Jump to content
IGNORERAD

varför inte lite lagom ?


patongking

Recommended Posts

I Thailand får man ju fortfarande ett riktigt fint hus för 2,500000 bath och det är ju ingen större summa för en person som sparat lite.

Och här fick jag Wibblevibbar...

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • chockdii

    9

  • Tallviking

    7

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

endast det jag ville få fram varför inte lite lagom , om någon vill och har råd låt han hon köra vad den vill , men lös varför jag skrev om han hon

Antingen hade du druckit öl och hade dåligt omdöme?. Eller så var du rätt och slätt avundsjuk fast du inte vill erkänna det?

Budgeten utgår väl utifrån plånboken och behovet.

Om jag kör en fin bil så är väl det upp till mig.

När jag åker till Thailand en månad. så kanske jag lägger dubbla budgeten mot vad du angav eller mindre. Allt beror på vilka planer jag har för den resan.

Men ditt inlägg luktar ren skär avundsjuka!!!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Till trådskaparen kan jag bara säga: Varför lite lagom?

Om jag har råd med THB 100000 i månaden + XC90 utan att ligga samhället till last så skiter väl jag i vad andra tycker om det.

Vad ska pengarna sparas till? Jag ser ingen anledning till att leva sparsamt och efterlämna stort arv. Möjligen om jag hade barn.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju praktiskt med en stor bil i Thailand, och de är ju inte speciellt dyra jämförelsevis.

Jag har märkt det på antalet fortuners här i Pattaya, klockrent när man ska cruisa runt nera på soi bukaow och småsoierna...

Relativt billigt?

Man får ju ett mindre hus för samma peng ;-)

Frågade en tjej här i Pattaya varför hon inte sålde bilen och köpte en moppe istället, då spar du ju 30min per dag

svaret blev att hon var rädd för att korsa sukumvit(hon jobba precis på andra sidan)

Nej, det handlar om status i 75% av fallen.inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Status i Thailand är att köra en importerad bil för dom kostar så mycket mer.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt det på antalet fortuners här i Pattaya, klockrent när man ska cruisa runt nera på soi bukaow och småsoierna...

Relativt billigt?

Man får ju ett mindre hus för samma peng ;-)

Frågade en tjej här i Pattaya varför hon inte sålde bilen och köpte en moppe istället, då spar du ju 30min per dag

svaret blev att hon var rädd för att korsa sukumvit(hon jobba precis på andra sidan)

Nej, det handlar om status i 75% av fallen.inget annat.

Status? En Fortuner är en relativt normal bil med svenska mått mätt. Inget speciellt lyxigt över detta.

Att pickisar är billigare är ju för att dom subventioneras av staten för att risbönder ska ha råd att köpa arbetsfordon.

Men jag får anta att du förespråkar den trafiksäkra pickisen med extrasäte i bak utan säkerhetsbälte alternativt köra runt med passagerare på flaket?

Om man har råd med en bil som inte passar in på din mall för vad du tycker är lämpligt för din ekonomi så behöver du ju inte kasta glåpor på andra för det!

Personligen har jag inte lust att åka runt i en pickis som man i princip behöver njurbälte för att inte må dåligt av alla hårda stötar.

Men det är ju min grej. Någon har sagt att Fortuner är byggt på pickisskal den också? Själv har jag faktiskt aldrig åkt fortuner. Men bevisligen är det en populär bil i Thailand.

Jag får väl anta att du inmundigar din öl utanför 7/11 också? Då det naturligtvis är billigare än i bar.

Den här tråden stinker av ordet avundsjuka!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

när en fanrang köper bil i Thailand blir det oftast en stor suv eller stor pic up , är det bara för att synas bland farang vänner eller vad? när farang bygger hus så blir det oftast stort som fan !!! är det av samma orsak? vill synas bland faranger och vänner i sverige ? jag kanske har fel i mycke men det förefaller som det är med skryt än lagom eller hur ? ligger man och solar och badar med ett antal svenskar eller dyl , så är alla rika , flinar och pratar skit om dom som jobbar hemma , men i själva värket är der dom som pratar om pengar och skryter som är fattigast , så min tes är varför inte lite mer lagon !! tänkt och tyckt av patongking

Tjena!

Här har du en lagom skrytbil...Lagom stor,lagom stereo,lagom med belysning.lagom med TV(2st)

Lagom med högtalare 24st(plus 4st i fronten bakom grillen.)

