Jump to content
IGNORERAD

Tacksam för tips gällande aircond


Jan L

Recommended Posts

Jag är i behov av tips gällande kylanläggningar för rum, i detta fall ett rum på cirka 30 kvadratmeter.

Om jag fattat saken rätt så finns vanliga aircond, samt ytterligare några enklare varianter, som inte kräver omfattande installation.

En fråga är då naturligtvis vilken kapacitet anläggningen bör ha till ett rum med den storlek jag nämnde?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips...

Thai är experter på air con...

Gå till tex Home Pro.

Säg att du har 30 m.

De kan detta.

Vi köpte i somras ny anläggning till vår nya butik.

Proffsigt, billigt och installation.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips...

Thai är experter på air con...

Gå till tex Home Pro.

Säg att du har 30 m.

De kan detta.

Vi köpte i somras ny anläggning till vår nya butik.

Proffsigt, billigt och installation.

Jag köpte en på BIG C och det var likadant där, proffsigt, billigt och man fick den installerad. Det finns väl billigare AC som man ställer på golvet men den tar ju plats och ska man bo på på stället en längre tid så tvekar jag inte en sekund på att lägga ut lite extra pengar på att köpa en som monteras uppe vid taket.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en på BIG C och det var likadant där, proffsigt, billigt och man fick den installerad. Det finns väl billigare AC som man ställer på golvet men den tar ju plats och ska man bo på på stället en längre tid så tvekar jag inte en sekund på att lägga ut lite extra pengar på att köpa en som monteras uppe vid taket.

Fritz..

Menar du en där hela enheten står inomhus, är det inte ett bra val. För att kyla, alstrar AC en hel del värme. Har du den värmealstraren inomhus är det ju som att sätta in ett värmeelement i rummet. Även om den skickar ut det mesta av värmen igenom slangen så ska den ändå kyla bort sin egen värme.

En vanlig AC med en utomhusenhet och en inomhusenhet är det som gäller. Där sitter de varmaste delarna utomhus och den värmen försvinner nästan av sig själv till luften utomhus. Den behöver ej ödsla så mycket enegi på att pumpa ut den värmen. Inomhusdelen är mera en fläkt och kontrolldel som distibuerar kylan på ett vettigt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du en där hela enheten står inomhus, är det inte ett bra val. För att kyla, alstrar AC en hel del värme. Har du den värmealstraren inomhus är det ju som att sätta in ett värmeelement i rummet. Även om den skickar ut det mesta av värmen igenom slangen så ska den ändå kyla bort sin egen värme.

En vanlig AC med en utomhusenhet och en inomhusenhet är det som gäller. Där sitter de varmaste delarna utomhus och den värmen försvinner nästan av sig själv till luften utomhus. Den behöver ej ödsla så mycket enegi på att pumpa ut den värmen. Inomhusdelen är mera en fläkt och kontrolldel som distibuerar kylan på ett vettigt sätt.

Jag var enormt stressad i morse och skrev innan jag tänkte :bag:

Man får väl alltid skylla på nåt när man gör bort sig eller ? :whistle:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Små AC som man ställer på golvet med en slang ut väsnas mycket mer än en vanlig AC! En fläkt som går på högvarv och så sitter ju kompressorn i den (plastlådan) som annars sitter gummiupphängd utomhus.

Däremot tycker jag dom kyler förvånansvärt bra. (till en högre kostnad)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...