Jump to content
IGNORERAD

Har det blivit ett ex-jobb hos Aftonbladet att skriva skit om Thailand?


halgun

Recommended Posts

Hmm jag tycker att ab är en riktigt dålig tidning och som kör mycket hårt vinklade artiklar. Men att be en medlem att stå för allt ens arbetsgivare gör är heltokigt. Tycker det är helt fel av en moderator att ens nämna att vi har en medlem som jobbar på ab här. Tycker riktigt illa om det.

Men den som tycker att ab artiklar är ok kör det vanliga lackmustestet på den byt ut thai mot jude och Thailand mot Israel så hör man hur illa den låter. Fruktansvärt onyanserat.

Ha det

Jasså är det fel att ens nämna att vi har en medlem som arbetar för Aftonbladet trots att medlemmen själv skrivit att han jobbar där, det låter lite ologiskt. Och det sista jag begär är att han ska stå för allt som Aftonbladet skriver, för mig veterligen så är inte Jan Helin (AB´s ansvarige utgivare) medlem här. Men har man varit öppen med att man jobbar som journalist för Aftonbladet och dessutom beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomarna om Thaitjejer i Sverige så är jag minst sagt nyfiken på vad han tycker om Aftonbladets artiklar som verkligen spär på fördomarna och framför allt så når Aftonbladet ut till betydligt fler läsare än vad MPR gör. Men jag kräver inte att han ens ska svara så vad är problemet.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Swippe

    12

  • Kjell

    5

  • Axell

    4

  • ITOY

    4

Mest aktiva i denna tråd

Kul att Swippe är tillbaka. Hoppas han fortsätter att skiva flitigt. Det behövs!

Visst AB har publicerat riktiga skitartiklar om Thailand men de har dock fått fart på forumet.Inget enar som ett hot utifrån. :crazy:

Neil

Ha ha ha, tackar! Nu hoppas jag bara att Buzzen dyker upp också så kör vi! he he he :thumbsup:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm jag tycker att ab är en riktigt dålig tidning och som kör mycket hårt vinklade artiklar. Men att be en medlem att stå för allt ens arbetsgivare gör är heltokigt. Tycker det är helt fel av en moderator att ens nämna att vi har en medlem som jobbar på ab här. Tycker riktigt illa om det.

Men den som tycker att ab artiklar är ok kör det vanliga lackmustestet på den byt ut thai mot jude och Thailand mot Israel så hör man hur illa den låter. Fruktansvärt onyanserat.

Ha det

Varför just Judar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl självklart att Aftonbladet, som är ett vinstdrivande företag, skriver om sånt

som engagerar och berör människor och får dom att ta ställning, för eller emot, i vilken fråga det än må vara.

Det är ju bara att titta in här på MPR för att se att dom har lyckats med sitt uppsåt, att få fler att läsa deras tidning.

Det spelar ingen roll om man läser papperstidningen eller på nätet, alla som köper, eller klickar in på nätet

är med och gynnar Aftonbladet.

Självklart drar dom på så mycket det går med sånt som folk facineras av som: våld, sex, pengar, olyckor,

mord, prostitution, udda människor, konstiga fenomen osv. osv. i all oändlighet.

Kan dom då hitta ett ämne (läs Thailand) som många svenskar kan relatera till, och samtidigt få med flera av ovanstående ämnen,

så är det som gjort för att höja upplagan och öka vinsten till aktieägarna.

Artiklar om bortsprungna katter och recept på rulltårta säljer inga jätteupplagor.

Så tyvärr, alla ni som tar det det personligt, så kommer alltid det som ses som lite annorlunda att sälja.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför just Judar?

Du undrar varför jag skrev Judar ?

Ganska enkelt eftersom jag hänvisade till ett lackmus test där behöver man en känd reagens.

Judar är den minoritet som vi flesta av oss här lärt oss att reagera på om det skrivs något negativt om och som har varit väldigt tydliga med att tala om det för oss.

Så det är en av de saker som vi reagerar med ryggmärgen när vi tycker att det låter tokigt.

