Jump to content
IGNORERAD

Utökar Thai från ARN?


trebh

Recommended Posts

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    7

  • leifen

    5

  • NiceBeaver

    2

  • Offe1609

    2

Mest aktiva i denna tråd

Pigge var är du..

Titta på Thais hemsida på New Releiase Där är ännu inget om detta.

http://www.prthaiairways.com/thaiair_4p/front/news_main.php?lg=en

Så vem vet?

Fotnot från Flygtorgets info!

effective 28OCT12.

TG962 BKK1300 – 1850ARN 744 46

= från den 28/10 2012

744 = B747-400.

4 o 6 = Torsdag och Lördag.

Det är dagar som TG952 inte går.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och sedan kommer Nowegian igång någongång nästa år, så underlag verkar finnas. Fattar inte att SAS helt skiter i Arn-Bkk, luktar kartellbildning på något sätt, eller är SAS verkligen så korkade så man inte ser vart vi svenskar vill åka ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ett envist rykte som jag hört skall Thai gå från daglig flight till 5ggr i veckan under 6 veckor i Maj-Juni för att kunna uppgradera planen på Scandinaviska marknaden någon som vet mer om detta??

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sedan kommer Nowegian igång någongång nästa år, så underlag verkar finnas. Fattar inte att SAS helt skiter i Arn-Bkk, luktar kartellbildning på något sätt, eller är SAS verkligen så korkade så man inte ser vart vi svenskar vill åka ???

Det är SAS som är korkade!

Dom satsar på Business Klass passagerare och skiter i Ekonomi Klass!

Att tro att det går att sälja 46 Business Klass på ARN - BKK är fåfängt.

SAS saknar stora plan typ B777-300ER eller A340-600.

Dessa små 340-300 är inget bra på Thailand.

Med:

18 i B Klass

25 i Ekonomi Extra Klass

235 i EK med 33" inte 32".

På de gamla A340-300

32" är bra på korta sträckor.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det är SAS som är korkade!

Dom satsar på Business Klass passagerare och skiter i Ekonomi Klass!

Att tro att det går att sälja 46 Business Klass på ARN - BKK är fåfängt.

SAS saknar stora plan typ B777-300ER eller A340-600.

Dessa små 340-300 är inget bra på Thailand.

Med:

18 i B Klass

25 i Ekonomi Extra Klass

235 i EK med 33" inte 32".

På de gamla A340-300

32" är bra på korta sträckor.

Hälsar pigge01

Är inte insatt i säten mm. som du är, men SAS flyger ju från Cph med dessa plan till Bkk, ungefär samma flygtid. Kan inte fatta att man helt överlåtit marknaden från Arn till Thai och i sin enfald tror att den största gruppen av skandinavier som reser till Thailand skulle välja jobbiga mellanlandningar i Cph.

Jag tror att SAS och Thai på något sätt delat upp marknaden då båda ingår i Star Alliance, något lurt är det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte insatt i säten mm. som du är, men SAS flyger ju från Cph med dessa plan till Bkk, ungefär samma flygtid. Kan inte fatta att man helt överlåtit marknaden från Arn till Thai och i sin enfald tror att den största gruppen av skandinavier som reser till Thailand skulle välja jobbiga mellanlandningar i Cph.

Jag tror att SAS och Thai på något sätt delat upp marknaden då båda ingår i Star Alliance, något lurt är det iaf.

I början av Star Alliance så samarbeta SAS och Thai mycket mera än i dag.

Då kunde man boka deras flyg på TG och SK nummer tex Tg6972/6973 var SK 973/972

och SK 6001/6002 var TG 951/950. Detta gick 1999-2002.

Så det har blivit mera av kokurnans idag.

SAS har inte flugit mer än sporadiskt från ARN.

SK 977/978 2000/2001 var jag själva bokad på,

men King på Resepunkten fick tag i en billigare biljett

Från CPH med Thai och jag spara 1900sek.

Slapp betala resan AGH - ARN

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Mkt möjligt, men varför lyser SAS med sin frånvaro på Arn-Bkk? Låter ju helt otroligt att SAS låter TG och diverse charterbolag flyga ner hundratusentals svenskar medans man själv bara flyger från Cph och tror att alla vill ta sig dit som vad dom tror är skandinaviens nav. Räknar man på hur många som dessutom väljer att flyga den kortare vägen med Finnair så framstår ju deras strategi som ännu mer korkad.

Betänker man sen också hur löneläget är mellan Sverige och Danmark så talar ju ännu mer för att SAS borde satsa på att flyga från Arn istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i alla fall att boka hemresa alternativ tid till hösten:

Avgår

13.00 Bangkok , Thailand Suvarnabhumi Int'l airport (BKK)

Anländer

18.50 Stockholm , Sverige Arlanda airport (ARN)

TG-2.gif

Thai Airways 962 Economy class Boeing 747 8 301 km 11h 50min

Fast den flighten är 1600 kr dyrare :(

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den länk som finns i första meddelandet så kommer den nya avgången TG 962, gå från Bangkok till Stockholm men härifrån kommer TG 963 åka till Phuket. Säkert intressant för dom som vill dit.

