Jump to content
IGNORERAD

Air-con sjuk IGEN!


Kjell

Recommended Posts

Vet inte vilken gång i ordningen som jag ligger för ankar efter fått kraftig förkylning med feber som följd.

Allt började nog med att frun gav mig en lätt förkylning,tack för det raring men fick knappt någon feber att tala om av det.Så ti-onsdag var jag allt lite hängig men då torsdagen kom kände jag mig frisk,för att vara mig förstås.

Sagt och gjort..nu skulle det bära iväg till soi 22 för en liten check vad den gatan kunde erbjuda av kultur gärningar.22,n verkade aldrig ta slut och inte verkade det vara så upphetsande med kultur utbudet så jag ledsnade efter ett tag och tog en taxi vidare mot Nana. Det blev min andra taxi resa för dagen där jag inte iddes be chaffisen slå av air con utan försökte bara styra bort den värsta luftströmmen.

Efter en mindre tilltalande lunch på Landmark med tillhörande öl så tog jag mig förbi Nana och möttes som vanligt av "where u go" från några damer som man har surrat med tidigare. Nu hade det dock börjats känna i kroppen att allt inte stod rätt till så efter köpt bröd hos Baking company så tog jag mig hemåt dyster till sinnet.

Väl hemma var det bara att konstatera att febern slagit till med full kraft och jag fick uppsöka sängläge.Min oroliga fru proppar nu i mig allehanda mediciner trots att jag utan framgång förklarar det här med virus för henne.Idag söndag verkar det lätta något men när skall man lära sig det här med att hålla sig undan air-con?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    39

  • Fritz

    6

  • Jive

    4

  • Fridde

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

jo du AC kan göra stor skada, har själv en dam som ÄLSKAR AC, det första hon gör när vi checkat in e att sätta AC´n på 18 grader.

BRRRRRRRR fan man åker ju till Thailand för att man gillar värme.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

jo du AC kan göra stor skada, har själv en dam som ÄLSKAR AC, det första hon gör när vi checkat in e att sätta AC´n på 18 grader.

BRRRRRRRR fan man åker ju till Thailand för att man gillar värme.

Släpa ut henne i en rejäl snöstorm på kalfjället i Sverige så ändrar hon sig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har åkt på likadant från aircon på hotellet med följd av lunginflamation 2009 och 2010 andra gången tog det ca 4 månader att bli fri från hostan å hängigheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Släpa ut henne i en rejäl snöstorm på kalfjället i Sverige så ändrar hon sig !

jag ska, så fort hon kommer hit, men än så länge vägrar hon att komma till Sverige.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

på puben där jag lirar har jag en AC som kör järnet en meter ovanför skallen på mej.

Kanske därför jag aldrig blir riktigt frisk i halsen?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Värsta gången var för 7 år sedan. Fick besökte läkare i Phuket 5 ggr och ordinerades hur mycket mediciner som helst...Phi-phi var inplanerad med brorsan men där låg man mest i sängen. Väl hemma i Sverige så besökte jag läkare ett par gånger men de kunde bara konstatera att det inte var lunginflammation som allt tydde på enligt mig.Och som brukligt i Sverige fick jag bara med mig lite slemlösande och skulle helt enkelt vänta ut skiten.Det tog ca 2 månader innan jag kände mig helt ok igen.Fortsatte att jobba som vanligt och det tillfrisknade man väl inte fortare av. Efter den där värsta smällen behövs det inte mycket innan jag blir sjuk igen. Det känns som immun försvaret har sänkts och det känns inget vidare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Värsta gången var för 7 år sedan. Fick besökte läkare i Phuket 5 ggr och ordinerades hur mycket mediciner som helst...Phi-phi var inplanerad med brorsan men där låg man mest i sängen. Väl hemma i Sverige så besökte jag läkare ett par gånger men de kunde bara konstatera att det inte var lunginflammation som allt tydde på enligt mig.Och som brukligt i Sverige fick jag bara med mig lite slemlösande och skulle helt enkelt vänta ut skiten.Det tog ca 2 månader innan jag kände mig helt ok igen.Fortsatte att jobba som vanligt och det tillfrisknade man väl inte fortare av. Efter den där värsta smällen behövs det inte mycket innan jag blir sjuk igen. Det känns som immun försvaret har sänkts och det känns inget vidare...

Fan va trist, hoppas du i framtiden slipper eländet.

Tjejen frågar jämt varför jag oftast sitter ute på krogen på kvällarna,

brukar skylla på att det e så jävla kallt på rummet ;-D

jag vet att i mitten av februari kommer jag att vara svinförkyld iaf,

brukar inte ta mer än en vecka innan den slår till...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har jag nödgats äta Thai mat-DET RÄCKER NU!...längtar efter farang mat så jag kan :cray: ..Kalops eller en god korv med hemlagad mos.vore..mums-mums...och det har Reine på siambylla i Jomtien. :nyam: Gissa om det blir med språng dit bara jag tillfrisknar eller åtminstone så jag lurar frun att jag är toppen frisk :D

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

.

