Jump to content
IGNORERAD

Min beggade peugot 406 år 2000


Nicholas

Recommended Posts

Tänkte bara nämna att jag köpte en beggad peugot 406 för 100.000 för drygt 2år sedan och har väll servat den för ca 40.000

Den funkar fin fint nu.

Om man köper beg är det bra om man har en bra och billig mek i närheten, vilket jag lyckligtvis har.

Har man en bra mek så är det enklare att ta risker i sina inköp.

Ska se om jag kan hitta en bild på pärlan.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    8

  • Odin

    6

  • Inaktiv Medlem

    4

  • audirs2

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja se bilar kan inte Napoleon göra! :crazy:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

100.000 för en 10 år gammal Peugeot med reparations behov, låter inte som något lyckat köp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Tänkte bara nämna att jag köpte en beggad peugot 406 för 100.000 för drygt 2år sedan och har väll servat den för ca 40.000

Den funkar fin fint nu.

Om man köper beg är det bra om man har en bra och billig mek i närheten, vilket jag lyckligtvis har.

Har man en bra mek så är det enklare att ta risker i sina inköp.

Ska se om jag kan hitta en bild på pärlan.

Nu snackar vi THB hoppas jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpa 11 år gammal Peugeot i Thailand känns lite "deathwish"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

THB

Och beg bilar i Thailand är dyra jämfört med Sverige

Då var det ett ok pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör en GSXR 1000 på 170hk i Sverige så tycker deathwish känslan är ganska låg i Peugeot

Btw ska jag köpa en moppe också så jag är nog död innan året är slut

Link to comment
Dela på andra sajter

100.000 för en 10 år gammal Peugeot med reparations behov, låter inte som något lyckat köp.

Nu snackar vi THB hoppas jag.

THB

Ok, borde jag kanske fattat..men det låter som ett hysat ok pris isof.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara nämna att jag köpte en beggad peugot 406 för 100.000 för drygt 2år sedan och har väll servat den för ca 40.000

Den funkar fin fint nu.

Om man köper beg är det bra om man har en bra och billig mek i närheten, vilket jag lyckligtvis har.

Har man en bra mek så är det enklare att ta risker i sina inköp.

Ska se om jag kan hitta en bild på pärlan.

Enligt bilprovningen är det en riktigt bra bil

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara nämna att jag köpte en beggad peugot 406 för 100.000 för drygt 2år sedan och har väll servat den för ca 40.000

Den funkar fin fint nu.

Om man köper beg är det bra om man har en bra och billig mek i närheten, vilket jag lyckligtvis har.

Har man en bra mek så är det enklare att ta risker i sina inköp.

Ska se om jag kan hitta en bild på pärlan.

Mecka själv e billigast.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee 64, solly för ot. Men lite i trådens anda iaf, eller vad säger moderatorn?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt.

Jag kan ju säga att jag är i Thailand lite cirka 2ggr per år 1 månad i stöten och att läga hudra tusentals svenska kronor på en ny bil som lämnas obevakad större delen av året inte var så frestande.

Sedan är det inte så enkelt att köpa bil när blocket saknas men finns i och i och försig thai sidor som typ talarod men så är det ju det att man inte pratar thai och man kan inte heller ägna hela semestern åt att leta bil så det blir som det blir liksom.

Men försöker lösa problemet så fort och billigt som möjligt och jag tycker det gick över förväntan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag kör en GSXR 1000 på 170hk i Sverige så tycker deathwish känslan är ganska låg i Peugeot

Btw ska jag köpa en moppe också så jag är nog död innan året är slut

De borde ha samma rollvinkel i kurvor ca 45 grader fast peggan lutar nog utåt :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Peggan påminner lite om min första bil en bmw316 -78 fyrväxlad.

Man får drar dom hårt på växlarna.

Kanske ska trimma den lite med en turbo ...

min mek är ju en riktigt skön snubbe som byter motorer på bilar hela dagarna. Han satte i en V8 från en toyota i en merca 600 och subura boxer motorer i 2 folka bussar.

Varje gång jag hälsar på så är det motorbyten på gång så det verkar vara hans specialitet.

Kanske ska köpa en folka buss med subaru turbon i , han har en syncro där men utan turbo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Ja det är säkert där peggga-tekniken ligger ungefär, som du säger i runda slängar ca 25 år efter BMW :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen vänn av peggor eller franska bilar, men min gamla volvo 264 GLE hade ju en släktskap med sina flytande sjunkande foder i den så kallade PRV motorn sam-utvecklad.

Full läder, elhissar, elspeglar V6 automat, vad kan det vart för åsmodell på den då ?? 78 det med ?

Minnet sviker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Jag har också haft en framtung gammal Volvo 6a. Inget jag saknar nu precis men 1700 kallt upplevdes den mot bättre vetande som att den nästan levererade.

Här är peggan på Ringen men det ser ut som att föraren snarare än bilen utgör en flaskhals. Han lyckas omvandla de flesta kurvorna till tvära 90-gradare genom att först gena och sedan tvingas lägga om fullt samtidigt som han måste slå av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också haft en framtung gammal Volvo 6a. Inget jag saknar nu precis men 1700 kallt upplevdes den mot bättre vetande som att den nästan levererade.

Här är peggan på Ringen men det ser ut som att föraren snarare än bilen utgör en flaskhals. Han lyckas omvandla de flesta kurvorna till tvära 90-gradare genom att först gena och sedan tvingas lägga om fullt samtidigt som han måste slå av.

Woww, ni var ju uppe i 150 km minst,asså! :crazy: Själv var jag uppe i 280km med maine S2 på Uppsala rakan någon gång runt 2004 eller 2005. :police: sedan tog ju mätarfan slut! :not_i:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Woww, ni var ju uppe i 150 km minst,asså! :crazy: Själv var jag uppe i 280km med maine S2 på Uppsala rakan någon gång runt 2004 eller 2005. :police: sedan tog ju mätarfan slut! :not_i:

300+ gjorde min hemmatrimmade zx300

inte kul för husvagnarna när man körde om dom för det blev ju lite luftkudde kan man säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...