Det var den enda anledningen, har ingenting med missaktning för dem eller andra minoriteter att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du undrar varför jag skrev Judar ?

Ganska enkelt eftersom jag hänvisade till ett lackmus test där behöver man en känd reagens.

Judar är den minoritet som vi flesta av oss här lärt oss att reagera på om det skrivs något negativt om och som har varit väldigt tydliga med att tala om det för oss.

Så det är en av de saker som vi reagerar med ryggmärgen när vi tycker att det låter tokigt.

Det var den enda anledningen, har ingenting med missaktning för dem eller andra minoriteter att göra.

Ok. Själv tycker jag att dom inte förtjänar någon respekt what so ever. Men det är p.g.a. deras agerande mot Palestina. Man borde ju tycka att dom lärt sig nåt från andra världskriget. Annars har jag inte heller problem med minoriteter. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju faktist en medlem här på forumet som jobbar för Aftonbladet och hade han haft lite stake i sig så kunde ju han förklara varför hans arbetsgivare tycker det är så kul att skriva artiklar som späder på fördomarna om Thaitjejer och de som är tillsammans med Thaitjejer. För samme medlem har ju under alla år beklagat sig om att det skrivs så mycket om prostitution här på forumet och att det skulle spä på fördomarna men vad gör det då inte när Sveriges största kvällstidning skriver sina vinklade artiklar om och om igen?

Men ingen risk att han svarar, han vet att han målar in sig i ett hörn så fort han försvarar sin skittidning. Ha ha ha :14:

Mvh Swippe

Jasså är det fel att ens nämna att vi har en medlem som arbetar för Aftonbladet trots att medlemmen själv skrivit att han jobbar där, det låter lite ologiskt. Och det sista jag begär är att han ska stå för allt som Aftonbladet skriver, för mig veterligen så är inte Jan Helin (AB´s ansvarige utgivare) medlem här. Men har man varit öppen med att man jobbar som journalist för Aftonbladet och dessutom beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomarna om Thaitjejer i Sverige så är jag minst sagt nyfiken på vad han tycker om Aftonbladets artiklar som verkligen spär på fördomarna och framför allt så når Aftonbladet ut till betydligt fler läsare än vad MPR gör. Men jag kräver inte att han ens ska svara så vad är problemet.

Mvh Swippe

I den första inlägget ber du han försvara sin arbetsgivare och gå i svaromål i dennes ställe.

I den andra inlägget säger du ju att du inte kräver det ?

Hur ska du ha det!

var lite konsekvent du är dessutom personligen nedvärderande mot honom. ta ett steg tillbaka och fundera hur du vill ha det här på forumet.

Jag tycker väldigt synd om den stackaren som skulle råka jobba på migrationsverket och vara medlem här och tvingas gå i svaromål för alla taskiga beslut som de gör.

Det Jag tycker illa om är att man lyfter fram en medlem och går åt honom för något han antagligen inte kan råda för och något som hans arbetsgivare gör.

Det vore skillnad om han hade skrivit artikeln.

Men jag har gjort min åsikt klar och lägger ner den här argumentationen.

Är det någon som vill fortsätta den så får ni skriva pm.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså är det fel att ens nämna att vi har en medlem som arbetar för Aftonbladet trots att medlemmen själv skrivit att han jobbar där, det låter lite ologiskt. Och det sista jag begär är att han ska stå för allt som Aftonbladet skriver, för mig veterligen så är inte Jan Helin (AB´s ansvarige utgivare) medlem här. Men har man varit öppen med att man jobbar som journalist för Aftonbladet och dessutom beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomarna om Thaitjejer i Sverige så är jag minst sagt nyfiken på vad han tycker om Aftonbladets artiklar som verkligen spär på fördomarna och framför allt så når Aftonbladet ut till betydligt fler läsare än vad MPR gör. Men jag kräver inte att han ens ska svara så vad är problemet.

Mvh Swippe

I den första inlägget ber du han försvara sin arbetsgivare och gå i svaromål i dennes ställe.

I den andra inlägget säger du ju att du inte kräver det ?

