Jump to content
IGNORERAD

Varför jag älskar Thaikvinnor


gubben4906

Recommended Posts

Hej alla MPR´are.

Innan jag kom ner i december i år så har jag funderat mycket på vad jag saknade av den thailändska kvinnan, sist jag var i Thailand var i maj 2010, Jag hittade inget som gjorde att jag saknade dem men ändå saknade jag dem.

När planet landade i Bangkok den 8 december på morgonen så såg jag de äkta thaikvinnorna, jo, thaikvinnor i Sverige är också thaikvinnor men hur de är i Sverige kan jag bara se på stan eller hos en vän som har en thaitjej.

Jag såg glädjen i deras leénden, vackert klädda de flesta (på flygplatsen), snygga. Sedan kom jag ner till Jomtien och såg damerna, inte så fin klädsel, har inte jag heller för den delen, men de är fortfarande vackra.

Efter några veckor träffade jag en kvinna som jag skulle kunna leva med, hon är, ur ett företagsuttal, "Serviceminded", jag får inte tvätta mig själv, det ska hon sköta om, hon har börjat tvätta mina kläder, klipper mina naglar, städar rummet fast jag varje gång hon städar säger till henne att jag har betalt städningen till den 11/1 -12. OK säger hon men dan efter kommer sopkvasten fram igen så jag har slutat bry mig.

[size=5]Är det bara jag som får denna "service" av thaitjejer eller?[/size]

[size=5][size=4]Är det bara jag som märker det eller har ni andra samma "service" hos Er?[/size][/size]

[size=5][size=4]gubben4906[/size][/size]

[size=5][size=4]post-3220-0-06478300-1325557676_thumb.jp[/size][/size]

post-3220-0-06478300-1325557676_thumb.jp

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    6

  • Jive

    3

  • swedenfarang

    3

  • Baa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tack och Hej

Gubben det är nog fler som har bra fruar, du är inte ensam om att få bra service så försök och vara glad för det.

Du är lycklig lottad att ha en bra så ge tillbaka och var bra man för henne. Ta hand om varandra.

Till slut, LE FÖR FAN du ser så ledsen på alla bilder hos Maitan. Du om ingen annan har anledning att vara GLAD, DU HAR EN BRA TJEJ som vill ta hand om dej.

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gubben det är nog fler som har bra fruar, du är inte ensam om att få bra service så försök och vara glad för det.

Du är lycklig lottad att ha en bra så ge tillbaka och var bra man för henne. Ta hand om varandra.

Till slut,[size=5] LE FÖR FAN[/size] du ser så ledsen på alla bilder hos Maitan. Du om ingen annan har anledning att vara GLAD, DU HAR EN BRA TJEJ som vill ta hand om dej.

:crazy:

Håller med!

Det är väl det minsta man kan bjuda sin omgivning på och det kostar så lite.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben,

Hur länge varar det? Vet ej, men troligen inte för evigt. Var glad så länge det varar... ett litet tips i all välmening: Att ta damen til Sverige försämrar oddsen.

Men jag hoppas förstås att det går bra för er!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben,

Hur länge varar det? Vet ej, men troligen inte för evigt. Var glad så länge det varar... ett litet tips i all välmening: Att ta damen til Sverige försämrar oddsen.

Men jag hoppas förstås att det går bra för er!

Herr Chang har talat.

Måste tyvärr hålla med changen.

Men hoppas förstås på att det blir bra för dig.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben,

Hur länge varar det? Vet ej, men troligen inte för evigt. Var glad så länge det varar... ett litet tips i all välmening: Att ta damen til Sverige försämrar oddsen.

Men jag hoppas förstås att det går bra för er!

Herr Chang har talat.

Och visa detta! ( ett litet tilläggstips, men ack så viktigt).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja min kärring hon är på hela tiden å ska sörva mig men jag har tröttnat på det så jag har rytit till nu, kaärringen tjatar hela tiden om sverige å att åka dit å så får det bli

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja min kärring hon är på hela tiden å ska sörva mig men jag har tröttnat på det så jag har rytit till nu, kaärringen tjatar hela tiden om sverige å att åka dit å så får det bli

Kan inte låta bli att le igenkännande om "tjatet", men här har det gått över efter rapport från en kompis fru som uppenbarligen (turligt kanske) är en riktig fryskruka, hon fryser fan i mig året runt, oberoende av väder så nu blir det retur och halvårssambo för dem några år till!

Kom på en liten rolighet i sammanhanget!

"Hur får man en Thaikärring att låta som en höna?"

"Fråga om hon vill åka med till Sverige"!

Svaret blir " Ka Ka Ka Ka Ka"

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan får göra det mesta aldeles själv men jag älskar tanten för det.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått Avtalspension och har inte en tanke på att flytta ihop med en Thaikvinna i Sverige, jag är inbiten ungkarl. I Thailand skulle jag kunna tänka mig att kunna bo med en kvinna efterrsom jag kommer vara här minst tiden som ett "Double Entry" Visa ger: 180 dagar, som nu stannar jag från 8 december 2011 med hemresa 1 juni 2012. Jag klagar inte på service men jag tycker det är onödigt när jag betalt för städningen fram till 11 Januari. Får se om hon är lika städvälig när jag förväntar min städhjälp. :14:

gubben

P.S.

detta med att jag ser så sur ut kan bero på att jag ska renovera tänderna här men efter det kommer jag att le även när ni berättar tråkiga storys.