Ändrades av ToK

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Går i alla fall att boka hemresa alternativ tid till hösten:

Avgår

13.00 Bangkok , Thailand Suvarnabhumi Int'l airport (BKK)

Anländer

18.50 Stockholm , Sverige Arlanda airport (ARN)

TG-2.gif

Thai Airways 962 Economy class Boeing 747 8 301 km 11h 50min

Fast den flighten är 1600 kr dyrare :(

/GSt

Fast lysande tider,som skulle passa mej som handsken :14:

Knasen för att driva ett framgångsrikt flygbolag som SAS :ironi: måste man ha en viss utbildning

och den har inte jag och förmodligen inte du heller. Så sluta fundera om dom är dumma eller ej,

och läs deras bokslut :ahh::13:

Det är vi skattebetalare som pröjsar... känns det igen ? :3:

mvh

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Mkt möjligt, men varför lyser SAS med sin frånvaro på Arn-Bkk? Låter ju helt otroligt att SAS låter TG och diverse charterbolag flyga ner hundratusentals svenskar medans man själv bara flyger från Cph och tror att alla vill ta sig dit som vad dom tror är skandinaviens nav. Räknar man på hur många som dessutom väljer att flyga den kortare vägen med Finnair så framstår ju deras strategi som ännu mer korkad.

Betänker man sen också hur löneläget är mellan Sverige och Danmark så talar ju ännu mer för att SAS borde satsa på att flyga från Arn istället.

SAS har valt att inte köpa in A340-300 sjunde "A340-313X nummer 450 ej byggd."

Och där med inte satsa på Arlanda - Bangkok.

Planet står som beställt på de sidor jag brukar kolla på.

---

Den som jobbar i Danmark tjänar mera per månad än i Sverige.

Tex. sjuksköterskor mfl.

Danska kronan är stabil och bunden till Euron

1 DKR = 7,43 Euro fast kurs.

1 DKR = 1,19 SEK i dag.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt den länk som finns i första meddelandet så kommer den nya avgången TG 962, gå från Bangkok till Stockholm men härifrån kommer TG 963 åka till Phuket. Säkert intressant för dom som vill dit.

Det skulle bli mycket intressantare den dagen Startbanan är minst 300m längre i Phuket!

Då går det att flyga tur och retur på Phuket!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle bli mycket intressantare den dagen Startbanan är minst 300m längre i Phuket!

Då går det att flyga tur och retur på Phuket!

Hälsar pigge01

Är det p.g.a. tyngden som gör att dom inte kan ha full tank från Phuket som gör att dom inte kan flyga därifrån? Såsar dom bara i soppa för turen till BKK nu?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det p.g.a. tyngden som gör att dom inte kan ha full tank från Phuket som gör att dom inte kan flyga därifrån? Såsar dom bara i soppa för turen till BKK nu?

Ja så är det.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1. SAS har inte tillräckligt med långdistanskärror

2. Det är inte lönsamt med bara leisure-passagerare. Och Thailand är en sån destination.

Link to comment
Dela på andra sajter

SAS var med och grundade Thai och hjälpte igång dem.

SAS har nyligen gjort upp med SQ Singapore Airlines och kommer att dela

upp trafiken mellan sig både från Köpenhamn och från Stockholm.

Enligt branschen så kommer SQ Singapore Airlines flyga dagligen från CPH

med sin Boeing 777, idag flyger de endast tisdagar, torsdagar och lördagar.

mvh Challenger98:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med SAS i tisdags Bra utryme stenhårda säten Dålig mat inga filmer ... Bra byte Cph och väldigt bra security visade bara biljett och pass ingen öpning av baggage till skilnad från alla andra fpl jag har mellanlandat på Zürich Basel Vanda

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte när men som det verkar som om dom ska lyfta hit -sto hkt 3 dgr i veckan, jag jobbar på Lsg som kör catering på Thai

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte när men som det verkar som om dom ska lyfta hit -sto hkt 3 dgr i veckan, jag jobbar på Lsg som kör catering på Thai

Blir det mindre turer på Bangkok då per vecka?

När jag åker med Thai på vardagar så är nog en stol av tre tom. Aldrig fulla plan.

Att sätta in direkt Phuket måste nog ta en hel del passagerare från Bangkok planen.

Rätt många åker Sto-Bkk-Hkt idag.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det mindre turer på Bangkok då per vecka?

När jag åker med Thai på vardagar så är nog en stol av tre tom. Aldrig fulla plan.

Att sätta in direkt Phuket måste nog ta en hel del passagerare från Bangkok planen.

Rätt många åker Sto-Bkk-Hkt idag.

Leif

Åker du ofta varje vecka ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker du ofta varje vecka ?

Nej, hur fick du till det?

Men jag åker ofta måndag till torsdag, då det passar bra med mina jobb scheman.

4 resor per år.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl tänkt med samma upplägg som från Köpenhamn- man flyger CPH-HKT-BKK-CPH då startbanan är för kort i Phuket. Thai får väl en del nya kärror i år (A380?) så det bör ju finnas flygplan över.

Men jag tror bara de flyger så här under vintertidtabellen, sedan är det åter till det normala.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...