Hur ska du ha det!

var lite konsekvent du är dessutom personligen nedvärderande mot honom. ta ett steg tillbaka och fundera hur du vill ha det här på forumet.

Jag tycker väldigt synd om den stackaren som skulle råka jobba på migrationsverket och vara medlem här och tvingas gå i svaromål för alla taskiga beslut som de gör.

Det Jag tycker illa om är att man lyfter fram en medlem och går åt honom för något han antagligen inte kan råda för och något som hans arbetsgivare gör.

Det vore skillnad om han hade skrivit artikeln.

Men jag har gjort min åsikt klar och lägger ner den här argumentationen.

Är det någon som vill fortsätta den så får ni skriva pm.

mvh

FÖRKLARA och FÖRSVARA är inte samma sak, jag begär inte att han ska försvara allt som AB skriver men de gånger han svarar på kritik mot AB så slutar det alltid med att han försvarar sin arbetsgivare tills han målat in sig i ett hörn. Han jobbar på Aftonbladet och har skrivit flera artiklar om bl a Thailand. Jag är jättenyfiken på vad han i egenskap av journalist på denna tidning och som dessutom har Thaitjej anser om dessa artiklar. I synnerhet när han som sagt beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomar om Thaitjejer. Nog fasiken hade det varit intressant att höra hans syn på saken. För han har rimligen betydligt större chanser att påverka vad som skrivs i Aftonbladet än vad du och jag har. En sak är säker, hade jag varit honom så hade jag satt mig ner med Jan på kontoret och förklarat att dessa artiklar spär på fördomarna om män med Thaitjejer och kanske ännu värre så spär dom på fördomarna om Thaitjejerna. För Jan lär skita fullständigt i vad du och jag tycker om dessa artiklar men om en av hans journalister ryter ifrån så lyssnar han kanske.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

FÖRKLARA och FÖRSVARA är inte samma sak, jag begär inte att han ska försvara allt som AB skriver men de gånger han svarar på kritik mot AB så slutar det alltid med att han försvarar sin arbetsgivare tills han målat in sig i ett hörn. Han jobbar på Aftonbladet och har skrivit flera artiklar om bl a Thailand. Jag är jättenyfiken på vad han i egenskap av journalist på denna tidning och som dessutom har Thaitjej anser om dessa artiklar. I synnerhet när han som sagt beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomar om Thaitjejer. Nog fasiken hade det varit intressant att höra hans syn på saken. För han har rimligen betydligt större chanser att påverka vad som skrivs i Aftonbladet än vad du och jag har. En sak är säker, hade jag varit honom så hade jag satt mig ner med Jan på kontoret och förklarat att dessa artiklar spär på fördomarna om män med Thaitjejer och kanske ännu värre så spär dom på fördomarna om Thaitjejerna. För Jan lär skita fullständigt i vad du och jag tycker om dessa artiklar men om en av hans journalister ryter ifrån så lyssnar han kanske.

Mvh Swippe

Jan är bara intresserad av upplagan,

ingenting annat.

Vad nån murvel ev. anser skiter både han och framförallt aktieägarna i.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

FÖRKLARA och FÖRSVARA är inte samma sak, jag begär inte att han ska försvara allt som AB skriver men de gånger han svarar på kritik mot AB så slutar det alltid med att han försvarar sin arbetsgivare tills han målat in sig i ett hörn. Han jobbar på Aftonbladet och har skrivit flera artiklar om bl a Thailand. Jag är jättenyfiken på vad han i egenskap av journalist på denna tidning och som dessutom har Thaitjej anser om dessa artiklar. I synnerhet när han som sagt beklagat sig över att saker som skrivs på detta forum spär på fördomar om Thaitjejer. Nog fasiken hade det varit intressant att höra hans syn på saken. För han har rimligen betydligt större chanser att påverka vad som skrivs i Aftonbladet än vad du och jag har. En sak är säker, hade jag varit honom så hade jag satt mig ner med Jan på kontoret och förklarat att dessa artiklar spär på fördomarna om män med Thaitjejer och kanske ännu värre så spär dom på fördomarna om Thaitjejerna. För Jan lär skita fullständigt i vad du och jag tycker om dessa artiklar men om en av hans journalister ryter ifrån så lyssnar han kanske.

