Jump to content
IGNORERAD

Ilskna hundar...hur stoppar man dem?


Kjell

Recommended Posts

Har en på 50kg, själv väger jag 65kg, då gäller det o veta vem som är boss hemma.

Blev visst trillingar, jag har bara en.

Smilet

50kg måste vara en stor en eller för mycket mat

:nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    73

  • janne_h

    29

  • smilet

    12

  • Tallviking

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En slangbella kan även vara bra. om du vill jobba från avstånd. Bara du inte använder ståldankar som amution. Småsten är ganska affektivt sätt att skrämma bort gathundar.

Mvh Janne

Min bortgångna svärmor använde alltid slangbella med småsten mot närgångna hundar. Hon var inte ute o promenerade så mycket, utan pga sjukdom satt eller låg hon mest och spanade in förbipasserande. Hon åt även där så hundarna kom ibland för att sno någon matbit, men då åkte slangbellan fram.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Prova först att spreja framför hunden å inte på hunden då känner dom doften av det starka medlet å det kan räcka, inte kul å få pepparsprej i ögonen vare sig man är hund eller människa

Prova dig fram är mitt råd nu Kjell

Link to comment
Dela på andra sajter

Slangbellan är medicinen i mina krokar av Thailand. Småsten eller fruktkärnor.

Dom minns väl och sen behöver man bara ha den i handen.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova först att spreja framför hunden å inte på hunden då känner dom doften av det starka medlet å det kan räcka, inte kul å få pepparsprej i ögonen vare sig man är hund eller människa

Prova dig fram är mitt råd nu Kjell

Inte nog med det. Pepparspray är ett vapen. Oh en människa kan skölja ur ögonen även om det är väldigt irriterande.

Om ägaren av hunden skulle se att Kjell sprutar nånting i ögonen på hunden och hunden sen skulle bli sjuk?

Så skulle det nog ha samma effekt på grannsämjan som om han skulle förgifta hunden eller skjuta den?

Slangbella är mitt tips. Det gör lite ont men avskräcker. Eventuellt ett soft airgun om man undviker att skjuta hunden i ansiktet.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova först att spreja framför hunden å inte på hunden då känner dom doften av det starka medlet å det kan räcka, inte kul å få pepparsprej i ögonen vare sig man är hund eller människa

Prova dig fram är mitt råd nu Kjell

Vill förstås inte vara över djävligt elak men tanken är att de skall känna av gasen så pass mycket att de tvärnitar och tänker aldrig i helsefyr vi går i vägen för den där galningen,he,he.Tänker gasa dem på 3 m avstånd och för säkerhets skull tar jag med mig racket gömd bakom ryggen utifall nåt krånglar.. Jag tänker " come on guys ..make my day" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha förstår precis hur du tänker.

Alla hundar utan ägare i Thailand borde avlivas asap, även en del med ägare.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Under översvämningarna i Bangkok var det ju en pittbull som bet ihäl sin ägare.

Så hundar kan ibland inte vara att leka med. Men det är klart. Personligen skulle jag nog aldrig skaffa mig en pittbull, då jag anser att om det inte är fel i huvet på hunden? Så är det allt som oftast nånting som inte stämer i huvet på ägaren.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill förstås inte vara över djävligt elak men tanken är att de skall känna av gasen så pass mycket att de tvärnitar och tänker aldrig i helsefyr vi går i vägen för den där galningen,he,he.Tänker gasa dem på 3 m avstånd och för säkerhets skull tar jag med mig racket gömd bakom ryggen utifall nåt krånglar.. Jag tänker " come on guys ..make my day" :crazy:

Bra att ha alternativ. Man kan inte vara nog beväpnad när man skall ge sig ut till fight.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill förstås inte vara över djävligt elak men tanken är att de skall känna av gasen så pass mycket att de tvärnitar och tänker aldrig i helsefyr vi går i vägen för den där galningen,he,he.Tänker gasa dem på 3 m avstånd och för säkerhets skull tar jag med mig racket gömd bakom ryggen utifall nåt krånglar.. Jag tänker " come on guys ..make my day" :crazy:

Se upp så du inte avfyrar i motvind och får gasen mot dig själv.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill förstås inte vara över djävligt elak men tanken är att de skall känna av gasen så pass mycket att de tvärnitar och tänker aldrig i helsefyr vi går i vägen för den där galningen,he,he.Tänker gasa dem på 3 m avstånd och för säkerhets skull tar jag med mig racket gömd bakom ryggen utifall nåt krånglar.. Jag tänker " come on guys ..make my day" :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att dom flesta hundar är ok men tror ni att Thailändska hundar är olika alla andra hundar???

Går du förbi en annan hunds revir där han är instängd och din hund pissar in på hans revir då har du problem..

Det är det värsta man kan göra som hund är att pissa på någon annans revir!

Det finns inte många friska hundar som biter. Bara Trängda som sitter fast eller sjuka?

Prata inte om att slå eller lösa med pepparspray ni får nog bara mer problem..

Mvh Leadbelly

Ändrades av leadbelly
Link to comment
Dela på andra sajter

Sprayen har jag nu köpt och den är tänkt att användas enbart som skydd om de återigen kommer innanför 3-4 m gränsen vilt morrande.Tänkte mig hålla burken osynlig för andra och diskret skicka iväg en överraskande dusch.

