Jump to content
IGNORERAD

Reser hem lördag med Austrian Airlines..men funderar att stanna kvar i värmen!


Kjell

Recommended Posts

Mitt plan med Austrian airlines går 23.55 lördag kväll den 4 feb. Samma dag går mitt visa ut...

Vanlig biljett och den köptes på Ticket resor.

Fråga 1. är det någon som har erfarenhet vad det kan kosta eller är den troligtvis ej ombokningsbar?

Tänker ringa dem imorgon när jag bestämt mig till 100.

Fråga 2.Åkte hit på ett vanligt turistvisum a 30 dgr och förlängde den ytterligare 30 dgr genom att göra en visarun.

kan jag bara gå till Immigration i BKK och få 30 dgr till.

Kan ta rätt på allt imorgon men ert råd skulle vara vägledande för mitt beslut

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    37

  • DiiM

    20

  • leifen

    6

  • Blueday

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1. Läs på biljetten, det står en massa grejer där, en del begripligt, en del inte, men kanske du kan få nån indikation? Not changeable eller liknande står kanske? Sen så kan du nog få en indikation på priset också, var den billig så är den troligen inte ombokningsbar, men å andra sidan så är det tydligen en 30+ dagars biljett och då finns det kanske en chans att du kan boka om mot en avgift, som isåfall kanske står på biljetten.

Massa svammel men svårt att svara på när man inte ser biljetten.

Lycka till.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Läs på biljetten, det står en massa grejer där, en del begripligt, en del inte, men kanske du kan få nån indikation? Not changeable eller liknande står kanske? Sen så kan du nog få en indikation på priset också, var den billig så är den troligen inte ombokningsbar, men å andra sidan så är det tydligen en 30+ dagars biljett och då finns det kanske en chans att du kan boka om mot en avgift, som isåfall kanske står på biljetten.

Massa svammel men svårt att svara på när man inte ser biljetten.

Lycka till.

Är van att resa inrikes med Ticket resor inom tjänsten och där framgår det tydligt vad som gäller på biljetten. Här finns det ingen sådan info.

Men visumet då...kan jag fixa det?

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här på check my trip:

  • Flightnummer:

    Austrian - OS 026

  • Pristyp:Ekonomiklass med restriktioner

  • Flygplan:Boeing 777-200/200ER

  • Måltid :MÅLTID (ej specificerad),FRUKOST

  • Bagage:1 kolli(n) per resenär

  • Senaste incheckningstid:1:00 före flyg

Bekräftelser/begränsningar: [size=3]VALID ON OS/LH/LX/SN ONLY CHNG RESTR/REFUND RESTR[/size]

[size=3]Betyder vad?[/size]

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade det här på check my trip

Bekräftelser/begränsningar: [size=3]VALID ON OS/LH/LX/SN ONLY [/size][size=3]CHNG RESTR[/size][size=3]/REFUND RESTR[/size]

[size=3]Betyder vad?[/size]

Jag är ingen expert på detta men min tolkning är att du har restriktioner i hur du får byta, dvs du FÅR byta, tror jag.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står alltså inget uttalat att jag INTE kan men kan man gå in på någon resebyrå här i BKK och kolla med dem eller är det Ticket resor i sverige som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står alltså inget uttalat att jag INTE kan men kan man gå in på någon resebyrå här i BKK och kolla med dem eller är det Ticket resor i sverige som gäller?

Tjena!

Ta med dej resebeviset in på vilken liten resebyrå som helst.

Be dom ringa och kolla. Är den ombokningsbar så brukar det kosta 100 USD

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan nog göra det på en resebyrå. Jag gjorde det förra året, visserligen Thai, men det gick trots att jag vid tillfället var i Vietnam.

Fast sen beror det ju i slutändan på din biljettyp.

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hem nu kjelle här är hundarna tysta på nätterna.Inte skall väl du gå omkring och mysa i värmen här i luleå är det bara -30 :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du kontakta Ticket så lär du inte hinna boka om.

För många år sen så hade jag köpt en biljett (ej ombokningsbar) från en resebyrå och kom på innan jag åkte att jag ville förlänga med några dagar och då föreslog resebyrån att jag gjorde det på plats och det gick bra när jag gick till deras eget (TG) kontor på flygplatsen.

När jag skulle hem så visade det sig att jag inte fick boka om den trots att deras eget kontor gjort det. Var några svettiga timmar på flygplasten men till slut så fick jag åka hem på den biljetten.

Summa summarum, gå till en resebyrå och hör vad de säger.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Austrian har ett kontor i Bangkok, längs Silom om jag inte har helt fel för mig, där bör de kunna svara på frågor om biljetterna. Men jag tror att dina biljetter går att ändra mot en avgift. Annars har Lufthansa/Swiss sitt kontor på Asoke och de kan kanske också svara på frågor om Austrian då det är Lufthansa som äger dem.

