Jump to content
IGNORERAD

Ännu en svensk som ordnat kost & logi ett bra tag framöver


PlayTheGame

Recommended Posts

foreverbubbles8

Bra ide att privatisera fångvården. Då jävlar skulle det bli ordning och reda på torpet.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 142
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    12

  • Soengsang

    11

  • Blueday

    10

  • hamnoi

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bra ide att privatisera fångvården. Då jävlar skulle det bli ordning och reda på torpet.

Outsourcing genom Off-shoring till låglöneländer som Sibirien, Mongoliet, Pakistan etc etc !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bra ide att privatisera fångvården. Då jävlar skulle det bli ordning och reda på torpet.

Ledningen är redan utsedd.

Dom ser grymma ut.

Ordning på torpet ska det vara...med Pippis

post-3653-0-37114200-1326551454_thumb.jp

post-3653-0-37114200-1326551454_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ledningen är redan utsedd.

Dom ser grymma ut.

Ordning på torpet ska det vara...med Pippis

post-3653-0-37114200-1326551454_thumb.jp

Grymma snubbar!

Det skulle nog funka

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Spendera utdömd tid med SLU!

Det fungerar nog ungefär som i Clockwork Orange!

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Spendera utdömd tid med SLU!

Det fungerar nog ungefär som i Clockwork Orange!

Mvh

Amja

Tusan vad bra, han skulle förvandla tjyvarna till raketforskare på kort tid.

Föresten, SLU det får mig att tänka på Kim Jong il med söner, de verkar vara lite av samma kaliber vad det gäller talang och prestation...men jag tror SLU är nog lite vänligare.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser vad många skriver i denna tråd så påminns man om hur cyniska människor är.

Vi kan konstatera trots Thailands hårda lagar mot droger så förekommer det i stor skala. Trots dödstraff i USA för mord så förekommer det i stor skala.

Den enda som tycker det är bra med starff är den stora massan som på något sätt får sin hämd mot idi*terna som gör oförätter och ställer till det i samhället.

Att genom straff omvända och avskräcka folk är nog svårare än att omvända någon i politikertrådarna på detta forum.

Det drabbar inte mig, jag är smartare än systemet rör sig i huvudet på dessa individer. Många av dessa har sjukdomar som ADHD t.ex som tyvärr är klart övrrepresenterade bland kriminella.

Därav så det enda alternativet om det ens är möjligt är att försöka med andra metoder än straff för att nå ett resultat som gagnar den stora massan på bästa sätt.

Om man t.ex kan utbilda en person så att gamla hjulspår ändrar riktning så kanske man i alla fall har en chans att få personen att sluta med brottslighet.

Men om det bara handlar om straff så klumpar man ihop brottslingar och får dom att tillsammans när dom kommer ut att fortsätta på brottsliga banan genom nya kontakter och ideer.

Alternativt vore ju att avföra dom som ej anses passa ini samhället på livstid eller avliva dom. Men ett samhälle som sysslar med detta ses nog knappast som humant av den stora massan och faller i övrigt samman.

Det handlar med andra ord inte om att uppnå det perfekta systemet. Utan att välja den minst dåliga vägen att handha samhällets cancersvulst!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

När man läser vad många skriver i denna tråd så påminns man om hur cyniska människor är.

Vi kan konstatera trots Thailands hårda lagar mot droger så förekommer det i stor skala. Trots dödstraff i USA för mord så förekommer det i stor skala.

Den enda som tycker det är bra med starff är den stora massan som på något sätt får sin hämd mot idi*terna som gör oförätter och ställer till det i samhället.

Att genom straff omvända och avskräcka folk är nog svårare än att omvända någon i politikertrådarna på detta forum.

Det drabbar inte mig, jag är smartare än systemet rör sig i huvudet på dessa individer. Många av dessa har sjukdomar som ADHD t.ex som tyvärr är klart övrrepresenterade bland kriminella.

Därav så det enda alternativet om det ens är möjligt är att försöka med andra metoder än straff för att nå ett resultat som gagnar den stora massan på bästa sätt.

Om man t.ex kan utbilda en person så att gamla hjulspår ändrar riktning så kanske man i alla fall har en chans att få personen att sluta med brottslighet.

Men om det bara handlar om straff så klumpar man ihop brottslingar och får dom att tillsammans när dom kommer ut att fortsätta på brottsliga banan genom nya kontakter och ideer.

Alternativt vore ju att avföra dom som ej anses passa ini samhället på livstid eller avliva dom. Men ett samhälle som sysslar med detta ses nog knappast som humant av den stora massan och faller i övrigt samman.

