Jump to content
IGNORERAD

Reser hem lördag med Austrian Airlines..men funderar att stanna kvar i värmen!


Kjell

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Herre jävlar de ju bara å ta en minibuss till gränsen så löser dom det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    37

  • DiiM

    20

  • leifen

    6

  • Blueday

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaha..frugan har plötsligt fått ledig tid..märkligt men jag är bara en enkel undersåte så det är väl ingen ide ens att fundera hur det gick till.

Shoppingen drog kan jag tänka mer än att bara hålla reda på mig som hon ändå litar fullt ut på :crazy:

Nu åker vi sent 19.40 och landar vid 21 tiden och hemresan blir på måndag fm för det facila priset 12100 B 2 personer direkt hos Tiger airline.

Nu gäller det att hitta hotell nära shopping för frun är inte så mycket för promenader :D

Nu förstår jag varför du har vildhundsproblem,dom ser dig som en tamhund med koppel och allt och är avundsjuka :crazy: Trevlig resa.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är dig lik Måne..det hedrar dig :crazy:

Frågade frun varför vi inte åkte till Immigration på måndag morgon för att spara pengar?

Då blev svaret att hon att hon inte litade på Immigrations försäkringar att mitt visum som går ut lördag håller ändå till måndag-tisdag.

F-n trot :)

Link to comment
Dela på andra sajter

@Kjell.

Du har en skön stil på dina inlägg, det lyfter MPR.

Helt i min smak..

Leif

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt plan med Austrian airlines går 23.55 lördag kväll den 4 feb. Samma dag går mitt visa ut...

kan jag bara gå till Immigration i BKK och få 30 dgr till.

Kan ta rätt på allt imorgon men ert råd skulle vara vägledande för mitt beslut

Herre jävlar de ju bara å ta en minibuss till gränsen så löser dom det

Clion, ett råd i all välmening.läs TS fråga, och förstå den, före du tar rollen som översittare och slänger ur dig spydigheter och okvädesord.

Är det nu igen ett misslyckat skämt av dig, så är det inte alltid så lyckat i en "seriös" forumdel...men du skyller väl på flaskan igen!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är dig lik Måne..det hedrar dig

Frågade frun varför vi inte åkte till Immigration på måndag morgon för att spara pengar?

Då blev svaret att hon att hon inte litade på Immigrations försäkringar att mitt visum som går ut lördag håller ändå till måndag-tisdag.

F-n trot

Tjenare Kjell. Om du är gift borde du vara berättigad till non imigrant o. Borde kunna sökas från ambassaden i Singapore?

Ha en bra dag

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall se till att frun följer med och ordnar det i BKK annars bra tips :thumbsup:

Frugan mumlar i bakgrunden att det blir dåligt väder i Singapore men såvitt jag förstått så klarar sig shopping galleriorna sig från regn ännu så länge så det är nog lilla darlingens minsta bekymmer :thumbsup:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,

skit i det där visumet för 14 000 baht med poliskontakter-riskfyllt och så vet alldeles för många att du har ett "special" visum.

Kolla att åka till KL istället över dagen om nu Singapore blev dyrt. Har för mig att Egypt Air flyger BKK-KUL och har kanske billiga stolar.

Till Singapore kan man prova Cathay och Indian Airlines som brukar flyga med många tomma stolar mellan BKK och SIN.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall se till att frun följer med och ordnar det i BKK annars bra tips :thumbsup:

Frugan mumlar i bakgrunden att det blir dåligt väder i Singapore men såvitt jag förstått så klarar sig shopping galleriorna sig från regn ännu så länge så det är nog lilla darlingens minsta bekymmer :thumbsup:

Tjena!

Hej Kjell! Kan bara säga lycka till...och att allt löser sig :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så skiter du i visum och betalar 500b per dag när du åker hem..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så skiter du i visum och betalar 500b per dag när du åker hem..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Japp! alla sätt är bra utom de dåliga :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så skiter du i visum och betalar 500b per dag när du åker hem..

Skickat från en halvfet helgalkis.

