Jump to content
IGNORERAD

Länsförsäkringar


smilet

Recommended Posts

Hej Smilet,

kom precis från LF och fick en offert på förlängning av vår hemförsäkring i 320 dagar.Den skall gälla för frun,dottern och mig,gick ej att ta bort egendomsdelen, obegränsade vårdkostnader vid sjukdom i högst 60 dagar och vid olycksfallskada i längst 3 år.

Försäkringen kan förlängas årligen i högst 5 år.Egendomsdelen upp till 50.000 Skr självrisk 1500Skr.

Självrisken på huvuddelen är också 1500Skr vid varje ny sjukdom eller skada.

Kostnad för oss tre 17.320Skr, ger ett snitt på 18Skr/dag/person

Min tanke är ju då att självrisken blir 6750Thb vid varje tillfälle och det får man väl en hel del vård för i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har dom olika självrisker beroende vilket län man tecknar i ?

För ett år sedan tecknade jag i LF en förlängning av reseskyddet att gälla från dag 45 till dag 90 och då var självrisken 800 Kr.

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag blev inlaggd i en vecka på hospitalet pga moskito feber, så det lär ha kostat mer än självrisken.

Smilet

Hej Smilet,

kom precis från LF och fick en offert på förlängning av vår hemförsäkring i 320 dagar.Den skall gälla för frun,dottern och mig,gick ej att ta bort egendomsdelen, obegränsade vårdkostnader vid sjukdom i högst 60 dagar och vid olycksfallskada i längst 3 år.

Försäkringen kan förlängas årligen i högst 5 år.Egendomsdelen upp till 50.000 Skr självrisk 1500Skr.

Självrisken på huvuddelen är också 1500Skr vid varje ny sjukdom eller skada.

Kostnad för oss tre 17.320Skr, ger ett snitt på 18Skr/dag/person

Min tanke är ju då att självrisken blir 6750Thb vid varje tillfälle och det får man väl en hel del vård för i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Min tanke är ju då att självrisken blir 6750Thb vid varje tillfälle och det får man väl en hel del vård för i Thailand.

Är väl kanske inte den typen av sjukdomar som har kostnader upp till 5000 thb som man i första hand har försäkringen för. Utan det är väl dom som blir lite dyrare.

Sedan om det kommer till att man måste tas hem av SOS kan det ju kosta mycket.

En sak dock som man bör vara medveten om. Om man har en Svensk försäkring med typ LF och man sedan blir dålig och uppsöker sjukhus om dom då diagnistiserar ex en svårare sjukdom . Då får man räkna med att SOS säger. Vi har bokat dig på Thai till Sverige på lördag. Bara att dra hem. Och då är vistelsen här slut om vill man sedan tillbaks betalar man biljetten själv.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...