Jump to content
IGNORERAD

varför inte lite lagom ?


patongking

Recommended Posts

Så du menar att hon kör runt i Pattaya i 20kmh med en suv för att det är säkert? Kom igen nu.

Ja när hon kommer till sukumvith så byter hon naturligtvis bil... :ironi: Allting för att reta sånna som dig.

Det kan ju faktiskt vara så att hon kör på andra ställen än i centrala Pattaya där det går att framföra fordonet i högra fart.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • chockdii

    9

  • Tallviking

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Är det dricksen som gör att lönen varierar så mycket?

Bilen är ju praktisk när man ska skjutsa barnen till/från skolan.

Har en svag känsla på mig att TS inte kommer att kommentera så mycket mera i tråden!

Nej det är inte dricksen som varierar då bilen inte är igång än, det som varierar är hur mycket jobb jag har per månad

Jobbar med:

Fastighetsskötare

Mekaniker på sågfabrik lite då å då på helger med 100% på övertiden

Lackerar bilar,bygger allt möjligt,renoverar allt mellan himmel å jord

Tror heller inte trådskaparen kommer att skriva så mycket mer här

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte dricksen som varierar då bilen inte är igång än, det som varierar är hur mycket jobb jag har per månad

Jobbar med:

Fastighetsskötare

Mekaniker på sågfabrik lite då å då på helger med 100% på övertiden

Lackerar bilar,bygger allt möjligt,renoverar allt mellan himmel å jord

Tror heller inte trådskaparen kommer att skriva så mycket mer här

Tjena Forden,kan du renovera mig(såg att du renoverade allt möjligt)Har blivit lite stel på fel ställen,är lite svårstartad,gnisslar och knakar här och där och är allmänt sliten.Skulle nog behöva ett oljebyte oxå.Kamremmen är utsliten och balkarna helt kassa.Är det bara repet kvar eller tror du att du kan skaka liv i farbrorn?Knorkhälsningar gnällMåne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Tjena Forden,kan du renovera mig(såg att du renoverade allt möjligt)Har blivit lite stel på fel ställen,är lite svårstartad,gnisslar och knakar här och där och är allmänt sliten.Skulle nog behöva ett oljebyte oxå.Kamremmen är utsliten och balkarna helt kassa.Är det bara repet kvar eller tror du att du kan skaka liv i farbrorn?Knorkhälsningar gnällMåne

Inga problem Måne jag fixar allt

Oljan byter vi ut mot Lao Khao

Kamremmen byter vi ut mot riktigt gummi

Resten fixar jag med en leverans av en välsvarvad 25-åring sen är du som ny igen å det lovar jag

PRISET DISKUTERAR VI SENARE ÖVER EN FLASKA VODKA ELLER 2 sorry stora bokstäver

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem Måne jag fixar allt

Oljan byter vi ut mot Lao Khao

Kamremmen byter vi ut mot riktigt gummi

Resten fixar jag med en leverans av en välsvarvad 25-åring sen är du som ny igen å det lovar jag

PRISET DISKUTERAR VI SENARE ÖVER EN FLASKA VODKA ELLER 2 sorry stora bokstäver

Taget,när kan vi ses.Jag landar i Mars om jag håller ihop så länge :ok:En flaska eller två???Ska du inte ha nåt själv :17:

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

The Toyota Fortuner, also known as the Toyota SW4, is a medium-sized SUV based on the Toyota Hilux. Originally assembled only in Thailand, but later also in Indonesia and other countries, the Fortuner is built on the well-established platform of the Toyota Hilux pickup truck. It features three rows of seats and is available in rear-wheel drive or four-wheel drive among others. The Fortuner is part of Toyota's IMV project in Thailand, which also includes the Toyota Hilux and the Kijang Innova (in Indonesia).

Källa: http://en.wikipedia.Toyota_Fortuner

NJa, alltså, ställ dig bredvid en Fortuner och en Hilux (VIGO)

Har tyvärr inget måttband (eller Fortuner) i närheten men kolla själv får du se!

Annars kan du lätt se att bakre hjulhusen sitter delvis i dörrkanten på Fortunern emedan de sitter utanför (bakom) hytten på VIGO:n, och dörrarna är lika stora på ett ungefär (om ej exact) .

