Jump to content
IGNORERAD

Air-con sjuk IGEN!


Kjell

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    39

  • Fritz

    6

  • Jive

    4

  • Fridde

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Igår natt sov man som ett ett barn i 10 timmar men nu i natt normalt 6 tim. Uppe med tuppen 5.30 och hör en liten fågel sjunga vackert från trädgården.Inga hund jäklar hörs ännu,en perfekt morgon då jag "peppar,peppar" känner mig i kanonform. Ingen feber i kroppen,kanske det rådiga ingripande från frun som tvingade mig till läkarn på momangen har gett effekt. Fasen känns det här så kanske man tar sig en tur inåt sukken idag.. :crazy:

Ok..får avvakta några timmar och trycka i mig 6 piller efter frullen först

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell, du får flytta till Isaan och lantluften istället.. :)

Bara man slipper åka taxi och vara i närheten av a-c så gör jag allt. Tror att fruns a-c är ren men just den kalla luften knäcker mig. Nu blåser det inte direkt på mig men den är ställd på 25 och det känns riktigt kallt. Nu sitter jag i vardagsrummet med öppna fönster/dörrar ut mot trädgården och kan tänka mig att det är +27,28 ute,helt perfekt.

Funderar starkt på att besöka samma akupunktör som frugan börjat hos.Hon köpte igår 10 besök för 8000B.(enstaka besök skulle kosta 1500B)... Skall nog kolla upp om mina envisa förkylningar kan botas med ett nålstick eller två.

Knasen,är du helt återställd från din förkylning eller det borde du kanske vara efter ha satt i sig en hel kosken :ahh:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Förutom lite jobbiga hostattacker så börjar jag känna mig i form igen.. Tror spriten tog död på de sista baskeluskerna :)

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom lite jobbiga hostattacker så börjar jag känna mig i form igen.. Tror spriten tog död på de sista baskeluskerna :)

När kommer du ned igen?

Hur mycket snö ligger det vid skogstibble infarten?

Hur kallt är det nu i våra trakter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

När kommer du ned igen?

Hur mycket snö ligger det vid skogstibble infarten?

Hur kallt är det nu i våra trakter?

31:a Maj.

10-20 cm.

-8 hos mig nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

31:a Maj.

10-20 cm.

-8 hos mig nu.

Då är jag hemma och fixar med trädgården

Inte så farligt jmf med de senaste 2 åren

Onödigt kallt..

Ha det så hörs vi framöver. Få se om jag inte tar några dgr i pattis snart och vilar upp mig från frun :crazy:

Sedan blir det några dgr i Krabi och någon vecka i Patong utan frun.

Känns bra :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hävdar å det bestämdaste att det spelar ingen roll åt vilket håll man ställer in AC:n att blåsa åt.

Enligt din analys så har jag väl supit skallen av mig men det kan jag leva med, lycka till själv i fortsättningen. :)

Fritz..

Frågan är väl om du HAR supit skallen av dig och är i taskig fysisk kondition, det kanske spelar roll vad det gäller toleransen gentemot A/C;n. Vissa bland oss gubbs här nere är i så dålig fysisk kondition, så det nog räcker att nån står och drar av sig klädpaltarna i närheten, så blir de sjuka i vinddraget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte annat än hålla med :angry2:

Har icke några problem med isande kyla hemma men de förb---ade A-C fixar jag inte när jag har en förkylning i kroppen. Åker man tunnelbana så nog f-n blåser det halv orkan av kall luft. I varuhusen är det svinkallt.

Normalt inga problem men nu.. :nono:

Men Mavange och Fridde,jag är åtminstone i värmen,he,he

Hur har ni det där hemma och när är ni tillbaka i LOS?

Allt är sig likt i gamla svedala, upp med dom små på morgonen iväg med dom till förskolan, sen till bruket för att jobba, ja du hör..

Återkommer till LOS i Januari nästa år...

