Jump to content
IGNORERAD

Radarvarnare


born41

Recommended Posts

På WWW.radarvarnare.com så annonserar dom om radarvarnare som varnar både för radar i fasta skåp samt polisens lasermätare.

Det verkar som det är en norsk firma.

Är det någon som provat om det fungerar.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

På WWW.radarvarnare.com så annonserar dom om radarvarnare som varnar både för radar i fasta skåp samt polisens lasermätare.

Det verkar som det är en norsk firma.

Är det någon som provat om det fungerar.

born41

Har en radarvarnare som heter Cobra, har dock ej fastnat i en laserkontroll än, men den börjar att pipa cirka 1500 meter innan vägkameran eller så fort radarvarnan upptäcker kameran plus att den reagerar även på automatiska dörröppnare till butiker.

Jag kör budbil, så när jag kör i städer så stänger jag av den och håller hastigheten annars är det ett jäkla pipande.

Enligt Svensk lag ska dom visst vara förbjudna,

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

He-he

Kör man budbil har man ju ca 20-100 "radarvarnare" :)

Vem kör du för ?

Jag körde för ALC / Lillebud.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

He-he

Kör man budbil har man ju ca 20-100 "radarvarnare" :)

Vem kör du för ?

Jag körde för ALC / Lillebud.

Nettobud i Kalmar

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en radarvarnare som heter Cobra, har dock ej fastnat i en laserkontroll än, men den börjar att pipa cirka 1500 meter innan vägkameran eller så fort radarvarnan upptäcker kameran plus att den reagerar även på automatiska dörröppnare till butiker.

Jag kör budbil, så när jag kör i städer så stänger jag av den och håller hastigheten annars är det ett jäkla pipande.

Enligt Svensk lag ska dom visst vara förbjudna,

Piper varnaren även om radarstolpen inte är i "tjänst" Som bekant så är det ju bara en liten del som är uppkopplade samtidigt.

Annonsen kommer från Norge och jag har inte sett någon Svensk annons så det tyder på att dom kan vara förbjudna.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Piper varnaren även om radarstolpen inte är i "tjänst" Som bekant så är det ju bara en liten del som är uppkopplade samtidigt.

Annonsen kommer från Norge och jag har inte sett någon Svensk annons så det tyder på att dom kan vara förbjudna.

born41

Den läser av mätinstrumentet även om inte kameran är inkopplad så det piper vid varje radarstolpe och även vid möte av bilar som har radarvarnare.

Min varnare köpte jag av en kompis som varit i Usa.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu spekulerar jag bara, men enligt den info jag har är ALLTID radarn på (gäller plåtpoliserna) den registrerar hastighet, tidpunkt och självklart antal.

Kamerorna sätt dock bara på vid behov, är uppkopplade i snitt 8 % av tiden.

Självklart sätts då de kameror på vars radarstolpe har registrerat flest fortkörningar, t.ex Huddingevägen, numera kryps det fram där.

Nattetid - riktigt tidig morgon är ett ytterst fåtal kameror på - om ens några.

De jag själv passerat i "något" för hög hastighet har inte varit igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Piper varnaren även om radarstolpen inte är i "tjänst" Som bekant så är det ju bara en liten del som är uppkopplade samtidigt.

Annonsen kommer från Norge och jag har inte sett någon Svensk annons så det tyder på att dom kan vara förbjudna.

born41

Jag har också en Cobra som en kompis köpte åt mig i USA, den fungerar utmärkt,

men är som sagt olaglig att använda här i Sverige.

Radarvarnaren piper inte när när kameran i stolpen är avstängd,

jag anser att du har fel när det gäller uppkopplade fasta radarstolpar.

De flesta kameror jag passerat så ljuder radarvarnaren och det tyder på att

de är i funktion.

Jag vill påstå att högst 2 kameror av 10 varit ur tjänst där jag har passerat, om de kan ta bilder? Vet ej!

Garmins GPS med programvaran för fartkameror fungerar också bra, problemet är

att man måste uppdatera ganska ofta för att inte missa nya "radarstolpar".

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man en smartphone finns bra "appar" att tanka ner som varnar för fartkameror och hålls uppdaterade automatiskt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

För en laservarnare kan du få 3000 kr i böter om du glömmer den när du blir stoppad

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

För en laservarnare kan du få 3000 kr i böter om du glömmer den när du blir stoppad

Min radarvarnare sitter på instrumentbrädan med kardborrfattning så den är lätt att rycka och stoppa undan, för har jag länsman i sikte så blir jag vaksam.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min radarvarnare sitter på instrumentbrädan med kardborrfattning så den är lätt att rycka och stoppa undan, för har jag länsman i sikte så blir jag vaksam.

Jag har blivit stoppad flera gånger för kontroll av nyckterhet etc men polisen har aldrig reagerat på att Cobran sittet uppe vid huvudspegeln, jag brukar iofs dra ur kontakten så att den inte ska börja att "knorra".

Funderade på om man skulle ta med den till Thailand men det är nog bättre att kasta till polisen en hundrabathing om det skulle behövas :)

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oxå en Cobra, som pratar med mig så fort jag startar bilen.

Den varnar före aktiva kameraskåp, laser och div andra otyg.

Men som någon annan redan skrivit så måste stolpen vara igång. här i Sundsvall är det sällan jag märker att någon stolpe är igång.

Ska man köpa en varnare så köp en på Ebay, det kostar långt under dom priser som finns på vissa webbplatser.

För under 1000kr får man en väldigt kompetent varnare. Men som sagt. Dom är olagliga i sverige.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...