Jump to content
IGNORERAD

Hur går det för SEK LOSO?


THAISWEDE

Recommended Posts

Tänkte höra om någon vet hur det går för S.L efter att hans käring la ut en bild på FB när han drar sig en fet eller vad det e han gör.

Polaren har thaidam och hon har läst att han e på rehab och blivit av med skivkontrakt och dyligt sen det blivit kännt att han e lite för glad i grejerna.

Någon som vet nåt om detta eller har ytterligare info?

Link to comment
Dela på andra sajter

<p>

Tänkte höra om någon vet hur det går för S.L efter att hans käring la ut en bild på FB när han drar sig en fet eller vad det e han gör.

Polaren har thaidam och hon har läst att han e på rehab och blivit av med skivkontrakt och dyligt sen det blivit kännt att han e lite för glad i grejerna.

Någon som vet nåt om detta eller har ytterligare info?

Tydligen ska han köra en konsert inne på rehab

hittade denna text och översatte den i google

(gick inte att översätta)

กานต์ เผย เสก อาการดีขึ้น แย้มเตรียมแต่งเพลงให้แฟน ๆ - ด้าน อ้อม พรพิมล เผยนักร้องดัง จัดดูมินิคอนเสิร์ตในโรงพยาบาล หมอ-คนไข้แห่ดู

หลังจากที่นักร้องชื่อดัง เสกสรร ศุขพิมาย หรือ เสก โลโซ ออกมายอมรับว่า เสพยาไอซ์จริง พร้อมกับอยู่ระหว่างการบำบัดอาการติดยาเสพติดที่สถาบันธัญญารักษ์ ต.ประชาธิปัตย์ อ.ธัญบุรี จ.ปทุมธานี ซึ่งมีรายงานว่า เสกอาการค่อย ๆ ดีขึ้นนั้น

สำหรับความคืบหน้าล...่าสุด วันนี้ (4 มกราคม) นางวิภากร หรือ กานต์ ภรรยาเก่าของนายเสกสรร ศุขพิมาย หรือ เสก โลโซ ได้โพสต์ข้อความในเว็บไซต์เฟซบุ๊กส่วนตัว Wiphakorn Sookpimay เปิดเผยถึงอาการของเสกล่าสุดให้แฟนคลับรับทราบ โดยมีข้อความระบุว่า...

"อันที่จริงพี่ก็เป็นคนนอกแล้วนะคะ แต่ในเมื่อหลาย ๆ ท่านอยากจะทราบอาการพี่เสกพี่ก็จะรายงานเท่าที่รู้นะคะ พี่เสกบำบัดได้อาทิตย์นึงแล้ว ตอนพี่ไปเยี่ยมเค้า เค้าร้องขอกลับบ้าน ก็เป็นปกติของคนไข้ทั่วไป หมอก็เลยให้งดเยี่ยมก่อน วันนี้เอาเปียโนไฟฟ้าไปให้พี่เสก แผ่นซีดี และกีต้าร์ พี่เสกบอกว่าช่วงที่เค้าบำบัดจะได้ผลงานให้แฟน ๆ อีก 1 อัลบั้มค่ะ รอฟังนะคะ"

ส่วนทางด้าน อ้อม-พรพิมล ผู้จัดการส่วนตัวของ เสก โลโซ ได้เปิดเผยความคืบหน้าอาการของเสกเช่นเดียวกัน โดยยืนยันว่า เสกมีสภาพร่างกายและจิตใจที่ดีขึ้น ทั้งนี้ทางครอบครัวและตนได้ไปเยี่ยมทุกวัน อย่างไรก็ตาม ทางโรงพยาบาลยังไม่อนุญาตให้เข้าพบ เนื่องจากขณะนี้กำลังอยู่ในช่วงปรับสภาพ โดยทางญาติทำได้เพียงนำของไปให้ที่ตึกอำนวยการและสังเกตอยู่ภายนอกเท่านั้น

นอกจากนี้ ผู้จัดการสาว ยังกล่าวต่อไปด้วยว่า สำหรับชีวิตข้างในก็ดี เสกใช้ชีวิตตามปกติ มีกีตาร์ไว้แต่งเพลงในนั้น และเท่าที่เห็นจากข้างนอกเขาก็ดูสดใสขึ้น อ้วนขึ้น เอาเค้ก เอาเบเกอรี่ไปให้ก็กินหมด ตอนเอาของไปฝากมองเข้าไปเห็นเขาร้องเพลงเล่นกีตาร์ให้คนข้างในฟัง คนก็ดูกันทั้งตึกคุณหมอก็ยังไปดูเลย ตอนนี้ไม่มีอะไรน่าเป็นห่วง ทุกอย่างก็โอเค".

Link to comment
Dela på andra sajter

Vete faan vad som händer. Jag översatte texten i google och klistrade in den i rutan här på MPR, men hela texten kommer inte med.

Men det e nog lika bra det, iom att google`s översättning av Thai är riktigt usel. Man greppar knappt nåt när man läser igenom texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker

testar att klistra in en översättning?? ordföljdsfel och en del konstigheter blev det...

