Jump to content
IGNORERAD

Detta ser vi inte på Ryan Air, aldrig!


audirs2

Recommended Posts

Sist jag åkte med Ryanair höll jag på att avlida av skrattanfall.

De talade så evinnerligt snabbt i högtalaren att det var omöjligt att förstå vad de sade ibland - trots att det var Engelska.

Vid ett tillfälle tyckte jag och resekamraten att hon sade;

-"You may leave the plane on all four" samt "Elephants may come in handy"

Självklart sade hon något annat, men det var så det lät.

Kanske blir dem nästa gång igen - för underhållsfaktorn. Alternativet är ju att vi hörde helt rätt, och då kanske man skall undvika dem framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför klaga på Ryanair. Man flyger billigt kanske för 200 spänn för två till Paris eller Barcelona

Man för vad man betalar för.

Jag är nöjd med billiga biljetter. :crazy:

Aldrig har jag upplevt någon problem med de.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför klaga på Ryanair. Man flyger billigt kanske för 200 spänn för två till Paris eller Barcelona

Man för vad man betalar för.

Jag är nöjd med billiga biljetter. :crazy:

Aldrig har jag upplevt någon problem med de.

Jag har flugit en gång med Ryan Air på Irland. Ditresan gick bra men tillbakaresan blev fördröjd 4 timmar. Det enda vi hade ätit var en tidig frukost, sedan åkte vi bil en dryg timme. Vi fick ingenting av Ryan Air. Vi satt på en liten flygplats i närheten av Tiparary det fanns ingenting att köpa inne på flygplatsen. Informationen var urusel, så vi vågade inte gå ut och äta. Vi tänkte vänta till vi fick mat på planet. Det enda de hade där var sådanadär ynkligt små jordnötspåsar typ varuprover. De snålade då inte på dom, vi fick nog en tre liters påse full med dom små varuproven. Men vem kan äta jornötter utan öl till. Naturligtvis hade dom bara läsk.

Hela resan blev ombokad. När vi kom till Dublin stod planet till London och väntade på oss. Inte något där heller. Vi hade 12 minuter att ta oss igenom hela Heathrow. Jag trodde vi skulle få åka batteribil, men icke. Det stod en gubbe och väntade på oss utanför gaten där vi landade. Han hade ett plakat där det stod vilken gate vi skulle till. Först på planet mellan Heathrow och Arlanda fick vi mat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför klaga på Ryanair. Man flyger billigt kanske för 200 spänn för två till Paris eller Barcelona

Man för vad man betalar för.

Jag är nöjd med billiga biljetter. :crazy:

Aldrig har jag upplevt någon problem med de.

Du får hjärna flyga med Ryanair!

Men läs detta först!!

http://www.svd.se/naringsliv/ryanair-struntar-i-svensk-myndighet_6806695.svd

Dom är korkade!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flugit en gång med Ryan Air på Irland. Ditresan gick bra men tillbakaresan blev fördröjd 4 timmar. Det enda vi hade ätit var en tidig frukost, sedan åkte vi bil en dryg timme. Vi fick ingenting av Ryan Air. Vi satt på en liten flygplats i närheten av Tiparary det fanns ingenting att köpa inne på flygplatsen. Informationen var urusel, så vi vågade inte gå ut och äta. Vi tänkte vänta till vi fick mat på planet. Det enda de hade där var sådanadär ynkligt små jordnötspåsar typ varuprover. De snålade då inte på dom, vi fick nog en tre liters påse full med dom små varuproven. Men vem kan äta jornötter utan öl till. Naturligtvis hade dom bara läsk.

Hela resan blev ombokad. När vi kom till Dublin stod planet till London och väntade på oss. Inte något där heller. Vi hade 12 minuter att ta oss igenom hela Heathrow. Jag trodde vi skulle få åka batteribil, men icke. Det stod en gubbe och väntade på oss utanför gaten där vi landade. Han hade ett plakat där det stod vilken gate vi skulle till. Först på planet mellan Heathrow och Arlanda fick vi mat.

vad kostade biljetter? 99 kronor styck? SAS kan också komma sent, ha dåligt information osv. Men det kostar 3600 kronor till Paris.

För de pengar hade jag hotell mat och flyg med Ryanair. Istället att betala SAS hade vi roligt för pengarna

Man får vad man betalar för och man ska ha den inställning så kommer allt att gå bra.

Snåla Svenskar vill ha full service gratis. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit med dom massor av gånger och man kan inte begära bättre service än man är beredd att betala för. Jag är nöjd med dom

Åk Business-class på SAS och Luftwaffe om ni vill ställa en massa krav

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk Business-class på SAS och Luftwaffe om ni vill ställa en massa krav

Luftwaffe lades väl ned då andra världskriget tog slut.

