Jump to content
IGNORERAD

Har det blivit ett ex-jobb hos Aftonbladet att skriva skit om Thailand?


halgun

Recommended Posts

Kanske kan vara en idé för Swippe att förklara offentligt för forumet att det inte är mig han avser i sina inlägg i denna tråd då de flesta här verkar tro att det är mig det handlar om.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Swippe

    12

  • Kjell

    5

  • Axell

    4

  • ITOY

    4

Mest aktiva i denna tråd

Mycket intressanta reaktioner denna artikelserie har skapat. Väldigt många medlemmar verkar bli mäkta upprörda över att Thailand, thailändskor och svennar tillsammans med thailändskor beskrivs i tveksamma ordalag. Vänta lite.är det inte precis vad många medlemmar gör här på MPR var och varenda dag? Det går ju inte en dag utan ett 10-tal inlägg om hur korkade thailändare är och hur snälla svennar luras på allt från 5 Baht extra på Bahtbussen till 10-tals miljoner på husbyggen. Det har skrivits tusentals inlägg som mer eller mindre indignerat och oftast direkt provokativt beskrivit hur hela Thailand är korrupt, livsfarligt och totalt ologiskt och alla thailändskor är luder eller åtminstonde golddiggers och att svenskar tillsammans med thailändskor är korkade, asociala, fula, feta och allmännt jävliga verkar ju också vara en allmän sanning. En utomstående som läser på MPR får garanterat en betydligt mer negativ bild av Thailand, thailändskor och svenskar tillsammans med thailändskor än Aftonbladet, Expressen, ROKS och hela FeministSverige skulle kunna förmedla om de så satt och konspirerade över ett helt Systemsbolagslager med rödtjut över hela julhelgen.

Nästan ännu mer intressant är hur en hel hög skribenter spyr galla över Aftonbladet. Det här var ju en artikelserie vars mål var att belysa "Den andra sidan av Paradiset" och då är det självklart att de gottar sig i prostitution, ojämlika förhållanden samt thailändska och svenska skurkar som huserar i landet. Aftonbladet är en kvällstidning som är gjord för människor som inte orkar eller klarar av att läsa meningar som innehåller komplicerade ord eller avancerad meningsbyggnad och allra minst djuplodande dokumentärer där inte allt är givet i svart och vitt och det stämmer väl ganska väl överens med många forummedlemmars preferenser. Om den här artikelserien varit om Angola, Bulgarien eller Chile istället, hur många av er hade överhuvudtaget läst den?

Så länge en stor del av oss som är tillsammans med en thailändska och/eller tillbringar mycket tid i Thailand mestadels bara har negativa åsikter att skriva om Thailand och thailändskor samt är ruggigt snabba på att kasta skit på andra minoritetsgrupper så ska vi nog inte skjuta budbäraren som egentligen bara återberättar det vi själva skrivit på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Beskrivningen av "Den andra sidan av Paradiset" blir nog för den vanligtvis gäspande läsaren

lite mer lättillgänglig och för journalisten mindre farlig om tidningar som AB väljer att

fokusera på vår egen Kiviks marknads "syndiga" utbud eller som nu på

Thailands turistrelaterade sexutbud och på de småskurkar som samlas i dessa miljöer.

Det är betydligt svårare och farligare att skriva om saker som har en direkt koppling till landets

inflytelserika maffia, dess styrande regering eller om de skriver om den antidemokratiska

personkulten som präglar landets kungahus.

Thailand har ju inte någon riktig yttrandefrihet, och skriver journalisten om "fel saker" så kan han/hon

snart förklaras "persona non grata" - och då får ju murveln fira sin semester på

annat håll i fortsättningen - och det personliga skälet väger nog tungt för de flesta "grävande" journalister

i Thailand när de väljer typ av story. Vilket är förståligt, tycker jag.

Var och en är ju sig själv närmast - och varför skulle inte en utlandsreporter vara det?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Varför bry sig om vad kvällstidningar skriver? Hur kan någon ta någon notis om det nonsens som sprids där? Det är bara brudarna på sidan 6 kvar så har vi samma journalistik som i England.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ett jobb så kanske man är rädd om det.

