Jump to content
IGNORERAD

Har det blivit ett ex-jobb hos Aftonbladet att skriva skit om Thailand?


halgun

Recommended Posts

Hej!

Undrar bara om Aftonbladet har detta som en stående uppdrag hos nya journalister på Aftonbladet?

Läste igår en artikel i AB som man hade publiserat nån gång under julen om Pattis nöjesliv, känns inte som något nytt längre. Kvinnliga journalister som åker till "Disneyland för vuxna" och förfäras över vad man ser.

Visst, det är kanske inte moraliskt försvarbart, äkligt, fel och så vidare och så vidare men det hela går ut på att utnuttja och att utnyttjas ömsesidigt, för inte fan är det bara mannen som utnyttjar kvinnan!

Det enda man kan konstatera av ABs nyheter är att världen inte är perfekt, utan en riktig mörk plats att leva på, orättvisor, fattigdom, elände så varför ska man då inte hitta saker som man tycker förgyller vardagen?

Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Swippe

    12

  • Kjell

    5

  • Axell

    4

  • ITOY

    4

Mest aktiva i denna tråd

AB är dumma i huvudet, jag läser inte skiten längre. Jag såg också att de utsett Northug till sveriges bästa idrottare 2011, vilka puckon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda man kan konstatera av ABs nyheter är att världen inte är perfekt, utan en riktig mörk plats att leva på, orättvisor, fattigdom, elände så varför ska man då inte hitta saker som man tycker förgyller vardagen?

Ha det!

Hur många artiklar har inte AB skrivit om paradiset Thailand med sina fantastiska stränder, människor osv? Förstår inte varför det gör så ont hos så många när slaskpressen skriver något negativt om just Thailand. Men å andra sidan förstår jag inte varför man läser/betalar för kvällstidningar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

det hela går ut på att utnuttja och att utnyttjas ömsesidigt, för inte fan är det bara mannen som utnyttjar kvinnan!

Fast det där var ju otroligt korkat skrivet också.

Link to comment
Dela på andra sajter

AB är ju ett företag och företag vill ha optimerad vinst. Man tror väl att läsaren vill ha artiklar om prostitution, äktenskap med stor åldersskillnad, bondfångare, o.s.v. istället för artiklar om allt som är bra med Thailand.

Bara en vild gissning från min sida.

(köper ej heller kvällsblaskorna. Är så trött på deras vinklande och pixlande hit & dit.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Känner man sig etniskt "trampad på" - så står det en fritt att anmäla dylika artiklar

för "hets mot folkgrupp".

Frågan är dock om det är den berörda thailändska gruppen i Sverige

eller gruppen importbenägna svenska män som bör känna sig orättvist utpekade?

Det skulle ju aldrig accepteras att det skrevs samma typ av onyanserade och vinklade reportage om

exempelvis zigenare, muslimer, judar, balter mm.

Möjligen att tyskar skulle kunna få lika mycket pisk i pressen,

men då pga deras krigshistoriska skuld.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

AB är väl det närmaste vi kommer gamla tidskriften "Die Sturmer", de tyska nazisternas kampskrift. AB tycks ha tagit till sin uppgift att föra alla sorters "kamper" mot all sorts ondska, nämn en minoritetsförföljelse som inte börjat med upprörda artikelserier i AB. Proffsboxningsförbud, könsköpslag, stängning av bastuklubbar, "mosa Mona"-kampanjen osv -allt börjar med en artikelserie i AB.

Fast man kan ju undra varför dom så ofta ger sig på Thailand och varför dom tycks tro att thailändskor är idi*ter. Tyskland och Holland, där prostitutionen är riktigt stor får ju vara ifred ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte kan jag påstå att det gör "ont" att läsa nedvärderande artiklar om Thailand men jag tycker att det känns som en upprepning vargång som AB eller Expressen för den delen gör samma scoop och skriver om sexturister i Thailand, känns liksom att vid det här laget så borde gemena man ha en bild av detta.

