Jump to content
IGNORERAD

Reser hem lördag med Austrian Airlines..men funderar att stanna kvar i värmen!


Kjell

Recommended Posts

Hehe, men du gillar väl inte ens Bangkok med alla soi dogs och kissande katter :wink:

Oavsett så så kolla möjligheterna med biljetten först, funkar det så kolla vad du får för dagar vid visa run med flyg och välj den destinationen som passar plånbok / tid / pris. Air Asia var bara ett enkelt tips.

Är inte pengarna och kort visa run viktiga så gör något kul - åk till Hong Kong / Macao ett par dagar det är riktigt kul, flyget är inte dyrt till HK men hotellen kostar en slant...

Trodde iofs att möjligheterna med biljetten var klara? Jag menar om det står på flygbolagets hemsida att ALLA deras biljetter är ombokningsbara, dock med 50 euro i avgift för vissa klasser.

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    37

  • DiiM

    20

  • leifen

    6

  • Blueday

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Känner ingen här ifrån forumet då jag ej är speciellt aktiv här inne. Tre månader avklarade 3 kvar. Har man bara en dag overstay så bjuder dom på den!

27 inlägg...sicken tur att du hittade min lilla tråd.

Om jag blir kvar här så räknar jag med att återvända till Pattis om någon vecka.

Vore skoj att samman stråla,kanske på Nids bar som ett förslag, :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

27 inlägg...sicken tur att du hittade min lilla tråd.

Om jag blir kvar här så räknar jag med att återvända till Pattis om någon vecka.

Vore skoj att samman stråla,kanske på Nids bar som ett förslag, :drinks:

Låter bra d Kjell!

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde iofs att möjligheterna med biljetten var klara? Jag menar om det står på flygbolagets hemsida att ALLA deras biljetter är ombokningsbara, dock med 50 euro i avgift för vissa klasser.

ahhh, oki jag läste inte det sorry :( men jag hade nog ändå väntat och fått det bekräftat av det bolag / den resebyrå som kommer utföra ombokningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell åk nu hem till Sverige. Du behöver kylas av in för nästa resa.

Mvh

mavange

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokar alltid om hos flygbolagen! Oftast mycket billigare! Ett exempel var med Etihad, Skärhamns resebyrå skulle ha ca 800kr men jag betalade bara 650 bath! Då fick jag iofs faxa en kopia på inbetalningen, men det var det värt!! :14:

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, men du gillar väl inte ens Bangkok med alla soi dogs och kissande katter :wink:

Oavsett så så kolla möjligheterna med biljetten först, funkar det så kolla vad du får för dagar vid visa run med flyg och välj den destinationen som passar plånbok / tid / pris. Air Asia var bara ett enkelt tips.

Är inte pengarna och kort visa run viktiga så gör något kul - åk till Hong Kong / Macao ett par dagar det är riktigt kul, flyget är inte dyrt till HK men hotellen kostar en slant...

Ha-ha skall uppdatera djurtrådarna senare ha,ha

Är det inte alltid så att du får 30 dgr för flygning och 15 dgr när du passerar landgränsen.

Frun är om och kring sig eftersom man är lite förkyld så någon längre tur är nog inte populärt. Får jag en natt så är jag nöjd he,he

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha-ha skall uppdatera djurtrådarna senare ha,ha

Är det inte alltid så att du får 30 dgr för flygning och 15 dgr när du passerar landgränsen.

Frun är om och kring sig eftersom man är lite förkyld så någon längre tur är nog inte populärt. Får jag en natt så är jag nöjd he,he

Japp helt rätt!

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell åk nu hem till Sverige. Du behöver kylas av in för nästa resa.

Mvh

mavange

Hade det inte blitt så kallt så hade jag nog åkt hem för att återvända 5 veckor senare men nu är det för kallt att stå på utför så bäst att avvakta-

Grannen kollat huset,tagit ur bil batteriet och allt är ok med badtunnan.Allt verkar vara ok.

