Jump to content
IGNORERAD

Mars 2012 - 1 månad Rayong-trakten


Oregistrerad

Recommended Posts

[size=3]Hejsan !!

har en kompis som vill komma till Thailand i mars och hyra hus för 1 månad. Är bara läget Ok också så tror jag nog att det även funkar med lägenhet. jag har vurmat för Rayong, för han tjötar om Hua Hin, och dit har jag absolut ingen lust att fara för att hälsa på honom.

Nu min fråga till Er.. Vet ni om några gubbs/tants som hyr ut... och då menar jag ganska billiga priser, det är ju lågsäsong, så chansen att hitta något billigt är väl hygglig eller?

har ni några goa idee´r eller??- Tacksam för alla tips och idee´r.

MVH

Uncen[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hus att hyra i Rayong

Like28

hus-rayong.jpg

Hus att hyra i Pinery Resort – Rayong/Ban Phe/Suan Son

Huset är fullt utrustat med porslin, husgeråd och bestick mm för max 6 personer och består av 3 sovrum med totalt 6 bäddar, ett kombinerat vardagsrum och kök, två toaletter med varmvattendusch, utedusch på baksidan, AC i alla rum och terrass med tak, väggfläktar och utemöbler för max 6 personer.

Pris per vecka oavsett säsong: 2500 kr inkl.vatten (duschvatten), sänglinnen och kuddar.

Vi förbehåller oss rätten att höja priset om vi anser detta nödvändigt, dock sker ingen prishöjning för dem som redan inkommit med betalning för hyreskostnaden.

Mer detaljerad information kommer i separat mail till de hyresgäster som skall hyra bostaden.

Snabbfakta – inventarier som hyresgäster kan använda.

• Kyl/frys

• Kaffebryggare

• Vattenkokare

• Brödrost

• Mikro

• El-spis med 2 plattor

• Toastgrill

• Tv

• Dvd

• Högtalare

• Väderstation

• 2 Cyklar

• Spel

• Några böcker

• Informationsblad

• Liten säkerhetsbox – lagom för pass, pengar och mobil.

Huset ligger ca 300 meter från Suan Son Beach och 100 meter från den stora gemensamma poolen. Det finns massor av restauranger utmed strandvägen och inne i Ban Phe finns det mesta som man kan tänkas behöva. Berömda Koh Samet ligger mittemot Suan Son, och dit kommer man enkelt med färja från Ban Phe. Mer information om området Pinery kan ni läsa på Pinery Resort.

Att observera: En obligatorisk serviceavgift för slutstäd och sluttvätt tillkommer på 300 kr. Elektricitet ingår inte i hyreskostnaden, utan debiteras efter förbrukning, vilken avläses på avresedagen av vår servicepersonal. (nuvarande pris 8 THB/kilowatt)

Hyresgästerna får kopior på alla avtal och kvitton på inbetalningar.

För mer info:

www.swethaiparadise.se ( mer info om huset)

www.pineryresort.com (en sida om området)

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=3]Hejsan !!

har en kompis som vill komma till Thailand i mars och hyra hus för 1 månad. Är bara läget Ok också så tror jag nog att det även funkar med lägenhet. jag har vurmat för Rayong, för han tjötar om Hua Hin, och dit har jag absolut ingen lust att fara för att hälsa på honom.

Nu min fråga till Er.. Vet ni om några gubbs/tants som hyr ut... och då menar jag ganska billiga priser, det är ju lågsäsong, så chansen att hitta något billigt är väl hygglig eller?

har ni några goa idee´r eller??- Tacksam för alla tips och idee´r.

MVH

Uncen[/size]

Hej, Nu blev jag bara lite nyfiken, varför rekommenderar du just Rayong för en kompis som ska komma ner för en månad ?

Jag skulle aldrig rekommendera en kompis till mig som åker ner till Thailand att åka till vare sig Rayong eller Hua Hin.