Inte kan man se att deras bild av Thailand gör så att intresset minskar precis, 400 000 svenskar på år känns ju som en ganska respektabel siffra!

En annan sak, det jag menar med att utnyttja och utnyttjas ömsesidigt är att om man har en liten bild utav hur thailändaren fungerar och tänker så kretsar väldigt mycket kring pengar och då spelar det ingen roll om det är en bonde i issan eller en affärsman på sukumvit, pengar är viktigt!

Kan man då utså den förnedring som det ändå är att vara prostituerad och käna ihop 10 gånger en normal thailändsmånadslön på en månad då tror jag att många blir intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju faktist en medlem här på forumet som jobbar för Aftonbladet och hade han haft lite stake i sig så kunde ju han förklara varför hans arbetsgivare tycker det är så kul att skriva artiklar som späder på fördomarna om Thaitjejer och de som är tillsammans med Thaitjejer. För samme medlem har ju under alla år beklagat sig om att det skrivs så mycket om prostitution här på forumet och att det skulle spä på fördomarna men vad gör det då inte när Sveriges största kvällstidning skriver sina vinklade artiklar om och om igen?

Men ingen risk att han svarar, han vet att han målar in sig i ett hörn så fort han försvarar sin skittidning. Ha ha ha :14:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en minus karma av mig p.g.a ditt påhopp.Visst får du också ha uppfattningar om enskilda medlemmar men som "staff" borde du ha vett att uttrycka dig bättre och inte förutsätta vad han inte vågar eller vågar :angry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en minus karma av mig p.g.a ditt påhopp.Visst får du också ha uppfattningar om enskilda medlemmar men som "staff" borde du ha vett att uttrycka dig bättre och inte förutsätta vad han inte vågar eller vågar :angry:

Jag har ju inte ens nämt vem det är, det vore ett påhopp. Mitt syfte var att locka fram han, får se om det lyckas för jag vill gärna höra vad han tycker om det som skrivs i tidningen som han jobbar för. Han blir ju också drabbad av alla fördomar som dessa artiklar bidrar till.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Du fick en minus karma av mig p.g.a ditt påhopp.Visst får du också ha uppfattningar om enskilda medlemmar men som "staff" borde du ha vett att uttrycka dig bättre och inte förutsätta vad han inte vågar eller vågar :angry:

???????Påhopp??På vem??Aftonbladet har ju en man på plats så det blev kanske billigare att använda honom än dessa ROKS-kärringar.Och då skulle vi ju få en artikel från en mans synsätt eller...Du får ett plus av mig ist.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det mesta som AB har skrivit om stämmer till 99%, så jag förstår inte varför man hetsar upp sig..

Med tanke på att ingen läser tidningen, förstår jag inte hur ni får reda på alla dessa reportage.. :P

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ab och Ex skulle kunna beskriva hur de välbeställda gör för kunna upprätthålla det system vi har idag. Vi alla vill ha det bra och skapa så bra som möjligt för våra barn och oss själva. Då kommer hornen fram på många och för att nå status gäller för många pengar och då gäller det att titta i toppen.

Orättvisor kommer så länge det finns skitstövlar till människor som finner någpt att skylla på för sitt sätt att vara. Sen säger våra giriga VD för missvård det är vårt mål att vårda på bästa sätt = jag skall sko mig på dig med alla medel och hota mina anställda för tysnad för de mistar sina jobb och lön om de säger något. Vi ser upp till personer som lyckas utnytja andra fast inte det syns utåt. Bara de har mycket pengar. Ska snart sätta öl lås på datorn :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju inte ens nämt vem det är, det vore ett påhopp. Mitt syfte var att locka fram han, får se om det lyckas för jag vill gärna höra vad han tycker om det som skrivs i tidningen som han jobbar för. Han blir ju också drabbad av alla fördomar som dessa artiklar bidrar till.

Mvh Swippe

Helt rätt Swippe han har ju varit rätt tydlig & även sökt medlemmar på forumet för intervju!!!

