Jump to content
IGNORERAD

Hur reser ni?


Galten

Recommended Posts

Två jobbarkompisar med olika iställningar.

Den ene med lite förutfattade meningar åker Charter till Karon i phuket en gång om året. Patong åker han inte till för det är farligt men Thailand är underbart.

Den andre åkte med familj första resan till Thailand över julen i två veckor och följde mitt råd att inte boka boende.

Provade Karon men hittade bättre och bättre platser.

Phi Phi. Koh lanta, krabi mm och tycker att de var de underbaraste folk han träffat.

I koh lanta lyckades han få bungalov för 300 bath.

Han bara måste åka tillbaka.

Jag skickade med soldatens ärtsoppa som han skulle ge till kenneth i Phiphi ( sysslade med bergsklättring före vågen) men han var tydligen inte kvar.

En svensk dyklärare fick soppan.

En hur resa bäst tråd?

Jag reser ut med två resväskor varav ett handbagage och reser in med ett tre varav ett är ett ett stor plastisgt sak med blixtlås för bara kläder

Fortsätt :preved: .

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    3

  • Gorocco

    2

  • Avregistrerad clion

    2

  • Phom Lasse

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det finns nog inget rätt svar på den frågan utan det är hur man är som person.

Jag föredrar många gånger att resa fritt dvs utan ha bokat hotell och liknande i förväg.

Om jag bokar så är det ofta för en eller två nätter när jag kommer fram.

Sen pratar jag med folk om vad som är bra just nu.

Men jag har en känsla att det kan ändras en del ett par år framöver då jag nu har små barn med på resandet.

Men generellt tycker jag om att upptäcka nya saker när jag reser och träffa nya människor utom när jag är trött och gnällig :-))

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om jag bokar så är det ofta för en eller två nätter när jag kommer fram."

Undrar lite . är det någon som har haft problem och hitta boende i Thailand?

Tror inte det med tanke på överkapaciteten de har

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reser med så lite väskor som möjligt,dit.Hem har vi väskor och packning för ett regemente,det beror på min tjej naturligtvis.Vi bokar bara flygstolar,sedan ser vi oss omkring var vi vill bo.Det händer att vi har förbokat en eller två nätter i förväg,det kan vara bra då man just landat och är mosig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Datorväskan i ena handen, en liten bag i andra. ( om man nu inte har lurats till att ta med sig prylar ner till folk ;-) )

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

På 90-talet var det en ryggsäck som gällde och boka hotell "gick väl knappt"

På senare år har jag "latat" till mig och bokat hotell hemmifrån och så blir det några nätter i Bangkok i svägerskans lägenhet

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

"Om jag bokar så är det ofta för en eller två nätter när jag kommer fram."

Undrar lite . är det någon som har haft problem och hitta boende i Thailand?

Tror inte det med tanke på överkapaciteten de har

Nej jag har aldrig saknat boende. Det finns alltid helt ok hotell överallt i Thailand dit jag brukar resa.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett favvo hotel i Pattis som vi bara mååste bo (LK Suite) på annars inga bokningar. Tar dagarna som dom kommer, ibland lyxhotel ibland fläktrum...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reser ju med familjen och rum med fläkt eller billig AC gäller för det mesta men ibland lyxar vi till med ett par nätter på ett finare hotell med pool och grejer.

Blir en slags semesteravbrott i semestern så att säga.

Ett finare hotell är ändå billigt i Thailand jämfört med Sverige.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Resväska,ryggsäck å datorväska, bokar inga hotell i förtid då det finns nästan i överflöd, tar dagen som den kommer men nu har det blivit lite annan kråksång då jag har tjejen å boende straxt utanför Surin å bor mestadels där i huset

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bor den mesta tiden i Udon Thani brukar jag släpa med mig mycket bagage plus två laptops. Boende ordnas på plats.

Från Udon gör jag sen små utflykter runt om i Thailand, mest i Isaan, med bara en mindre väska men även datorn brukar få följa med.

Men när man var ung så backpackade man jorden runt med bara handbagage.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bor den mesta tiden i Udon Thani brukar jag släpa med mig mycket bagage plus två laptops. Boende ordnas på plats.

Från Udon gör jag sen små utflykter runt om i Thailand, mest i Isaan, med bara en mindre väska men även datorn brukar få följa med.

Men när man var [size=5]ung[/size] så backpackade man jorden runt med bara handbagage.

Och vad är du nu då ???? 55555

Rebnel

Ändrades av Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är du nu då ???? 55555

Rebnel

Man är inte purfärsk precis.

Förr var man ung och grön, nu är man bara grön. :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

När man va singel så var det ryggsäck, inga förbokningar och ta dan som den kommer.

Nu när man gästar familjen i Isaan, så blir det ryggsäck... inga förbokningar. Och... eh, ta dan som den kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Ryggsäck och det har det varit i 22 år nu. Sist köpte vi en resväska med hjul men den blev liggandes i ett förråd hos kompisar. Trotoarkanter över allt och dom är ju inte så låga heller. Så Ryggsäcken blir det i år igen. För 23 Året i rad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera handbagage med Laptop och en sportvästa som checkas in med lite prylar för hyigen, och lite presenter, vikt sällan över 10 kg.

I handbagaget brukar jag ha en större tygpåse för att bära ombyten som jacka och sånt som behövs vid hemkomsten till den kalla nord.

Jag har ju min fasta adress, och där lämnar man allt kvar i garderoberna. Allt är ju billigare i Thailand, så inköpen blir där av kläder och annat.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En resväska med hjul och en Dataryggsäck.

Bokar första 3 nätterna i Pattaya och taxi från flygplatsen.

På resan till flygplatsen här i Skandinavien klar jag mig efter principen

Lage på lager av kläder.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Så billigt som möjligt ???

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Så billigt som möjligt ^_^

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Phom Lasse

Alltid med Thai Airways och sedan taxi i 7 timmar upp till Uttaradit

Det du gör i dag, kommer tillbaks i framtiden

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Reser alltid bara med handbagage.och INGEN laptop

oftast med thai air men inte alltid. Lite beroende vilken tid på säsongen. Hotel har jag mitt favvo både i Pattaya och i Patong som jag alltid bor på. swimingpool är ett måste

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara med handbagage. Nästan bara till ställen jag inte vart innan. Om jag vart där innan måste de vara riktigt bra.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest piipe

Thai air såklart, helst PE och full packning 50kg+ sen till min underbara hustru i vårat hus där jag trivs bäst :)

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...