Jump to content
IGNORERAD

Hur bli av med besvärande katter?


Kjell

Recommended Posts

Har hetsat hunden att skälla mot katterna som tar sig in på tomten men så länge de vet att han är inlåst så bryr de sig inte. Nu när hunden ger skall så rusar jag dock fram och ruskar i gallerdörren och det sätter fart på dem. :D Annars är väl allt sig likt.frun rapporterar att katt tanten fortsätter ge dem mat och de ligger nu och väntar in maten under bilarna som är parkerade utanför vårt hus.

Det får bli nästa besök i BKK som vi sätter upp näten och då skall vi väl en gång för alla slippa kattpisset. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    24

  • roffe

    4

  • thomas001

    4

  • borje222

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om du kan på något sätt kan fånga en katt, gör det + bind sen fast en påse i svansen, helst med någon liten sten i, släpp katten - den kommer garanterat INTE tillbaka.

Ättika och vitpeppar är också något katter inte är speciellt förtjusta i.

Dom gillar inte insektsspray heller, det använder jag på staketet och katterna som sket hos mej varje natt förut är nu någon annan stans.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hetsat hunden att skälla mot katterna som tar sig in på tomten men så länge de vet att han är inlåst så bryr de sig inte. Nu när hunden ger skall så rusar jag dock fram och ruskar i gallerdörren och det sätter fart på dem. :D Annars är väl allt sig likt.frun rapporterar att katt tanten fortsätter ge dem mat och de ligger nu och väntar in maten under bilarna som är parkerade utanför vårt hus.

Det får bli nästa besök i BKK som vi sätter upp näten och då skall vi väl en gång för alla slippa kattpisset. :thumbsup:

Tjena!

Du får väl dressera katterna som jag har gjort...har inga problem med dessa två damer. :thumbsup:

post-8709-0-15446600-1328330977.jpg

post-8709-0-15446600-1328330977.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu läst fram till sidan 5 i detta härliga ämne om katterna. jag själv är en absolut kattmotståndare, vilket dock inte innebär att man skall plåga katterna. OK döda dem är en sak, men absolut visa respekt för dom, och inte plåga dom.

Kjell med risk för att verka lite grinig, men jag menar absolut inget illa! Gör som jag gör häruppe i Isaan. När kärringarna går ut och lägger plastpåsar med mat i till hundarna och till andarna vid infarten till vår lilla gatstump där för övrigt INGEN äger en hund . Då går jag direkt ut, hämtar påsen cyklar iväg med skiten till närmaste soptunna utanför vårt område och dumpar påsen där. Gå du ut till skålen som din grann-kärring fyller med mat, och flytta på den förbenade skålen nån gång. Varför i sjuttan låter du skålen ligga där för.

hade jag varit dig så hade jag antingen tagit skålen med mig bort till damens trädgård och satt in skålen där, eller alternativt hela tiden hon kommer töm skålen ner i avloppet i gatan och låt den förbenade skålen ALLTID vara tom. Kan tänka mig att de satans katterna nog tappar intresset efter ett tag. För min del så har ALLA vildhundar som för övrigt var regelbundna gäster på vår gata helt och hållet slutat att komma hit. Det enda de finner är en stenslängande falang och ingen mat..

Sedan fann jag ett mycket tänkvärt inlägg ifrån en kille som jag glömt namnet på här i tråden. det var alltså han som kallade dessa djurägande människor för respektlösa emot sin omgivning, för det är EXAKT vad de ofta är. Ofta så finner man dom fullständigt skita i allt och alla som ens skulle våga öppna käften och uttala sig om deras stundtals hemska små monster. Nä ta hand om Era husdjur och stör INTE de andra människorna som valde bort att inte ha en hund eller katt...

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lättare sagt än gjort att flytta skålarna då damen är allerstädes närvarande. Frun gnisslar tänder och tycker att damen minsann kan ta hem katterna till sig om hon så önskar.Nu är det en gång för alla att detta går förstås inte att visa öppet av min fru för då tappar hon ansiktet enligt Thai sed. Men tid finner råd..katterna möts nu av högt farang väsande så fort hunden ger skall och de försvinner i full panik. Eftersom jag nu blir kvar ytterligare en tid så kommer jag att testa med omedelbar verkan(läs idag) insektsspray på de passager där de tar sig in. Sedan får vi se om det tar skruv. Medlet är ju flyktigt så är osäker hur länge verkningsgraden finns men skam den som ger sig.och jag ger mig ALDRIG :angry2:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej

Min morbor som var biologilärare fixade det doftämne som kattor utsöndrar när de löpr o sprotade det på en revirmarkerande katt Han blev väldigt iriterad när andra hanar försökte sätt på homom Han kom aldrig mera till vår balkong

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som ett jobb för frugan. :thumbsup:

post-7126-0-47133600-1330965236_thumb.jp

Och ohyran kommer förmodligen att avnjutas med mängder av chilli.. :nyam:

Mvh.borje222

post-7126-0-47133600-1330965236_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det finns små dosor som man kopplar till väguttaget de avger ultra ljud som de flesta djur

inte gillar och håller sig borta. Funkar faktiskt bra. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...