Du vill inte åka till norden nu, det var -10 grader i Köpenhamn denna morgon...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är förvisso ekonomi klass men det framgår inte så vitt jag jag kan utläsa.

Ok det om biljetten...hur är det med förlängning av visum. Då skulle det betyda 3 x 30 dgr...någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett att 500 Euro brukar vara en ombokningsavgift vid economy biljetter.

Gissar att det blir något liknande om den överhuvudtaget går att boka om.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Jag har sett att 500 Euro brukar vara en ombokningsavgift vid economy biljetter.

Gissar att det blir något liknande om den överhuvudtaget går att boka om.

Leif

500 euro tycker jag låter väldigt dyrt

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra tips MaiChai men frågan är varför jag inte kom att tänka på den själv :not_i:

Min fru föreläser för mig att jag kan ju boka en helt ny biljett och helt hoppa av AA.

Hon menar att om jag inte är ute och festar i Pattaya så är den snabbt intjänad...kan bara säga buu till det förslaget..fast tyst då :blush2:

Austrian Airlines (OS)

Room 1802, 18th Fl., 33/90 Wall Street Tower, Bangkok 10500

Ticketing: (+662) 267-0873..9

Link to comment
Dela på andra sajter

Är förvisso ekonomi klass men det framgår inte så vitt jag jag kan utläsa.

Ok det om biljetten...hur är det med förlängning av visum. Då skulle det betyda 3 x 30 dgr...någon som vet?

Fick du bara 30 dagar vid inresa från din Vietnamtrip så kan du enbart få 15 dagar på emigration.

Adressen till Austria Airlines: Room 1802, 18th Fl., 33/90 Wall Street Tower, Bangkok 10500

Ticketing: (+662) 267-0873..9

Stämmer att det kostar ca 500 eur att boka om!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dyrt, samma pris som en t.o.r vid lågpris.

Skulle gissa att en ombokningsbar biljett är ungefär 500 Euro dyrare.

Men något straff skall vi väl ha som köper billigt.

Annars köpte alla sådana billiga, och bokade om efter behag.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dyrt, samma pris som en t.o.r vid lågpris.

Skulle gissa att en ombokningsbar biljett är ungefär 500 Euro dyrare.

Men något straff skall vi väl ha som köper billigt.

Annars köpte alla sådana billiga, och bokade om efter behag.

Leif

Ja det är dyrt, kan löna sig att titta på en ny biljett hos ett lågprisbolag i stället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,

vill du köpa en nybiljett så fick jag ett helt okej pris med Egypt Air förra veckan 31 540 Baht tur och retur. Det kan man ju väga emot ändringskostnaden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick du bara 30 dagar vid inresa från din Vietnamtrip så kan du enbart få 15 dagar på emigration.

Adressen till Austria Airlines: Room 1802, 18th Fl., 33/90 Wall Street Tower, Bangkok 10500

Ticketing: (+662) 267-0873..9

Stämmer att det kostar ca 500 eur att boka om!

Det skulle betyda ca 4500..det låter mycket förstås men säkert billigare än att helt boka en ny resa.

OK..15 dgr men det kan kan göra om minst 1 gång till för att få mina 30 dgr som jag önskar stanna eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom för fan inte hem nu!!!!! Det är skitkallt i Uppsala nu :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,

vill du köpa en nybiljett så fick jag ett helt okej pris med Egypt Air förra veckan 31 540 Baht tur och retur. Det kan man ju väga emot ändringskostnaden.

Kollat och ser att Air China är billigaste men för lång restid kanske. Bestäms imorgon allt

5 041 kr

Totalpris inklusive skatter och avgifter.

se_flygpln.gif

contactbtn.png

btn_toggleflight_on3.png

payment_method.png

Utresa alt 1: Air ChinaRestid: 27h 20m

  • 19:15 Bangkok arrow.gif 00:55 Peking

  • 13:55 Peking arrow.gif16:35 Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle betyda ca 4500..det låter mycket förstås men säkert billigare än att helt boka en ny resa.

OK..15 dgr men det kan kan göra om minst 1 gång till för att få mina 30 dgr som jag önskar stanna eller?

Jag är osäker på om du kan få 15 nya dagar igen hos emigration, men åker du till Cambodia andra gången (visa run) så är det inga problem, men det blir ju lite omständigt klart. Hade du besökt Thai ambasaden i Vietnam när du var där så kunde du fått 60 dagar plus 30 (Singel entry Touristvisa). Men du hade säkert inte dessa planer då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom för fan inte hem nu!!!!! Det är skitkallt i Uppsala nu :crazy:

Grannarna berättar lyriskt att de räddat badtunnan från is propp och att det är bara att hoppa och njuta av några goa pilsner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med flygbolaget om den är ombokningsbar! Turkarna skulle heller inte vara det men det var den för 50Euro! Annars så köper du en enkel med Berlin Air, under 400 e har jag för mig. Skall du ha visum igen så måste du ta en ny visa resa, på imigration får du nog max 7 dagar om ens det.

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...