Jump to content
IGNORERAD

Atm-kort


stefan5300

Recommended Posts

Mitt Atm-kort går ut nu 01-12, kommer det ett nytt kort skickat till den adress jag bor på i Thailand som banken gör i Sverige eller måste åka till min Thaibank och ordna med detta.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt Atm-kort går ut nu 01-12, kommer det ett nytt kort skickat till den adress jag bor på i Thailand som banken gör i Sverige eller måste åka till min Thaibank och ordna med detta.

Du får nog kontakta din Thaibanks kontor

Där du har ditt konto i.

Du kanske får hämta nya kortet där.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där ser man, på grund utav dessa olika Forums-grupper fick jag lite information av en som inte skriver här längre via PM.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Stefan5300 :)

Du kan hämta ut ett nytt kort på vilken bank som helst om du har din Bankbok, om du inte har din Bankbok med dig kan du räkna med lite problem. Frugan hade glömt kvar sitt ATM-kort i Atm:en, och bankboken hade kommit bort i flytten. Då fick hon enligt banken göra följande:

1. Polis anmäla förlust av ATM-kort.

2. Besöka banken som hon öppnat kontot i (dvs andra sidan av staden)

3. Fylla i en förlustanmälan i banken.

4. Vänta cirka en vecka på att ärendet skulle behandlas på huvudkontoret.

5. Komma tillbaka till banken hon en gång öppnat kontot, dvs andra sidan staden (detta gjordes ej då hon tröttnade på banken)

Istället öppnade hon konto i en annan bank och förde över alla pengarna via internet banken till den nya banken..

Jag själv har gjort samma misstag att glömma kvar kortet i ATM:en.

Hade dock bankboken i behåll.

1. Ta med Passet och Bankboken till banken.

2. Fylla i ett papper och betala 100 Baht för ett nytt ATM kort levererat direkt på plats.

PS.

Frugan hade Bangkok Bank jag själv SCB.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lätt hänt att glömma kortet i ATM eftersom pengarna kommer ut först. Till skillnad från Sverige där man måste ta kortet innan pengar kommer ut.

Har själv glömt kortet två gånger...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...