Jump to content
IGNORERAD

Tips på utb för nyanlända thailändare i Gbg


Guest Magistern

Recommended Posts

Guest Magistern

http://www.goteborg.allsorientering

Citat från webbsidan:

Enheten för samhällsorientering

Enheten ger utbildning i samhällsorientering för nyanlända flyktingar och invandrare.

Målet med samhällsorienteringen är att nyanlända ska få förståelse för det svenska samhället.

Utbildningen ges på deltagarens modersmål och sker i dialog mellan samhällsinformatören och deltagarna.

//Slut citat

Kan tillägga att utbildningen även genomförs på thai, även de som har besöks visum får gå.

(om admin anser att tråden ligger på fel ställe, så är det bara att flytta på den :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant! Var såg du att utbildningen finns på Thai?

Skall kolla om frugan har lust, hon har ju redan SFI att gå till och den tror jag hon prioriterar högre.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Magistern

Intressant! Var såg du att utbildningen finns på Thai?

MVH Tommy

Jag har pratat med dom om det. Dock vet jag ej när nästa kursstart är.

Men ju fler som anmäler sig, ju troligare är det att den kommer igång snart.

Kursen kan ju även genomföras på kvällstid, så din flicka kan ju hinna med både SFI och detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Magistern

Jag frågade när kursen skulle starta, och fick detta svar.

Citat:

[size=2]Hej [/size]

[size=2]Vi har tyvärr inte kunnat starta kursen på thailändska ännu, detta pga att det är för få anmälningar från personer som talar thai. Vi håller fortfarande på att rekrytera fler och kommer att återkomma till er inför kurs starten. [/size]

[size=2]Tipsa gärna om du känner till thailändska föreningar/organisationer som vi kan sprida informationen om kursen till. [/size]

[size=2]Tack på förhand[/size]

[size=2]Med vänliga hälsningar[/size]

[size=2]Abduwahid Said[/size]

[size=2]Koordinator [/size]

[size=2]Enheten för samhällsorientering[/size]

[size=2]Socialresursförvaltning[/size]

[size=2]Besöksadress; Andra långgatan 19[/size]

abduwahid.said.jama@socialresurs.goteborg.se

[size=2]http://www.goteborg.se/wps/portal/enhetenforsamhallsorientering[/size]

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara lite farligt att skicka tanten på sådan utbildning. Innehåller nog en stor del politiskt korrekt jämställdhetsindoktrinering.

/Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Magistern

Kan vara lite farligt att skicka tanten på sådan utbildning. Innehåller nog en stor del politiskt korrekt jämställdhetsindoktrinering.

/Siamkap

Jag hoppas verkligen att du skämtar !!!

Om du motförmodan menar allvar, så förstår jag hur Aftonbladet mfl hittar material till sina tidningsartiklar om thaitjejer som råkar illa ut ihop med svenska män i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hoppas verkligen att du skämtar !!!

Om du motförmodan menar allvar, så förstår jag hur Aftonbladet mfl hittar material till sina tidningsartiklar om thaitjejer som råkar illa ut ihop med svenska män i Sverige.

Gravallvarlig. Och jag förstår inte hur du får ihop det ena med det andra.

När allt kommer omkring så är andelen singelhusåll i Sverige högst i världen, vilket antyder att

det rådande "politiskt korrekta" idealet för samvaro leder till just det som AB påpekar vara ett problem,

dvs att par skiljs, till och med innan 2års gränsen.

Spola jämställdhetsnojan och lev lyckliga istället, det är mitt recept. ;)

Gott Nytt År på er alla, önskar Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...