Jump to content
IGNORERAD

Vad kostar översättning av...............


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Vad kostar det att översätta papper från eng till thai för giftermål

Vad ska jag åka till för instans för giftermålet förutom Amphur

Som jag fattat det så ska det vara någon slags stämpel på nått papper

Berätta gärna mera om vad ni vet

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag översatte i Udon och där tog det 400 bath pappret, finns många översättningsbyråer på Sukhumvit i närheten av svenska ambassaden.

Fast jag översatte från thai till engelska men kanske någon siffra att gå på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar det att översätta papper från eng till thai för giftermål

Vad ska jag åka till för instans för giftermålet förutom Amphur

Som jag fattat det så ska det vara någon slags stämpel på nått papper

Berätta gärna mera om vad ni vet

Har jag inte helt fel så måste dessa papper stämplas och verifieras av "ministry of foreign affairs" i Bkk.

Vi lät en byrå sköta hela klabbet, så slapp vi flänga runt i Bkk.och det hela kostade ganska precis 5000bth vill jag minnas, och då fick vi allt hemskickat när det var färdigt.

Som vanligt rekommenderar jag att gå att gå in på Thaikonsults forum och läsa på sig, där finns mycket fakta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan helt klart vara värt en slant att inte behöva flänga runt mellan de olika instanserna i BKK. Hade jag vetat hur lång tid vi skulle få sitta och vänta på Ministry of Foreign Affairs innan allt var klart så hade bara det varit värt att betala en del för att slippa. Tid som man lätt hade kunnat använda till något bra mycket roligare.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Vi gifte oss för snart 7 år sedan.

Jag behövde personbevis,intyg från tingsrätten(att jag har varit gift och nu är skild och singel) pass.

Lämnade in allt på ambassaden i Bangkok.

Fick ett intyg på Engelska: ok för att gifta sig.

Lämnade in intyget för översättning till Thai. 450 Baht.

Frugan behövde: Husboken,id-kort,samt ett intyg från lokala Ampohr(att hon var skild och singel)

Jag och frugan lämnade in alla papper på: Legalization Division of Consular Affairs Department

Hämtade ut ett intyg dagen efter som säger att vi nu är gifta.

Tillbaka hem..lämnade in intyget på lokala Ampohr och där fick vi vårt vigselbevis(tog bara en halvtimme) :thumbsup:

Vill du sen registrera det i Sverige. Gå till Folkbokföringen. Ta med vigselbeviset,kopia på fruns id.

Registreringen tar 5 min :thumbsup:

post-8709-0-02311800-1327996754_thumb.jp

post-8709-0-02311800-1327996754_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden är ni gifta i Sverige och ska registrera i Thailand.

I såfall kolla tråden flytta till Thailand av tomurdoc där jag beskrev det problemet.

Om det gäller att ni ska gifta er i Thailand så är det en annan femma.

Jag översatte ett pass i chiang-mai för 300 bath 3 kopior. (bara som en prisindikation)

Thailonsulten är ju som tidigare nämts kung på detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ligger ministry of foreign affairs??

Chaeng Wattana nära gamla flygplatsen Don Muang

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tackar så hemskt mycket för alla värdefulla svar

Nu bär det iväg till pattis ett par dagar sedan Bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

De papper som behövs finns beskrivet på ambassadens hemsida. (finns inga genvägar, följ det som står där).

Efter Svenska ambassaden, som fixade våra papper på 30 minuter, åkte vi till Amarin Plaza 10th floor, med våra papper till en firma med namn Going & Tour Service.

För 7000 bath fixade dom allt. Översättning, hämtning med taxi på vårt hotell dagen efter, transport till ministry of foreign affairs.

Väl där så tog vår person hand om oss, det var något papper som jag måste skriva på, annars var det mest väntan. Vår taxichaufför väntade hela tiden och bra var det för det behövdes två personer som bevittnade våra namnteckningar. Det var något papper till som vi fick skriva på. Det tog 3,5 timmar vid ministry of foreign affairs. Under tiden passade frun på att förnya sitt pass och det blev klart mens vi var där. Efter det blev det taxi till ett registrerings kontor i Bangkok där vigselbeviset utfärdades. Ett besök vid amphur hemmavid behövdes inte då. Det tog drygt en timme, sen återfärd till hotellet. Allt detta ingick i priset, mycket smidigt och jag är säker att vi tjänade en dag i Bangkok, och slapp en resa till det lokala amphur.

Vill någon ha telefon nummer till firman så skicka ett PM

Leif

Helt klart värt pengarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...