Ändrades av Fridde

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite lätt torrhosta verkar återstå bara.Sicken tur att frun är en envis dam,det behövs nämligen mot mig då jag är en envis jäkel när jag sätter den sidan till.

I detta fall har hon helt rätt och får nog tacka henne att jag känner mig relativt besvärsfri redan. Kör på med pillerna till söndag morgon,sen måste jag vara i tip top. Det blir en lång natt med BKK gruppen och alla krafter kommer att behövas. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är sig likt i gamla svedala, upp med dom små på morgonen iväg med dom till förskolan, sen till bruket för att jobba, ja du hör..

Återkommer till LOS i Januari nästa år...

Då syns vi då broder :crazy:

Var rädd om familjen :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kunde man inte ge sig :diablo: på att efter en bra dag så slog febern till. Nu snuvig av bara :diablo: och febrig. Vaknade 03 i natt av torrhosta så det var bara att ge sig ut i vardagsrummet för att frun skulle få sova.Man trodde ju i sin enfald att man motade olle i grind när man gick till läkaren samma dag som besvären började men inte :diablo: hjälpte det. Har väl inget annat val än att trycka i mig pillerna och hoppas på det bästa.. :diablo:

Sedan är det jag som går till fruns akupunktör och kollar vad de kan göra med Kinesiska nålar..inget att förlora.. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som född optimist så känns det hoppfullt idag,ingen hosta eller rinnande näsa så hoppet lever. Kanske lite feber men lite piller så fixar det till sig :thumbsup: ...

Värre då att höns mamman till fru tjatar om alkohol förtäring på BKK träffen imorgon pga den pågående behandlingen.det kan hon glömma men det behövs inte sägas alltför högt,tror jag.. :nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell, längre in på fyran på vänster sida från sukhumvit finns ett ställe som säljer grillade bratwurstar med bröd för 100 battingar. Smakade förträffligt i fredags kväll.

Kan inte placera stället men hur långt upp på gatan då eller ännu hellre vad heter stället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du har det inte lätt du Kjell. Är det inte besvärande hundar, katter eller förkylningar så är det din tjatmoster till fru som jävlas med dig :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har det inte lätt du Kjell. Är det inte besvärande hundar, katter eller förkylningar så är det din tjatmoster till fru som jävlas med dig :giggle:

Ja fy f-n, inte har en annan det lätt :nono:

Har väl börjat fundera i vissa banor men mer om det någon annan gång.

Frun och syster skall återigen ut på shoppingresa och denna gång blir det London med besök i Manchester där en son till systern läser sedan i höstas. De ville att jag skulle ansluta dem i London i mitten av april för en vecka. Men det kan de glömma direkt... :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Guest borichiangmai

Nee avluften (den varma) blåser ner i vattnet (för att torka ur). Filtret e ju bara ett typ pollenfilter, men visst det kan ju åxå bellamras med bakterier. Fast ska vi prata om smittokällor så är det kondensvattnet som orsakar ropplems..

Hej jag har precis[size=5] rengjort[/size] AC och det tycker jag var ett himla krångel med den LG,n vi har, vilken AC är bäst när det gäller att rengöra den? sitter och skriver med blodiga knogar efter tre timmars skitjobb.När servismannen tidigare rengjorde så var det ca 60% skit kvar därför gör jag det själv.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har precis[size=5] rengjort[/size] AC och det tycker jag var ett himla krångel med den LG,n vi har, vilken AC är bäst när det gäller att rengöra den? sitter och skriver med blodiga knogar efter tre timmars skitjobb.När servismannen tidigare rengjorde så var det ca 60% skit kvar därför gör jag det själv.

Ha det

Ja ja, ta det lugnt. Odin är inte så duktig på att stava. Det stavas inte ropplems utan pompems är den korrekta stavningen ;)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Det där sjuk var jag den 15 juli 1884. Det var en tråkig dag så jag har struntat i det efter det Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Det där sjuk var jag den 15 juli 1884. Det var en tråkig dag så jag har struntat i det efter det Med vänlig hälsning,

Sjuk är löjligt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...