Sen har ju AFTB en ganska enkelriktad syn på detta problem som Finns varför inte lite repotage från

Brazil,Fillipins,Ukraina,Camboida,Soho,Reperbahn name it kanske ännu bättre MalmsG närmare kontoret!

& dessa skriverier mynnar bara ut i en å "nedslående syn på Thai i Svedala"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Detta är närmast förföljelse av folkgrupp man kan komma Fy Skam Aftonbladet! :nono:

Mvh En Läsare som lämnat Er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det mesta som AB har skrivit om stämmer till 99%, så jag förstår inte varför man hetsar upp sig..

Med tanke på att ingen läser tidningen, förstår jag inte hur ni får reda på alla dessa reportage.. :P

Rock on!

Stämmer och stämmer, att pedofilerna syns hand i hand med barnen helt öppet på turistorterna i Thailand kan vi nog vara överens om att det är ren och skär lögn baserad på fördomar. Och hur vanligt är det med 71 åriga gubbar som är tillsammans med 19 åriga brudar? Jag skulle vilja påstå att det är väldigt ovanligt även om det inte är ovanligt att gamla gubbar har betydligt yngre Thaitjejer, men inte lika smaskigt att skriva om Åke 71 som är tillsammans med Noi 45. Man skriver naturligtvis om dessa udda par för att man vill spä på fördomarna om Svenska män med Thaitjejer, vi som har Thaitjejer får helt enkelt inga Svenska brudar, antingen för att vi är för gamla för att få en ung brud eller så är vi för fula och/eller efterblivna för att kunna skaffa en partner på hemmaplan. Thaitjejer drömmer ju allihopa om ett bättre liv så dom har inga som helst krav på sin blivande partner därför så bortser dom ifrån våra defekter och gråter sig till sömns om nätterna och tänker "min familj slipper åtminstone svälta". Snyft snyft snyft, alla Thaitjejer är offer och alla män med Thaitjejer är okänsliga snuskgubbar. Fy skäms på oss, inte konstigt att folk tittar snett på oss med Thaitjejer, det förtjänar vi!

Och visst finns det Svenska män som behandlar sina Thaitjejer som skit, hur många eller få det är spelar ingen roll för det är illa hur som helst. Men de Thaitjejer som far illa i Sverige är försvinnande få jämfört med hur många som lever alldeles normala och lyckliga liv med sina Svenska män så ska man verkligen ha artiklar där man skriver typ "visst finns det Thaitjejer som blir behandlade väl av sina män men många far illa". Ja nu stod det inte exakt så men det är väl det intrycket som många får av artikeln i fråga, att det verkar vara fler tjejer som far illa än det finns tjejer som lever normala och lyckliga liv med sina Svenska män i Sverige. Det vore som att skriva "en del klarar sig undan dödsmaneterna i Thailand men andra har inte samma tur". Hur många skulle våga ta sig ett dopp i Thailand efter att ha läst den rubriken? :ahh:

Sen har vi Pattaya så klart, syndens näste nr 1. Ja att många åker till Pattaya för att köpa sex är inga sensationsnyheter precis, så Aftonbladets journalister måste komma på nåt ännu smakigare och då råkar man hitta en 65 årig gubbe från Sverige som skryter om att han satt på varenda tjej i lokalen de befinner sig i.

Kort och gott, Aftonbladet ljuger inte men man får ovanligheter att framstå som vanliga. Det är vanligt att 71 åriga gubbar gifter sig med 19 åriga brudar (som har Nalle Phuh skal på mobilen, viktigt att påpeka) och det är vanligt att Svenska pensionärer drar ner till Pattaya och sätter på fler brudar på 1 vecka än en 30 årig kille gör hemma i Sverige (vet dock inte vad snittet för en 30 årig kille ligger på så svårt att avgöra).