D.S

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att le igenkännande om "tjatet", men här har det gått över efter rapport från en kompis fru som uppenbarligen (turligt kanske) är en riktig fryskruka, hon fryser fan i mig året runt, oberoende av väder så nu blir det retur och halvårssambo för dem några år till!

Kom på en liten rolighet i sammanhanget!

"Hur får man en Thaikärring att låta som en höna?"

"Fråga om hon vill åka med till Sverige"!

Svaret blir " Ka Ka Ka Ka Ka"

Den frågan kommer jag aldrig ställa. I Sverige räcker min pension pålus då jobbet hos Roy Andersson att jag kan betala räkningarna och lägga undan till resan. Tyvärr har jag inte råd att åka med ThaiAir längre men min vänner säger att det går bra med Turkish Airline, bara 1 timme 30 minuters väntan i Istanbul.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan kommer jag aldrig ställa. I Sverige räcker min pension pålus då jobbet hos Roy Andersson att jag kan betala räkningarna och lägga undan till resan. Tyvärr har jag inte råd att åka med ThaiAir längre men min vänner säger att det går bra med Turkish Airline, bara 1 timme 30 minuters väntan i Istanbul.

gubben

Men hallå Gubben. Du kan väl tipsa Roy Andersson som 1970 regisserade filmen "En kärlekshistoria" att nu är det banne mig dags för del 2 som utspelar sig i Thailand med dig i huvudrollen. Vore väl ett hyfsat extraknäck eller ? :)

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå Gubben. Du kan väl tipsa Roy Andersson som 1970 regisserade filmen "En kärlekshistoria" att nu är det banne mig dags för del 2 som utspelar sig i Thailand med dig i huvudrollen. Vore väl ett hyfsat extraknäck eller ?   :)

Fritz..

en filmsekvens jag aldrig glömmer. hur bra som helst

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kul för dig och ett gott råd på vägen. Se till att ge tillbaka på den goda service du får. Jag vet för min egen del när kärleken har tagit slut oavsett Thai eller Farang så är det när jag tycker att jag ger och ger och inte får tillbaka och då är det främst inte pengar.

Winnerbäck har sagt det bättre än någon annan "Jag ger mig själv till händerna som ger och inte rycker".

Till sist så håller jag med en del andra här, kosta på dig ett leende, det är ett sätt av många att ge.

Link to comment
Dela på andra sajter

efter 3 år i sverige har jag bra service än,klippa naglar mm :)

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste vara lite konstig jag... men skulle min fru tvätta mig så skulle jag känna mig lite obekväm (förutom vissa utvalda tillfällen förstås)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste vara lite konstig jag... men skulle min fru tvätta mig så skulle jag känna mig lite obekväm (förutom vissa utvalda tillfällen förstås)

Precis min tanke :)

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det har väl hänt om frugan och jag har duschat tillsammans att hon vill tvätta/skrubba mig - en fin form av omtanke tycker jag. Småmysigt men visst gör jag det själv annars. :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Det har väl hänt om frugan och jag har duschat tillsammans att hon vill tvätta/skrubba mig - en fin form av omtanke tycker jag. Småmysigt men visst gör jag det själv annars. :)

Haha jag tror jag drömmer

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har väl hänt om frugan och jag har duschat tillsammans att hon vill tvätta/skrubba mig - en fin form av omtanke tycker jag. Småmysigt men visst gör jag det själv annars. :)

är du en som skippar foreplay och kör med moreplay istället ??

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Haha jag tror jag drömmer

Hehehe... ska du inte komma hem snart?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Hehehe... ska du inte komma hem snart?

Nja jag kan ju alltid stanna ett tag till om jag vill de :thumbsup:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Swedenfarang

Det var det skönaste jag visste att duscha tillsammans med frugan. Mycket trevligt nöje kan jag lova. Tvätttningen av kroppen blev ju till ett sant nöje.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här består kärleken fortfarande efter 18 år men markservicen den upphörde efter nåt år.Jag tvättar,städar,handlar och lagar det mesta i matväg(farrang)Skjutsar och hämtar frugan till och från jobbet.Jag är ju pensionär,så tiden har jag.Nu har vi en 15-åring som kräver sitt och det har även det fallit på min lott,samtliga obekväma beslut fattas av mig emedan frugan passar på att odla superlativen som den hyggliga delen av tvåsamheten.Numera har vi aldrig nåt bråk om pengar sen vi införde ett hushållskonto där vi sätter in(dras automatiskt)en summa var(lika stor)varje månad och det betalar alla våra utgifter.Sen vad vi gör med det som blir över är upp till var och en att avgöra(spara eller slösa)Numera är även resor och uppehälle när vi är i Thailand en 50-50 grej så det är skönt :ok: Vad det gäller familjen så har vi bara försörjning till svärmor och några syskonbarn numera(de bor i frugans hus)så det är överkomligt.Med andra ord så har jag det förbannat bra på ålderns höst :ok::ok::ok: Mvh Måne som trivs(nästan jämt)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...