Att kritisera sin arbetsgivare på ett forum är kanske inte det smartaste. Fast det kanske inte du har koll på?

Många företag sparkar till och med personal som skriver om företaget. Har för mig att jag nylighen läste ett fall om en Apple anställd som fick sparken av just det skälet.

Då det även i sverige kan illojalitet mot företaget vara grund för uppsägning beroende på vad det handlar om.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ett jobb så kanske man är rädd om det.

Att kritisera sin arbetsgivare på ett forum är kanske inte det smartaste. Fast det kanske inte du har koll på?

Du har helt klart en poäng där. Men frågan är om Jan Helin bryr sig om vad någon av hans medarbetare skriver om AB under ett anonymt nick på ett Thaiforum med en högst begränsad grupp läsare? Det är trots allt en handfull medlemmar här inne som har anknytning till AB och andra tidningar så han är inte ensam precis.

Men för säkerhets skull så han ju i såna fall skicka ett PM till t ex dig med sin synpunkt på AB´s artiklar som späder på fördomarna om han själv och alla oss andra med Thaitjejer så kan du lägga ut svaret här så är det ju ingen risk att han personligen råkar ut för representalier från sin arbetsgivare. :police:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben,följer dina rese trådar med stort intresse och vill inte ge mig in i någon vidare polemik med dig om denna tråd men vill vill ändå ta tillfället i akt att visa detta:

Moderator[size=3], diskussionsledare, den person i en debattpanel eller diskussionsgrupp som ska verka för en lugn och saklig diskussion. Personen kan jämföras med [/size]ordförande[size=3].[/size]

[size=4]Leifen skev bla: "[/size]Håller MPR på att bli en PR sida för SD"

Skall man tolka det så att Swippe möjligen har en egen agenda?

Nej jag har ingen egen agenda, hur gör du den tolkningen? För övrigt så tar du nog min moderator roll på för stort allvar, hade jag fått munkavel på mig bara för att jag blev moderator så skulle jag aldrig accepterat att bli det. Jag behöver inte vara det minsta neutral utan tycker jag en sak som jag skulle skrivit om jag inte var moderator så skriver jag naturligtvis likadant även nu.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har helt klart en poäng där. Men frågan är om Jan Helin bryr sig om vad någon av hans medarbetare skriver om AB under ett anonymt nick på ett Thaiforum med en högst begränsad grupp läsare? Det är trots allt en handfull medlemmar här inne som har anknytning till AB och andra tidningar så han är inte ensam precis.

Men för säkerhets skull så han ju i såna fall skicka ett PM till t ex dig med sin synpunkt på AB´s artiklar som späder på fördomarna om han själv och alla oss andra med Thaitjejer så kan du lägga ut svaret här så är det ju ingen risk att han personligen råkar ut för representalier från sin arbetsgivare.

Mvh Swippe

Orkade inte läsa igenom allt men du skrev att många har anknytningar till AB. Det är en djävla skillnad på din anknytning till AB och den anknytningen som denna medlem har.

Jag skiter i hans åsikt om hans arbetsgivare och ärligt talat så tror jag att han inte färgar sina tankar med hans arbetsgivares tryckpressar.

Om jag får ett stenskott i vindrutan på bilen, skulle jag då leta reda på någon asfaltsläggare och fråga om hans åsikt hur fan man kan tillåta dåligt asfalterade vägar. Han är ju faktiskt lite medskyldig