Även fast dom bara tar betalt så sitter detta som en plump i protokollet och är inte att rekomendera.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,

skit i det där visumet för 14 000 baht med poliskontakter-riskfyllt och så vet alldeles för många att du har ett "special" visum.

Kolla att åka till KL istället över dagen om nu Singapore blev dyrt. Har för mig att Egypt Air flyger BKK-KUL och har kanske billiga stolar.

Till Singapore kan man prova Cathay och Indian Airlines som brukar flyga med många tomma stolar mellan BKK och SIN.

Blev Singapore för 12.100B för 2 pers och det är väl ok.

Dubbelt så dyrt och hälften så roligt när frun följer med. En regel vi redan bestämt är att shopping inte får pågå och pågå i flera timmar med mig i släptåg men måste nog få detta skriftligt med höga bötesbelopp inbakat. :rtfm:

Hur som helst jag tänker ta mig en tur till Raffles hotell och få mig en go drink och då är det lika bra att hon håller sig borta :thumbsup:

Frun med familj har tidigare bott där och såg att det kostar bara! 17000B och det kan jag vara utan. Nu åker drottningarna och prinsessorna i familjen dit och shoppar ibland men då är det ännu dyrare hotell nu för tiden..snacka om lyxlirare i familjen ha,ha

Nu bor vi lite mer modest för 2600 med 10 min promenad till nåt stort shopping center..tvi vale

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlängde hemresan med thai både 2010 & 2011, fick hjälp av hotell receptionen för att hitta ett lämpligt datum med en ledig flygstol och det tog ca:15min och det kostade bara 100bath - väldigt smidigt.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du lika full som jag Jag har alldrig slängt ut spydigheter

Det är lugnt clion..jag förstod att du ville fräsa dig.Syns den 19 :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herre jävlar de ju bara å ta en minibuss till gränsen så löser dom det

Är du lika full som jag Jag har alldrig slängt ut spydigheter

Herre jävlar det är ju bara..tolkas gärna som "din dumme fan förstår du inte att det bara"..och är i mina ögon(och säkert många andras, framför allt TS) onödigt spydigt i denna forumdel.

Tyvärr Clion, jag har barn så jag kan inte vara full på eftermiddagen så här vet du, du förstår barn i skola som är runt 10 år som har aktiviteter och kompisar som kommer och går...hur skulle det se ut med en farsa som är packad var och var annan eftermiddag..

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlängde hemresan med thai både 2010 & 2011, fick hjälp av hotell receptionen för att hitta ett lämpligt datum med en ledig flygstol och det tog ca:15min och det kostade bara 100bath - väldigt smidigt.

Vi har ju uppgifter att det skulle ev bara kosta 50 USD men efter viss fundering bland Thai damerna blev det 120 USD.

Men kommer att kolla upp det med ett mail till Austrian huvud kontor för säkerhets skull

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det är lugnt clion..jag förstod att du ville fräsa dig.Syns den 19 :thumbsup:

Nä det är lungt Klell ville barA TIPPSA OMN Gränsen .ALLA MINA VÄNERN åker till kammbodja gränsen å fixar vsum

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det är lungt Klell ville barA TIPPSA OMN Gränsen .ALLA MINA VÄNERN åker till kammbodja gränsen å fixar vsum

Ja och då hade han fått endast 15 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst jag tänker ta mig en tur till Raffles hotell och få mig en go drink och då är det lika bra att hon håller sig borta :thumbsup:

För 14 år sedan kostade en öl 125 kr i Longhorn Bar. Vill minnas att en Singapore Sling låg i samma prisklass. Turistfälla!

Gillar du genuin indisk mat rekommenderas Little India.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 14 år sedan kostade en öl 125 kr i Longhorn Bar. Vill minnas att en Singapore Sling låg i samma prisklass. Turistfälla!

Gillar du genuin indisk mat rekommenderas Little India.