Ta inte detta som kritik utan jag är som sagt bara nyfiken :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Uncen,

jag har ju mitt boende i Rayong och skulle kanske heller inte ,som Fritz skriver, rekomendera det till en förstagångare varesig singel eller familj.

Är väldigt lugnt där och man är beroende av eget transportmedel vad man än skall göra,i Ban Pea händer heller inte så mycket,förutan färjan till Kho Samet då.

Möjligtvis Mae Pim,några mil öster om staden Rayong för familjen,annars gäller nog Jomtien som utgångspunkt,om jag får tycka till.

Här är en uthyrare i Rayong www.mabelhouse.se

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=6]Min kompis har via internet fått kontakt med en thaidam. Denna thaidam vill inte bli ihopblandad med de "damer" som jobbar i jomtein eller i Pattaya. Så jag föreslog för dom att träffas och de kunde bo i Rayong under den tid de skulle lära känna varandra. Så detta hanldar altså INTE om att köra ett barliv i 1 månad. Förstår ni nu då?[/size]

[size=6]MVH[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förstår jag,Uncen,

Då tror jag att Mae Pim blir guld,plus ett par dagar på Koh Samet,och min tanke var heller inte barröj med det tidigare svaret jag gav

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]

Min kompis har via internet fått kontakt med en thaidam. Denna thaidam vill inte bli ihopblandad med de "damer" som jobbar i jomtein eller i Pattaya. Så jag föreslog för dom att träffas och de kunde bo i Rayong under den tid de skulle lära känna varandra. Så detta hanldar altså INTE om att köra ett barliv i 1 månad. Förstår ni nu då?

MVH

[/size]

Hej Uncen,

3 km öster om Ban Phe finns en liten trivsam anläggning som jag själv brukar bo på. Perfekt avstånd att ta moppen in till byn och om man vill åka till Rayong tar man enklast en Song Taw. http://www.thailandsbo.se/

Garanterat lugnt och städat och Ingo som ansvarar för anläggningen ordnar med allt från hämtning på flygplatsen till specialkomponerade utflykter och dessutom finns en riktigt bra restaurant på stället.

/Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en hel rad med annonser på Blocket om hus och lägenheter i Rayong till hyra här:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket Drivern, tallviking, oddtom, svampen, Fritz samt

Straydog för Er hjälp,

skall tipsa polaren om dessa länkar

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Uncen,

3 km öster om Ban Phe finns en liten trivsam anläggning som jag själv brukar bo på. Perfekt avstånd att ta moppen in till byn och om man vill åka till Rayong tar man enklast en Song Taw. http://www.thailandsbo.se/

Garanterat lugnt och städat och Ingo som ansvarar för anläggningen ordnar med allt från hämtning på flygplatsen till specialkomponerade utflykter och dessutom finns en riktigt bra restaurant på stället.

/Lelle

Om det är Pelle som är ansvarig kock hos Ingo, då lär det bli ett STORT nerköp. :police::crazy:

Tycker INTE om dom som kan allt om allt  :fie:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är Pelle som är ansvarig kock hos Ingo, då lär det bli ett STORT nerköp. :police::crazy:

Nej, tack o lov!

Då hade jag inte rekommenderat stället!

/ Lelle

Link to comment
Dela på andra sajter

[size=6]Min kompis har via internet fått kontakt med en thaidam. Denna thaidam vill inte bli ihopblandad med de "damer" som jobbar i jomtein eller i Pattaya. Så jag föreslog för dom att träffas och de kunde bo i Rayong under den tid de skulle lära känna varandra. Så detta hanldar altså INTE om att köra ett barliv i 1 månad. Förstår ni nu då?[/size]

[size=6]MVH[/size]

Sådär ja, nu har man vaknat upp med välförtjänt skallebank, men det lär ju gå över så det är ingen större fara med mig.