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket intressanta reaktioner denna artikelserie har skapat. Väldigt många medlemmar verkar bli mäkta upprörda över att Thailand, thailändskor och svennar tillsammans med thailändskor beskrivs i tveksamma ordalag. Vänta lite.är det inte precis vad många medlemmar gör här på MPR var och varenda dag? Det går ju inte en dag utan ett 10-tal inlägg om hur korkade thailändare är och hur snälla svennar luras på allt från 5 Baht extra på Bahtbussen till 10-tals miljoner på husbyggen. Det har skrivits tusentals inlägg som mer eller mindre indignerat och oftast direkt provokativt beskrivit hur hela Thailand är korrupt, livsfarligt och totalt ologiskt och alla thailändskor är luder eller åtminstonde golddiggers och att svenskar tillsammans med thailändskor är korkade, asociala, fula, feta och allmännt jävliga verkar ju också vara en allmän sanning. En utomstående som läser på MPR får garanterat en betydligt mer negativ bild av Thailand, thailändskor och svenskar tillsammans med thailändskor än Aftonbladet, Expressen, ROKS och hela FeministSverige skulle kunna förmedla om de så satt och konspirerade över ett helt Systemsbolagslager med rödtjut över hela julhelgen.

Nästan ännu mer intressant är hur en hel hög skribenter spyr galla över Aftonbladet. Det här var ju en artikelserie vars mål var att belysa "Den andra sidan av Paradiset" och då är det självklart att de gottar sig i prostitution, ojämlika förhållanden samt thailändska och svenska skurkar som huserar i landet. Aftonbladet är en kvällstidning som är gjord för människor som inte orkar eller klarar av att läsa meningar som innehåller komplicerade ord eller avancerad meningsbyggnad och allra minst djuplodande dokumentärer där inte allt är givet i svart och vitt och det stämmer väl ganska väl överens med många forummedlemmars preferenser. Om den här artikelserien varit om Angola, Bulgarien eller Chile istället, hur många av er hade överhuvudtaget läst den?

Så länge en stor del av oss som är tillsammans med en thailändska och/eller tillbringar mycket tid i Thailand mestadels bara har negativa åsikter att skriva om Thailand och thailändskor samt är ruggigt snabba på att kasta skit på andra minoritetsgrupper så ska vi nog inte skjuta budbäraren som egentligen bara återberättar det vi själva skrivit på MPR.

Sen kan man undra varför så många på detta forum tar åt sig personligen när det skrivs i tidningar, debatteras om massagesalonger på TV o.dyl.

Man känner väl sig själv och sin fru?

Och det var väl inte för att få slå hål på alla fördomarna som man tog sig en partner från Thailand?

Om folk vill prata så låt dom göra det. Det är väl i alla fall den privata relationen med fru,n/flickvännen som räknas?

Att sen vissa medlemar pekar ut andra folkgrupper i mindre smickrande beskrivning. Talar mer om den egna inskränkheten än om dom folkgrupperna.

Hur kan vi begära att andra ska respektera oss med Thailändskor, om vi inte själva föregår med gott föredömme?

Det är enskilda individer som utför handlingar inte folkslag!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan vara en idé för Swippe att förklara offentligt för forumet att det inte är mig han avser i sina inlägg i denna tråd då de flesta här verkar tro att det är mig det handlar om.

Jag lovar att det inte är MaiChai jag avser med mina inlägg. Men detta bevisar ju uppenbarligen att det knappast var ett personligt påhopp mot medlemmen jag avsåg eftersom andra tog åt sig. :crazy: Jag har inte nämt medlemmen vid nick och uppenbarligen så tog han inte åt sig av mitt inlägg för då hade han nog svarat vid det här laget eller skickat ett PM. Som sagt, jag är nyfiken vad han som har så mycket åsikter om vad som sprider fördomar tycker om AB´s artiklar. Men jag får väl ta upp det med honom personligen nästa gång jag springer på honom i Sverige eller i Thailand. Om han är på humör för att disskutera det förståss. :ok:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Många företag sparkar till och med personal som skriver om företaget. Har för mig att jag nylighen läste ett fall om en Apple anställd som fick sparken av just det skälet.

Då det även i sverige kan illojalitet mot företaget vara grund för uppsägning beroende på vad det handlar om.

