Jump to content
IGNORERAD

Hua Hin - aldrig mer


soiwalker

Recommended Posts

Har nu tillbringat 5 semesterdagar i Hua Hin. Hyrde ett hus på svenska området Thailandresort, 97% svenskar enligt områdeschefen. Stan kryllar också av svenskar, känns som om man är i en svensk småstad. Överallt gnälls det över priser, dumma thai som inte kan engelska och en generell kolonisationsattityd. Thaiarna verkar ha smittats dom också, griniga och snara att käfta emot, underbemannat överallt och taskig service. Ser ingen anledning att komma tillbaka hit igen.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    10

  • soiwalker

    9

  • svampen

    9

  • Bibben

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Måste ju säga att jag känner medlidande med dig efter att du offrat 5 dagar på detta gudsförgätna ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, bara en dag kvar nu, pris vare gud. Sen åker jag hem till Bangkok där allt är som vanligt, oförstört av Ove, Doris, Jan-Olof och Dagny.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

GlobalWalker

Håller med, var där första gången 1993 då det fortfarande var delar av stan nere vid vattnet som var "Thailand" med gamla Thai Teakhouse och normala priser bra service senast jag var där för att hälsa på en kompis som hamnat där var för 5 år sedan och döpte genast om stället till lilla Bangkok på grund av alla nya stnhusen, trotoarer av marmorimitation och fullt med indiska skräddarbutike och svenska inkastare som undrade om man ville ha köttbulla och potatismos !?

Synd att du inte tog bussen 2 mil norrut till Cha Am där är visserligen en Norsk restaurang och lite tingeltangel men man slipper "svenskkärringarna"...

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Det enda som jag tyckte var bra med Hua Hin var den otroligt goda krabban . :nyam: Resten kan man vara utan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, bara en dag kvar nu, pris vare gud. Sen åker jag hem till Bangkok där allt är som vanligt, oförstört av Ove, Doris, Jan-Olof och Dagny.

Härda ut, snart är du tillbaka i civilisationen igen. Låt det här bli en läxa :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu tillbringat 5 semesterdagar i Hua Hin. Hyrde ett hus på svenska området Thailandresort, 97% svenskar enligt områdeschefen. Stan kryllar också av svenskar, känns som om man är i en svensk småstad. Överallt gnälls det över priser, dumma thai som inte kan engelska och en generell kolonisationsattityd. Thaiarna verkar ha smittats dom också, griniga och snara att käfta emot, underbemannat överallt och taskig service. Ser ingen anledning att komma tillbaka hit igen.

Med tanke på ditt inlägg så verkar ju du ganska duktig på att gnälla också!!

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med, var där första gången 1993 då det fortfarande var delar av stan nere vid vattnet som var "Thailand" med gamla Thai Teakhouse och normala priser bra service senast jag var där för att hälsa på en kompis som hamnat där var för 5 år sedan och döpte genast om stället till lilla Bangkok på grund av alla nya stnhusen, trotoarer av marmorimitation och fullt med indiska skräddarbutike och svenska inkastare som undrade om man ville ha köttbulla och potatismos !?

Synd att du inte tog bussen 2 mil norrut till Cha Am där är visserligen en Norsk restaurang och lite tingeltangel men man slipper "svenskkärringarna"...

Hua hin är förstås ingen hit om man inte vill spendera sin tid med svenska pensionärer men Cha Am? Har bara varit där en gång för några år sedan och upplevde det som ännu värre än Hua Hin. Totalt stendött, bara pensionärer från framförallt skandinavien, dansbandsmusik, dragspel, skandinaviska resturanger osv. Kommer aldrig åka dit igen.

Själv åker jag bara till Pattaya eller Rayong numera om det skall bli strand och bad.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit ett dygn i Huan Hin men med tillsammans med nästan dussin Thailändare.

Efter en liten stunds letande hittade de ett boende för oss alla för 1500B.

Har bott värre och det fanns både tv och AC

Det blev dyrare på stranden när alla skulle äta.

men inte så farligt.

Kom dock alldrig i kontakt med västerlänning på den resan och tyckte den var lyckad trots frånvaron av referenser :thumbsup:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har nu tillbringat 5 semesterdagar i Hua Hin. Hyrde ett hus på svenska området Thailandresort, 97% svenskar enligt områdeschefen. Stan kryllar också av svenskar, känns som om man är i en svensk småstad. Överallt gnälls det över priser, dumma thai som inte kan engelska och en generell kolonisationsattityd. Thaiarna verkar ha smittats dom också, griniga och snara att käfta emot, underbemannat överallt och taskig service. Ser ingen anledning att komma tillbaka hit igen.