Inte mycket class på de musie-föremålen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Luftwaffe lades väl ned då andra världskriget tog slut.

Inte mycket class på de musie-föremålen.

Leif

Han menar nog Air-Franz

Link to comment
Dela på andra sajter

Luftwaffe lades väl ned då andra världskriget tog slut.

Inte mycket class på de musie-föremålen.

Leif

LuftHansa har du väl hört talas om !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den va ju la på "gööteborska"! :14:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

vad kostade biljetter? 99 kronor styck? SAS kan också komma sent, ha dåligt information osv. Men det kostar 3600 kronor till Paris.

För de pengar hade jag hotell mat och flyg med Ryanair. Istället att betala SAS hade vi roligt för pengarna

Man får vad man betalar för och man ska ha den inställning så kommer allt att gå bra.

Snåla Svenskar vill ha full service gratis. :crazy:

Du kan raljera om snåla svenskar bäst du vill! Tycker du själv framstår som den snåle i detta samanhang. I detta fall fick man inte alls det som man betalade för.

Den kostade betydligt mer än 99kr, dom var betydligt dyrare än så på inrikesflyget på Irland. Hur mycket den kostade lägger jag inte på minnet när jag inte köper dom själv. En faktor 10 kan du nog öka med. Detta var via jobbet en del år sedan. Och det var jäkligt dålig service, så dålig service har jag aldrig varit med att få från SAS. Trots att jag flugit rätt ofta med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljer jag billiga saker eller tjänster förväntar jag mig inte högt och bra service.

Man får vad man betalar för heter det.

Att jag väljer Ryanair är bara därför att för de priser de erbjuder har jag och tusentals andra möjlighet att res billigt till olika delar av Europa.

De pengar jag skulle lägga på SAS använder jag att se världen. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu verkar det alltid komma till en massa avgifter också, med Ryan Air.

post-7697-0-25105000-1327865493.png

Jag tycker att SAS priser är billiga, när man bokar i tid.

Umeå-Stockholm 470 kr

Stockholm-Prag 995 kr

Alltid 1 bagage på 23 kg och platsbokning.

Inte sparar man så mycket.

Leif

post-7697-0-25105000-1327865493.png

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nu verkar det alltid komma till en massa avgifter också, med Ryan Air.

post-7697-0-25105000-1327865493.png

Jag tycker att SAS priser är billiga, när man bokar i tid.

Umeå-Stockholm 470 kr

Stockholm-Prag 995 kr

Alltid 1 bagage på 23 kg och platsbokning.

Inte sparar man så mycket.

Leif

Väldigt svårt att hitta dom priserna på SAS utan en enorm framförhållning. Dessutom är det enkelpriser du anger. Har åkt 2 per tor till Prag för under tusenlappen. Långweekend och utan löjlig framförhållning.

Ryan Air är mycket billigare allt som oftast. Tycker dock att det är löjligt med obligatoriska prispålägg dom kör med, för som det är är dom ju billigast nästan alltid. Tror dom skulle vinna mycket med en rakare prispolitik. Tycker dom förlöjligar både konsumenten och sig själva.

Vi gillar ju lite europatripper då och då och har nog åkt ettt 20-tal tripper med Ryan Air utan några fadäser ( än så länge :) ).

Vi körde en Paris 2 pers t.or fredag till lördag en gång för 100 kronor per pers.

Har åkt till Hamburg för 38 kronor tor. Naturligtvis lockpris, kampanjpris, men ändå.

Körde en fin sommartripp på 3 pers; 3 dagar i Barcelona och 5 dagar på malta för ca 1200 per biljett.

Lade på ett trestjärning hotell i Barcelona och ett 5 stjärning på Malta och så blev det en egenkomponerad "charter tripp" med 2 destinationer för under 8000 för hela familjen i högsta högsäsong. Hade man försökt få det priset hos en charterarrangör i 3:e veckan i Juli, för 3 pers, så hade man hamnat i något skyffe i Mammaris eller dyligt.

Nej Ryan Air är ett bra alternativ att pussla med när det gäller europatripper.

Sen finns ju Norwegian och WIz Air mfl.

Kom också ihåg vad biljetterna kostade innan Ryan dök upp på scenen. 3400 för en umeåtripp tor och dyligt. Konkurrens är alltid bra även för dom som föredrar att åka med SAS och dyligt!

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

LuftHansa har du väl hört talas om !

Finns alltid folk som gillar att kommentera det uppenbara och märka ord.

Inget att bry sig om.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...