Jump to content
IGNORERAD

Finnar el Turkar


C-dude

Recommended Posts

Skall snart beställa plåtar till mig o familjen.

Tyvärr så sparar man ju en del stålar på att inte åka med Thai, så min fråga är ju vilket som är det bästa alternativet, Finnarna el Turkarna?

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    6

  • fredda

    4

  • C-dude

    3

  • hamnoi

    3

Mest aktiva i denna tråd

Har du fått samma pris av båda?

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarlika priser, Turkarna e faktist aaaningen billigare. Skillnaden e inte så stor, ca 1200kr till Turkarnas favör för oss alla.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

1200 kr lever ni gott på ett tag i Thailand.

Ingen av bolagen är dåliga.

Sen finns andra faktorer som tiden på dygnet dom flyger, mm.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Skall snart beställa plåtar till mig o familjen.

Tyvärr så sparar man ju en del stålar på att inte åka med Thai, så min fråga är ju vilket som är det bästa alternativet, Finnarna el Turkarna?

C;D

Själv så tycker jag att det känns ganska bra om jag kan spara pengar på något ! :wink:

Jag har åkt med både turkarna och finnarna och jag personligen tycker att servicen, maten och standarden på planen är ganska likvärdiga. Fördelen med finnarna är att du kan hitta en resa med kort väntetid i Helsingfors och därmed en kort total restid.

Det som avgjorde mitt val senast var att jag hittade en resa där jag åker på natten både till och från Thailand ( jag är så lyckligt lottad så att jag kan sova på planet )

// LtD

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med båda.

Min åsikt:

Om priset är nästan detsamma och du flyger från Stockholm så blir svaret finnarna på grund av att ett snabbt byte i Helsingfors och sen raka spåret. Jag sover hela vägen så jag vill bara på sista flygbytet så snabbt som möjligt och sen sova bort tiden.

Till Turkiet var det runt tre timmar och till Helsingfors runt en timma.

Om man jämför servicen och utbudet på planet så var turkarna mycket bättre. Bättre mat, och tv i stolsryggen det hade inte Finnair sist jag flög med dem.

Hur som helst så är båda flygrutterna helt okej och kan man inte sova på plan så skulle jag ta turkarna men jag sover bra på plan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch för beslutsamhetsångest hos mig o chefen.

Istället för en skillnad på ca1200 för 2dgr sedan så är skillnaden nu mkt mer markant ..

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med båda.

Min åsikt:

Om priset är nästan detsamma och du flyger från Stockholm så blir svaret finnarna på grund av att ett snabbt byte i Helsingfors och sen raka spåret. Jag sover hela vägen så jag vill bara på sista flygbytet så snabbt som möjligt och sen sova bort tiden.

Till Turkiet var det runt tre timmar och till Helsingfors runt en timma.

Om man jämför servicen och utbudet på planet så var turkarna mycket bättre. Bättre mat, och tv i stolsryggen det hade inte Finnair sist jag flög med dem.

Hur som helst så är båda flygrutterna helt okej och kan man inte sova på plan så skulle jag ta turkarna men jag sover bra på plan.

Finnarmna kör numer med Airbus-kärror till Bangkok och det finns tv i stolsryggarna för alla. :thumbsup:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkarna verkar ha gått charmskola hos sas, för gringare personal får man leta efter

Känner jag inte igen, ta med en sketen nalle på flygningen så öppnar sig alla portar(och flaskor).

Tyvärr råkade min "försvinna" efter ankomst till Nairobi så hemresan blir väl annorlunda :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med turkarna jämfört med finnarna är helt klart tv i stolen. Nackdelen är den långa flygtiden hem (11 tim Bkk-Ist när vi åkte). I övrigt tycker jag de två är snarlika.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med båda.

Min åsikt:

Om priset är nästan detsamma och du flyger från Stockholm så blir svaret finnarna på grund av att ett snabbt byte i Helsingfors och sen raka spåret. Jag sover hela vägen så jag vill bara på sista flygbytet så snabbt som möjligt och sen sova bort tiden.

Till Turkiet var det runt tre timmar och till Helsingfors runt en timma.

Om man jämför servicen och utbudet på planet så var turkarna mycket bättre. Bättre mat, och tv i stolsryggen det hade inte Finnair sist jag flög med dem.

Hur som helst så är båda flygrutterna helt okej och kan man inte sova på plan så skulle jag ta turkarna men jag sover bra på plan.

Hej Gorocco.

Kul att träffa dig,Lillkrabban och Farsan i julas.

Jag berättade för er att jag gjort en grundundersökning nära där du bor (sverige).

Sen berätta du och Farsan att inga problem att sova när man flyger.

Nu kan jag sällä mig till den skaran som sovit på flyget (thai) Men..