Jag lyckönskar naturligtvis din kompis och hoppas att det är en kanonpingla som han kommer att träffa men nog har hon enligt mig ett väldigt fördomsfullt resonemang. Hon vill inte bli ihopblandad med "damer" jobbar i Jomtien eller Pattaya, ja jag säger då det. :ahh:

Det är väl samma tjej oavsett var mötet sker.

Jag måste vara lycklig som i dag för precis fyra år sen träffade på den kvinna i Pattaya som jag sen dess delat mitt liv med. Hon är helt trygg i sig själv och ger väl blanka tusan i om det skulle finnas någon som ser ner på henne för att hon bor i Pattaya tillsammans med en gubbe som jag.

Likadant är det med mig. Finns det såna som tror, utan att känna mig, att jag är nån slags unken sexköpsturist så får dom väl göra det då. Det skiter jag högaktninsfullt i.

:crazy::drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en hel rad med annonser på Blocket om hus och lägenheter i Rayong till hyra här:

Vaför betala dessa hutlösa priser som ALLA uthyrare på blocket vill ha 2500 sek /v själv bor jag för 1900sek I/mån iinklusive el vatten sophämtning security i Chonburi med alla transportmedel runt hörnet. 3 rum och stort vardagsrum med 3 aircond.Hittade det genom att ta en tur med moppen en lördag.

Sedan detta med debitering av elen. Se upp med detta då ni hyr.Skriv in priset i kontraktet annars kan det bli överraskningar. Såg ovan att man debeterade 8 / tbh Det är det dubbla priset på elen i thai, förteckt hyra anser jag, dock inte det högsta som jag hört, det var 25/ tbh

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja, nu har man vaknat upp med välförtjänt skallebank, men det lär ju gå över så det är ingen större fara med mig.

Jag lyckönskar naturligtvis din kompis och hoppas att det är en kanonpingla som han kommer att träffa men nog har hon enligt mig ett väldigt fördomsfullt resonemang. Hon vill inte bli ihopblandad med "damer" jobbar i Jomtien eller Pattaya, ja jag säger då det. :ahh:

Det är väl samma tjej oavsett var mötet sker.

Jag måste vara lycklig som i dag för precis fyra år sen träffade på den kvinna i Pattaya som jag sen dess delat mitt liv med. Hon är helt trygg i sig själv och ger väl blanka tusan i om det skulle finnas någon som ser ner på henne för att hon bor i Pattaya tillsammans med en gubbe som jag.

Likadant är det med mig. Finns det såna som tror, utan att känna mig, att jag är nån slags unken sexköpsturist så får dom väl göra det då. Det skiter jag högaktninsfullt i.

:crazy::drinks:

Fritz..

Fritz, vi bägge är i exakt samma situation då vad det gäller våra kvinnor, så där är vi helt ense. Däremot så har ju både du och jag svårt att ändra på "synen" som vissa thaitöser har om sina "arbetande" medsystrar söderut i barerna...

För det är ändå som så att ingen är väl direkt STOLT över att behöva skriva in i sin meritlista att de jobbar "falang" eller?

hur som helst denna tös känner att hon tycker det känns lite otrevligt med alla dessa blickar som hon får därnere i från falanger som direkt klassar hennes som en bartös. Jag gissar att alla kanske inte är lika säkra i oss själva som du och jag är Fritz...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär ja, nu har man vaknat upp med välförtjänt skallebank, men det lär ju gå över så det är ingen större fara med mig.

Jag lyckönskar naturligtvis din kompis och hoppas att det är en kanonpingla som han kommer att träffa men nog har hon enligt mig ett väldigt fördomsfullt resonemang. Hon vill inte bli ihopblandad med "damer" jobbar i Jomtien eller Pattaya, ja jag säger då det. :ahh:

Det är väl samma tjej oavsett var mötet sker.

Jag måste vara lycklig som i dag för precis fyra år sen träffade på den kvinna i Pattaya som jag sen dess delat mitt liv med. Hon är helt trygg i sig själv och ger väl blanka tusan i om det skulle finnas någon som ser ner på henne för att hon bor i Pattaya tillsammans med en gubbe som jag.

