Jump to content
IGNORERAD

Ilskna hundar...hur stoppar man dem?


Kjell

Recommended Posts

Ok Janne...tanken har slagit mig tidigare med belöning.La märke till första gången jag vevade med racketen (helt oväntat) för byrackan och han krökte rygg ordentligt och mitt intryck var att den hade varit med förr.Skall försöka med det i morgon fast det bär emot. Jag är förvisso hund vän så om jag inte kan/får slå ihjäl hund skrället så får jag väl bli kompis då ..

Bra,,,,bli kompis..

Men thai har dålig koll på sina egna hundar, dvs inte street dogs...

Grannen på gatan bortom oss har några riktiga otäcka jävlar som lever rövare på gatan.,,.Har alltid sin grind öppen. De bor på gatan,,, De gapar och terrar mig varje gång då jag går till 7 /11.

Ingen bryr sig,,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    73

  • janne_h

    29

  • smilet

    12

  • Tallviking

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har demonstrerat med buller och bång inför hennes personal och imorgon kommer några släktingar på besök och då är jag ombedd att köra samma grej igen.Det verkar roa Thaiarna och jag tror egentligen inte att de är så förtjusta i sina gathundar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra,,,,bli kompis..

Men thai har dålig koll på sina egna hundar, dvs inte street dogs...

Grannen på gatan bortom oss har några riktiga otäcka jävlar som lever rövare på gatan.,,.Har alltid sin grind öppen. De bor på gatan,,, De gapar och terrar mig varje gång då jag går till 7 /11.

Ingen bryr sig,,

Visst satans blir man mordlysten...såja,såja Kjell...nu lugnar vi ned oss :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man MÅSTE träffa hunden först innan man kan ge tips.

Jag tror inte det är någon gansterhund som Kjell beskriver det, eftersom han är hundrädd

Jag har jobbat med att knacka dörr (försäljare) i villa områden och många (1-5 dagligen) har undrat hur jag vågade gå in på deras tomt, de har ju en vakthund (allt från 5-80kg) som skäller o morrar o kommer springande mot mig, eftersom jag INTE är hundrädd, fostsätter jag bara att promenera framåt låtsats som hunden inte finns.

Efter att jag pratat med ägaren en liten stund, om hunden fortfarande är intresserad av mig klappar, pratar och gosar jag med den f.d. gansterhunden och vi är bästa kompisar.

När jag återkommer efter 1 år så är det samma visa igen, tills hunden (min kompis) kommer tillräckligt nära så den känner igen mig (hundens kompis).

Kjell du måste övervinna din hundräddsla.

Hunden är människan bästa vän.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

För en fyra-fem år sen brukade jag sitta på Dirty Corner

Från Soi Buakaow upp mot Chaloem Prakiat 23

Grannen till Dirty Corner en fransman hade en liten

pekineser, Den var drillad att jaga Thailändska vagnförsäljare

Det kunde komma faranger, thailändare gående inte ett ljud

från hunden. Men så fort en försäljare dök upp då blixtrade

pekinesern till, han var bunden så att han precis tog sig till

vägen men inte längre. Vet inte hur många gånger jag sett

försäljare studsa dom 6 meter det gällde både med

vagn & kropp I detta fallet var det pekinesern som bestämde

alla försäljarna gick på andra sidan trottoaren, men dom som

inget visste dom väntade vi bara på det berömda hoppet. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man MÅSTE träffa hunden först innan man kan ge tips.

Jag tror inte det är någon gansterhund som Kjell beskriver det, eftersom han är hundrädd

Jag har jobbat med att knacka dörr (försäljare) i villa områden och många (1-5 dagligen) har undrat hur jag vågade gå in på deras tomt, de har ju en vakthund (allt från 5-80kg) som skäller o morrar o kommer springande mot mig, eftersom jag INTE är hundrädd, fostsätter jag bara att promenera framåt låtsats som hunden inte finns.

Efter att jag pratat med ägaren en liten stund, om hunden fortfarande är intresserad av mig klappar, pratar och gosar jag med den f.d. gansterhunden och vi är bästa kompisar.

När jag återkommer efter 1 år så är det samma visa igen, tills hunden (min kompis) kommer tillräckligt nära så den känner igen mig (hundens kompis).

Kjell du måste övervinna din hundräddsla.

Hunden är människan bästa vän.

Smilet

Detta skulle jag knappast föredra,är det en vakthund så har du nog morsat på den för sista gången.En vakthund ser till att hans fiender håller sig på avstånd och det med livet som insats.Och alla är hans fiender tills Husse/Matte sagt något annat

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte hålla med att jag är hundrädd,det är att göra det lite för enkelt för sig.Däremot kan förstås respekten för hund möjligen tolkas som det.Har haft hund själv och vill påstå att jag alltid haft god kontakt just med hundar.Igår så kom alltså hunden emot mig med sänkt rygg och bakåt strukna öron morrande och då har man 2 val! Antingen låta den komma fram och vara beredd på att han hugger alt nosar eller gå till omedelbar mot attack som jag gjorde. Sista alternativet känns mer rätt i hund världen då byrackarns kropps språk var som den var. Hade han däremot rest sig upp med ett litet morrande och lunkat fram emot mig för att till synes lukta/hälsa så hade det varit ok men det valet gjorde han inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ägaren gör hunden till vad den är, mycket kärlek, klapp och kliande hjälper.