Det krävdes 39,1 i feber + 1 rosa piller köpt på flygplatsen,2 singha samt en Konjak.(Vilket jävla gnäll va)

Kul var det att träffas.

Hälsa dina och hoppas ses på någon träff.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med turkarna jämfört med finnarna är helt klart tv i stolen. Nackdelen är den långa flygtiden hem (11 tim Bkk-Ist när vi åkte). I övrigt tycker jag de två är snarlika.

Finnarmna kör numer med Airbus-kärror till Bangkok och det finns tv i stolsryggarna för alla. :thumbsup:

För två sommrar sedan hade de TV i stolen på nya airbuss.

Turkarna verkar ha gått charmskola hos sas, för gringare personal får man leta efter

De har fått en hel del utmärkelser som ett bra bolag. Har komppisar som åkt med dom flera ggr. Frugan åkte med dom före jul och var nöjd. Och hon har bara varit nöjd med Thai och Finnair förut så dom måste ha sköt sig bra.

Själv tror jag att det är dagsformen som avgör. :)

Jag vet vad jag skulle valt om du tänker missa planet tillbaka. Helt klart Finnair. Vi missade returflighten förra sommaren och det var taight om platser. De fixade fram tre platser för en rimlig penning på nästa plan. Inte många bolag som ställt upp som dom gjorde. Möjligen att det berodde på damen jag fick tag på i Helsingfors hon var suverän.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är mera liv o prat hos Turkarna enligt en polare som har åkt med dom 3g Finnair är tyst Turkarna går omkring och snackar hela tiden

Välj själv

Tycker Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Beställde resa med Finnair från Göteborg.

Total restid ca12,30 åt ena hållet och 13 andra.

Finns väl få som slår det i restid och pris ca 17000 -19000 totalt för tre personsfamilj med dotter på 8 år.

Vi Betalade 19000 då priset veckan före var 17500 och jag blev orolig.

Den här veckan har jag sett priser drygt 18000 för samma avresetid.

Flygplatsen i Helsingfors är så kompakt att man hinner ta en öl trots kort väntan.

Flygplanen är inte så dumma heller och sist jag reste med dem så märktes knappt landingen.

Hatar och vänta på flygplatser.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle in och fixa platser i förrtid på finnair häromdagen och blev lite sur när jag fick betala 814 kr tur för det, vi är 2 vuxna och lillen 11 mån.

Kändes lite påtvingad att betala för jag vågar inte chansa på att vi då kanske inte får sitta tillsammans.

Ringde till finnair och frågade om detta och då sa dom att det var nytt sen några veckor tillbaka.Kan väl säga att jag blev lite smågrinig.

För jag tycker att det är en smyg avgift som dom borde visa lite tydligare på deras hemsida.

freddan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle in och fixa platser i förrtid på finnair häromdagen och blev lite sur när jag fick betala 814 kr tur för det, vi är 2 vuxna och lillen 11 mån.

Kändes lite påtvingad att betala för jag vågar inte chansa på att vi då kanske inte får sitta tillsammans.

Ringde till finnair och frågade om detta och då sa dom att det var nytt sen några veckor tillbaka.Kan väl säga att jag blev lite smågrinig.

För jag tycker att det är en smyg avgift som dom borde visa lite tydligare på deras hemsida.

freddan

Tog dom 800 för att du bokade platser på deras sida???

Mvh Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp om du vill gå in och välja plats på planet i förrtid så kostar det 177 kr per säte för standard och person.

http://www.finnair.c...elect-your-seat

Kostar inget om du checkar in som vanligt,men det vågade jag inte chansa på då.

Ändrades av fredda
Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni på samma biljett och bokning så sitter ni alltid tillsammans.

Att börja ta betalt för allt, är ett sätt att dra in mer pengar på lågprisbiljetter.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp om du vill gå in och välja plats på planet i förrtid så kostar det 177 kr per säte för standard och person.

http://www.finnair.c...elect-your-seat

Vilka snåla svin, åkte med dem förra sommaren.

Ingen varm frukost innan landning, vi fick bara en inplastad grismacka..Men kaffet var ju varm ivf.

Och nu ska man pynta för o boka en plats med..rena charterfasoner.

Nä, finnarna har gått ned rejält i service sen jag flög med dem första gången 2006.

Finnair är finnlands svar på ryanair?

Trevlig kväll/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni på samma biljett och bokning så sitter ni alltid tillsammans.

Att börja ta betalt för allt, är ett sätt att dra in mer pengar på lågprisbiljetter.

Leif

Vad jag förstod av han jag pratade med på finnair så gäller det så här.Dom som har betalat kan aldrig förlora den platsen dom köpt.Men skulle det vara 2 platser kvar vid incheckning. Och dom är vid två olika ändar av planet så får man sitta så.Lite svårt att göra annat :).

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...