Mvh Swippe

Ps: Man kan faktist läsa Aftonbladet på nätet :thumbsup:

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Swippe håller helt med. Hade diskutioner om det flera gånger på jobbet idag. Folk läser tidningar och verkar tro på allt. Det roliga är att många är väldigt nyfikna och om jag får säga det själv. En del AVUNDSJUKA

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju faktist en medlem här på forumet som jobbar för Aftonbladet och hade han haft lite stake i sig så kunde ju han förklara varför hans arbetsgivare tycker det är så kul att skriva artiklar som späder på fördomarna om Thaitjejer och de som är tillsammans med Thaitjejer. För samme medlem har ju under alla år beklagat sig om att det skrivs så mycket om prostitution här på forumet och att det skulle spä på fördomarna men vad gör det då inte när Sveriges största kvällstidning skriver sina vinklade artiklar om och om igen?

Men ingen risk att han svarar, han vet att han målar in sig i ett hörn så fort han försvarar sin skittidning. Ha ha ha :14:

Mvh Swippe

Så trissar en moderator upp tonen här, medlemmar skall hänga ut sig själva och debattera sin arbetsplatser, för att kunna förklara sig mot dirket personliga angrepp i inlägget ovan...inte undra på att det ibland blir lite huggande och övertramp med ett så hånande och direkt riktat inlägg mot en forummedlem skrivet av en moderator.

I övrigt så håller jag med ang kvalitén på nämnda tidnings artiklar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så trissar en moderator upp tonen här, medlemmar skall hänga ut sig själva och debattera sin arbetsplatser, för att kunna förklara sig mot dirket personliga angrepp i inlägget ovan...inte undra på att det ibland blir lite huggande och övertramp med ett så hånande och direkt riktat inlägg mot en forummedlem skrivet av en moderator.

I övrigt så håller jag med ang kvalitén på nämnda tidnings artiklar.

Han har redan hängt ut sig själv, tror det var sitt första inlägg inne på "Thaitjejer" han presenterade sig som journalist för Aftonbladet och sökte män med Thaitjejer att intervjua. Även här inne på MPR så är det knappast någon hemlighet vem han jobbar för, det har bl a länkats till artiklar han skrivit. Jag skulle dock begå ett övertramp om jag "hängde ut" honom. Vill han inte svara så behöver han inte svara. Vet inte riktigt vad personagreppet skulle bestå av, att jag undrar om han har stake nog att kommentera AB´s artiklar eller att jag skriver att han jobbar för en skittidning?

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många artiklar har inte AB skrivit om paradiset Thailand med sina fantastiska stränder, människor osv? Förstår inte varför det gör så ont hos så många när slaskpressen skriver något negativt om just Thailand. Men å andra sidan förstår jag inte varför man läser/betalar för kvällstidningar heller.

:thumbsup:

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm jag tycker att ab är en riktigt dålig tidning och som kör mycket hårt vinklade artiklar. Men att be en medlem att stå för allt ens arbetsgivare gör är heltokigt. Tycker det är helt fel av en moderator att ens nämna att vi har en medlem som jobbar på ab här. Tycker riktigt illa om det.

Men den som tycker att ab artiklar är ok kör det vanliga lackmustestet på den byt ut thai mot jude och Thailand mot Israel så hör man hur illa den låter. Fruktansvärt onyanserat.

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker är konstikt eller koskit 90% skriver att dom inte läser AB men vet allt som står där.

Sanningen är nog att väldigt få köper AB, men dess då fler läser på nätet...det gäller iaf mig själv, skulle faktiskt inte komma på tanken att köpa den skitblaskan.

Men faktum är att rosa-sidorna är ganska bra, och framförallt gillar jag travet på AB, jag är faktiskt +prenumerant just bara för att komma åt den den info som finns ang trav på AB.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att Swippe är tillbaka. Hoppas han fortsätter att skiva flitigt. Det behövs!

Visst AB har publicerat riktiga skitartiklar om Thailand men de har dock fått fart på forumet.Inget enar som ett hot utifrån. :crazy:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...