MaiChai Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 http://www.sydsvenskan.se/resor/article90298/I-Gambia-kallas-sexhandeln-semesterromanser.html Nu är väl denna artikel lite gammal men den är dock skriven av en svensk journalist-en kvinna dessutom-och byter man ut landet mot Thailand och vänder på könsrollerna så tycker jag nog att mycket är som i Thailand på de stora turistorterna där män kärar ner sig i lilla Noi och skickar pengar till henne hemifrån medan hon redan är på gång med nästa farang... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Jag borde nog ta en kurs i journalistik så att jag kan förstå hur man gör för att baka in dolda politiska budskap i nyhetsrapportering. Märkligt hur samma företeelse kan framställas på så helt olika sätt beroende på vem som skriver om vem. Kanske någon kan skriva en artikel om kvinnor som köper sex i Thailand också. Utifrån egna observationer verkar det inte helt ovanligt även om det sker mycket diskretare än i Gambia. /Siamkap Edit: Förlåt, jag menar "kvinnor som har semesterromanser i Thailand" Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Januari 5, 2012 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2012 Jag borde nog ta en kurs i journalistik så att jag kan förstå hur man gör för att baka in dolda politiska budskap i nyhetsrapportering. Märkligt hur samma företeelse kan framställas på så helt olika sätt beroende på vem som skriver om vem. Kanske någon kan skriva en artikel om kvinnor som köper sex i Thailand också. Utifrån egna observationer verkar det inte helt ovanligt även om det sker mycket diskretare än i Gambia. /Siamkap Edit: Förlåt, jag menar "kvinnor som har semesterromanser i Thailand" Det är inte helt ovanligt att kvinnor-ganska unga sådana-köper sex i Thailand av mestadels andra kvinnor som någon sorts led i att utforska sin egen sexualitet. Det är väl ganska sällan som en nordisk kvinna som ser hyfsad ut behöver betala för ett nyp, finns ju månag män, både thai, turister och expats som inte har några högre krav. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Det är inte helt ovanligt att kvinnor-ganska unga sådana-köper sex i Thailand av mestadels andra kvinnor som någon sorts led i att utforska sin egen sexualitet. Det är väl ganska sällan som en nordisk kvinna som ser hyfsad ut behöver betala för ett nyp, finns ju månag män, både thai, turister och expats som inte har några högre krav. Vad? Kvinnor som utnyttjar kvinnor, det går inte ihop. Skulle det vara på det sättet skulle hela min feministiska världsuppfattning slås i spillror, och det vill du väl inte? /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Vad? Kvinnor som utnyttjar kvinnor, det går inte ihop. Skulle det vara på det sättet skulle hela min feministiska världsuppfattning slås i spillror, och det vill du väl inte? /Siamkap Det är lungt. Dom är nog bara där för att bli fotade med andra kvinnor till herrtidningarna. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Siam-Nilsson Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Det är inte helt ovanligt att kvinnor-ganska unga sådana-köper sex i Thailand av mestadels andra kvinnor som någon sorts led i att utforska sin egen sexualitet. Det är väl ganska sällan som en nordisk kvinna som ser hyfsad ut behöver betala för ett nyp, finns ju månag män, både thai, turister och expats som inte har några högre krav. Flator som köper ut barbrudar har jag sett ganska många gånger. i Thailand. Men det är väl bara en oskyldig lek väninnorna emellan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Caveman Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Borde inte denna tråd ligga i "off topic" istället för i "nyheter i Sverige"? Det är ju knappast en nyhet att klistra in en länk till en 7år gammal tidningsartikel, dessutom handlar artikeln om en Engelsk dam som köper sex i Gambia, så vart ligger anknytningen till "Nyheter i Sverige"?.. ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Flator som köper ut barbrudar har jag sett ganska många gånger. i Thailand. Men det är väl bara en oskyldig lek väninnorna emellan Ahaaa... leka med väninnor - det måste jag prova någon gång. Låter ju görmysigt, till och med ett snäpp intressantare än semesterromans. /SIamkap gör-... uttalas med G i början. Göteborskt förstärkningsutryck motsvaras närmast av Thailändska ...-maak. eller Svenskans jätte-... Ex. görgott, görbra, gördåligt Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Borde inte denna tråd ligga i "off topic" istället för i "nyheter i Sverige"? Det är ju knappast en nyhet att klistra in en länk till en 7år gammal tidningsartikel, dessutom handlar artikeln om en Engelsk dam som köper sex i Gambia, så vart ligger anknytningen till "Nyheter i Sverige"?.. Med tanke på den senare tidens skriverier i svenska nyhetsmedia om företeelser som pågått i tusentals år, så känns innehållet i artikeln som en dagsaktuell nyhet. Men det är bara en känsla. /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Ja si dessa jäntor inte är di snuskiga.Jävla förtryckar pack det är vad svenska jäntor är.Killar som åker på semester de pekas ut baktalas hånas som sexturister.NEJ INTE ÄR JAG BITTER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Borde inte denna tråd ligga i "off topic" istället för i "nyheter i Sverige"? Det är ju knappast en nyhet att klistra in en länk till en 7år gammal tidningsartikel, dessutom handlar artikeln om en Engelsk dam som köper sex i Gambia, så vart ligger anknytningen till "Nyheter i Sverige"?.. Svenska damer sysslar väl inte med sånt, därför var de tvungen att ta till en engelsk. Men det var ju en svensk tidning i varje fall, så lite rätt var det. Du är inte så bra på att läsa idag tror jag! Från första stycket: "Första kvällen ser vi en ung sliten kille komma från en lägenhet där en svenska i 50-årsåldern bor, för att köpa öl åt dem i baren. När det senare samma vecka är dags för hemfärd för en grupp svenskar vinkar några kvinnor farväl till sina boyfriends. Ett par dagar senare ser vi samma killar med nya kvinnor." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Det är inte helt ovanligt att kvinnor-ganska unga sådana-köper sex i Thailand av mestadels andra kvinnor som någon sorts led i att utforska sin egen sexualitet. Det är väl ganska sällan som en nordisk kvinna som ser hyfsad ut behöver betala för ett nyp, finns ju månag män, både thai, turister och expats som inte har några högre krav. Nyp som nyp menar du alltså, mja, kanske kvinnorna som köper sig en partner har höga krav till skillnad mot thai, turister och expats -män då (?)... Kvalitét brukar kosta! Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Januari 5, 2012 Dela Inlagd Januari 5, 2012 Det är därför jag är så dyr i drift Kim Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 6, 2012 Dela Inlagd Januari 6, 2012 La de leva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.