Kan sade förbättring antagligen kommer att föra musiken till fansen - och indirekt med sångarens felfri. Om du vill se en mini-konsert på sjukhuset. Jag - patienter flock att se.

Den berömda sångerskan uppfann Phimai eller Sek Loso medgavs. Ice verkliga droger. Behandlas med läkemedel vid institutet Thanyarak. A. län demokrat Thanyaburi, har rapporterats att successivt skala upp symptomen.

För utvecklingen av ... Senast i dag (4 januari), var kvinnans ex-frus skönhet Kan kropp eller manipulera Phimai eller konsulatet Sek Loso på webbplatsen gränssnitt pad Wiphakorn Sookpimay utlämnande av symptomen. Den sista sången av fans vet. Budskapet om att ...

"I själva verket var jag en outsider till det. Men eftersom många av er vill veta när det kommer att rapportera att det var magiskt med det. Jag bota söndag redan. När jag besökte honom. Jag bad om att återvända hem. Det är typiska för patienter i allmänhet. Jag kanske måste först besöka. Idag har jag tillföra den elektriska piano och gitarr skivor som magiskt ögonblick som kommer att behandla fansen som jag väntar på mitt första album. "

Den indirekta vägen - med rostfritt Sek Loso chef har visat tecken på framsteg genom att insistera att skalan har skalan bättre fysisk och psykisk kondition. Familjen och deras besök till sjukhuset varje dag, dock inte fick träffa. Eftersom detta är i skick. Familjen kan bara leda till byggnaden och utanför styrelsen bara.

Chefen sade också att den där tjejen. För det liv i den. Skapa ett normalt liv. Det finns låtar på gitarr. Och sett från utsidan, han ser fetare och jag tog en kaka bageri för att äta ute. Nu är det kommer att se in i hans sång, spela gitarr, lyssna till folket insidan. Jag kunde se byggnaden som du måste göra det. Det finns inget att oroa sig för. Allt är ok ".

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en artikel på engelska om Sek Loso's bekymmer.

http://www.bangkokpo...re-for-new-home

"He went before the media along with Sek's doctor from the institute, members of the rocker's family and senior government officials on Thursday to discuss the star's case"

Betyder detta att kulturminister Lena Adelsohn eller statsminister Fredrik Reinfeldt kommer att följa med till kåken när Plura ska avtjäna sitt straff?

Vissa politiker i Thailand gör tydligen allt för att synas i media...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bangkokpo...and-rock-n-roll

Den artikeln kom ut alldelles efter han lirat i Ao Nang.. han verkar skita i det mesta om man ska tro på den.

Tror nog han bryr sig mer än vad han vill ge sken av. Han säger ju själv att man måste ha en viss fasad utåt, han e ju en rocker...

Link to comment
Dela på andra sajter

"He went before the media along with Sek's doctor from the institute, members of the rocker's family and senior government officials on Thursday to discuss the star's case"

Betyder detta att kulturminister Lena Adelsohn eller statsminister Fredrik Reinfeldt kommer att följa med till kåken när Plura ska avtjäna sitt straff?

Vissa politiker i Thailand gör tydligen allt för att synas i media...

Då lär Adelsohn och Reinfeldt få åka dit själva, för Plura lär få fotboja :)

Hoppas han väljer att boka in sig i sin skrivarhåla under den tiden och skriva lite ny musik, han brukar hyra ett litet ensligt torp på en i övrigt öde ö i S:t Annas skärgård när han skriver.

Då lär personalen som skall bevaka bojan få hyra båt när de skall kolla han :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Han fick väl fängelse,inte boja??

Plura fick fotboja

Här är ett utdrag ur "konserten" från Sek Loso

inne på Rehab, för läkare och systrar

Han ser väl lite groggy ut, men med nån månad med vatten

så kommer han komma tillbaka med nya hits :17:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas att han lyckas sluta med sitt knarkande och kan vara exempel för många att man kan om man vill/eller är tvungen till.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hoppas att han lyckas sluta med sitt knarkande och kan vara exempel för många att man kan om man vill/eller är tvungen till.

Mvh

Magrood

Det är inte bara Sek Loso som har "försvunnit".

Även "Svarten" lyser med sin frånvaro på Mpr,

men förmodligen av någon helt annan anledning, eller hur Magrood?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Sek Loso som har "försvunnit".

Även "Svarten" lyser med sin frånvaro på Mpr,

men förmodligen av någon helt annan anledning, eller hur Magrood?

SN

Det är väl därför han kallas för SVARTEN(Brandt) :crazy:

Kommer in här på MPR stjäl det finaste vi har och sen

håller sig undan. Nej Hans Majestät måste skriva mer :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Sek Loso som har "försvunnit".

Även "Svarten" lyser med sin frånvaro på Mpr,

men förmodligen av någon helt annan anledning, eller hur Magrood?

SN

:-)

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl därför han kallas för SVARTEN(Brandt) :crazy:

Kommer in här på MPR stjäl det finaste vi har och sen

håller sig undan. Nej Hans Majestät måste skriva mer :14:

Eller hur?

:-)

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...