Nu är jag ingen googlefreak men du kan ju kolla Toyotas interaktiva katalog eller vad det heter, torde väl där finnas det mått (hjulbas) som är rätt, int vet ja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte heller att TS kommer att kommentera mer,,,,,,,,,,men håll med om att det var en LAGOM start på det nya året

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja när hon kommer till sukumvith så byter hon naturligtvis bil... :ironi: Allting för att reta sånna som dig.

Det kan ju faktiskt vara så att hon kör på andra ställen än i centrala Pattaya där det går att framföra fordonet i högra fart.

Mvh Janne

Egentligen har Du en rätt bra poäng med det där att byta bil, här i risbyn är gatorna så smala på många ställen att det nog vore en god idé att ha en typ "Yaris" på släp när man ska in till city!

Dagdrömmaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

NJa, alltså, ställ dig bredvid en Fortuner och en Hilux (VIGO)

Har tyvärr inget måttband (eller Fortuner) i närheten men kolla själv får du se!

Annars kan du lätt se att bakre hjulhusen sitter delvis i dörrkanten på Fortunern emedan de sitter utanför (bakom) hytten på VIGO:n, och dörrarna är lika stora på ett ungefär (om ej exact) .

Nu är jag ingen googlefreak men du kan ju kolla Toyotas interaktiva katalog eller vad det heter, torde väl där finnas det mått (hjulbas) som är rätt, int vet ja!

Nu har ju fortuner funnits några år. Det kan inte vara så att det är skillnad på Vigo och gamla hilux bottenplatta?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju fortuner funnits några år. Det kan inte vara så att det är skillnad på Vigo och gamla hilux bottenplatta?

Mvh Janne

Möjligt, men nu har jag exata siffror för dagens modeller!

Hilux hj.bas 3085 cm

Fortuner 2750 cm

En avsevärd skillnad, i synner het vid körning på sämre vägar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har ju fortuner funnits några år. Det kan inte vara så att det är skillnad på Vigo och gamla hilux bottenplatta?

Mvh Janne

Ingen av dom modellerna har en bottenplatta

Båda är byggda på en lös ram med lös hytt/kaross ovanpå

Och samma ram fast lite olika ramlängder anses ändå vara samma ram så hjulbasen är heller inte avgörande

Finns många personbilar med olika hjulbas som delar samma bottenplatta. t.ex flertal volvo/ford-modller och flertal Opel/Saab-modeller

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av dom modellerna har en bottenplatta

Båda är byggda på en lös ram med lös hytt/kaross ovanpå

Och samma ram fast lite olika ramlängder anses ändå vara samma ram så hjulbasen är heller inte avgörande

Finns många personbilar med olika hjulbas som delar samma bottenplatta. t.ex flertal volvo/ford-modller och flertal Opel/Saab-modeller

Menar Du inte avgörande för nomenklaturen eller?

Väghållningsmässigt, eller snarare vägkmfortmässigt är det en avsevärd skillnad, en fortuner är betydligt obekvämare på dålig väg, just p.g. av hjulbasskillnaden, tycker i alla fall jag som åker rätt mycket båda!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen av dom modellerna har en bottenplatta

Båda är byggda på en lös ram med lös hytt/kaross ovanpå

Och samma ram fast lite olika ramlängder anses ändå vara samma ram så hjulbasen är heller inte avgörande

Finns många personbilar med olika hjulbas som delar samma bottenplatta. t.ex flertal volvo/ford-modller och flertal Opel/Saab-modeller

Menar Du inte avgörande för nomenklaturen eller?

Väghållningsmässigt, eller snarare vägkmfortmässigt är det en avsevärd skillnad, en fortuner är betydligt obekvämare på dålig väg, just p.g. av hjulbasskillnaden, tycker i alla fall jag som åker rätt mycket båda!

Jag tycker Fortunern komfort är bättre eftersom den har spiralfjädring bak istället för bladfjädrar som sitter på pickuperna för att kunna lasta mer.

