Jump to content
IGNORERAD

Krabi?


Kung Otto

Recommended Posts

Jag har bott på massor av hotell i Krabi men som vanligt så är jag dålig på att komma ihåg namnen. Brukar själv aldrig ha något förbokat utan låter taxin som tar mig från flygplatsen köra mig runt tills jag hittat något lämpligt.

Fast är man där under yppersta högssäsong så brukar det vara rätt så knögfullt över allt och då rekommenderar jag förbokning.

Men rent grundläggande så kan jag väl säga att du antingen ska bo vid stranden i Ao Nang eller på Railey, alltså inte inne i stan.

Dit tar ni er antingen via taxi från flygplatsen eller via songtaew från stan. Ao Nang ligger 16 km utanför stan och Railey kan du sedan ta en ca 15-20 min båttur till från just Ao Nang. Alternativt ta en 6-7 ggr så dyr båttur ända från stan.

Något/några lågprisflygbolag flyger till Krabi och vi har använt oss av Nok air, Thai och Bangkok airways dom ggr vi flygit dit. Alternativt så kan man flyga till Phuket och sedan ta buss eller båt till Krabi.

Bästa stränderna är Railey och Hat phranang intill varandra och dom ligger väglöst till så dit är det båt som gäller. I övrigt finns en massa sevärt som fina öar, snorkling, kristallpooler, heta källor, tempel högt uppe på berg, i grottor, nationalpark, vattenfall osv.

Själva stan finns inte speciellt mycket sevärt annat än ett varuhus och en kaj där båtarna till Koh Phi Phi, Phuket samt Koh Lanta utgår från. En fin nattmarknad har dom dock.

För hett uteliv gäller nog främst Luna bar en bit utanför Ao nang vid Hat nopparathara, men åk inte dit för tidigt, där gäller sen timme.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...