Mvh Swippe

Har man ett jobb så kanske man är rädd om det.

Att kritisera sin arbetsgivare på ett forum är kanske inte det smartaste. Fast det kanske inte du har koll på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller MPR på att bli en PR sida för SD, sämre än denna tråd var det länge sen jag läste.

Mods ska ha åsikter och få framföra dom, men i mina ögon bör Modsen hålla en lägre profil än i denna tråd.

Detta skadar nog MPR mer än hatobjektet AB och övrig kvällspress.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ett jobb så kanske man är rädd om det.

Att kritisera sin arbetsgivare på ett forum är kanske inte det smartaste. Fast det kanske inte du har koll på?

Hmm ruskpriken! Klart man kan ! Fast här borta i väster blir man

innkallad på chefens kontor så fort man har några

negativa tankar om dom,så då är det bara att ta fram det

stora amunitionen!! hehe baggar är baggar!!

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Att argumentera med Swippe är som att tala med en vägg,det studsar bara tillbaka utan någon form av insikt! Att jag personligen bojkottar AB sedan många år har inte med min kritik att göra. Vet inte hur ägare strukturen ser ut men Swippe verkar inte ha de egenskaper som krävs för en moderator roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

[size=3]Om de nu var så bra på undersökande journalistik samt så modig när det gäller att redovisa sanningen som de påstår kan de ju publicera uppgifter om de könsstympningar som förekommer här i landet och vilka grupper som ägnar sig åt det, samt vilka grupper som arrangerar tvångs äktenskap med ibland underåriga tjejer eller unga kvinnor som knappt är 18 år för att deras nya makar skall kunna erhålla uppehållstillstånd, men dessa grupper nämns nästan aldrig och då i en formulering som klart säger att det är undantag. [/size]

[size=3]Lika väl som de alltid framhåller att då unga flickor / kvinnor ramlar från balkonger så är det alltid undantag och inget som är hänförbart till en viss kultur.[/size]

[size=3]Man skall inte hänga ut någon etnisk grupp men av en kostig anledning verkar det vara tillåtet att i Svenska medier hänga ut kvinnor från Asien, särskilt om det är vanligt att dessa har relationer till Svenska män. [/size]

[size=3]Det får mig att göra den tolkningen att det viktiga är inte vare sig moral, sanning eller de eventuella missförhållanden som påtalas utan att påhoppen och baktalandet kan antagas gynna vissa grupper inom landet som har en egen agenda. Om sedan media är ”nyttiga idi*ter” eller är medvetna om det hela är ju en fråga som är svår att lösa.[/size]

[size=3]Mvh[/size]

[size=3]M-C[/size]

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Att argumentera med Swippe är som att tala med en vägg,det studsar bara tillbaka utan någon form av insikt! Att jag personligen bojkottar AB sedan många år har inte med min kritik att göra. Vet inte hur ägare strukturen ser ut men Swippe verkar inte ha de egenskaper som krävs för en moderator roll.

Jag förstår inte varför inte swippe inte får tycka vad han vill?

Hans roll, som jag förstått det, är att moderera forumet från olämpliga inlägg/medlemmar baserat på dess (forumets) regler. Som jag kan se det så har han uppfyllt dessa regler som medlem och likaledes moderator, som jag faktiskt tror få ha några egna åsikter.

Han är dessutom tillsammans med HC den mest erfarne (i tid) moderatorn här, troligen passerad av Kim som grundare am TT/MPR.

Vad jag tycker om honom (vilket är bara positivt) är kanske irrelevant för dig men jag vet att han inte skulle äventyra MPR för några egna intressen, så lägg ner detta nu!!

