Jump to content
IGNORERAD

Åt ni julbord i Pattaya ?


siamrobban

Recommended Posts

...i sa fall hur var det ? Jag ar Norrman , tidigare bosatt i Sverige och numera i Thailand. ( sa jag tycker om det Svenska Julbordet )

Eftersom jag som sagt ar Norrman i grunden ville jag bade smaka pa de Norska ( Norskt Pinnekott ) och de Svenska delikatesserna .

Jag och min familj brukar ata pa Max New House i Naklua , det brukar alltid vara bra .

I ar valde vi Scandinavian Diner , som ligger nara den Norska sjomanskyrkan .

Maste tyvarr saga att det var en stor besvikelse : thaitv stod pa , inte skymten av en tomteluva pa personalen , ingen julmusik .

...kort och gott ingen julstamning.

Dessutom alldeles for mycket folk , bordet med julmaten sag magert ut .Jag forstar att julbordet ar viktigt for krogarna i Thailand,

trots forstaelse for detta sa hade det varit battre att ta in mindre folk samt att fylla upp atminstone tva bord med julmat .

Det hade gjort att det sett mycket ut och folk hade varit mycket nojda.

Nu istallet sag det valdigt snalt ut och det ar verkligen ingen bra reklam for krogaren som tagit emot nastan 1000 baht/person ( aven for thaitjejer/barn).

Nu ska tillaggas att Kottbullarna samt Janssons Frestelse var ok , men tyvarr i ovrigt var det verkligen inte bra.

Maste tyvarr saga att nasta ar blir det Max New house igen ,det ar ett sakert kort ( trots att jag far Danska inslag istallet for Norska dar)

Hur hade ni det som var pa Globetrotter , Siambylla , Maitans , Akvavit, Flaggan eller var ni nu har varit ?

priset ?

valuta for pengarna ?

stamning ?

Robert

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Krogen i Pattaya det var det sniknaste julbord jag varit på för 1000 baht upplägget var på ett biljardbord ingen uppvärmning av mamma scans köttbullar rent ut sagt för j--ligt 2 sorters sill bränd jansson det värsta var att om det skall kallas för buffe skall maten ta slut då? Inga mer besök på det stället för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krogen??

retas lite me dig bara, misstänker att det är krogen/bolaget ja

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på krogen i Glennträsk då e det lätt att inse var jag var,men om du hänvisar till krogen i Pattaya så är det några fler att välja på. Hajjar du Gubbtjyyyv??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var på Krogen i Pattaya det var det sniknaste julbord jag varit på för 1000 baht upplägget var på ett biljardbord ingen uppvärmning av mamma scans köttbullar rent ut sagt för j--ligt 2 sorters sill bränd jansson det värsta var att om det skall kallas för buffe skall maten ta slut då? Inga mer besök på det stället för min del.

Ja där ser man - även solen har sin fläckar. Gillar annars det stället både som lunch- och middagskrog.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja krogen ligger på soi LK metro brevid Bolaget

Stämmer bra att Krogen ligger på soi LK Metro. Men nu har ägaren slagit ut väggen mellan ställena och plockat ner den ena skylten så nu heter det bara Krogen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer bra att Krogen ligger på soi LK Metro. Men nu har ägaren slagit ut väggen mellan ställena och plockat ner den ena skylten så nu heter det bara Krogen.

Fritz..

Ok där ser man

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

.i sa fall hur var det ? Jag ar Norrman , tidigare bosatt i Sverige och numera Thailand ( Darav gillar jag det Svenska Julbordet)

Eftersom Scandinavian Diner ar en liten mix av ett Norskt/Svenskt stalle sa valde varan familj det , vi brukar ata pa Max New House som alltid brukar vara bra.

Scandinavian Deli ligger i narheten av den Norska Sjomanskyrkan och frestade med forutom det Svenska Julbordet aven med inslag av det Norska med tex Pinnekott.

Hela julbordet var dessvarre en stor besvikelse : thaitv stod paslagen , inte skymten av en julgran eller tomteluva pa personalen , ingen julmusik

kort och gott ingen julstamning.

Dessutom alldeles for mycket folk , bordet med julmaten sag magert ut . Jag forstar att julbordet ar en viktig del i krogarnas

arsbudget och forstar att dom vill tjana pengar.

Trots denna forstaelse sa borde det varit mindre folk , valfyllda bord med julmat ( flera istallet for ett)

Det hade gjort att det sett valfyllt och mycket ut , da hade alla varit nojda och glada.

Det var ingen bra reklam for agaren som tagit emot narmare 1000 baht /person ( aven for thaitjejer/barn)

Dock ska tillaggas att kotbullarna samt Frestelsen ( Janssons) var okay , men i ovrigt var det helt enkelt inte bra.

Nej , Nasta ar far det bli Max New House igen , det ar ett sakert kort .

Detta trots avsaknaden av Norska inslag dar ( till forman for Danska )

Hur var era julbord ? , var ni nu an var ? Globetrotter, Maitans , Flaggan , Akvavit ?

Pris ?

kvalitet/valuta for pengarna ?

stamning ?

/Robert

Jag och en kompis åt julbord hos Lemoni, 550 bath gick det på om jag inte minns fel. Gott och klart prisvärt eftesom jag inte kan mer än äta mig mätt.

Enda minus var att köttbullar och prinskorvar inte var varma men det är jag övertygad om att dom blir nästa jul.

Det fanns tomteluvor på personalen och det räcker gott för mig. Om det ska vara julklappar och julsånger blir det liksom för mycket för mig.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var gos Reine och hans "Siambylla" och åt Julbordet, skinkan, sillen och allt annat jag åt var jag nöjd med, saknade bara Risgrynsgröten med Mandeln eftersom jag fortfarande är ungkarl. Betalade 1200 THB, tycker jag var ett rimligt pris

Några bilder från bordet.

post-3220-0-82670300-1325251115_thumb.jp

post-3220-0-69060200-1325251250_thumb.jp

post-3220-0-56345900-1325251410_thumb.jp

gubben4906

post-3220-0-82670300-1325251115_thumb.jp

post-3220-0-69060200-1325251250_thumb.jp

post-3220-0-56345900-1325251410_thumb.jp

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...