Tycker själv att en fläkt duger lika bra som AC vid resor och rummen blir mycket billigare.

Thaimat kan vara gott men det gäller och välja rätter som passar en.

Hade med lite pulvermos förra resan men det blev alldrig nyttjat när vi väl var där.

Fanns ingen bra smör och krydda mm som jag kände till för moset.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker själv att en fläkt duger lika bra som AC vid resor och rummen blir mycket billigare.

Sover hellre aldrig med air con utan det blir fläkten hela natten. Frugan måste dock ha på air con + 25 annars får hon svårt att sova. Lite frusen blir jag dock men inatt hade hon slagit av den och vips känner jag mig bättre. Kommande natt sover nog jag och hunden i vardagsrummet där ljummen luft kommer igenom nät/gallerdörren

post-4345-0-69874600-1326619370_thumb.jp

post-4345-0-69874600-1326619370_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,du borde åka hem till Sverige.Du har ju bara elände därnere,katter,arga hundar och sjukdomar :crazy: Och som grädde på moset så får du inte åka vart du vill,låter inte som nån drömtillvaro hihihi.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har jag nödgats äta Thai mat-DET RÄCKER NU!...längtar efter farang mat så jag kan :cray: ..Kalops eller en god korv med hemlagad mos.vore..mums-mums...och det har Reine på siambylla i Jomtien. :nyam: Gissa om det blir med språng dit bara jag tillfrisknar eller åtminstone så jag lurar frun att jag är toppen frisk :D

Kjell, längre in på fyran på vänster sida från sukhumvit finns ett ställe som säljer grillade bratwurstar med bröd för 100 battingar. Smakade förträffligt i fredags kväll.

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell,du borde åka hem till Sverige.Du har ju bara elände därnere,katter,arga hundar och sjukdomar :crazy: Och som grädde på moset så får du inte åka vart du vill,låter inte som nån drömtillvaro hihihi.Mvh Måne

Ja..du har helt rätt..och det är aldrig försent att ge upp :)

Skönt att man snart åker hem till lilla huset vid lilla kvarnen och slipper allt jämmer och elände här i Thailand. :(

Tänk att få bada bastu med grannarna och bada i badtunnan +37 och inmundiga några goa mörka öl.. klocka 19 lördagen den 4 feb är det dags igen :drinks:

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Kjell, längre in på fyran på vänster sida från sukhumvit finns ett ställe som säljer grillade bratwurstar med bröd för 100 battingar. Smakade förträffligt i fredags kväll.

Är jag frisk så blir det rapport i morgon med bild. det får vara bra med nudlar på ett tag nu <_<

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att sjukan beror på bristfälligt rengord air con. Funderar själv på att byta ut vår air con vi har i sovrummet mot en av dessa med extra skyddsfilter,

Väldigt dyra men är nog hälsosammare än de vanliga lågpris modellerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där Conny Air kan man inte lita på! :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag frisk så blir det rapport i morgon med bild. det får vara bra med nudlar på ett tag nu <_<

Sedan har du en helt fantastiskt god goulaschsoppa på beergarden sukhumvit soi 7 150 m ner vänster sida

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har du en helt fantastiskt god goulaschsoppa på beergarden sukhumvit soi 7 150 m ner vänster sida

Om den är tillagad på rätt sätt så är gulaschsoppa väldigt gott och aldrig fel i trevligt sällskap dessutom.Den måste prövas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har jag nödgats äta Thai mat-DET RÄCKER NU!...längtar efter farang mat så jag kan :cray: ..Kalops eller en god korv med hemlagad mos.vore..mums-mums...och det har Reine på siambylla i Jomtien. :nyam: Gissa om det blir med språng dit bara jag tillfrisknar eller åtminstone så jag lurar frun att jag är toppen frisk :D

Huvaligen AC och thaimat! Vissa ska inte åka längre än till Ystad. :nono::)

Har upptäckt att om jag inte har så stor skillnad mellan utetemperatur och innetemperatur blir jag inte lika ofta förkyld. Max 7 grader tror jag att dom rekommenderar. Om det beror på filterna kan väl det ju också hjälpa. Med mindre skillnad i temperatur ute/inne så går ju maskinen mindre och skickar då också in mindre virus. Om det nu har någon betydelse.

Halsen blir i varje fall väldigt torr med AC. Att ha för mycket whiskyröst, utan större intag, det tycker jag är ett bekymmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kjell.Du har problem med hundar,katter och nu med ac.

Vad blir ditt nasta problem?.

Foljer din trad med stort intresse :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack L200..Måste först avsluta min 24 timmars Saigon tråd för att åtminstone bli av med en . :bag: Hund och katt trådarna kommer väl förfölja mig till graven. :lol:

Jag har några uppslag som jag fnular på men det är som vanligt inte så värst intressanta men jag är glad att några engagerar sig och kommer med goda råd och glada tillrop :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...