:crazy::thumbsup:

post-8709-0-84446300-1325752233_thumb.jp

post-8709-0-25325500-1325752257_thumb.jp

post-8709-0-51323100-1325752275_thumb.jp

post-8709-0-63789900-1325752295_thumb.jp

post-8709-0-06413700-1325752313_thumb.jp

post-8709-0-84446300-1325752233_thumb.jp

post-8709-0-25325500-1325752257_thumb.jp

post-8709-0-51323100-1325752275_thumb.jp

post-8709-0-63789900-1325752295_thumb.jp

post-8709-0-06413700-1325752313_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagom är bäst, mer är skryt och mindre är snålt. Nu är det ju tyvärr så att det bara är jag som är så perfekt lagom att jag sitter inne med mallen för vad som är lagom men mot en lagom avgift, låt oss säga 15,000 Baht, så kan jag PMa er en lista med inte mindre än 100 punkter, vilket givetvis är helt lagom. På listan finns inte bara vilken bil man får ha och hur mycket pengar man får spendera i Thailand per månad utan också hur högt IQ man får ha, hur snygg fru man får ha, hur många bärs man får dricka och inte minst hur många minuter man får spendera på MPR per dag.

Ovanstående är dessutom ett helt lagom långt inlägg med lagom många stavfel och lagom svår meningsbyggnad, 3 pluskarma vore därför en lagom belöning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till trådskaparen kan jag bara säga: Varför lite lagom?

Om jag har råd med THB 100000 i månaden + XC90 utan att ligga samhället till last så skiter väl jag i vad andra tycker om det.

Vad ska pengarna sparas till? Jag ser ingen anledning till att leva sparsamt och efterlämna stort arv. Möjligen om jag hade barn.

Herr Chang har talat.

Du kanske skulle kunna adoptera mig. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Här har du en lagom skrytbil...Lagom stor,lagom stereo,lagom med belysning.lagom med TV(2st)

Lagom med högtalare 24st(plus 4st i fronten bakom grillen.)

:crazy::thumbsup:

Jag är kär i din bil :D det första jag alltid gör med en bil är att bygga stereo då jag gillar att glida runt med lite reggae pumpandes i stereon

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagom är bäst, mer är skryt och mindre är snålt. Nu är det ju tyvärr så att det bara är jag som är så perfekt lagom att jag sitter inne med mallen för vad som är lagom men mot en lagom avgift, låt oss säga 15,000 Baht, så kan jag PMa er en lista med inte mindre än 100 punkter, vilket givetvis är helt lagom. På listan finns inte bara vilken bil man får ha och hur mycket pengar man får spendera i Thailand per månad utan också hur högt IQ man får ha, hur snygg fru man får ha, hur många bärs man får dricka och inte minst hur många minuter man får spendera på MPR per dag.

Ovanstående är dessutom ett helt lagom långt inlägg med lagom många stavfel och lagom svår meningsbyggnad, 3 pluskarma vore därför en lagom belöning.

Med tanke på att ditt inlägg har fått mer än lagom mycket karma får jag uppmana dig att skriva mera lagoma inlägg i fortsättningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

K

Status? En Fortuner är en relativt normal bil med svenska mått mätt. Inget speciellt lyxigt över detta.

Att pickisar är billigare är ju för att dom subventioneras av staten för att risbönder ska ha råd att köpa arbetsfordon.

Men jag får anta att du förespråkar den trafiksäkra pickisen med extrasäte i bak utan säkerhetsbälte alternativt köra runt med passagerare på flaket?

Om man har råd med en bil som inte passar in på din mall för vad du tycker är lämpligt för din ekonomi så behöver du ju inte kasta glåpor på andra för det!

Personligen har jag inte lust att åka runt i en pickis som man i princip behöver njurbälte för att inte må dåligt av alla hårda stötar.

Men det är ju min grej. Någon har sagt att Fortuner är byggt på pickisskal den också? Själv har jag faktiskt aldrig åkt fortuner. Men bevisligen är det en populär bil i Thailand.

Jag får väl anta att du inmundigar din öl utanför 7/11 också? Då det naturligtvis är billigare än i bar.

Den här tråden stinker av ordet avundsjuka!

Mvh Janne

Mitt inlägg var egentligen bara en sågning av all meningslös biltrafik inne i denna stad.

Alla som varit här senaste åren endel vet att det blir värre och värre för varje år och mycket pga att fler har råd med en bil - och har man råd(eller på avbetalning) så ska man såklart köpa en bil.även om man inte direkt behöver den...

Såg idag en fortuner stanna till utanför en italiensk restaurant - ut hoppar en thaidonna med en liten påse baguetter som tydligen skulle levereras dit.