Likadant är det med mig. Finns det såna som tror, utan att känna mig, att jag är nån slags unken sexköpsturist så får dom väl göra det då. Det skiter jag högaktninsfullt i.

:crazy::drinks:

Fritz..

Som regel, när jag och min fru är ute på en röjarkväll i Pattis eller Jomtien, får hon "förslag" eller blir fysiskt ofredad av någon farang - och då nästan alltid någon från Scandinavien (Sverige, Danmark, Norge).

Beroende på hennes dagsform, så brukar hon mer eller mindre galant och på ett smidigt sätt klara av situationerna, men det har också hänt att hon har blivit skitförbannad och jag har fått gripa in för att förhindra öppet bråk.

Jag blir dock alltid lika frustrerad över dessa töntar, men är tvingad att bita ihop och ligga lågt (farang i Thailand).

Så, jag har full förståelse varför många thaitjejer undviker Pattaya eller Jomtien.

Det är inte tjejerna här som är problemet, de är i allmänhet helt harmlösa, utan de töntiga farangerna som tror att varje tjej här är allmänt villebråd.

Fritz!

Jag föreslår att du, i rent studiesyfte (självklart :) ) tar med din fru på en barrunda, så kanske du luckrar upp din uppfattning om verkligheten en aning.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som regel, när jag och min fru är ute på en röjarkväll i Pattis eller Jomtien, får hon "förslag" eller blir fysiskt ofredad av någon farang - och då nästan alltid någon från Scandinavien (Sverige, Danmark, Norge).

Beroende på hennes dagsform, så brukar hon mer eller mindre galant och på ett smidigt sätt klara av situationerna, men det har också hänt att hon har blivit skitförbannad och jag har fått gripa in för att förhindra öppet bråk.

Jag blir dock alltid lika frustrerad över dessa töntar, men är tvingad att bita ihop och ligga lågt (farang i Thailand).

Så, jag har full förståelse varför många thaitjejer undviker Pattaya eller Jomtien.

Det är inte tjejerna här som är problemet, de är i allmänhet helt harmlösa, utan de töntiga farangerna som tror att varje tjej här är allmänt villebråd.

Fritz!

Jag föreslår att du, i rent studiesyfte (självklart :) ) tar med din fru på en barrunda, så kanske du luckrar upp din uppfattning om verkligheten en aning.

Nähä du gubbe, den enkla finten går jag inte på :wink:

Det var väl sisådär 30 år sen jag kom fram till att röjarställen med stökiga gäster och musik på hög volym inte är nåt för mig. Att inte kunna prata med folk utan att skrika är inget vare sig för mig eller min hustru. Även om det vore så att jag trivdes i den miljön och vore singel så skulle jag garanterat föreslå något betydligt lugnare och mer romantiskt ställe för min första träff. Det finns väl hur många såna ställen som helst här i Pattaya och Jomtien där man kan ta med sig en thaitjej utan att hon ska behöva riskera att bli antastad av nåt fyllo.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä du gubbe, den enkla finten går jag inte på :wink:

Det var väl sisådär 30 år sen jag kom fram till att röjarställen med stökiga gäster och musik på hög volym inte är nåt för mig. Att inte kunna prata med folk utan att skrika är inget vare sig för mig eller min hustru. Även om det vore så att jag trivdes i den miljön och vore singel så skulle jag garanterat föreslå något betydligt lugnare och mer romantiskt ställe för min första träff. Det finns väl hur många såna ställen som helst här i Pattaya och Jomtien där man kan ta med sig en thaitjej utan att hon ska behöva riskera att bli antastad av nåt fyllo.

Fritz..

Tjena Fritz!

Jag får nog ställa bilen och hänga med på någon av dina promenader, så kanske jag också kan hitta ett lugnt ställe här, men fan trott. :)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...