/Sarne

Nu kan jag bocka av Slingapore sling drink ala Raffles hotel i Singapore på om man är i "närheten lista",ha,ha

Indisk mat gillar jag så det lägger jag på minnet men var kan den möjligtvis ligga någonstans om inte här:

Little India

t on Facebook.">

Serangoon Road, Singapore, Singapore

Webbplats

little-india.jpg

great-fusion-food.jpg

caption.jpg

caption.jpg

[size=1]

147 bilder från besökare
[/size]

[size=1]

Rankad som nr 30 av 291 sevärdheter i Singapore[/size]

x.gif

[size=1]167[/size] omdömen

Typ: Omgivningar

Aktiviteter: Äta middag, Shopping

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kultur måste det hinnas med om inte annat för CV. Några funderingar har jag på:

Nöjesparken Tang Dynasty City (Singapore)

[size=3]

Det är nästan omöjligt att missa denna "by", som omges av stora stenmurar. Tang Dynasty City är inspirerad av den kinesiska Tang Dynastin, som styrde Kina från år 618 till 907. Parken ger en inblick i livet i Kina under den perioden

[/size]

Jurong Bird Park (Singapore)

[size=3]

I den 20 hektar stora fågelparken flyger många av de 7000 fågelarterna fritt runt. Då man går runt i parken, kommer man nära parkens många fåglar, som ynglar i parken. Under dagens lopp kan man se när de stora rovfåglarna fodras.

[/size]

Djurparken (Singapore)

[size=3]

Djurparken i Singapore skiljer sig från andra djurparker genom att burarna inte består av galler, utan av vattenfall, klippformationer och vattengravar. Det är många uppvisningar i parken, då djuren uppträder för gästerna.

[/size]

Singapores historia (Sentosa Island)

[size=3]

Med hjälp av ljudeffekter och figurer i naturlig storlek, ger utställningen Images of Singapore en levande bild av landets historia. Här kan man se, hur immigranternas värld såg ut, och man kan träffa Sir Stamford Raffles, landets grundläggare.

[/size]

Thian Hock Keng templet (Singapore)

[size=3]

Thian Hock Keng Temple är det äldsta templet i Chinatown. Det är tillägnat Ma Cho Po, sjöfolkets beskyddare. Från 1821 låg det ett litet kinesiskt tempel på platsen. Byggandet av det enorma templet påbörjades först 1839. Materialet till templet hämtades ända från Kina

[/size]

[size=3]

.

[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kultur måste det hinnas med om inte annat för CV. Några funderingar har jag på:

Nöjesparken Tang Dynasty City (Singapore)

Det är nästan omöjligt att missa denna "by", som omges av stora stenmurar. Tang Dynasty City är inspirerad av den kinesiska Tang Dynastin, som styrde Kina från år 618 till 907. Parken ger en inblick i livet i Kina under den perioden

Jurong Bird Park (Singapore)

[size=3]I den 20 hektar stora fågelparken flyger många av de 7000 fågelarterna fritt runt. Då man går runt i parken, kommer man nära parkens många fåglar, som ynglar i parken. Under dagens lopp kan man se när de stora rovfåglarna fodras.[/size]

Djurparken (Singapore)

[size=3]Djurparken i Singapore skiljer sig från andra djurparker genom att burarna inte består av galler, utan av vattenfall, klippformationer och vattengravar. Det är många uppvisningar i parken, då djuren uppträder för gästerna.[/size]

Singapores historia (Sentosa Island)

[size=3]Med hjälp av ljudeffekter och figurer i naturlig storlek, ger utställningen Images of Singapore en levande bild av landets historia. Här kan man se, hur immigranternas värld såg ut, och man kan träffa Sir Stamford Raffles, landets grundläggare.[/size]

Thian Hock Keng templet (Singapore)

[size=3]Thian Hock Keng Temple är det äldsta templet i Chinatown. Det är tillägnat Ma Cho Po, sjöfolkets beskyddare. Från 1821 låg det ett litet kinesiskt tempel på platsen. Byggandet av det enorma templet påbörjades först 1839. Materialet till templet hämtades ända från Kina[/size]

[size=3].[/size]

Ska du vara där en vecka??Hursomhelst,ha en trevlig resa :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En Sling på Raffles är historia!

Det och en Kasett freestyle var det enda jag hann med på mitt korta stopp 1989!

Mvh

Amja

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...