Jump to content
IGNORERAD

Finnar el Turkar


C-dude

Recommended Posts

Vilka snåla svin, åkte med dem förra sommaren.

Ingen varm frukost innan landning, vi fick bara en inplastad grismacka..Men kaffet var ju varm ivf.

Och nu ska man pynta för o boka en plats med..rena charterfasoner.

Nä, finnarna har gått ned rejält i service sen jag flög med dem första gången 2006.

Finnair är finnlands svar på ryanair?

Trevlig kväll/Hn

Åkte med dem i november till HK och i december hem från Bkk. Då var det både frukost och middag men öl / sprit är de snåla med.

Det har i vilket fall oftast bra priser och korta resor vilket jag prioriterar, öl & mat är sekundärt då man får tillräckligt av det på resmålet :)

För oss som åker från gbg är det ett bra alternativ eftersom det inte finns några direktflyg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    6

  • fredda

    4

  • C-dude

    3

  • hamnoi

    3

Mest aktiva i denna tråd

Vilka snåla svin, åkte med dem förra sommaren.

Ingen varm frukost innan landning, vi fick bara en inplastad grismacka..Men kaffet var ju varm ivf.

Och nu ska man pynta för o boka en plats med..rena charterfasoner.

Nä, finnarna har gått ned rejält i service sen jag flög med dem första gången 2006.

Finnair är finnlands svar på ryanair?

Trevlig kväll/Hn

Jag sa det till han på finnair också att det är ryanair fasoner över det hela.Och är man gift med en thaifru som tycker thaiairways är det bästa i världen,så hade jag jävligt svårt och förklara att finnair ville ha 800 kr till haha.Och dom ska vi aldrig mer flyga med enligt frugan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med dem i november till HK och i december hem från Bkk. Då var det både frukost och middag men öl / sprit är de snåla med.

Det har i vilket fall oftast bra priser och korta resor vilket jag prioriterar, öl & mat är sekundärt då man får tillräckligt av det på resmålet :)

För oss som åker från gbg är det ett bra alternativ eftersom det inte finns några direktflyg

Visst, vi åker oxå från gbg, Bra flygtider o korta väntetider.

Men dom har blivit fan så mycket snålare .

Trevlig kväll /Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Japp om du vill gå in och välja plats på planet i förrtid så kostar det 177 kr per säte för standard och person.

http://www.finnair.c...elect-your-seat

Kostar inget om du checkar in som vanligt,men det vågade jag inte chansa på då.

KLM gjorde samma sak.Man får betala extra för vissa platser. När vi åkte ner bokade jag 2platser på säten längst fram i ekonomiklass.Men när vi kom ombord fick vi inte dessa platser. Jag mailade och klagade på detta.Det enda jag fick ca4v senare var ett långt mail med dåliga ursäkter om att ibland kan det bli såhär. Hemresan ville kag inte chansa med så då uppgraderade jag till komfort ekonomi eller vad det nu heter. Men det var faktiskt helt ok,men kostade 1350kr extra per stol.

Ändrades av jlh66
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Under alla år så har vi fått skilda platser bara en gång och det var på Lufthansa från Frankfurt till Bangkok

Efter det det så har vi aldrig åkt med dem

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.. har precis flugit med Turken.. gick mycket bra. Mest icke turkar på flighten..inte speciellt många som går omkring och pratar.

Du får ha med dig 30kg med turken, oavsett vad det står på biljetten. Stod 20kg på min biljett, och det ändrade dom på vid incheckningen på Arlanda. (jag hade economy)

Har thai slutat sälja sina 5600sek biljetter nu? Om reste under 30 dagar..

Mellanlandingen i Istanbul är snabb på nedvägen, lite längre på hemresan. Personalen ombord var inte alls grinig som nån skrev. Han hade nog bara oflyt.

Ta inte med jacka till Istanbul.. ganska varmt inne i terminalbyggnaden, även i januari.

Om Finnair säger jag inget eftersom jag inte har flugit med dom.. men dom är säkert bra oxå

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har kampanj i sommar då kostar en economibiljett ToR 1 månads 6100 på Jordenresor

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Turkarna är ju med i Star Alliance, om man samlar Thai Air bonuspoäng.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger med Turkish Airways denna gången, hitresan gick bra, bra mat som alla inklusive lillgrabben (6år) och svärmor (61år) gillade.