Mvh Janne

Ja, det förekommer runt om i världen att man vid anställning skriver på ett avtal som innebär att man inte diskuterar publikt vad som händer i företaget. Inget fel med det enligt min åsikt. Munkaveln ska dock inte vara på livstid, avslutas anställningen får man väl större friheter.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det förekommer runt om i världen att man vid anställning skriver på ett avtal som innebär att man inte diskuterar publikt vad som händer i företaget. Inget fel med det enligt min åsikt. Munkaveln ska dock inte vara på livstid, avslutas anställningen får man väl större friheter.

Herr Chang har talat.

Precis! Men vem annat än du har lyft fram det där med livstid? Men nu lyfte väl Swippe fram en person som ansågs jobba på AB. Då kan man väl ha förståelse för att han är Lojal med sin arbetsgivare?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir aldrig klok på denna upprördhet på MPR över AB och deras artiklar om prostituion i Thailand och gubbar som tar hem thaitjejer som " sexslavar". Aftonbladet är en kvällstidning som inte lever på att sälja den absoluta sanningen utan deras levebröd att sälja lösnummer och inget annat.

Klart som tusan att det säljer bättre att ha Kalle 71 tillsammans med thailändska Zuu 19 på löpet än ett hemmahusreportage hos mig och min hustru.

Att AB prioterar prinsennans Victorias graviditet före allt annat ska man nog inte beskylla AB för. Dom ger läsarna vad dom vill ha, svårare än så är det inte.

Uppenbarligen är det ju så att Victoria graviditet och thailändskor är det som säljer nu. Men är det AB:s fel att det är så ? Nja skulle jag vilja säga, om ingen ville läsa sk-ten så skulle dom konkat för länge sen.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haller helt med Fritz, vi har de tidningar vi fortjanar. Skulle medelsvenne vilja lasa en 14 sidor lang redogorelse om varfor Thaialnd ser ut som det gor sa hade de givetvis gjort ett sadant reportage men Jocke som saljer knark I Phuket och Svenne 78 som satter pa 18-ariga luder I Pattaya saljer givetvis mycket battre.

Dokusapor ar ju ocksa big biz for tidningar och TV, formodligen for att en stor del av alla svennar har ratt innehallslosa liv. Redan vid andra sasongen av Robinsson berattade en av polarna att han sokt och inte kunde fatta att han inte kom med, sa bra som han var pa allt. En annan, nagot mer pragmatisk, polare konstaterade dock kallt att "du ar sa trakig att du blivit utrostad redan pa flygbussen".

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda jag tycker var riktigt illa med ena artikeln, var när de påstår att pedofiler springer öppet nere på beachroad med pojkar hållands i hand. Det upplever jag som ren skär lögn. Sen att det är mycket barbrudar och Agogos är väl ingen som kan hymla om. Jag förklara alltid vad Pattaya är för ställe för folk som frågar mig eller inte vet så mycket om Pattaya. Jag alltid ärlig om vad som finns... men jag belyser om varför just vi som familj trivs där.. och det är ju såklart inte för brudarna och agogos. :) Men jag talar om det negativa och det positiva.. finns ingen anledning att göra ett ställe till nåt det inte är. Skulle jag rekommendera en helsvensk barnfamilj som inte känner till Thailand till Pattaya? Nej, det skulle jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haller helt med Fritz, vi har de tidningar vi fortjanar. Skulle medelsvenne vilja lasa en 14 sidor lang redogorelse om varfor Thaialnd ser ut som det gor sa hade de givetvis gjort ett sadant reportage men Jocke som saljer knark I Phuket och Svenne 78 som satter pa 18-ariga luder I Pattaya saljer givetvis mycket battre.

Dokusapor ar ju ocksa big biz for tidningar och TV, formodligen for att en stor del av alla svennar har ratt innehallslosa liv. Redan vid andra sasongen av Robinsson berattade en av polarna att han sokt och inte kunde fatta att han inte kom med, sa bra som han var pa allt. En annan, nagot mer pragmatisk, polare konstaterade dock kallt att "du ar sa trakig att du blivit utrostad redan pa flygbussen".

Visst är det så. Ska någon klandras så är det snarare läsarna än Aftonbladet. Läsarna röstar med all rätt med sina pengar, och det man upplever som dålig smak hos andra är det svårt att göra något åt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför just Judar?

