Jump to content
IGNORERAD

Förlängning av besöksvisa (3+3)


nongyang

Recommended Posts

Jag undrar om någon vet vad det behövs för anledningar att man får besöksvisat förlängt till tillfällig UT. Jag vet att det är möjligt men efterlyser bra anledningat.

Tacksam för svar

Nongyang :rules:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sa att vi ville lära känna varandra bättre ,

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Stor släktträff (någon fyller jämnt), uppleva första snön i Sverige, slutföra någon svenskakurs, etc.

Fast helst ska det väl vara något man inte visste om när man lämnade in första ansökan om besöksvisum, annars tycker dom ju att man borde sökt sex månader redan då.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi förlängde frugans turistvisum tog jag med mig min biljett jag hade bokat för min resa till Thailand och

jag förklarade för handläggaren att frugan var orolig om hon skulle behöva flyga hem till Thailand själv, 

så hon fick förlängt med 5 månader ( 15 april till 16 december ),  men det var på den tiden man förlängde visumet hos polisen,

det var kanske enklare med förlängning av visum för 10 - 15 år sen,

och sen gäller det nog att man är len i munnen och träffar rätt handläggare.  Lycka till

                            Stefan

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej Joyboy74,

"Är det någon som vet om giftemål kan vara en giltig anledning att få förlängt besöksvisum?"

Absolut, om ni ska gifta er i Sverige. Damen ska träffa hela släkten, ni ska på smekmånad i Sverige etc. Borde räcka. Bara min åsikt, jag jobbar inte på Migränverket.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det någon som vet om giftemål kan vara en giltig anledning att få förlängt besöksvisum?

Det är lite vanskligt, man måste ju kunna svara "nej" på frågan om man avser bosätta sig här annars blir det ju avslag. Men jag vet flera som använt argumentet som HC skriver om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej islander,

Det är riktigt som du skriver, man ska ju inte behöva misstänka att damen ska klamra sig fast i Sverige. Men så länge man gör det klart att damen avser att återvända till Thailand borde det inte vara några problem.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att baka.  :gasp:

Bulle i ugnen!

Mvh

kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...