Denna gatukorsning är min trogne vän.

Men när jag går ut på byn tar jag alltid med mig en gångstav, det hjälper att visa hundarna den när dom blir för närgångna.

post-3132-0-30289600-1326442433.jpg

post-3132-0-30289600-1326442433.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ägaren gör hunden till vad den är,

En fyllhund :thumbsup:

post3132030289600132644.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall ta mig tid någon dag att fota de hundar som vaktar husen.De flesta ser ut som gatu korsningar och sanningen att säga så vill man helst inte att de skall slippa ut.Men vid ett par tillfällen så har några hundar hamnat utanför grinden och sitt revir och då är de utan undantag mycket beskedliga och stått och hoppats på att bli insläppt innan vi kommer fram. Vissa hundar i pekingese storleken som varit ute och lattjat på villagatan har satt iväg i full panik bort från oss. De som normalt är jävligt ilskna när de står bakom ett tryggt galler. Tror dock att de flesta hundar är bra hundar men det finns en som ser jävligt lömsk ut.Han står bara och stirrar på oss och visar tänderna.Liknar en Siberian Husky ,ståtlig hund är det dock.Bryr sig inte om mig men vår hund hade nog legat pyrt till om...

post-4345-0-61256700-1326446429_thumb.jp

post-4345-0-21969800-1326446450_thumb.jp

post-4345-0-50040000-1326446470_thumb.jp

post-4345-0-61256700-1326446429_thumb.jp

post-4345-0-21969800-1326446450_thumb.jp

post-4345-0-50040000-1326446470_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Staplade ut från området för 2 dagar sedan.beväpnad med racketen förstås. Då låg byrackan bredvid gubbgänget som alltid efter jobbet tar en bägare eller tre...Vill inte i övrigt göra någon form av jmf beskrivning med ett annat populärt tillhåll för MPR.Frun anser det inte som en god ide att ställa in mig.De står nämligen inte högt i kurs hos frun och dessutom pratar ingen engelska har jag förstått... Hur som helst,där låg hunden och såg mig men utan att bry sig ett dugg.Han låg kvar på hemvägen och samma sak,ingen reaktion. De gånger han har försökt attackerat mig är när han befinner sig vid bommen och försvarar "sitt" revir.

Har fortfarande otroligt svårt att förstå Thai människornas hund inställning. Jag hör en hund skälla närapå natten igenom.Eftersom jag valt att sova på soffan i 2 nätter med både öppna dörrar och fönster så tränger ljudet igenom tydligt. Och man funderar hur i hela perkile accepterar hund ägarna och grannarna detta evinnerliga ylande.Vi bor väl 200 m från och det är ok för oss. Men man får helt klart elaka tankar att man skulle nog f-n gå och tysta hund skrället en gång för alla för han ger sig f-n inte. Man undrar vad det är som gör att han skäller natten igenom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Staplade ut från området för 2 dagar sedan.beväpnad med racketen förstås. Då låg byrackan bredvid gubbgänget som alltid efter jobbet tar en bägare eller tre...Vill inte i övrigt göra någon form av jmf beskrivning med ett annat populärt tillhåll för MPR.Frun anser det inte som en god ide att ställa in mig.De står nämligen inte högt i kurs hos frun och dessutom pratar ingen engelska har jag förstått... Hur som helst,där låg hunden och såg mig men utan att bry sig ett dugg.Han låg kvar på hemvägen och samma sak,ingen reaktion. De gånger han har försökt attackerat mig är när han befinner sig vid bommen och försvarar "sitt" revir.

Har fortfarande otroligt svårt att förstå Thai människornas hund inställning. Jag hör en hund skälla närapå natten igenom.Eftersom jag valt att sova på soffan i 2 nätter med både öppna dörrar och fönster så tränger ljudet igenom tydligt. Och man funderar hur i hela perkile accepterar hund ägarna och grannarna detta evinnerliga ylande.Vi bor väl 200 m från och det är ok för oss. Men man får helt klart elaka tankar att man skulle nog f-n gå och tysta hund skrället en gång för alla för han ger sig f-n inte. Man undrar vad det är som gör att han skäller natten igenom?