Bögar hade väl också dugt, eller exhibitionister (Göran Citren) eller sadomasochister, eller prostituerade, proffsboxare eller vilken jävla minoritet som helst som vi i Sverige älskar att förfölja. Men judar ärc ett bra exempel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer och stämmer, att pedofilerna syns hand i hand med barnen helt öppet på turistorterna i Thailand kan vi nog vara överens om att det är ren och skär lögn baserad på fördomar. Och hur vanligt är det med 71 åriga gubbar som är tillsammans med 19 åriga brudar? Jag skulle vilja påstå att det är väldigt ovanligt även om det inte är ovanligt att gamla gubbar har betydligt yngre Thaitjejer, men inte lika smaskigt att skriva om Åke 71 som är tillsammans med Noi 45. Man skriver naturligtvis om dessa udda par för att man vill spä på fördomarna om Svenska män med Thaitjejer, vi som har Thaitjejer får helt enkelt inga Svenska brudar, antingen för att vi är för gamla för att få en ung brud eller så är vi för fula och/eller efterblivna för att kunna skaffa en partner på hemmaplan. Thaitjejer drömmer ju allihopa om ett bättre liv så dom har inga som helst krav på sin blivande partner därför så bortser dom ifrån våra defekter och gråter sig till sömns om nätterna och tänker "min familj slipper åtminstone svälta". Snyft snyft snyft, alla Thaitjejer är offer och alla män med Thaitjejer är okänsliga snuskgubbar. Fy skäms på oss, inte konstigt att folk tittar snett på oss med Thaitjejer, det förtjänar vi!

Och visst finns det Svenska män som behandlar sina Thaitjejer som skit, hur många eller få det är spelar ingen roll för det är illa hur som helst. Men de Thaitjejer som far illa i Sverige är försvinnande få jämfört med hur många som lever alldeles normala och lyckliga liv med sina Svenska män så ska man verkligen ha artiklar där man skriver typ "visst finns det Thaitjejer som blir behandlade väl av sina män men många far illa". Ja nu stod det inte exakt så men det är väl det intrycket som många får av artikeln i fråga, att det verkar vara fler tjejer som far illa än det finns tjejer som lever normala och lyckliga liv med sina Svenska män i Sverige. Det vore som att skriva "en del klarar sig undan dödsmaneterna i Thailand men andra har inte samma tur". Hur många skulle våga ta sig ett dopp i Thailand efter att ha läst den rubriken? :ahh:

Sen har vi Pattaya så klart, syndens näste nr 1. Ja att många åker till Pattaya för att köpa sex är inga sensationsnyheter precis, så Aftonbladets journalister måste komma på nåt ännu smakigare och då råkar man hitta en 65 årig gubbe från Sverige som skryter om att han satt på varenda tjej i lokalen de befinner sig i.

Kort och gott, Aftonbladet ljuger inte men man får ovanligheter att framstå som vanliga. Det är vanligt att 71 åriga gubbar gifter sig med 19 åriga brudar (som har Nalle Phuh skal på mobilen, viktigt att påpeka) och det är vanligt att Svenska pensionärer drar ner till Pattaya och sätter på fler brudar på 1 vecka än en 30 årig kille gör hemma i Sverige (vet dock inte vad snittet för en 30 årig kille ligger på så svårt att avgöra).

Mvh Swippe

Ps: Man kan faktist läsa Aftonbladet på nätet :thumbsup:

Hehe, att läsa Ab på nätet är väl ändå att läsa blaskan eller?

Sen har jag själv vid flera tillfällen sett pedofiler, men det har visat sig i varje fall att jag har haft fel...

Men jag skrev inte att AB ALLTD hade rätt utan till 99%... Sen är väl inte AB dumma, dom vill ju sälja lösnummer.

Så det är väl inte konstigt att dom letar upp udda par, men kan nog ändå säga att det är inte ovanligt att det skiljer 25-30 år mellan paren.

Men att hela tiden skydda sig själv med att ALLA är avundsjuka på dom hemma i Sverige och alla kvinnor kollar sint..