Sjukt mycket meningslös biltrafik i denna stad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

K

Såg idag en fortuner stanna till utanför en italiensk restaurant - ut hoppar en thaidonna med en liten påse baguetter som tydligen skulle levereras dit.

Sjukt mycket meningslös biltrafik i denna stad.

Men ingen vet vad hon skulle sen efter baguettutkörningen, hon kanske skulle till ett annat ställe å få baguett :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ok,, vad säger trådskaparen om mig då jag har denna bil å tjänar ca: 25 000-50 000 skr i månaden??

post-6660-0-39644600-1325760223.jpg

post-6660-0-39644600-1325760223.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ingen vet vad hon skulle sen efter baguettutkörningen, hon kanske skulle till ett annat ställe å få baguett

Eller också skulle hon köpa somtam och en karta ägg, då är det ju klockrent med en fortuner!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller också skulle hon köpa somtam och en karta ägg, då är det ju klockrent med en fortuner!!!

Hon kanske tyckte att hennes barn skulle åka säkert i trafiken. Inte helt ovanlig åsikt. Jag skulle aldrig hyra en liten bil där nere på mina resor. Stort och säkert gäller

Kan vara en billig livförsäkring att satsa lite mer på storlek och säkerhet i bilvalet.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur ska man få in hela släkten + mat för en vecka på en 36-timmars tripp till Nationalparken i lagom bil?. Totalt omöjligt! Tror TS bortsett från dett

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kanske tyckte att hennes barn skulle åka säkert i trafiken. Inte helt ovanlig åsikt. Jag skulle aldrig hyra en liten bil där nere på mina resor. Stort och säkert gäller

Kan vara en billig livförsäkring att satsa lite mer på storlek och säkerhet i bilvalet.

Så du menar att hon kör runt i Pattaya i 20kmh med en suv för att det är säkert? Kom igen nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fattig får man vara för att platsa?

Duger 60 000 i månaden och en begagnad Vigo?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,, vad säger trådskaparen om mig då jag har denna bil å tjänar ca: 25 000-50 000 skr i månaden??

post-6660-0-39644600-1325760223.jpg

Är det dricksen som gör att lönen varierar så mycket?

Bilen är ju praktisk när man ska skjutsa barnen till/från skolan.

Har en svag känsla på mig att TS inte kommer att kommentera så mycket mera i tråden!

Link to comment
Dela på andra sajter

Status? En Fortuner är en relativt normal bil med svenska mått mätt. Inget speciellt lyxigt över detta.

Att pickisar är billigare är ju för att dom subventioneras av staten för att risbönder ska ha råd att köpa arbetsfordon.

Men jag får anta att du förespråkar den trafiksäkra pickisen med extrasäte i bak utan säkerhetsbälte alternativt köra runt med passagerare på flaket?

Om man har råd med en bil som inte passar in på din mall för vad du tycker är lämpligt för din ekonomi så behöver du ju inte kasta glåpor på andra för det!

Personligen har jag inte lust att åka runt i en pickis som man i princip behöver njurbälte för att inte må dåligt av alla hårda stötar.

Men det är ju min grej. Någon har sagt att Fortuner är byggt på pickisskal den också? Själv har jag faktiskt aldrig åkt fortuner. Men bevisligen är det en populär bil i Thailand.

Jag får väl anta att du inmundigar din öl utanför 7/11 också? Då det naturligtvis är billigare än i bar.

Den här tråden stinker av ordet avundsjuka!

Mvh Janne

Om det är pickisskal vet jag inte, men det är inte samma som VIGO, Fortuner har betydligt kortare hjulbas, dessutom inkräktar bakre hjulhusen något på utrymmet viket det alltså inte gör på VIGO.

Baa (som har en VIGO 4 dörrars pickis!)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är pickisskal vet jag inte, men det är inte samma som VIGO, Fortuner har betydligt kortare hjulbas, dessutom inkräktar bakre hjulhusen något på utrymmet viket det alltså inte gör på VIGO.

Baa (som har en VIGO 4 dörrars pickis!)

The Toyota Fortuner, also known as the Toyota SW4, is a medium-sized SUV based on the Toyota Hilux. Originally assembled only in Thailand, but later also in Indonesia and other countries, the Fortuner is built on the well-established platform of the Toyota Hilux pickup truck. It features three rows of seats and is available in rear-wheel drive or four-wheel drive among others. The Fortuner is part of Toyota's IMV project in Thailand, which also includes the Toyota Hilux and the Kijang Innova (in Indonesia).

Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Fortuner

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...