Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin - aldrig mer


soiwalker

Recommended Posts

Jag håller med Pigge.

Det är förmodligen charterpackets fel att Thai Air kör med dom

äldsta och risigaste 747:orna mellan Stockholm/köpenhamn och Bangkok.

Hade det inte varit för "packet" så hade vi åkt med nya fina plan.

A.

Ja det är ju omöjligt att välja bort Thai Airways. Helt klart värt att lägga på några tusenlappar

för nöjet att ha 3 Thailändska flygvärdinnor i sunkplanet istället för bara en eller två som andra bolag kör med :-)

Var själv bokad på Qantas london - Bkk imorgon men hinner inte så får nöja mig med Austrian i övermorgon.

Nästan i samma skräpklass som Thai.

F.ö. är sällskapet viktigare än platsen. Har man rätt sällskap blir det bra även i Grönköping.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    10

  • soiwalker

    9

  • svampen

    9

  • Bibben

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu blev jag nyfiken, var är "svensk-ghettot" i Pattaya ? Jag har promenerat soier upp och ner i stan i fem års tid men inte sett det än.

Jag förstår naturligtvis att du menar områden där mest svenskar bor men hittar fortfarande inte.

Angående vattenkvalite' så har jag ingen aning eftersom jag aldrig satt min fot i havet här utanför Pattaya och till Hua Hin har jag aldrig ens varit.

Fritz..

Hejsan Fritz, Har du inte läst om dom kvinnliga svenska journalisterna dom senaste veckorna, dom vet ju allt, tror dom.

Maichai är väl också journalist

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Fritz, Har du inte läst om dom kvinnliga svenska journalisterna dom senaste veckorna, dom vet ju allt, tror dom.

Maichai är väl också journalist

Sorry Stefan. Jag tillhör inte drevet som sågar svensk media bara för att det är kvinnliga reportrar som skriver om otrevligheter som kan hända thailändskor och svenska tjejer i Thailand.

Men din logik är faktiskt ganska typisk för många här på MPR.

Kvinnliga journalister som framför kritik mot Thailand tillhör per definition ROKS och är därmed lögnare, jajjamensan.

Att sedan Maichai är av manligt kön spelar liksom ingen roll, han tillhör säkert åxå ROKS och den feministiska konspirationen :ironi:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ingen normalt funtad människa som åker vare sig till Hua Hin eller Pattaya på en ren badsemester. Jag tycker dock båda ställena är OK för en helg med lite mat på stranden och eventuellt ett dopp i poolen.

Under de senaste 6 åren har jag åkt till samma ställe på varje långsemester (definierat som mer än en vecka) och det är till den mycket exklusiva, pittoreska och världskända semesterorten Tibro. Skulle man av någon outgrundlig anledning ha något emot Örlenbadets fantastiska grässtrand och att simma slalom mellan rabiata gräsänder så finns Guldkroksbadet 20 minuter bort. Phuket, Krabi och Koh Chang pffff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Stefan. Jag tillhör inte drevet som sågar svensk media bara för att det är kvinnliga reportrar som skriver om otrevligheter som kan hända thailändskor och svenska tjejer i Thailand.

Men din logik är faktiskt ganska typisk för många här på MPR.

Kvinnliga journalister som framför kritik mot Thailand tillhör per definition ROKS och är därmed lögnare, jajjamensan.

Att sedan Maichai är av manligt kön spelar liksom ingen roll, han tillhör säkert åxå ROKS och den feministiska konspirationen :ironi:

Fritz..

Hejsan Fritz, Nu är inte jag ute för att såga Svensk media, men journalister är ju en yrkesgrupp som kan förvränga sanningar mycket bra och bland annat göra en flugskit till en koskit.

Har varit drabbad av denna yrkesgrupp.

Förövrigt var jag i HuaHin 1998, det räckte.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekomendera Hat chao samran med fina beachfronthotell och fin strand och bra priser.Det ligger 15 km från Petchaburi och

jag kan garantera ett genuint samhälle och fina stränder.Det är dock ingenting för hålligångare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Stefan. Jag tillhör inte drevet som sågar svensk media bara för att det är kvinnliga reportrar som skriver om otrevligheter som kan hända thailändskor och svenska tjejer i Thailand.

Men din logik är faktiskt ganska typisk för många här på MPR.

Kvinnliga journalister som framför kritik mot Thailand tillhör per definition ROKS och är därmed lögnare, jajjamensan.

Att sedan Maichai är av manligt kön spelar liksom ingen roll, han tillhör säkert åxå ROKS och den feministiska konspirationen :ironi:

Fritz..

Var det inte någon medlem som diskuterat med just den kvinnliga Journalisten? Och som svar hade hon skickat honom ROKS rapporter.