Det handlar med andra ord inte om att uppnå det perfekta systemet. Utan att välja den minst dåliga vägen att handha samhällets cancersvulst!

Mvh Janne

Jag håller med dig, klart vi skall vara humana.helt rätt att snart släppa ut en kille som Mattias Flink, det Svenska rättssystemet är perfekt i tex USA hade ju han straffas hårdare, det skulle ju varit tokigt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Outsourcing genom Off-shoring till låglöneländer som Sibirien, Mongoliet, Pakistan etc etc !!

Sibirien är inte ett land, hur står det egentligen till med geografikunskaperna hos den svenska militären?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sibirien är inte ett land, hur står det egentligen till med geografikunskaperna hos den svenska militären?

Vet inte. Du får väl ringa och fråga dom om du inte har något bättre för dig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, klart vi skall vara humana.helt rätt att snart släppa ut en kille som Mattias Flink, det Svenska rättssystemet är perfekt i tex USA hade ju han straffas hårdare, det skulle ju varit tokigt.

Jag anser man bör satsa mer på att hjälpa brottsoffren är brottslingarna. I Sverige känns det som vi är långt ifrån den synen...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser man bör satsa mer på att hjälpa brottsoffren är brottslingarna. I Sverige känns det som vi är långt ifrån den synen...

Skulle tro att brottsoffrens anhöriga jublar över Sveriges humanitet att ge tex Mattias Flink 2,7 år per människa han mördade...det är vad Sveriges rättssystem tycker straffet skall vara, 2,7 år per liv ):

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, klart vi skall vara humana.helt rätt att snart släppa ut en kille som Mattias Flink, det Svenska rättssystemet är perfekt i tex USA hade ju han straffas hårdare, det skulle ju varit tokigt.

I USA hade han förmodligen fått dödsstraff. Och ser man till hur amerikanare motiverar detta så blir det ju ännu mera intressant. Man löser problemet i.o.m att personen då ej ska kunna återkomma ytterligare och ställa till problem i samhället. Det kan ju vara rätt tänk om det fungerar. Tyvärr så skapar detta tänk istället sidoeffekter som man inte tänkt på. I.o.m att brottsligheten ökar ändå.

Straff är ungefär lika effektivt som att aga ett barn till lydnad. Men det är tyvärr inte så att alla tänker så alla gånger.

Om jag går till mig själv så är min känsla att många gånger brottslingar ska låsas in och man ska kasta bort nyckeln. Men om man tänker efter sä löser inte detta problemet utan snarare förvärra det för den vanliga människan i samhället som inte sysslar med brottslighet. Av två onda ting är det väl rationelt att välja det minstonda. Det vill säga att försöka vårda fångar till bättring. Istället för att straffa dom till bättring!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig, klart vi skall vara humana.helt rätt att snart släppa ut en kille som Mattias Flink, det Svenska rättssystemet är perfekt i tex USA hade ju han straffas hårdare, det skulle ju varit tokigt.

Kan bara hålla med.

USA har förmodligen lägst kriminalitet i västvärlden

och nästan inga återfallsförbrytare.

Banka in vettet i skallen på dom bara.

Det skapar stabila och harmoniska människor.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen tillkommer väl personalkostnaderna på fängelserna och dom är betydligt högre än vad mattanternas kostnad.På kåken är det ju en personal per intagen(Kumla)

[size=4]Ja precis, på äldre boende så kommer dessutom maten ofta i små plastförpackningar från ett centralkök, både smakar skit och ser oaptitligt ut. Är inte många kommuner eller privata bolag idag som bistår med kokerska/kock på plats.[/size]

[size=4]Men på de flesta anstallter idag så lagas maten ännu plats delvis.[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tro att brottsoffer har en annan syn på brottslingar.

Lätt att prata om att hårda straff inte hjälper..om man själv inte är drabbad.

Bibelns tanke öga för öga. stämmer bra i mitt fall om jag blir drabbad.

Sedan kan man ha insikten att straff fungerar som preventiv metod enbart på den laglydige svensson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är detta ett Thailandforum eller ett för svensk inrikespolitik?

Leif

Ja inte är det ett thailandforum.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I USA hade han förmodligen fått dödsstraff. Och ser man till hur amerikanare motiverar detta så blir det ju ännu mera intressant. Man löser problemet i.o.m att personen då ej ska kunna återkomma ytterligare och ställa till problem i samhället. Det kan ju vara rätt tänk om det fungerar. Tyvärr så skapar detta tänk istället sidoeffekter som man inte tänkt på. I.o.m att brottsligheten ökar ändå.

Straff är ungefär lika effektivt som att aga ett barn till lydnad. Men det är tyvärr inte så att alla tänker så alla gånger.

