Jump to content
IGNORERAD

1 2 Call 3G speed


stjp8729

Recommended Posts

Hej :)

Satt och bara inte gjorde något en stund igår, så provade hur låångsamt / snabbt 1 2 Call NetSIM 3G fungerar på telefonen, se resultataet nedan:

post-4239-0-42067000-1327882378.jpeg

Server i Bangkok.

post-4239-0-11393600-1327882381.jpeg

Server i Singapore.

Inte kanonsnabbt men helt ok för att ladda ner stora email, YouTube och annat smått och gott.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

post-4239-0-42067000-1327882378.jpeg

post-4239-0-11393600-1327882381.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur upplever du 1-2-call annars? Det är många som klagar på dålig täckning, samtal bryts och att det är svårt att komma fram till abonnenter med 1-2-call. Det var ju tidigare det bästa abonnemanget.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur upplever du 1-2-call annars? Det är många som klagar på dålig täckning, samtal bryts och att det är svårt att komma fram till abonnenter med 1-2-call. Det var ju tidigare det bästa abonnemanget.

Hej Seaserpent :)

Har inga som helst problem med 1-2-call förutom en kort tid då dom uppdaterade till 3G i Bangkok, då var det lite problem att ladda hemsidor då och då. Men nu fungerar det utan några som helst problem, reser också en del i landet samma där inga problem.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för info, Inaktiv Medlem

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Seaserpent :)

Har inga som helst problem med 1-2-call förutom en kort tid då dom uppdaterade till 3G i Bangkok, då var det lite problem att ladda hemsidor då och då. Men nu fungerar det utan några som helst problem, reser också en del i landet samma där inga problem.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Vet du om det är något 3G igång ännu nere hos oss ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det är något 3G igång ännu nere hos oss ?

DTAC och True har haft det sedan före jul nån gång. Kör själv med DTAC, vilket funkar bra. Frugan har AIS/1-2-Call, men 3g täckning är inte nå vidare i Pattaya.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Satt och bara inte gjorde något en stund igår, så provade hur låångsamt / snabbt 1 2 Call NetSIM 3G fungerar på telefonen, se resultataet nedan:

Inte kanonsnabbt men helt ok för att ladda ner stora email, YouTube och annat smått och gott.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Gissar att många här skulle vara mer än nöjda om de nådde till 3-3,5 Mbps i Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl. Mäklaren som bor i Ban Phe så har 3BB startat upp 3G. Ska testa det när jag kommer ner.

Får ta en liten tripp in till Rayong och skaffa en sticka. Ska ju testa på kul att streama tv från Sv.

Det lär väl bli lite labbande, jag har tagit med mej en 5m lång USB sladd så att jag kan placera stickan där det är bäst mottagning.

Rapport kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl. Mäklaren som bor i Ban Phe så har 3BB startat upp 3G. Ska testa det när jag kommer ner.

Får ta en liten tripp in till Rayong och skaffa en sticka. Ska ju testa på kul att streama tv från Sv.

Det lär väl bli lite labbande, jag har tagit med mej en 5m lång USB sladd så att jag kan placera stickan där det är bäst mottagning.

Rapport kommer.

Jag har själv experimenterat lite med långa sladdar till usb, tänk på att modemet behöver rätt spänning och en del ström för att fungera så effektivt som är möjligt, och man förlorar "kräm" när man går upp i längd på usb-kabel, men det finns nu mera lång usb-kabal att köpa med extern strömförsörjning på bla Kjell&Co.

Här kan du läsa mer om långa usb-kablar till modem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har själv experimenterat lite med långa sladdar till usb, tänk på att modemet behöver rätt spänning och en del ström för att fungera så effektivt som är möjligt, och man förlorar "kräm" när man går upp i längd på usb-kabel, men det finns nu mera lång usb-kabal att köpa med extern strömförsörjning på bla Kjell&Co.

Här kan du läsa mer om långa usb-kablar till modem.

Behöv inte på 5m, förövrigt så sitter det förstärkare i ena ´änden på den typ av sladd som jag har.

Vi får hoppas det går bra. När jag kommer att bor permanent så blir det ju koppar eller fiber

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöv inte på 5m, förövrigt så sitter det förstärkare i ena ´änden på den typ av sladd som jag har.

Vi får hoppas det går bra. När jag kommer att bor permanent så blir det ju koppar eller fiber

Då skall det säkert gå bra, utan förstärkning/extern strömförsörjning så förlorar man tydligen redan prestanda i en usb-kabel som överstiger 60cm..läste jag någonstans.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skall det säkert gå bra, utan förstärkning/extern strömförsörjning så förlorar man tydligen redan prestanda i en usb-kabel som överstiger 60cm..läste jag någonstans.

Jo nöden är ju uppfinningarnas moder, ska bli kul att testa, teknikprylar finns ju att köpa överallt.

Får man dålig mottagning på en USB sticka så kan man alltid testa att sätta den i ett vanligt durkslag av metall och försöka rikta den mot sändaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dtac har bästa mobila uppkoplingen mera 3g master och 12cal för att prata med sa en Thaivän som jag träffade i Jomtien kan hålla med aldrig haft bekymmer med att prata men desto svårare med uppkoppling vi satt vid samma bord med poolen hade jag fullt med att komma ut på internet han satt och sufade som inget hänt ska själv byta till dtac nu i mars.

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl. Mäklaren som bor i Ban Phe så har 3BB startat upp 3G. Ska testa det när jag kommer ner.

Får ta en liten tripp in till Rayong och skaffa en sticka. Ska ju testa på kul att streama tv från Sv.

Det lär väl bli lite labbande, jag har tagit med mej en 5m lång USB sladd så att jag kan placera stickan där det är bäst mottagning.

Rapport kommer.

Gott. !!!

Åk till Laem Tong Shopping Mall och gå upp på andra våningen så har du alla leverantörerna där i olika små shoppar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade detta senaste resan i Wang Sam Mo ( Fick låna den av en annan medlem=

http://www.catcdma.c...bout-cdma.rhtml

Fungerade över förväntan där ute i obyggden, kunde till och med kolla på Play SVT så jag inte missade På Spåret :thumbsup:

Vi bor ca 8 km från masten

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott. !!!

Åk till Laem Tong Shopping Mall och gå upp på andra våningen så har du alla leverantörerna där i olika små shoppar

Yes sir

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...