Tror mer att folk hemma i kalla Sverige är skeptiska, när mannen är dubbelt så gammal som sin lilla "Noi".

Avundsjuka tror jag inte heller många är... Varför??? dom är oftast själva i lyckliga förhållanden...

Jag kommer själv inte att hoppa jämnfota om min dotter kommer hem med en äldre man... kommer snarare undra vad som har gått fel..

Gott nytt år..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, att läsa Ab på nätet är väl ändå att läsa blaskan eller?

Sen har jag själv vid flera tillfällen sett pedofiler, men det har visat sig i varje fall att jag har haft fel...

Men jag skrev inte att AB ALLTD hade rätt utan till 99%... Sen är väl inte AB dumma, dom vill ju sälja lösnummer.

Så det är väl inte konstigt att dom letar upp udda par, men kan nog ändå säga att det är inte ovanligt att det skiljer 25-30 år mellan paren.

Men att hela tiden skydda sig själv med att ALLA är avundsjuka på dom hemma i Sverige och alla kvinnor kollar sint..

Tror mer att folk hemma i kalla Sverige är skeptiska, när mannen är dubbelt så gammal som sin lilla "Noi".

Avundsjuka tror jag inte heller många är... Varför??? dom är oftast själva i lyckliga förhållanden...

Jag kommer själv inte att hoppa jämnfota om min dotter kommer hem med en äldre man... kommer snarare undra vad som har gått fel..

Gott nytt år..

Rock on!

Ja ja, jag håller med dig! :crazy: Jag blir inte speciellt upprörd av deras sensationsreportage, de vill sälja fler lösnr eller få fler musklick det fattar jag med. Jag tycker dock att det börjar bli lite tröttsamt att läsa i stort sett samma artiklar om och om igen, Svenskar köper sex i Pattaya, gamla gubbar med unga Thaibrudar, Thaitjejer som blir behandlade som slavar när de kommer till Sverige osv. Inget nytt under solen precis.

Vad jag däremot stör mig på och tycker är rent ut sagt för jävligt är när man skriver att det förekommer öppen barnprostitution på turistorterna. Att man skriver att pedofilerna prommenerar helt öppet hand i hand med barn nere på gatorna osv. För det är såna skriverier som gör att pappor blir kallade pedofiler när de leker med sina Thaiungar nere på Kata Beach i Phuket, det är tyvärr sånt som gör att många (inkl mig själv för en kort stund på min första resa) tror att alla Västerländska män som är i sällskap med en unge som ser Thai ut är ett pedofilsvin. Kan inte vara lätt för en 50+ gubbe att leka med sin styvson nere på Kata Beach, han kanske till och med skulle bli hotad med stryk eftersom många garanterat skulle tro att han var en pedofil. Jag lider verkligen med dessa pappor som kanske inte ens orkar med massa blickar och helt sonika undviker resemål där många charterturister finns. Så ska det inte behöva vara. All heder till den kvällsblaska som tar upp detta ämne först, att vanliga pappor blir tagna för pedofiler när de leker med sina egna eller sina styvbarn på stranden som pappor brukar göra. (Nu har ni journalister här på forumet fått ett tips på en artikel) :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, jag håller med dig! :crazy: Jag blir inte speciellt upprörd av deras sensationsreportage, de vill sälja fler lösnr eller få fler musklick det fattar jag med. Jag tycker dock att det börjar bli lite tröttsamt att läsa i stort sett samma artiklar om och om igen, Svenskar köper sex i Pattaya, gamla gubbar med unga Thaibrudar, Thaitjejer som blir behandlade som slavar när de kommer till Sverige osv. Inget nytt under solen precis.