Vi får höras framöver och se nu till att få fart på lirarna dina...börjar se bekymmersamt ut

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte blitt så kallt så hade jag nog åkt hem för att återvända 5 veckor senare men nu är det för kallt att stå på utför så bäst att avvakta-

Grannen kollat huset,tagit ur bil batteriet och allt är ok med badtunnan.Allt verkar vara ok.

Vi får höras framöver och se nu till att få fart på lirarna dina...börjar se bekymmersamt ut

Dom kommer upp till din stad på lördag. Det är svårt att få fart på pensionärer.

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner ingen här ifrån forumet då jag ej är speciellt aktiv här inne. Tre månader avklarade 3 kvar. Har man bara en dag overstay så bjuder dom på den!

Nja...säg inte det för då jag stod vid pass kontrollen härom veckan så fastnade 2 par för just det. Som vanligt hade man valt fel kö men efter en viss palaver så tog en högre officer dem till sitt bord och där fick de betala. Oklart hur mycket med gissar på 500B per dygn

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hända att din ändrat det men jag tror inte det. Jag hade själv en dags overstay förra året men den var gratis! Står skyltar om detta på flygplatsen. Sen så har dom tydligen ändrat så att om du har overstay så har du förbrukat ditt second entry visa ifall du har ett sådant!! Viktigt detta!! Var på visa resa för 2 veckor sen och en gammal engelsk mannan fick uppleva detta!! Han var inte glad stackarn!

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det frukost med frugan! Hoppas d löser sig för dig och glöm inte att hålla oss uppdaterade!!

P.S. Glöm inte heller Tigerairways, dom verkar kunna erbjuda den billigaste och bästa resan!!

Ändrades av DiiM

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hända att din ändrat det men jag tror inte det. Jag hade själv en dags overstay förra året men den var gratis! Står skyltar om detta på flygplatsen. Sen så har dom tydligen ändrat så att om du har overstay så har du förbrukat ditt second entry visa ifall du har ett sådant!! Viktigt detta!! Var på visa resa för 2 veckor sen och en gammal engelsk mannan fick uppleva detta!! Han var inte glad stackarn!

Är nog säkrats att flyga ut på lördag om det ordnar sig med biljetten

Tiger airways var det..

Trevlig frukost..

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

30 dagar om man förlänger sitt turistvisa är det som gäller. Men man kan ju alltid testa då dom gör lite som dom vill! ;o)

Om isf det stämmer så försöker jag nog med det i första hand. Nu gäller att lista ut var Wall Tower och AA ligger och sedan var RÄTT immigrations kontor finns...Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tipset är att skaffa ettårsvisa med multiple entries och resa medTHAIoch Q klassbiljett eller högre, då är man garderad mot problem som detta, förlängde en Q klassbiljett i november, kostade inte en krona, tog två minuter på THAIS kontor på suvvan.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tipset är att skaffa ettårsvisa med multiple entries och resa medTHAIoch Q klassbiljett eller högre, då är man garderad mot problem som detta, förlängde en Q klassbiljett i november, kostade inte en krona, tog två minuter på THAIS kontor på suvvan.

//piipe

Får man fråga vad biljetten kostade i inköp? Vet att Thai har billiga biljetter med men jag betalade för min biljett ifrån Göteborg 5600kr medan en kompis betalade 13700 med ifrån Arlanda! Jag åkte med turkarna o han med thaiarna, sen så kan han omboka gratis men jag måste betala 50 euro. Då betalar jag hellre 5600 + eventuella 50 euro till! :wink:

Hemma bra men borta bäst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man fråga vad biljetten kostade i inköp? Vet att Thai har billiga biljetter med men jag betalade för min biljett ifrån Göteborg 5600kr medan en kompis betalade 13700 med ifrån Arlanda! Jag åkte med turkarna o han med thaiarna, sen så kan han omboka gratis men jag måste betala 50 euro. Då betalar jag hellre 5600 + eventuella 50 euro till! :wink:

Jo såklart, denna biljett kostar några tusen extra,men direktflyg o thais service kan vara värt en del tycker jag, dessutom får man poäng med dessa biljetter som man kan använda till något trevligt.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp! precis på sekunden 12.00 hittade jag AA kontor på 18 vån Wall Tower men möttes givetvis av skylten lunch stängt.

