Jump to content
IGNORERAD

Hur bli av med besvärande katter?


Kjell

Recommended Posts

Vi har 4-5 katter som valt att hålla till runt vårt hus.Nattetid har vi förstått att någon eller några sover på motorhuven på fruns bil.Frun är lite småilsken då de sätter repor på lacken.Föreningen har tagit ett beslut att ingen får ge mat till lösa katter eller hundar för att inte få in dem på området. I morse visade frun mig på tanten som också bor på området sätta ut kattmat precis utanför vårt hus. Har inget emot djur vänner.Det behövs det sannerligen fler av. Fast tycker hon kunde i så fall ta hem katterna till hennes hus och vårda dem där.

Förvisso har vi hund men den håller sig klart avvaktande och dessutom så sover den inomhus på natten att jmf med de flesta hus hundar som sover utomhus.

Frågade då frun om hon ville att den store djurtämjaren skulle agera på något sätt men det skulle jag då rakt inte göra.

Nu är frun av det mer beskedligare slaget så jag tar inte hennes svar som definitivt.

Så vad är bäst att göra...?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    24

  • roffe

    4

  • thomas001

    4

  • borje222

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Råttgift eller glykol

Eftersom jag tror frun skulle misstycka så tänkte jag mig någon lindrigare form av skrämsel till och börja med.Eftersom jag ser dem bara ibland under dagtid så hjälper det inte med att stå beredd med vatten slangen även om det säkert skulle ge effekt. Sedan måste allt ske i lönndom.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en katt som stryker runt på muren ibland. Vår hund har stenkoll på detta. Jagar bort den kvickt..

Aatt skada katterna är inte att rekommendera.

Uppskattas nog inte av grannarna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om detta är i Sverige eller Thailand. Är det i Sverige så finns det en spray som man kan dutta lite överallt med som katter avskyr. Annars så koppla en rörelsedetektor till en vattenspridare.

mvh Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så koppla en rörelsedetektor till en vattenspridare.

mvh Rolf

Finns det rörelsedetektorer som bara reagerar på smygande kattor ? Häftigt i så fall. :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det rörelsedetektorer som bara reagerar på smygande kattor ? Häftigt i så fall. :)

Fritz..

Gör väl inget om man skulle råka blöta ner en kringstrykande inbrottstjuv heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det rörelsedetektorer som bara reagerar på smygande kattor ? Häftigt i så fall. :)

Fritz..

Tjena!

Finns även för smygande damer,tjejer,kvinnor.för ett jävla liv,inte damerna,tjejerna,kvinnorna utan

larmet. :crazy::17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos frun i Bkk finns både jag och katt skrällerna. Imorgon tänkte jag ta kort av matningen och ta en promenad och kolla var hon bor. Kanske ta kontakt med rådet och se om de har lust att ta ett snack med damen i fråga. Det är några läkare som motionerar varje morgon som jag språkar lite lätt med på engelska. De kanske man skulle fråga lite försiktigt om hur jag borde gå tillväga.Annars finns det en tysk och engelsman på området som annars kanske kan vägleda mig eller så kör jag den hårda vägen...vad tycker ni

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos frun i Bkk finns både jag och katt skrällerna. Imorgon tänkte jag ta kort av matningen och ta en promenad och kolla var hon bor. Kanske ta kontakt med rådet och se om de har lust att ta ett snack med damen i fråga. Det är några läkare som motionerar varje morgon som jag språkar lite lätt med på engelska. De kanske man skulle fråga lite försiktigt om hur jag borde gå tillväga.Annars finns det en tysk och engelsman på området som annars kanske kan vägleda mig eller så kör jag den hårda vägen...vad tycker ni

Tjena!

STRYP katterna...locka till dom med lite sur fisk. T.ex para,luktar som f-n. :thumbsup:

Från en som hatar katter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars har jag sprayen kvar...den skulle på några meters håll kunna vara duktigt avskräckande :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Besvärande katter och ilskna hundar, kan du inte ta med dig den där arga björnen du har på din avatar när du kommer tillbaka från Sverige nästa gång, den borde kunna skrämma bort dem :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta kontakt med SLU och låt han "prata" med katterna, så borde ditt problem vara över efter det :)

Ändrades av Caveman

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bjuda in jyckarna, nu när du har fått pli på dem.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte bjuda in jyckarna, nu när du har fått pli på dem.

Förutom att de inte tillhör området och dessutom förmodligen tappat allt förtroende för mig,ha,ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jag har försökt med allt här, vatten,skrämsel,stenar ja tamejfan allt å dom kommer fortfarand in i huset å släss med 2 av svärmors katter som huserar inomhus nattetid

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt med allt här, vatten,skrämsel,stenar ja tamejfan allt å dom kommer fortfarand in i huset å släss med 2 av svärmors katter som huserar inomhus nattetid

Då återstår bara den slutliga lösningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kan på något sätt kan fånga en katt, gör det + bind sen fast en påse i svansen, helst med någon liten sten i, släpp katten - den kommer garanterat INTE tillbaka.

Ättika och vitpeppar är också något katter inte är speciellt förtjusta i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då återstår bara den slutliga lösningen!

Katter har god hörsel och är inte helt korkade. Tala om "blå stjärnan" (ดาวสีน้ำเงิน) så att kattan hör så borde hon förstå att det är allvar och dags att hålla sig undan.

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt med allt här, vatten,skrämsel,stenar ja tamejfan allt å dom kommer fortfarand in i huset å släss med 2 av svärmors katter som huserar inomhus nattetid

Tjena!

Hej Forden!

Om svärmor har 2st katter inomhus.inte konstigt att lösa katter vill kolla deras boende :crazy:

Kanske VIP-boende,bra middag,tidig frukost.snygg katt-låda att.Ja du vet.

Öppna hotell.ta bra betalt. Kanske har du 550st lösa katter i kön till ditt nya hotell.

Ex. på priser:

Lågsäsong: 2 möss.

Högsäsong: 4 möss.(gärna levande)

Ovanstående priser är inkl. katt(förlåt tax)(förlåt skatt)

:thumbsup::ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Katter tål inte alvedon.

Matas de med fisk som har preparerats med den medicinen så dör de. :666:

(Paracetamol, som finns i bland annat Alvedon, gör att kattens blod inte kan transportera syre. En katt som fått i sig paracetamol blir hängig och färgen på slemhinnorna ändras från ljusrosa till mörkt blåröda. En enda tablett kan räcka för att katten ska bli så sjuk att den inte överlever.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör väl inget om man skulle råka blöta ner en kringstrykande inbrottstjuv heller.

Men va f-n, när herrn i huset kommer hemlullande på småtimmarna, glad och sjungandes temat ur "Oklahoma", skall han då verkligen behöva mötas av vattenkanoner och mök? Räcker det inte med att frugan muttrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...