Vad jag däremot stör mig på och tycker är rent ut sagt för jävligt är när man skriver att det förekommer öppen barnprostitution på turistorterna. Att man skriver att pedofilerna prommenerar helt öppet hand i hand med barn nere på gatorna osv. För det är såna skriverier som gör att pappor blir kallade pedofiler när de leker med sina Thaiungar nere på Kata Beach i Phuket, det är tyvärr sånt som gör att många (inkl mig själv för en kort stund på min första resa) tror att alla Västerländska män som är i sällskap med en unge som ser Thai ut är ett pedofilsvin. Kan inte vara lätt för en 50+ gubbe att leka med sin styvson nere på Kata Beach, han kanske till och med skulle bli hotad med stryk eftersom många garanterat skulle tro att han var en pedofil. Jag lider verkligen med dessa pappor som kanske inte ens orkar med massa blickar och helt sonika undviker resemål där många charterturister finns. Så ska det inte behöva vara. All heder till den kvällsblaska som tar upp detta ämne först, att vanliga pappor blir tagna för pedofiler när de leker med sina egna eller sina styvbarn på stranden som pappor brukar göra. (Nu har ni journalister här på forumet fått ett tips på en artikel) :thumbsup:

Mvh Swippe

Tummen upp på det swippe(händer inte ofta,hehe),,men kanske herr Tö,,, läser det här vilket inte är troligt då han bara verkar va intresserad när det vankas smaskiga historier.

1 gång har jag varit på stranden o badat med dottern(thai)ensam,,Aldrig mer ensam efter den gången

..

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ja, jag håller med dig! :crazy: Jag blir inte speciellt upprörd av deras sensationsreportage, de vill sälja fler lösnr eller få fler musklick det fattar jag med. Jag tycker dock att det börjar bli lite tröttsamt att läsa i stort sett samma artiklar om och om igen, Svenskar köper sex i Pattaya, gamla gubbar med unga Thaibrudar, Thaitjejer som blir behandlade som slavar när de kommer till Sverige osv. Inget nytt under solen precis.

Vad jag däremot stör mig på och tycker är rent ut sagt för jävligt är när man skriver att det förekommer öppen barnprostitution på turistorterna. Att man skriver att pedofilerna prommenerar helt öppet hand i hand med barn nere på gatorna osv. För det är såna skriverier som gör att pappor blir kallade pedofiler när de leker med sina Thaiungar nere på Kata Beach i Phuket, det är tyvärr sånt som gör att många (inkl mig själv för en kort stund på min första resa) tror att alla Västerländska män som är i sällskap med en unge som ser Thai ut är ett pedofilsvin. Kan inte vara lätt för en 50+ gubbe att leka med sin styvson nere på Kata Beach, han kanske till och med skulle bli hotad med stryk eftersom många garanterat skulle tro att han var en pedofil. Jag lider verkligen med dessa pappor som kanske inte ens orkar med massa blickar och helt sonika undviker resemål där många charterturister finns. Så ska det inte behöva vara. All heder till den kvällsblaska som tar upp detta ämne först, att vanliga pappor blir tagna för pedofiler när de leker med sina egna eller sina styvbarn på stranden som pappor brukar göra. (Nu har ni journalister här på forumet fått ett tips på en artikel) :thumbsup:

Mvh Swippe

Människor vill inte läsa om det vanliga och normala, det tycker vi förmodligen att vi har själva så det räcker.

Nej, ska det säljas lösnummer så är det snusk, porr, knark, pedofiler, pengar, skandaler, olyckor osv. osv. som gäller.

Precis som i gamla tiders "freak-shows" det ska vara konstigt och udda för att locka publik och läsare.

Sen kan du/ni stånga pannan blodig hur många gånger som helst AB kommer iallafall att satsa på sensationsjournalistik,

för det är det som säljer och folk (tyvärr) vill läsa om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör en formell anmälan efter helgen!

( Är sjukskriven, så inget annat för mig)

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har mail tjafsat fram och tillbaka med Niwette Dawod om hennes artikel.

Bortsett från detaljer å försvarade hon sig genom att skicka rapporter från ROKS som hon tyckte var

motivation till artiklar. I övrigt så hade hon inga argument för att beskriva hela folk grupp (thaitjejer och deras män) som hon gjorde

Bifogar de i pdf fil för de som vill läsa

Ändrades av Lobuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...