30 Kg/pers (även små barn) bagage är riktigt bra och inte kollade de handbagaget heller, fick bland annat med oss över 30 Kg mat åt ett par vänner här i Bkk.

Hade en kort väntan i Istanbul, den blir lite längre på hemresan, men 4 timmar eller så kan man stå ut med på en modern flygplats, kolla bara noga när ni bokar, en del av deras billigaste biljetter innebär övernattning på flygplatsen.

Nattflyg var bra med småbarn, nåt jag missade när vi flyttade t Sverige för knapp ett år sen.

Bra med egen TV-skärm och spel för grabben, fick wisky och öl samt läsk när det önskades under natten, även om jag tog det lungt eftersom jag reste med familjen.

Vi sparade över 10000 mot att resa med Finnair (vi är 4 vuxna och 2 barn), och det är det definitivt värt, skulle nog välja Turkair även om priset blir samma som Finnair nästa gång.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger med Turkish Airways denna gången, hitresan gick bra, bra mat som alla inklusive lillgrabben (6år) och svärmor (61år) gillade.

30 Kg/pers (även små barn) bagage är riktigt bra och inte kollade de handbagaget heller, fick bland annat med oss över 30 Kg mat åt ett par vänner här i Bkk.

Hade en kort väntan i Istanbul, den blir lite längre på hemresan, men 4 timmar eller så kan man stå ut med på en modern flygplats, kolla bara noga när ni bokar, [size=5]en del av deras billigaste biljetter innebär övernattning på flygplatsen.[/size]

Nattflyg var bra med småbarn, nåt jag missade när vi flyttade t Sverige för knapp ett år sen.

Bra med egen TV-skärm och spel för grabben, fick wisky och öl samt läsk när det önskades under natten, även om jag tog det lungt eftersom jag reste med familjen.

Vi sparade över 10000 mot att resa med Finnair (vi är 4 vuxna och 2 barn), och det är det definitivt värt, skulle nog välja Turkair även om priset blir samma som Finnair nästa gång.

MVH Tommy

Det ingår faktiskt hotellrum med frukost och transport om man måste övernatta även om den lilla e-biljetten från resebyrån säger annat.

Enda problemet skulle vara ev behov av visum som en del nationaliteter behöver.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai har en kampanj i vår och sommar.

ca 5250 tor stockholm

Priset gäller under perioden 01 feb - 31 juli 2012

FÖRSÄLJNINGS PERIOD:01 feb-31 maj 2012.

Stanna max 30 dar.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna är ju med i Star Alliance, om man samlar Thai Air bonuspoäng.

mvh

Blir oftast inte mycket till poäng på dom billigaste biljetterna.

Men 25-procentaren går iaf o få rätt billigt och det är ju absolut bättre än ingenting!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ingår faktiskt hotellrum med frukost och transport om man måste övernatta även om den lilla e-biljetten från resebyrån säger annat.

Enda problemet skulle vara ev behov av visum som en del nationaliteter behöver.

Det visste jag inte!

Visat behövs inte för Svenskar, Engelsmän får pröjsa visa på flygplatsen (vilket mina kollegor tyckte var orättvist) men vad som gäller för Thai vet jag inte.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Turkarna är ju med i Star Alliance, om man samlar Thai Air bonuspoäng.

mvh

Blir oftast inte mycket till poäng på dom billigaste biljetterna.

Men 25-procentaren går iaf o få rätt billigt och det är ju absolut bättre än ingenting!