Om jag går till mig själv så är min känsla att många gånger brottslingar ska låsas in och man ska kasta bort nyckeln. Men om man tänker efter sä löser inte detta problemet utan snarare förvärra det för den vanliga människan i samhället som inte sysslar med brottslighet. Av två onda ting är det väl rationelt att välja det minstonda. Det vill säga att försöka vårda fångar till bättring. Istället för att straffa dom till bättring!

Mvh Janne

[size=4]Problemet är att det kostar multom (sedan är frågan vilken typ av vård). Vad det gäller pengarna så måste det göras prioriteringar då kassan inte räcker till alla, vart ska pengarna satsas, man behöver kanske se om sitt hus och se var man kan spara in miljarder. Kanske kunde man börja med att titta på invandringen som kostar runt en 70 miljarder om året lågt räknat.

Dessutom så är ju sanningen den att det är just i de grupperna som brottsligheten skenar. Tittar man på antal dömda etniska Nordbor så så står den statistiken i stort sett stilla sedan 20 år tillbaka. Våldsbrott som mord etc har till och minskat något. Tvärtom är det i andra grupperna, där är det en brutal och våldsam ökning som ser riktigt riktigt illa ut.

Man fullständigt slussar in folk utan att ha någon som helst plan vad alla dessa människor ska sysselsätta sig med. Hade man skött ett företag på samma planlösa sett och bett om att få låna pengar så hade banken skrattat åt en och tyckt man var en idi*t.

Och hade du och din fruga viljat adoptera 10 barn till din tre rumslägenhet så hade dom frågat hur du mår. [/size]

Ändrades av Blueday
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Då får man kanske ställa sig själv frågan.

Vad hindrar mig från att klubba ner folk, skjuta andra människor, leka knarkkung i Thailand, strypa grannen eller gasa ihjäl vissa folkslag?

Ja, inte tror jag att det är fängelsestraffen eller dessa dagsböter som avskräcker mig mest.

Skulle tippa på att det är sunt förnuft, vilket många verkar sakna (möjligtvis har det varit saknad av fritidsgårdar).

Så jag står fast vid lobotomering som medicin till dessa lägre stående varelserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill, men det är allafall uppfriskande med ett forum

där främlingsfientligheten blomstrar och nästan alla medlemmar

har en utländsk partner.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill, men det är allafall uppfriskande med ett forum

där främlingsfientligheten blomstrar och nästan alla medlemmar

har en utländsk partner.

A.

Måste man sticka huvudet i sanden bara för man har en utländsk partner?..min utländska parter är vansinnig på att vi daltar med bus som vi låter bosätta sig i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill, men det är allafall uppfriskande med ett forum

där främlingsfientligheten blomstrar och nästan alla medlemmar

har en utländsk partner.

A.

Jag tror nog att de flesta (alla?) av dessa partners inte är knarksmugglare, själmordsbombare, våldtäktsmän/kvinnor,mördare, misshandlare, mm mm mm mm. Inte ens potentiella sådana...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga vad man vill, men det är allafall uppfriskande med ett forum

där främlingsfientligheten blomstrar och nästan alla medlemmar

har en utländsk partner.

A.

Inte rasit Axell utan realist, det är en stor skillnad!

Jag ser det inte speciellt främlingsvänligt att slussa in folk planlöst i för små betongkuber utan en fungerande planering för framtiden. Det skapar enbart problem för dem som kommer men också för dem som redan finns i landet.

Ska man hjälpa folk så måste se till att det finns resurser och en planering som fungerar, annars blir det bara pankaka,

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste man sticka huvudet i sanden bara för man har en utländsk partner?..min utländska parter är vansinnig på att vi daltar med bus som vi låter bosätta sig i Sverige.

Nu ska vi väl göra skillnad på buset och invandrare i gemen.

Det är väl för det brister hos invandrarfientliga partier.

Själklart är buset oacceptabelt var än deras ursprung kommer ifrån

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska vi väl göra skillnad på buset och invandrare i gemen.

Det är väl för det brister hos invandrarfientliga partier.

Själklart är buset oacceptabelt var än deras ursprung kommer ifrån

Nu var det ju A. som inte förstod skillnaden och direkt började svamla om främlingsfientlighet.

Ingen kan väl blunda eller förneka för den opropionella stora andelen invandrare i fängelserna, och där kan vi nog också vara överens om att mellanöstern och Nordafrika är överrepresenterade världsdelar, vad det beror på låter jag vara osagt..då det bara är ett konstaterande, och troligen ett resultat av många års tokig politik som bla har lett till segregering osv.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...