Du har tyvärr bara två alternativ att välja mellan här i Thailand:

1. Acceptera skällandet och vänj dej.

2. Flytta

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Var glad att han bor 200 meter bort från dig, jag har en skällande hund inomhus låter det som men ändå så bor hundfan bara 25-30 meter bort å är granne med oss

skäller å ylar halva natten precis när man ska gå å lägga sig å sova

man har god lust å ta död på fanstyget emellanåt

skittuff inanför grinden men när den springer på gatan är den livrädd av sig

Link to comment
Dela på andra sajter

Var glad att han bor 200 meter bort från dig, jag har en skällande hund inomhus låter det som men ändå så bor hundfan bara 25-30 meter bort å är granne med oss

skäller å ylar halva natten precis när man ska gå å lägga sig å sova

man har god lust å ta död på fanstyget emellanåt

skittuff inanför grinden men när den springer på gatan är den livrädd av sig

Varför,varför tar thaiarna inte tag i problemet..de hör väl inte sämre än oss...Nog för jag hört nåt om en Buddha sagt nåt i stil att vi skall vara snälla mot djuren men det här ju bara patetiskt...har de ingen tåga alls i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Varför,varför tar thaiarna inte tag i problemet..de hör väl inte sämre än oss...Nog för jag hört nåt om en Buddha sagt nåt i stil att vi skall vara snälla mot djuren men det här ju bara patetiskt...har de ingen tåga alls i sig.

Det är effektivt att ha en hund som står och skäller hela tiden. Tystnar den är det något sattyg på gång och skäller den mer likaså. Ett utmärkt om än störande sätt att skydda sina ägodelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför,varför tar thaiarna inte tag i problemet..de hör väl inte sämre än oss...Nog för jag hört nåt om en Buddha sagt nåt i stil att vi skall vara snälla mot djuren men det här ju bara patetiskt...har de ingen tåga alls i sig.

Ta dig ett par extra "stora" chang el. Singh så somnar du gott med eller utan ylande hundar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför,varför tar thaiarna inte tag i problemet..de hör väl inte sämre än oss...Nog för jag hört nåt om en Buddha sagt nåt i stil att vi skall vara snälla mot djuren men det här ju bara patetiskt...har de ingen tåga alls i sig.

Jo, när de har nått en viss gräns och då blir det för mycket tåga.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är effektivt att ha en hund som står och skäller hela tiden. Tystnar den är det något sattyg på gång och skäller den mer likaså. Ett utmärkt om än störande sätt att skydda sina ägodelar.

FD puttebanan:s son bor i ett ensligt hus i en tät skogsdunge c:a 200 met från oss. Han har en hund som alltid står bunden, tyst och snäll, dvs så länge där är någon hemma, men så fort de lämnar huset så drar hundfan i gång och den tystnar inte förrns de är hemma igen, en timme eller en dag, samma väsen. Alla vet att när hundkräket gastar så är kåken tom,,,,,,gissa om de har haft inbrott.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på väg till sängs och nog f-n skäller hunden konstant men vad skäller på och hur står grannarna ut. Öron proppar är nog det enda...ja,ja man tar sig för pannan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hos mitt ex så var det så väl tajmat är när hundjävlarna tystnat så vakna tuppen och när den fan hade blivet trött i halsen så startade grannarna de där traktorerna som låter som en båt med tändkulemotor.

Nu för tiden så har jag bara hundarna och i värsta fall en full svåger att stå ut med men när han är full så är oftast jag det med. då blir t.o.m. hundskall enkelt att stå ut med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Staplade ut från området för 2 dagar sedan.beväpnad med racketen förstås. Då låg byrackan bredvid gubbgänget som alltid efter jobbet tar en bägare eller tre...Vill inte i övrigt göra någon form av jmf beskrivning med ett annat populärt tillhåll för MPR.Frun anser det inte som en god ide att ställa in mig.De står nämligen inte högt i kurs hos frun och dessutom pratar ingen engelska har jag förstått... Hur som helst,där låg hunden och såg mig men utan att bry sig ett dugg.Han låg kvar på hemvägen och samma sak,ingen reaktion. De gånger han har försökt attackerat mig är när han befinner sig vid bommen och försvarar "sitt" revir.

Har fortfarande otroligt svårt att förstå Thai människornas hund inställning. Jag hör en hund skälla närapå natten igenom.Eftersom jag valt att sova på soffan i 2 nätter med både öppna dörrar och fönster så tränger ljudet igenom tydligt. Och man funderar hur i hela perkile accepterar hund ägarna och grannarna detta evinnerliga ylande.Vi bor väl 200 m från och det är ok för oss. Men man får helt klart elaka tankar att man skulle nog f-n gå och tysta hund skrället en gång för alla för han ger sig f-n inte. Man undrar vad det är som gör att han skäller natten igenom?

Han kanske är rädd och inte gillar att vara ensam?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte läst nåt inlägg här men jag känner en som skjuter dem med gummi(??)kulor, sen är de väck.

Han vill vara anonym så titta inte på hans ansikte, Capice!!

post-4721-0-98560100-1326747492_thumb.jp

post-4721-0-98560100-1326747492_thumb.jp

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...