Han är kanske inte den mest aktive modden nu, men absolut en av de mest erfarne, så det är också värt mycket, det är mycket som du (eller jag) inte vet vad som hände, men allt var för MPR´s bästa, helt klart!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben..du kanske skulle ta dig dig tid att läsa hans inlägg igen. Har inget emot att en mods får torgföra sina egna åsikter men åtminstone detta är ett övertramp oavsett om han är mods eller ej...tummen ned från mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben..du kanske skulle ta dig dig tid att läsa hans inlägg igen. Har inget emot att en mods får torgföra sina egna åsikter men åtminstone detta är ett övertramp oavsett om han är mods eller ej...tummen ned från mig

OK, han kanske "provocerade" nån men det det är ju inget nytt och denna påstådde person (som nog kan ta hand om sig själv) har uppenbarligen inte tagit betet så "what's the harm"?

Jag tycker för övrigt att moddarna ska ha samma "rättigheter" som vi övriga att lufta sina åsikter, och detta rör inte bara detta "case" utan alla inlägg. Bara de sköter direkta regelbrott så är jag ok med det.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben,följer dina rese trådar med stort intresse och vill inte ge mig in i någon vidare polemik med dig om denna tråd men vill vill ändå ta tillfället i akt att visa detta:

Moderator[size=3], diskussionsledare, den person i en debattpanel eller diskussionsgrupp som ska verka för en lugn och saklig diskussion. Personen kan jämföras med [/size]ordförande[size=3].[/size]

[size=4]Leifen skev bla: "[/size]Håller MPR på att bli en PR sida för SD"

Skall man tolka det så att Swippe möjligen har en egen agenda?

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Bibben,följer dina rese trådar med stort intresse och vill inte ge mig in i någon vidare polemik med dig om denna tråd men vill vill ändå ta tillfället i akt att visa detta:

Moderator[size=3], diskussionsledare, den person i en debattpanel eller diskussionsgrupp som ska verka för en lugn och saklig diskussion. Personen kan jämföras med [/size]ordförande[size=3].[/size]

[size=4]Leifen skev bla: "[/size]Håller MPR på att bli en PR sida för SD"

Skall man tolka det så att Swippe möjligen har en egen agenda?

1. Tack, det glädjer mig :)

2a. OK, och var tycker du att swippe brustit i det?

2b. Har inte läst vad "leifen" skrivit men det är väl bättre att fråga honom, eller?

2c. Swippe kan nog svara på det bättre själv än att du "lyssnar" på några oinformerade medlemmar?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju ett antal medlemmar här som har den ankytningen till AB som Swippe pekar ut, men det var inte mig han syftade på enligt egen utsago. Då känns utspelet mer som en personlig vendetta mellan Swippe och denna medlem så jag lämnar det därhän.

Men jag undrar vad det är som är så pass fel i granskningen att MPR går in i ett gemensamt uppror?

När man läser igenom det hela tycker jag nog att hon låter fler röster än vanligt komma till tals, hon berättar även om lyckliga thai-par och inte bara om dem som misshandlas och lämnas enligt ROKS och kvinnojourerna som det vanligtvis brukar vara.

Att det förekommer ohämmad prostitution i Pattaya kan väl ingen neka till, eller? Jag vågar påstå att den mesta prostitutionen är påtvingad av ekonomiska och sociala skäl-väldigt få tjejer jobbar med detta för att de tycker om att kn*lla?

Det stryker kring minderåriga försäljare i bardistrikten i Pattaya, cigg, blommor, osv. Många av dem pratar inte ens thai, och att det skulle kunna gå att fixa fram minderåriga för sexuella tjänster i Pattaya och på andra ställen i Thailand är mycket troligt. Det är också en mycket farlig verksamhet att gräva i, börjar du nysta i det hela kan du mycket snart sitta hos BIB anklagad för att försöka köpa sexuell tjänster av ett barn för att omgående paraderas och hängas ut inför världspressen. En kvinnlig journalist skulle kanske klara det men få manliga journalister skulle våga riskera detta.

Sen med åldersskillnaden på 52 år så är det lite väl mycket sensationsjournalistik över detta tycker jag och givetvis inte normen, men båda två förekommer ju på både bilder och i storyn så det är ju faktiskt så som hon skriver-i detta specifika fall.