En olastad pickis blir därför väldigt hård bak.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Forden,kan du renovera mig(såg att du renoverade allt möjligt)Har blivit lite stel på fel ställen,är lite svårstartad,gnisslar och knakar här och där och är allmänt sliten.Skulle nog behöva ett oljebyte oxå.Kamremmen är utsliten och balkarna helt kassa.Är det bara repet kvar eller tror du att du kan skaka liv i farbrorn?Knorkhälsningar gnällMåne

jag tycker du ska ta ett par rejäla klunkar hojtarolja, det hjälper mot det mesta av ovanstående :crazy:

mvh mille som jobbat i sjukvården sen början på 80-talet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilken erfarenhet har du chockdii?

Har varit med endel tjejjer som tar bilen när dom ska ut och festa i Pattaya, skitpraktiskt eller hur? (Och dom bor centralt i Pattaya så slipper ni fråga om hon bor på the darkside) :-

Barfinade en tjejj sen tog hon sin honda jazz och jag moppen hem till mig 700meter därifrån.

Listan kan göras lång ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Har varit med endel tjejjer som tar bilen när dom ska ut och festa i Pattaya, skitpraktiskt eller hur? (Och dom bor centralt i Pattaya så slipper ni fråga om hon bor på the darkside) :-

Barfinade en tjejj sen tog hon sin honda jazz och jag moppen hem till mig 700meter därifrån.

Listan kan göras lång ;-)

Men gör listan då.. jag är nyfiken

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gör listan då.. jag är nyfiken

Faranger som tar bilen bara för att visa upp den(även om det är opraktiskt så vill frugan visa upp att hon krokat en 'rik' farang)

Har du en varit i Thailand? Har man cash så ska det synas!! Av med skygglapparna för i helvete!!

Men nu gäller min irritation mest den knullade trafiken i Pattaya...men du kanske mest sitter borta hos maitans och inte märker av den? ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Faranger som tar bilen bara för att visa upp den(även om det är opraktiskt så vill frugan visa upp att hon krokat en 'rik' farang)

Har du en varit i Thailand? Har man cash så ska det synas!! Av med skygglapparna för i helvete!!

Men nu gäller min irritation mest den knullade trafiken i Pattaya...men du kanske mest sitter borta hos maitans och inte märker av den? ;-)

Vad har knullandet med trafiken å göra då??

Finns ingen lista som du kan producera åt oss asså??

Sitter överallt där jag trivs om det går bra??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Faranger som tar bilen bara för att visa upp den(även om det är opraktiskt så vill frugan visa upp att hon krokat en 'rik' farang)

Har du en varit i Thailand? Har man cash så ska det synas!! Av med skygglapparna för i helvete!!

Men nu gäller min irritation mest den knullade trafiken i Pattaya...men du kanske mest sitter borta hos maitans och inte märker av den? ;-)

Är hemskt ledsen att jag aldrig har varit i Thailand men snart så ska jag åka dit

Link to comment
Dela på andra sajter

när en fanrang köper bil i Thailand blir det oftast en stor suv eller stor pic up , är det bara för att synas bland farang vänner eller vad? när farang bygger hus så blir det oftast stort som fan !!! är det av samma orsak? vill synas bland faranger och vänner i sverige ? jag kanske har fel i mycke men det förefaller som det är med skryt än lagom eller hur ? ligger man och solar och badar med ett antal svenskar eller dyl , så är alla rika , flinar och pratar skit om dom som jobbar hemma , men i själva värket är der dom som pratar om pengar och skryter som är fattigast , så min tes är varför inte lite mer lagon !! tänkt och tyckt av patongking

Hej, detta later som ren svensk avundsjuka, nar nagon kan kopa sig en fin bil eller ett fint hus blir jag glad for denna persons rakning, formodligen har han rad med det och har fortjanat pengarna genom hart arbete eller arv, eller varfor inte lotterivinst, underbart att folk kan gora vad dom vill, jag trodde man lamnade det dar skitsnacket bakom sig nar man lamnade sverige

SVEN 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att se hur fort vissa blir experter på Thailand, speciellt när man minns trådar som skapades bara för ett par år sen i riktig rookieanda med nyutbryten gulafeber.

Men sen efter 2-3 resor kan det mesta om det mesta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...