat fram lite namn då jag är här för första gången och inte känner till området.

Sedan en annan fråga: mikes eller tequila resef när det gäller mexikanskt?

Thailand blir det till lunch och middag sex dagar i veckan vill ju ha lite omväxling.

Beefeater på Soi Diana inn är enligt min mening (och de flesta andra som jag känner i Pattis/Jomtien) den absolut bästa köttrestauranten. :thumbsup:

Har arbetat med kött i över 20 år och den tournedon som jag beställde medium rare, är en av de bästa köttbitarna jag någonsin ätit (förutom det köttet jag personligen sorterat ut på jobbet och tillagat själv). :14:

Aquavit i Jomtien är nystartat och har enligt min mening lite inkörningsproblem men det är ett mysigt ställe som har potential att utvecklas men då måste man vara ödmjuk för kritik, vilket den svenske hovmästarn inte var den andra gången jag var där och åt (första gången var kanon). :nono:

Vad jag har hört så är folket som driver Aquavitit samma som står bakom News Cafe som ligger mellan Jomtien och Pattis och det stället är ju erkänt bra.

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater på Soi Diana inn är enligt min mening (och de flesta andra som jag känner i Pattis/Jomtien) den absolut bästa köttrestauranten. :thumbsup:

Har arbetat med kött i över 20 år och den tournedon som jag beställde medium rare, är en av de bästa köttbitarna jag någonsin ätit (förutom det köttet jag personligen sorterat ut på jobbet och tillagat själv). :14:

Aquavit i Jomtien är nystartat och har enligt min mening lite inkörningsproblem men det är ett mysigt ställe som har potential att utvecklas men då måste man vara ödmjuk för kritik, vilket den svenske hovmästarn inte var den andra gången jag var där och åt (första gången var kanon). :nono:

Vad jag har hört så är folket som driver Aquavitit samma som står bakom News Cafe som ligger mellan Jomtien och Pattis och det stället är ju erkänt bra.

Australien Meat????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var bra att du sa det ,slapp jag få skit för det uttalandet he he

Det ser ut som du insunierar att du skulle få skit från mig för att jag rekommenderade Big Horn i st f Beefeters.

I så fall har du fel, jag kastar aldrig skit på någon som har annan smak än mig, jag rekommerade bara Big Horn, inget annat.

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som du insuerar att du skulle få skit från mig för att jag rekommenderade Big Horn i st f Beefeters.

I så fall har du fel, jag kastar aldrig skit på någon som har annan smak än mig, jag rekommerade bara Big Horn, inget annat.

Fritz..

He he det är lugnt Fritte kommer till Pattaya om 10 dagar ska vi ta en pils å prata skit

ps big horn har haft jäkligt bra kött förut , kanske har också men sås gratänger osv till har varit sämre

tycker jag men ska ge det en chans till inom det närmaste ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska man käka riktigt Gött så gäller Maitans Biffmacka!!!!!! :thumbsup:

Eller Shweizarn på Beach!

Ps: Tanten håller på med någon Thaisallad som liknar dill men luktar Ko-Shi.. iköket just nu VÄDRAR!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beefeater på Soi Diana inn är enligt min mening (och de flesta andra som jag känner i Pattis/Jomtien) den absolut bästa köttrestauranten. :thumbsup:

Har arbetat med kött i över 20 år och den tournedon som jag beställde medium rare, är en av de bästa köttbitarna jag någonsin ätit (förutom det köttet jag personligen sorterat ut på jobbet och tillagat själv). :14:

Aquavit i Jomtien är nystartat och har enligt min mening lite inkörningsproblem men det är ett mysigt ställe som har potential att utvecklas men då måste man vara ödmjuk för kritik, vilket den svenske hovmästarn inte var den andra gången jag var där och åt (första gången var kanon). :nono:

Vad jag har hört så är folket som driver Aquavitit samma som står bakom News Cafe som ligger mellan Jomtien och Pattis och det stället är ju erkänt bra.

"Folket som driver Akvavit" har helt lämnat News Café, som nu körs av Lommen.

Lommen är också "pappersmässigt" med i Beefeater, men blandar sej f ö inte i Be.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplysningsvis så består även Pattaya av fler restauranger än bara de svenska. Och flera av dessa restauranger serverar kött. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Manhattans = dyrrrrt. Och man får låna en finskjorta och långbrallor av någon polare om man ska dit. (är brallorna tillräckligt långa ser dom inte flip-flopsen under ).

Middag för 3 pers (förrätt/varmrätt/efterrätt + dricka) går loss på ungefär 6000 baht om frugan äter ris.

Räkna med ungefär 1000 baht för en bra kötträtt.

Men det är väl värt att testa om man vill lyxa till det och unna sig något extra. :)

PS. Vi kanske kan gå dit och käka ihop. Kommer också att vara där under sommaren.

Senaste och sista gången jag var på Manhattan var med ett gäng faranger och våra respektive thaidamer.

Efter att vi hade blivit serverade varmrätten, så stod tre tjejer ur serveringspersonal en bit ifrån oss i ett hörn (på vårt höravstånd) och småsnackade. Bl a uppfattade våra damer: "Tur att man har ett hyfsat bra jobb, så man slipper vara beroende av faranggubbar".

F ö var inte köttet i samma division som Beefeater.

Vill man lägga dessa pengar på ett krogbesök här, så är det Bruno`s som gäller även om det inte är prisvärt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste och sista gången jag var på Manhattan var med ett gäng faranger och våra respektive thaidamer.

Efter att vi hade blivit serverade varmrätten, så stod tre tjejer ur serveringspersonal en bit ifrån oss i ett hörn (på vårt höravstånd) och småsnackade. Bl a uppfattade våra damer: "Tur att man har ett hyfsat bra jobb, så man slipper vara beroende av faranggubbar".

F ö var inte köttet i samma division som Beefeater.

Vill man lägga dessa pengar på ett krogbesök här, så är det Bruno`s som gäller även om det inte är prisvärt.

Ja, sådana jävla kommentarer gör ju bara att man inte vill dit.

Vilken tur att du sa det Jive.. nu fick jag en anledning att dissa det dyra stället! :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mittemot Baybreese Hotell på Soi Honey in finns en tysk restaurang som har kanonkäk till bra priser.

Får testa detnästa gång.. Blev aldrig av att jag testade det då jag ofta käkade på hotellet som hade skaplig mat förr billig peng, bla plankstek (som serverades på vanlig tallrik :rotfl: ) för 300 bath som var helt ok med bra bea-sås :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste och sista gången jag var på Manhattan var med ett gäng faranger och våra respektive thaidamer.

Efter att vi hade blivit serverade varmrätten, så stod tre tjejer ur serveringspersonal en bit ifrån oss i ett hörn (på vårt höravstånd) och småsnackade. Bl a uppfattade våra damer: "Tur att man har ett hyfsat bra jobb, så man slipper vara beroende av faranggubbar".

F ö var inte köttet i samma division som Beefeater.

Vill man lägga dessa pengar på ett krogbesök här, så är det Bruno`s som gäller även om det inte är prisvärt.

Hmm.. låter inte som någon vidare upplevelse. :(

Själv har jag iofs bara ätit där 3 gånger men då har det varit kanon och jag tyckte att det var överlägset beefeater vad gäller köttet.

Brunos har jag också bara varit på ett fåtal gånger och kan väl inte klaga på heller. Även om jag tyckte att Manhattans föll mig mer i smaken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...