Jump to content
IGNORERAD

Utökar Thai från ARN?


trebh

Recommended Posts

Nej, hur fick du till det?

Men jag åker ofta måndag till torsdag, då det passar bra med mina jobb scheman.

4 resor per år.

Leif

Ok , jo lågsäsong gapar många stolar tomma , har åkt kanske ett tiotal ggr i högsäsong mitt i veckan och alltid fullt

men som du säger helgen är det mera fullbokat därav att dom har en helgavgift på 300 kr tror jag det är

trevlig helg på dig

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • leifen

    5

  • NiceBeaver

    2

  • Offe1609

    2

Mest aktiva i denna tråd

Jag läste att affärsflyget, minskat med 9 % på 6 månader i världen. Ekonomisk oro gör att många företag drar ned på resor.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt möjligt, men varför lyser SAS med sin frånvaro på Arn-Bkk? Låter ju helt otroligt att SAS låter TG och diverse charterbolag flyga ner hundratusentals svenskar medans man själv bara flyger från Cph och tror att alla vill ta sig dit som vad dom tror är skandinaviens nav. Räknar man på hur många som dessutom väljer att flyga den kortare vägen med Finnair så framstår ju deras strategi som ännu mer korkad.

Betänker man sen också hur löneläget är mellan Sverige och Danmark så talar ju ännu mer för att SAS borde satsa på att flyga från Arn istället.

Kan säga att det är väldigt mycket politik/fackligt i alla dessa beslut både skandinavisk och inom företaget SAS, Det är ett jäkla

bråk mellan fackförbunden hörde att det var upp till ett 20 tal olika förbund och 3 regeringar som SAS fick kriga med. Nu ligger inom det fackliga en hirarki där Danmark är starkast och Sverige/Norge kommer på tredje plats, Sen är det uppgörelser mellan

Piloter/karbin/markpersonal/kontor osv ett jäkla krig där piloterna kör över alla med en viss rätt, men sammanlagt så

har dom sista tio åren Sverige lagt sig platt vad gäller denna politik/fackliga samarbete. Hur smart är det att flyga passagerare till Köpenhamn, för att sen flyga hela kärran förbi ARN på vägen till Bangkok, China, Japan men det kanske ändras någon dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det p.g.a. tyngden som gör att dom inte kan ha full tank från Phuket som gör att dom inte kan flyga därifrån? Såsar dom bara i soppa för turen till BKK nu?

Tjena!

Thai har direktflyg Köpenhamn-Pukhet T.o.R (polaren åkte den innan jul. Utan mellanlandning) :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Thai har direktflyg Köpenhamn-Pukhet T.o.R (polaren åkte den innan jul. Utan mellanlandning) :thumbsup:

Hemresan har mellanlandning i Bangkok.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan säga att det är väldigt mycket politik/fackligt i alla dessa beslut både skandinavisk och inom företaget SAS, Det är ett jäkla

bråk mellan fackförbunden hörde att det var upp till ett 20 tal olika förbund och 3 regeringar som SAS fick kriga med. Nu ligger inom det fackliga en hirarki där Danmark är starkast och Sverige/Norge kommer på tredje plats, Sen är det uppgörelser mellan

Piloter/karbin/markpersonal/kontor osv ett jäkla krig där piloterna kör över alla med en viss rätt, men sammanlagt så

har dom sista tio åren Sverige lagt sig platt vad gäller denna politik/fackliga samarbete. Hur smart är det att flyga passagerare till Köpenhamn, för att sen flyga hela kärran förbi ARN på vägen till Bangkok, China, Japan men det kanske ändras någon dag.

Att TG 950/ 951, TG 952/ 953 och SK 972/973

flyger som bekant omledda över Ryssland.

Då USA med flera stängt ordinarie flygväg över Irak mm.

Detta förlorar vi 30 minuter på.

CPH - BKK ska normalt flyga över Polen - Turkiet - Irak - Iran - Indien!

Raka vägen

Tack USA!

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att TG 950/ 951 o TG 952/ 953 flyger som bekant omledda över Ryssland.

Då USA med flera stängt ordinarie flygväg över Irak mm.

Detta förlorar vi 30 minuter på.

CPH - BKK ska normalt flyga över Polen - Turkiet - Irak - Iran - Indien!

Raka vägen

Tack USA!

Hälsar pigge01

Du har inte tänkt på att långflighter som går i E-W och W-E riktning normalt flyger storcirkel då det är den närmaste vägen, och inte den väg du föreställer dig när du tittar på din världskarta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte tänkt på att långflighter som går i E-W och W-E riktning normalt flyger storcirkel då det är den närmaste vägen, och inte den väg du föreställer dig när du tittar på din världskarta.

När vi flög innan Irak så gick resan 35-40 minuter fortare!

Och när USA starta kriget så blev det stopp i flygtrafiken i flera timmar!

Omledning över Kina - Ryssland - Lättland.

I ett par veckor.

Nu flyger dom på Arlanda planets färd plan till och från Riga området.

TG 950 går 5-10 minuter bakom TG960 från Bangkok.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi flög innan Irak så gick resan 35-40 minuter fortare!

Och när USA starta kriget så blev det stopp i flygtrafiken i flera timmar!

Omledning över Kina - Ryssland - Lättland.

I ett par veckor.

Nu flyger dom på Arlanda planets färd plan till och från Riga området.

TG 950 går 5-10 minuter bakom TG960 från Bangkok.

Hälsar pigge01

Läs på ang storcirkel navigation så förstår du.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thais beställda 380;or. Var skall dom flyga. Nån som vet?

Frankfurt och London är vad jag har hört.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs på ang storcirkel navigation så förstår du.

Det är bara en del av sanningen. Dessutom finns det luftströmmar som går på vissa ganska bestämda vägar i atmosfären. På 10000m höjd är dom tydligen speciellt bra att surfa på. Man kan spara mycket bränsle på att komma in i en sådan luftström. Därför lägger man rutterna så att man har så stora möjligheter som möjligt att utnyttja en sådan luftström.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra Whangton

Tex. Ner med Thai från Zürich nästa 1000 km/ t (960--980) Hem samma väg 790--830 Jag tror det var en Airbuss 330 Det beror på vindarna so ha påpekats av många

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...