Efter 3 taxis som inte hade blekaste aning så gav jag upp och med en dåres tur så fanns turist kontor precis framför mig.

Efter ha rådfrågat google så visste hon råd och väl utrustad med en karta kunde jag ta mig tillbaka några min och in på en mindre gata än Silom road.

När jag nu sitter i godan ro på starbucks och stirrar ut och försöker samla tankarna så tycker jag att, fasen här var jag ju igår.

Japp! Frun och jag besökte Jim Thomson igår i hällande regn men mer om det + bilder i en ny tråd.

Nu är det dags att att hänga på låset.

Angående att hinna få ett visum innan em är slut känns som överkurs men ett försök skall göras...hej och hå!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo! jag kunde ändra biljetten a ekonomi klass men det kostade120 USD men ingen hemresa stod att finna förrän den 2 april. Alltså om dryga 2 mån men har dock ställt mig på väntelista så förhoppningsvis hinner jag med lite afterski i backen i vårsolen.

Grabbade en moppe taxi och några minuter senare så var vi framme vid Immigration och traskade lite vilset in på en polis station i samma hus. Efter traskade ett par indier som var lika vilsna men vi möttes av en parant dam som knappt tittade på dem utan hennes uppmärksamhet låg på mig som var trevligt klädd med långbyxor.Antar att indier kanske inte står så högt i kurs. Nåväl nog om det..damen ledde mig direkt in i hallen och pockade på uppmärksamhet från personalen bakom disken.Själv tyckte jag att det var lite pinsamt så jag sneglade runt på alla 50 talet människor som väntade på sin tur. Ingen viting så det kanske även där var en form av rasism.

Hur som haver..de kunde bara ge mig 7 dgr men de noterade min bröllopsring och frågade om jag hade Thaifru och det hade jag ju.

Då tyckte de att frun och jag med alla äktenskapsbevis skulle åka till Immigration Chaengwattana road soi 7 Don Muang. Där skulle jag utan problem få 60 dgr men nu är det så att man är gift med en business kvinna och hennes kalender är späckad med kändisar som kommer för att få frun att designa kläder åt dem :thumbsup: .

Vad att göra..frun föreslår att jag åker till Singapore och inte mig emot men den summa på dryga 700 skr som jag såg i morse är nu hastigt uppe i 2 400..mindre roligt + kostnaden för hotell...tänker nog försöka kela lite extra med frun ikväll men hon är en hårdfjällad dam så det nog lönlöst :(

Fick ett förslag att för 14 000 B få ett visum 1,2 eller 3 månader genom en resebyrå som hade någon polis kontakt. Känner henne sedan tidigare å det är klart börjar man räkna på det så blir det billigare att pröjsa detta belopp än att ta besväret med att åka utomlands. Men kan man känna sig helt trygg..det är frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha..frugan har plötsligt fått ledig tid..märkligt men jag är bara en enkel undersåte så det är väl ingen ide ens att fundera hur det gick till.

Shoppingen drog kan jag tänka mer än att bara hålla reda på mig som hon ändå litar fullt ut på :crazy:

Nu åker vi sent 19.40 och landar vid 21 tiden och hemresan blir på måndag fm för det facila priset 12100 B 2 personer direkt hos Tiger airline.

Nu gäller det att hitta hotell nära shopping för frun är inte så mycket för promenader :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tjena!

Ta med dej resebeviset in på vilken liten resebyrå som helst.

Be dom ringa och kolla. Är den ombokningsbar så brukar det kosta 100 USD

De va änna dyrt :heat:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

En fru på shopping, kan kosta.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De va änna dyrt :heat:

Tämligen normalt pris för att boka om..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...