Jump to content
IGNORERAD

varför inte lite lagom ?


patongking

Recommended Posts

Guest Forden34

Härligt att se hur fort vissa blir experter på Thailand, speciellt när man minns trådar som skapades bara för ett par år sen i riktig rookieanda med nyutbryten gulafeber.

Men sen efter 2-3 resor kan det mesta om det mesta.

Vi har nog alla varit i det stadiet, jag vet det jag vet å det jag inte vet det vet jag inte å då frågar jag

Vet inte vem du syftar på

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • chockdii

    9

  • Tallviking

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Härligt att se hur fort vissa blir experter på Thailand, speciellt när man minns trådar som skapades bara för ett par år sen i riktig rookieanda med nyutbryten gulafeber.

Men sen efter 2-3 resor kan det mesta om det mesta.

Vi har nog alla varit i det stadiet, jag vet det jag vet å det jag inte vet det vet jag inte å då frågar jag

Vet inte vem du syftar på

Personligen så tillhör jag rookiestadiet, efter +20 resor samt endast 2-3 longstay (+3 mån) och aktar mig därmed att ifråga sätta andras ev brist på erfarenhet.

Annars ang TS fråga så kan jag bara säga att det endast är stor bil med bladfjädring som är aktuellt för oss, har faktiskt 2 st, en pickup och en SUV, plus en till pickis som vi har köpt till svärföräldrarna.

Och till den som undrar varför vi har köpt så många bilar så kan jag bara svara, därför vi kan det...och det har ingen att göra med, för det är vårt val.

Bor man på landet som vi så är det endast bil av den typen som är aktuell, samt att jag gillar att ge mig ut på små "expeditioner"

Bild på vår omgivning, och väg till vårt hus.

cimg1343.jpg

cimg1344h.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nog alla varit i det stadiet, jag vet det jag vet å det jag inte vet det vet jag inte å då frågar jag

Vet inte vem du syftar på

Då kanske du kan återkomma när du har lite erfarenhet innanför västen?

Håller man inte med mig så har man kass koll alternativt så är man lobotomerad av frugan.

Hålla med om vad undrar du säkert nu eftersom du verkar ha lässvårigheter?

Jo, det handlar om meningslöst(ofta) bilåkande bara för att man ska visa att man har fiskat upp en farang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit med endel tjejjer som tar bilen när dom ska ut och festa i Pattaya, skitpraktiskt eller hur? (Och dom bor centralt i Pattaya så slipper ni fråga om hon bor på the darkside) :-

Barfinade en tjejj sen tog hon sin honda jazz och jag moppen hem till mig 700meter därifrån.

Listan kan göras lång ;-)

Jag känner en farang som alltid tar moppen till närbutiken för att köpa några pilsner trots att det inte är mer än 200 meters avstånd.. Listan kan göras lång. :thumbsup:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker du ska ta ett par rejäla klunkar hojtarolja, det hjälper mot det mesta av ovanstående :crazy:

mvh mille som jobbat i sjukvården sen början på 80-talet...

Jag har ju hojtaroljestopp nu men snart så :crazy: Mvh Måne som legat sjukvården till last sen 80-talet

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Då kanske du kan återkomma när du har lite erfarenhet innanför västen?

Håller man inte med mig så har man kass koll alternativt så är man lobotomerad av frugan.

Hålla med om vad undrar du säkert nu eftersom du verkar ha lässvårigheter?

Jo, det handlar om meningslöst(ofta) bilåkande bara för att man ska visa att man har fiskat upp en farang.

Jag har den erfarenhet jag behöver

Ang bilåkandet så är det väl upp till var och en hur man nyttjar bilen det är ju trots allt den som äger bilen till att avgöra vad som är fel eller rätt

skryta eller inte skryta, varför bli så upprörd över folk som använder bilen när dom har bil

jag tror med sannolikhet att du är likadan som alla andra

Vi är alla lika kolsupare ingen är bättre än den andra

Döm ingen du inte vet vem det är

Så alla som åker bil har farang?? Å FY FAAANNN

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Personligen så tillhör jag rookiestadiet, efter +20 resor samt endast 2-3 longstay (+3 mån) och aktar mig därmed att ifråga sätta andras ev brist på erfarenhet.

Annars ang TS fråga så kan jag bara säga att det endast är stor bil med bladfjädring som är aktuellt för oss, har faktiskt 2 st, en pickup och en SUV, plus en till pickis som vi har köpt till svärföräldrarna.

Och till den som undrar varför vi har köpt så många bilar så kan jag bara svara, därför vi kan det...och det har ingen att göra med, för det är vårt val.

Bor man på landet som vi så är det endast bil av den typen som är aktuell, samt att jag gillar att ge mig ut på små "expeditioner"

Bild på vår omgivning, och väg till vårt hus.

