Jump to content
IGNORERAD

Min beggade peugot 406 år 2000


Nicholas

Recommended Posts

Jag har också haft en framtung gammal Volvo 6a. Inget jag saknar nu precis men 1700 kallt upplevdes den mot bättre vetande som att den nästan levererade.

Här är peggan på Ringen men det ser ut som att föraren snarare än bilen utgör en flaskhals. Han lyckas omvandla de flesta kurvorna till tvära 90-gradare genom att först gena och sedan tvingas lägga om fullt samtidigt som han måste slå av.

Framtung? Vill ha för mig att alumium motorn var lättare än en B20. Utan låda.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    8

  • Odin

    6

  • Inaktiv Medlem

    4

  • audirs2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inaktiv Medlem

Framtung? Vill ha för mig att alumium motorn var lättare än en B20. Utan låda.

[size=4]Det var en B30 jag hade, klart tyngre än B20 genom att den har 2 cyl till i gjutjärnsblock och troligen mer häng över framaxeln. De fanns i två utföranden om jag minns rätt, en på ca 130 hp (som jag hade) och en med insprutning på 175 hp. Maskinen gick rart och fint som sexor gör men var lite småtörstig med 3 st Strombergförgasare om jag minns rätt. Något krutpaket var det inte även om den gick bättre än 4orna och chassit var närmast ett fiasko genom att bilen ville ploga i kurvor om man piskade på den lite. Men som sagt en skön åkbil på sin tid.[/size]

Ändrades av r1000
Link to comment
Dela på andra sajter

[size=4]Det var en B30 jag hade, klart tyngre än B20 genom att den har 2 cyl till i gjutjärnsblock och troligen mer häng över framaxeln. De fanns i två utföranden om jag minns rätt, en på ca 130 hp (som jag hade) och en med insprutning på 175 hp. Maskinen gick rart och fint som sexor gör men var lite småtörstig med 3 st Strombergförgasare om jag minns rätt. Något krutpaket var det inte även om den gick bättre än 4orna och chassit var närmast ett fiasko genom att bilen ville ploga i kurvor om man piskade på den lite. Men som sagt en skön åkbil på sin tid.[/size]

Hej igen

den vägde bly den motorn. Har själv kört mycket Volvo. Från PV B16 till 164 med förgasare, och med insprutng den sista jag hade var med sprut. Den körde jag under litern Sist en 264 med sprut Körde oxå den under litern sen jag bytte till manuell med overdrive. Kan dom rätt bra, när man är motortokig. Upplysningsvis så har jag ägt väldigt många bilar någonstans uppemot 400st. Roligt att byta bil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen

den vägde bly den motorn. Har själv kört mycket Volvo. Från PV B16 till 164 med förgasare, och med insprutng den sista jag hade var med sprut. Den körde jag under litern Sist en 264 med sprut Körde oxå den under litern sen jag bytte till manuell med overdrive. Kan dom rätt bra, när man är motortokig. Upplysningsvis så har jag ägt väldigt många bilar någonstans uppemot 400st. Roligt att byta bil.

tjena!

Hade en 1969 års Volvo 164 Rak sexa 2-stegs automat. Handkrycka. Kanonbil på den tiden.

Bytte senare till mej en 1973 Volvo 164 oxså rak sexa men manuell låda.

73-an tycker jag är en av Volvos snyggaste modeller genom tiderna. :thumbsup:

post-8709-0-03578300-1328084244.jpg

post-8709-0-03578300-1328084244.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja smaken å baken å det där...

Här är min favvo Volvo.

B36:an i den är en av de "maffigaste" motorerna Volvo gjort

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja smaken å baken å det där...

Här är min favvo Volvo.

79.jpg

B36:an i den är en av de "maffigaste" motorerna Volvo gjort

Och en av de bensintörstigaste undantaget tunga lastbilar. Tycker även att suggan liknar dagens volvosuggor, XC-90 :-)

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en av de bensintörstigaste undantaget tunga lastbilar. Tycker även att suggan liknar dagens volvosuggor, XC-90 :-)

/Sarne

Ryska Gaz e garanterat törstigare, runt 10l milen, nemas problemos! :crazy:

Annars e ju Völvös motor en kopia av Chevy 350-327"!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Och en av de bensintörstigaste undantaget tunga lastbilar. Tycker även att suggan liknar dagens volvosuggor, XC-90 :-)

Hade jag hållit med dej så hade jag definitivt haft en XC90.. Å det har jag ju bevisligen inte, så då har vi ju inte samma syn på bilar iaf. ...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å förresten så skiter jag i soppaförbrukningen om det gäller intressebilar, jag har haft jänkare som dragit dubbelt... Som bruksbil.

Förresten jag ber tråd skaparen så mycket om ursäkt för mitt off topic svammel

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen fara jag anser själv att volvo känns igen på lukten av oförbrända kolväten dvs dåligt utnyttjad bränsle.

dock tror jag säkert senare modeller av de blindas arbete från hissingen funkar fin fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...