Många svenska kriminella söker sig till Thailand, HA-medlemmen Johnny Möller-Hansen flyttade väl till Pattis för att sälja flaggstänger för 15 år sedan, dussintals suspekta telemarketingföretag med yrkeskriminella bakom har verkat i Thailand, Kim Eriksson Siriwan var väl till och med medlem här på MPR om jag inte missminner mig, tjommen från Uppsala maffian som bölade ut i våras om att han kastades ut för overstay efter en sjukhusvistelse i Pattis hade ju inte heller helt rent mjöl i påsen. Diverse rånargäng som drar till Thailand efter stöten i Sverige och lever som kungar i Thailand.

Listan kan göras lång på kriminella som söker sig till Thailand, eller hur?

Tycke nog att artikelserien bygger på väl underbyggd fakta, där man visar upp både lyckliga och mindre lyckliga förhållanden. Att sedan en del tokvinklas för att skapa debatt handlar mer om att få folk att köpa tidningen.

Skulle man ställa positiva thailandsknäck i Aftonbladet i relation till negativa thailandsknäck i Aftonbladet så skulle de positiva vinna med hästlängder.

Sen är det en utbredd missuppfattning att journalister eller för den delen redaktörer har så mycket att säga till om på en tidning idag-det är ekonomerna som styr helt och hållet och det som säljer ger företräde i de flesta led. Både AB och Expressen gick med bra vinster förra året, likväl så tvingas båda tidningarna göra sig av med ungefär 150 tjänster tillsammans för att ekonomerna ska bli nöjda.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har redan hängt ut sig själv, tror det var sitt första inlägg inne på "Thaitjejer" han presenterade sig som journalist för Aftonbladet och sökte män med Thaitjejer att intervjua. Även här inne på MPR så är det knappast någon hemlighet vem han jobbar för, det har bl a länkats till artiklar han skrivit. Jag skulle dock begå ett övertramp om jag "hängde ut" honom. Vill han inte svara så behöver han inte svara. Vet inte riktigt vad personagreppet skulle bestå av, att jag undrar om han har stake nog att kommentera AB´s artiklar eller att jag skriver att han jobbar för en skittidning?

Mvh Swippe

Säger man A så får man väl säga B och därmed lägga ut nicket på vem du åsyftar på. Detta är det enda thailandsforum jag är/har varit med på och känner därför naturligtvis inte till vad som skrivits på andra.

Den enda journalist jag känner till på detta forum är MaiChai och jag tror inte att jag är ensam att tro att det var honom du menade. Så var tydligen inte fallet utan det var någon helt annan du åsyftade på.

Att jag vet att MaiChai är journalist beror inte på att han själv berättat det utan den informationen har kommit från andra personer vilket jag tycker är lågt. Vill man hålla sitt eget liv för sig själv så bör det självklart respekteras och ingen annan ska rota i det och lägga ut det på MPR !

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

håller med MaiChai även om jag inte har någon anknytning till AB

väldigt vad vissa här blir hysteriska så fort det kommer fram någon form av kritik mot förhållandena i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

AB och Expressen är väl varken bättre eller sämre då det kommer till onyanserade reportage.Den som sätter den "bästa"löpsedeln vinner också dagens omsättning och då gäller det att sticka ut hakan eller vinkla reportagen hårt. Helst precis så man inte blir fälld av PO förstås.Skulle en tidning bara skriva rosen skimrande reportage så blev det i sanningens namn inte många nummer sålda. Folk vill ha ruskigheter serverade vid middagsbordet så man kan förfasa sig över allt elände det finns i världen.

Men visst tycker jag det är bra att de lyfter upp saker och ting till offentligheten och därmed sätter press på myndigheter här i Thailand.Även ett litet korn av sanning kan få saker att börja hända. Det de kriminella eller myndigheterna för den skull hatar är att få ljus på sig så i den meningen så har jag inget emot att det publiceras artiklar.

Kan väl instämma att jag också trodde det gällde MaiChai och reste borst direkt eftersom det är den enda jag känner till.

I övrigt har jag avslutat min polemik med Swippe och önskar härmed ALLA mods ett gott 2012.[size=3] [/size]

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...