Vet inte hur detta ska tolkas. Men helt avigt inställd till ROKS verkar hon inte vara?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan rekomendera Hat chao samran med fina beachfronthotell och fin strand och bra priser.Det ligger 15 km från Petchaburi och

jag kan garantera ett genuint samhälle och fina stränder.Det är dock ingenting för hålligångare.

Kul att höra att fler gillar det.

Vi brukar åka dit ibland över dagen.

Det är lungt o fint.

Är även det närmaste stället "hemmifrån" som man kan bada i havet. :)

Ändrades av PeterA
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte någon medlem som diskuterat med just den kvinnliga Journalisten? Och som svar hade hon skickat honom ROKS rapporter.

Vet inte hur detta ska tolkas. Men helt avigt inställd till ROKS verkar hon inte vara?

Mvh Janne

Hon kanske är sådan som att "hissen inte går hela vägen upp på"!

Granskar inte sina källor kritiskt.

ROKS "verk" är alltid vridna och fulla av felaktigheter!

En organisation full av "djur"!

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå hissar som inte går hela vägen upp

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att vissa forumister har rätt men den finaste "pärlan" i Hua-Hin är tyvärr borta .Hon bor hos mig sen 2 år.

Men jag tycker att staden var trevlig lite lugnare än Pattaya men det ärju bara min åsikt.

Mvh Leadbelly

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra att fler gillar det.

Vi brukar åka dit ibland över dagen.

Det är lungt o fint.

Är även det närmaste stället "hemmifrån" som man kan bada i havet. :)

Samma här, det är hit vi åker också. 1,5 timmar med bil för oss.

Vill man ha det lungt är det perfekt, nästan för lungt. Fina stränder och billigt.

Stora hotellrum AC, WiFi-internet,frukost och pool för 1000 bath per dygn i julhelgen.

Lägre på veckorna, 60 bath för en stor chang på restuarant.

Undvik helgerna då mycket Bangkokbor kommer hit.

Inga charterturister.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte varit i HH.. för jag har inga goda vibbar om HH.. vet inte varför.. Men denna tråd lär inte få mig att åka dit.

Jag håller mig mellan BKK, Pattaya , Rayong, Ban Phe

Duger gott åt mig

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blev jag nyfiken, var är "svensk-ghettot" i Pattaya ? Jag har promenerat soier upp och ner i stan i fem års tid men inte sett det än.

Jag förstår naturligtvis att du menar områden där mest svenskar bor men hittar fortfarande inte.

Angående vattenkvalite' så har jag ingen aning eftersom jag aldrig satt min fot i havet här utanför Pattaya och till Hua Hin har jag aldrig ens varit.

Fritz..

De här små samlingarna hus innanför en mur där svenskarna bor och förvarar sina golfklubbor under tiden de gnäller på allt, har du inte sett det runt Pattis? Samma typ av "svensk-ghetton" finns det även runt Hua Hin.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

De här små samlingarna hus innanför en mur där svenskarna bor och förvarar sina golfklubbor under tiden de gnäller på allt, har du inte sett det runt Pattis? Samma typ av "svensk-ghetton" finns det även runt Hua Hin.

Måste erkänna att det är sällsynt att jag besöker områden innanför en mur. Dom få jag har besökt tycker jag inte det bor speciellt många svenskar i. Jag tror vi har en medlem här på MPR som bor i ett sånt område, ska bli skoj att se hans reaktion på ditt inlägg. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en massa trevliga orter inte långt söder om HH, en pärla är BanKrut, en annan Ban Sapai. Inte överbefolkat av faranger men inte heller svårt att få bra service för de som (liksom jag) inte behärskar Thai så där jättebra!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

om ni inte vill träffa svenskar stanna hemma i rosengård på semester

Eller var för inte tillbringa er semestertid i byn runt risfälten på denThailändska landsbygden där dom flesta har träffat sina fruar/flickvänner.

Men dom flesta verkar att vilja att tillbringa sin semester i Pattaya av någon anledning.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller var för inte tillbringa er semestertid i byn runt risfälten på denThailändska landsbygden där dom flesta har träffat sina fruar/flickvänner.

Men dom flesta verkar att vilja att tillbringa sin semester i Pattaya av någon anledning.

Undra om det är några missleda individer, som inte förstått att de trevliga tjejerna/kvinnsen att träffa är kvar på landsbygden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Schhh, tala inte så högt. Då kommer alla turister ... ;-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om det är några missleda individer, som inte förstått att de trevliga tjejerna/kvinnsen att träffa är kvar på landsbygden.

Hi Hi månadskort på bussen Siam-Pattis!?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua Hin är skit sprid ryktet jag vill inte ha några ryssar här och vad gäller resten av lekpojkarna skicka dom till Pattaya och jomtien så kan dom leka rommen av sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...