Den som hittar han finner:

Turkish Airlines (TK)

E/ L/ Q/ S/ T 50 %

V 25 %

N/ P/ G/ W 0 %

Verkar stämma bra /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

vad jag vet så får man inga poäng på kampanjbiljetter,iallafall inte med thai

Link to comment
Dela på andra sajter

vad jag vet så får man inga poäng på kampanjbiljetter,iallafall inte med thai

När jag senast åkte hem i PE-class fick jag inga poäng kampanjbiljett svara dom på SAS

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

vad jag vet så får man inga poäng på kampanjbiljetter,iallafall inte med thai

När jag senast åkte hem i PE-class fick jag inga poäng kampanjbiljett svara dom på SAS

I nuvarande kampanjen http://www.thaiairways.com/offers/special-fare-promotions/en/sto_summer_en.htm finns det priser från 5.871:- till 6.941 (inkl skatt).

Dom biljetterna för 6.941 är i bokningsklass Q och ger således poäng men ej dom billigare. http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/thai-and-star-alliance-airlines.htm

Så dryg tusing för att få 10.000 poäng, ej värt det tycker jag såvida man inte föredrar dom datum där dom billigare är utsålda.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Åker på torsdag med turkarna 60 dagar och undrar om någon har koll hur hård dom är på biljett ur Thailand inom 30 dagar när man saknar visum eller är det dagsformen på inchecknings personalen som avgör?

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Åker på torsdag med turkarna 60 dagar och undrar om någon har koll hur hård dom är på biljett ur Thailand inom 30 dagar när man saknar visum eller är det dagsformen på inchecknings personalen som avgör?

//K

Jag tror alla flygbolag är lika hårda, så chansen är stor på nekad resa.

Skulle imigrations i Thailand anse att du inte har rätt visum så blir du nekad inpassering och det blir det flygbolaget som måste bekosta din hemresa. Därför chansar dom inte.

Ordna en fejkad resa tor till ett grannland, för att använda som visarun. Gå in på en resebyrå och få en bekräftelse på en resa och avboka den genast. Ha den bekräftelsen med dig vid incheckningen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kan vara sten hårda

Jag råkade ut för det i CPH en gång, med en öppen aeroflot 12-månaders biljett utan bokad hemresa och utan visum.

Jag blev nekad att borda planet, då kom det en äldre SAS käring och sa till bokningspersonalen att sätt in en

stick (klisterlapp ) i biljetten så är allt löst.

Frid och fröjd trodde jag.

Grejen va att dom hade ändrat i datorn åxo trots att dom hade lovat motsatsen

Så enda chansen att komma hem var att uppgradera biljetten tlll första klass, vilket visade sig att vara lögn, planet var halvtomt hem.

PS

Det var förmodligen omöjligt att flyga bättre än med aeroflots förstaklass år 200000, visserligen inga flatseats

Riktig personlig servive

Otto

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror alla flygbolag är lika hårda, så chansen är stor på nekad resa.

Skulle imigrations i Thailand anse att du inte har rätt visum så blir du nekad inpassering och det blir det flygbolaget som måste bekosta din hemresa. Därför chansar dom inte.

Ordna en fejkad resa tor till ett grannland, för att använda som visarun. Gå in på en resebyrå och få en bekräftelse på en resa och avboka den genast. Ha den bekräftelsen med dig vid incheckningen.

Leif

Verkar vara rena lotteriet om dom kollar eller ej. När jag åkte 60 dagar i juni med Aerosvit fråga dom ej (däremot året innan när jag flög med Finnair)j. Sen när jag åkte på "Visa run" med enkelbiljett Bkk till Saigon med Air Asia fråga dom inte. Däremot när jag flög därifrån till Manila med Cebu Pacific med enkelbiljett vart det stopp och fick visa biljett. Men för att slippa krångel ska ta och boka en retur med Airberlin som ska funka boka på nätet.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Sådär nu var man incheckad och klar och inte ett ord om någon bokad utresa inom 30 dagar, typiskt när man nu hade gjort sig besväret.

Nu är det bara vänta par timmar innan man är på väg känns riktigt bra.


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Åkte med turkarna i vintras och tyckte att kabinpersonalen gjorde vad de skulle.

På hemvägen kom vi in i ett riktigt blåsväder så att kabinpersonalen drog in sina vagnar och avbröt serveringen och blev i det närmaste likbleka i ansiktet. Det kan väl hända alla bolag men jag har alltid blivet förvarnad innan med "vi har nu lite turbolens framför oss." men den här gången inget innan eller någon förklaring efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...