Jump to content
IGNORERAD

Melanotan 2


peppenor

Recommended Posts

kommer ner den 10 i feb det ska funka som medicin till min bror som har soleksem så det skulle vara bra om man vet säkert var det kan finnas så man slipper fara runt hela fiskebyn för att leta

Link to comment
Dela på andra sajter

kommer ner den 10 i feb det ska funka som medicin till min bror som har soleksem så det skulle vara bra om man vet säkert var det kan finnas så man slipper fara runt hela fiskebyn för att leta

Det heter "Melanotan", men kallas även "MT2". Om du vill vara säker på att få tag på det så kan du ju köpa det i Sverige och ta med ner, helt lagligt att använda och inneha. Man ska använda insulinsprutor för att injicera det och det är dumt att ta med till Thailand eftersom både den Svenska som den Thailändska tullen kan ha synpunkter på det, men det finns på alla apotek att köpa i Thailand så det köper du där. Sen ska det blandas med t ex ögondroppar och det kan du ju också ta med från Sverige. Melanotan är relativt okänt i Thailand, är ju i praktiken bara pålästa turister som efterfrågar det eftersom de flesta använder det för att bli bruna och det är det ju inte så många Thaiare som vill bli. :crazy:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Finns även som en nässpray nu. Dock inte lika effektiv som vid injicering.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det heter "Melanotan", men kallas även "MT2". Om du vill vara säker på att få tag på det så kan du ju köpa det i Sverige och ta med ner, helt lagligt att använda och inneha. Man ska använda insulinsprutor för att injicera det och det är dumt att ta med till Thailand eftersom både den Svenska som den Thailändska tullen kan ha synpunkter på det, men det finns på alla apotek att köpa i Thailand så det köper du där. Sen ska det blandas med t ex ögondroppar och det kan du ju också ta med från Sverige. Melanotan är relativt okänt i Thailand, är ju i praktiken bara pålästa turister som efterfrågar det eftersom de flesta använder det för att bli bruna och det är det ju inte så många Thaiare som vill bli. :crazy:

Mvh Swippe

precis vet att det är lagligt att inneha men ej lagligt att sälja i sverige

men ha vitt pulver i väskan kan nog bli besvärligt att förklara i tullen

men hoppas du har rätt att alla apotek har det

Link to comment
Dela på andra sajter

precis vet att det är lagligt att inneha men ej lagligt att sälja i sverige

men ha vitt pulver i väskan kan nog bli besvärligt att förklara i tullen

men hoppas du har rätt att alla apotek har det

Menade att alla apotek hade insulinverktyg i Thailand, apotek som säljer Melanotan är nog svårare att hitta. Därför som jag menade att du kunde tagit med dig Melanotanet från Sverige. Men visst, som du säger så kan det bli jobbigt att förklara varför du har en vial med okänt vitt pulver i ditt bagage om tullen kollar dig även om det är lagligt. De kan ju lika gärna tro att det är nån drog och så får du sitta i förvar tills de anlyserat Melanotanet i värsta fall. :ahh:

Nu är det ju extremt ovanligt att tullen stoppar en så jag bekymmrade mig inte när jag tog med mig Melanotan till Thailand i alla fall men hade jag vetat säkert att det fanns på apotek där nere så hade jag så klart hellre köpt det där för att undvika ev problem i tullen.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade att alla apotek hade insulinverktyg i Thailand, apotek som säljer Melanotan är nog svårare att hitta. Därför som jag menade att du kunde tagit med dig Melanotanet från Sverige. Men visst, som du säger så kan det bli jobbigt att förklara varför du har en vial med okänt vitt pulver i ditt bagage om tullen kollar dig även om det är lagligt. De kan ju lika gärna tro att det är nån drog och så får du sitta i förvar tills de anlyserat Melanotanet i värsta fall. :ahh:

Nu är det ju extremt ovanligt att tullen stoppar en så jag bekymmrade mig inte när jag tog med mig Melanotan till Thailand i alla fall men hade jag vetat säkert att det fanns på apotek där nere så hade jag så klart hellre köpt det där för att undvika ev problem i tullen.

Mvh Swippe

precis det är det som jag menar säkert inte svårt för ett apotek att ta in det där men man måste ju veta att dom har hemma det så dom ej behöver beställa

Link to comment
Dela på andra sajter

Det heter "Melanotan", men kallas även "MT2". Om du vill vara säker på att få tag på det så kan du ju köpa det i Sverige och ta med ner, helt lagligt att använda och inneha. Man ska använda insulinsprutor för att injicera det och det är dumt att ta med till Thailand eftersom både den Svenska som den Thailändska tullen kan ha synpunkter på det, men det finns på alla apotek att köpa i Thailand så det köper du där. Sen ska det blandas med t ex ögondroppar och det kan du ju också ta med från Sverige. Melanotan är relativt okänt i Thailand, är ju i praktiken bara pålästa turister som efterfrågar det eftersom de flesta använder det för att bli bruna och det är det ju inte så många Thaiare som vill bli. :crazy:

Mvh Swippe

Där minskade marknaden i Thailand med 69 miljoner personer ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mig ha hört om andra effekter av detta än bara lättare att bli brun...

Kan du utveckla det? ;)

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du utveckla det?

Njaaaaa :-D men tror jag gjort

en Obelix med det här hormonet..

förutom smal och brun :-D

Sent from a Samsung, the original and mother of all smart phones

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

kan ni vara vänlig att stoppa skitsnacket i denna tråd tack

det funkar som skydd till patienter som lider av soleksem men dom har ej kollat upp vilka biefekter som medföljer därav är det ej lagligt att sälja i sverige

så snälla håll er till ämnet tack

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

För att återgå till ämnet, man kan be apoteken i pattis eller Bangkok beställa hem det läste jag på thaivisa. Men det tar nog några dagar.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Har du kollat på nätet? Finns numera som en nässpray och det är nog inte lika iögonfallande i tullen. Prova att googla den. Finns på en del svenska sajter.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

nässpray samt Melanotan 1 är för svaga för att vara effektiva som medicin :not_i:

Ändrades av peppenor
Link to comment
Dela på andra sajter

melonotam 2 är dubbla styrkan om man jämför med melonotam 1

Ändrades av peppenor
Link to comment
Dela på andra sajter

melonotam 2 är dubbla styrkan om man jämför med melonotam 1

Ta två doser då. Eller funkar det inte så?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...