Håller med dig till fullo, det är upp till var å en att göra som man vill med ekonomin, själv tycker jag om att ha mycket grejor som jag gillar

Kommer alltid att vara en rookie i Thailand

Jag har en polare i udon som bott där i 30 år å han säger att varje dag som går får han lära sig något nytt

Jag blir aldrig rålös sa han

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har den erfarenhet jag behöver

Ang bilåkandet så är det väl upp till var och en hur man nyttjar bilen det är ju trots allt den som äger bilen till att avgöra vad som är fel eller rätt

skryta eller inte skryta, varför bli så upprörd över folk som använder bilen när dom har bil

jag tror med sannolikhet att du är likadan som alla andra

Vi är alla lika kolsupare ingen är bättre än den andra

Döm ingen du inte vet vem det är

Hallå ?

"Döm ingen du inte vet vem det är"

Hur korkat är inte det!!

Vad ska jag då ha alla mina fördomar till om jag tvingas lära känna dem och tänka till innan jag dömer dem.

Vilket slöseri med tid :-)))

ps

Det är kanske med glimten i ögat.

ds

Ändrades av Rope
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hallå ?

"Döm ingen du inte vet vem det är"

Hur korkat är inte det!!

Vad ska jag då ha alla mina fördomar till om jag tvingas lära känna dem och tänka till innan jag dömer dem.

Vilket slöseri med tid :-)))

ps

Det är kanske med glimten i ögat.

ds

Bara för att en thaitjej åker bil har hon en farang?? den farangen kanske heter banklån

Det är det jag menar med att döma någon

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om bilar så ser min lista på inköpta bilar med inköpsår ut såhär:

1999 gammal Isuzu 4x4 pickis. Otrevlig och hatat av mig.

2002 ny Nissan pickis 4x4. Bättre, men inget för oss.

2005 ny honda civic. Riktigt bra bil, men jobbig på mindre bra vägar.

2009 ny Mitsu Suv. Första bilen som passar oss perfekt.

Undrar varför jag inte får vara lagom? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Själv funderar jag på en riktigt stor bil så hela byn får plats. Här en modell på en.

post-3119-0-97855800-1325850919.jpg

post-3119-0-97855800-1325850919.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om bilar så ser min lista på inköpta bilar med inköpsår ut såhär:

1999 gammal Isuzu 4x4 pickis. Otrevlig och hatat av mig.

2002 ny Nissan pickis 4x4. Bättre, men inget för oss.

2005 ny honda civic. Riktigt bra bil, men jobbig på mindre bra vägar.

2009 ny Mitsu Suv. Första bilen som passar oss perfekt.

Undrar varför jag inte får vara lagom? :)

Kanske starta ett bilmuseum för lagomfaranger.då får du ju vara lagom hur mycke du vill!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Å trådskaparen lyser med sin frånvaro

Han har väl fullt upp med att fundera på hur djup en grop är, eller så har han fått lagom med svar i sin tråd :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har väl fullt upp med att fundera på hur djup en grop är, eller så har han fått lagom med svar i sin tråd :)

Jag har hört att han håller på att skriva boken "Hur långt är ett snöre" Och har därmed lagom dåligt med tid att svara. :17:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Han har väl fullt upp med att fundera på hur djup en grop är, eller så har han fått lagom med svar i sin tråd :)

Beror hur mycket han orkar gräva det, han grävde sin egen grop ser det ut som

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror hur mycket han orkar gräva det, han grävde sin egen grop ser det ut som

Man kan se det så här också:

Han tog första spadtaget men sen grävde ni en djup grop.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan se det så här också:

Han tog första spadtaget men sen grävde ni en djup grop.

Hur djupt är djupt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur djupt är djupt?

OK, sen grävde ni en lagom djup grop, det torde väl vara klart hur mycket det är nu efter 7 sidor...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske du kan återkomma när du har lite erfarenhet innanför västen?

Håller man inte med mig så har man kass koll alternativt så är man lobotomerad av frugan.

Hålla med om vad undrar du säkert nu eftersom du verkar ha lässvårigheter?

Jo, det handlar om meningslöst(ofta) bilåkande bara för att man ska visa att man har fiskat upp en farang.

Tjena!

Är inne på vår tredje bil här i Thailand. Under ca 8 år som vi har haft bil,har vi av-verkat ca 20.000 mil för att se och lära oss Thailand.(det gäller även min fru) Och hon är inte lobotomerad!!!!!!!!!!!!!!!!

:crazy::thumbsup:

Från en som inte har någon erfarenhet av Thailand(har bara Chang Beer innanför västen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur djupt är djupt?

Typ lagom djup är att föredra på en grop, sen om den är av samma diameter som ett snöre så är det fulländat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vått är vatten?

Har du inte fattat nåt, det är givetvis lagom vått. Kom inte och försök vara våtare än nån annan här nu.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, som TS har beskrivit och panelen översatt.'

En lagom grop är lagom djup och lagom rund om man tar ett snöre som mått, dessutom skall den fyllas med lagom vått vatten i lagom mängd så att inte gropens lagommått förändras!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...