Beskrivningen du gör av svenskar i Hua Hin är ju ungefär den samma som en del här gör om ryssar i Pattaya. Och eftersom då alla ryssar överlag är så som beskrivs så måste ju då alla svenskar också vara så som du beskriver dom i Hua Hin :rolleyes:

Så tänk på det nästa gång ni som gnäller på ryssar, svensken är kanske inte heller guds gåva till thaibefolkningen :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, bara en dag kvar nu, pris vare gud. Sen åker jag hem till Bangkok där allt är som vanligt, oförstört av Ove, Doris, Jan-Olof och Dagny.

En dag kvar?

Om det är så jävligt är det väl bara att ta en taxi därifrån?

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det visserligen många år sen jag besökte Hua Hin och mycket har säkerligen förändrats till både det bättre och det sämre. Men en sak som knappast blivit bättre är stranden. Är man bortskämd med stränderna på andra turistställen som t ex Phuket, Phi Phi, Samui, Koh Chang osv med turkosblått klart vatten så lär man bli missnöjd om man besöker Hua Hin. :nono:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Hua Hin två ggr och det finns inget där som skulle få mig att resa dit igen

Att jag åkte dit en andra gång var för att besöka en vän för en kvälls festande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Hua Hin två ggr och det finns inget där som skulle få mig att resa dit igen

Att jag åkte dit en andra gång var för att besöka en vän för en kvälls festande.

För en fest får man offra litet :ok: och är det sen hos en bra vän så är det OK :14:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tack, bara en dag kvar nu, pris vare gud. Sen åker jag hem till Bangkok där allt är som vanligt, oförstört av Ove, Doris, Jan-Olof och Dagny.

:rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hua hin är ett väldans bra ställe att bo i, man skall nog va här ett tag och vidga sina vyer lite bara, här finns det mesta för både thai o farang.

Kan väl hålla med om att stranden (vattnet) inte är det bästa, men tar man sig lite söderut typ Ban krut, så har man stränder o vatten i klass m phuket vill jag påstå.

//piipe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Hua Hin var naturligtvis bättre att besöka för 20-30 år sedan som dom flesta andra turistorter om man ser till graden av exploatering och prisutveckling, men tiden går ju inte att stoppa så det är bara att göra det bästa av situationen.

Och ger man sig bara av ifrån dom värsta turistfällorna och söker upp dom platser som Thailändarna själva äter på så är prisbilden naturligtvis helt annorlunda även i centrala Hua Hin, och det vimlar av bra och billiga seafood resturanger längs kusten söder om Hua Hin, där kostar den mat som man betalar 300 baht för i HUa Hin fortfarande bara ca 60 baht, och det finns också många resorts.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit i HH 2 ggr, första och sista gången.

Tanten klättrade på väggarna efter 2 dagar, fanns Inget att göra på detta ställe tyckte hon.

Reste vidare efter 3 nätter även om jag hade betalt hotellet för en vecka.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill spela golf, frotteras med skandinaver och gillar att betala för mycket så är Hua Hin fortfarande OK, första resan till Thailand( slutet på 80 )talet var det en pittoresk liten kuststad men som sagts, allt förändras, en del vill ha Thaiköping, precis som hemma andra vill ha Thaioriginalstyle men som tur är är smaken delad, för egen del, nix, no more!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huahin var mitt paradis fram till 2004. 26 dec 04 vet vi alla vad som hände. Var åter i Huahin Jan 05 och det var en explosition av turister pga att alla resebyråer som kunde dirigerade om sina resenärer till Huahin och tyvärr har det fortsatt att bara öka med tiden. Sist, och med betoning på sist. jag var där var 2006 och redan då hade det utvecklats till rena kiviksmarknad, från att ha varit som Baa skriver en liten pittoresk små stad där alla kände varann och man alltid var välkommen både på baren och restaurangen och personalen hade tid att språka en stund. Det går inte att stoppa utvecklingen inte heller den i mitt tycke negativa, många har tjänat på turist explosionen men även många som har förlorat och tvingats lämna sin utkomst, tråkigt nog så är det den genuina delen som har förlorat-

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på ditt inlägg så verkar ju du ganska duktig på att gnälla också!!

// mrco

Hej mrco,

när andra klagar så är det gnäll, i mitt fall handlar det mer om att delge matnyttig information så att andra forumister kan lära av mina misstag

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej som jag kommer särskilt bra ihåg från Hua Hin är alla förbaskade strandförsäljarna!! :13:

Det var värre än Pattaya. Och vattnet och stranden var ingenting att hurra för heller precis, dit åker jag inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

En dag kvar?

Om det är så jävligt är det väl bara att ta en taxi därifrån?

Mvh.Frazze

Tjena Frazze,

tack för tipset, jag hade definitivt tagit bilen tillbaka till stan om jag haft det alternativet. Nu har jag ju 3 barn och en GF att släpa runt på och valde ett hus i Hua Hin för att få plats med alla under den korta semestern. Bor på 42 kvm i Bangkok så där packar man inte gärna in 5 personer. Flyttar till en 170 kvm lägenhet i helgen, efter det ska jag aldrig lämna Bangkok igen.. :whistle:

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...