Bodde hos Maitans för någon vecka sedan och hade rummet mot baksidan där Euro star hotell ligger. Där fick jag och kanske uppåt 100 gäster sömnen förstörd under 4-5 nätter p.g.a 8-9 hundar slogs och skällde natten igenom. Gäster försökte tysta ned dem utan framgång och hotellet gjorde inte ett skit...de fick hålla på ostört. Recensionerna kommer säkert vara svidande mot hotellet får man hoppas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, hade en spanjor som kompis/granne som avskydde dessa ilskna hundar. Om jyckarna morrade mot honom sprang han mot dom gallskrikandes och slängde stenar mot jyckarna,. Hundarna schappade alltid...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under mina 3 år i detta land Thailand aldrig sett någon thai fysiskt eller verbalt tillrättavisa en hund.

Då värmen kommer ligger de gärna t.o.m och sover mitt i bygatan...

De döda man ser är olyckor på ringlederna ,på natten,,,,,

Så mitt tips är att vara försiktig vid tillrättavisningar...

Thai kanske tror att hunden är en avliden korrumperad politiker ,återfödd i hundgestalt...och har fått sitt straff redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Chiangmai,

Då har vi olika erfarenheter, finns inte ett ställe i Thailand där jag inte sett dem sparka, skrika eller kasta sten mot hundkräken.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

ok ,,, jag har mesta erfarenheterna i Chiang Mai och distrikten runt om. har inte sett någon spark eller skrik...

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt en gång för länge länge sedan på en beachrestaung precis vid beachen och åt och drack med några vänner.

Runt oss hade vi en av restaurangens hundar och dennes söta valpar på några veckor.

Plötslig smällde det till PANG i en av stolsryggarna och vi undrade vad som hade hänt?

Då ser vi en dåre (Thaiare) stå med en slangbella 20 meter bort på stranden och vi ropar på honom och ber han fara åt helvete.

Han bryr sig inte utan kommer fram till oss och säger lungt. Jag sköt inte mot er utan mot hundarna.

När vi frågar varför han sköt mot dem så var svaret enkelt. De är bara en simpel hund.

Om man är sadist kan man förgifta hundarna med råttgift. :13:

Min kompis hund här i Sverige blev förgiftad med råttgift inblandat i troligen köttfärs.

Hunden fick fruktansvärda magsmärtor och fick avlivas hos veterinären

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, ska väl förtydliga, spanjoren, grannen/kompisen, utförde ej detta i Thailand utan i Peru. Men jag tror att hundproblemet är detsamma därför jag nämnde hur grannen gick till väga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundarna i Thailand är riktigt snälla om man har med sig en käpp har aldrig blivit närmad av en hund men skulle de vilja närma sig mig då får de stryk.Tycker att det är ett helvete att ha byrackor nära husknuten så jag visar vem som är herre i mitt eget område

Link to comment
Dela på andra sajter

Pepparspray, tennisracket mm är att be om fortsatta bekymmer. Det bästa är förstås att redan från börja strunta i hundarna, inte titta på dem eller visa några känslor. Är ju ingen skräll att din fru, som gör just så, får vara ifred.

Nu har du ju redan skapat problemet genom att använda diverse våld och ser ut att komma att förvärra det ytterligare. Som flera tipsat om redan så är nog en laddad vattenpistol och ett i övrigt lugnt uppträdande det bästa du kan använda i dagsläget.Hundarna kommer att känna obehag av vattnet vilket också gör att de tillfälligt glömmer sin ilska. Efter några ggr har de förknippat dig med de känslorna och låter dig vara även utan vattenpistol.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Kim säger,

det värsta hundar & katter vet är vatten, så spruta på dom så fort dom går över gränsen, eller skäller på nätterna.

Och det fina med kråksången, du är inte elak mot djuret. så även en djuraktivist kan ha överseende med detta sätt :ahh:

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har under mina 3 år i detta land Thailand aldrig sett någon thai fysiskt eller verbalt tillrättavisa en hund.

Då värmen kommer ligger de gärna t.o.m och sover mitt i bygatan...

Bodde längst upp på soi 4 (nana) i Bangkok nära tobaksfabriken förra året.

Satt med en bira och surfslöade på ett fik mittemot hotellet vid solnedgången... då vaknar de flesta hundar enligt min erfarenhet.

Ska man in till tobaksfabriken så finns där 2 bommar, vaktkur och vakter.

Jag såg ett gäng hundar 5-6 stycken ryka ihop om nånting psis vid bommarna... och det var full sula.

Hundar är elaka när det är revirkoll.

Vakten vid fabriken orkade kanske 5 minuter...

Sen tog han en sån stoor orange vägkon.

Han greppade vid den smala änden och använde konen som slägga.

Allt han orkade från ryggen...smack...rätt ner i nån av hundarna som slogs.

Jag såg kanske 3-4 slag. sen stack alla hundar gnällandes åt olika håll.

Undrar hur många gånger om dagen han måste gör sådär för att hålla nån form av ordning?

En sak vet jag...och det är att hundar ger sej sällan när dom krigar om revir.

Sen kan man komma och snacka om buddha och "thaiare är ju så snäääälla" när man vill... eller hur ...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag ofta tar mig hem ensam i natten efter någon fin kväll med musik så har jag 2 trix.

Om jag cyklar har jag en kedja med hängelås som fungerar som cykellås när jag ej cyklar och när jag cyklar så sätter jag i hängelåset i ena änden och håller andra änden i handen medan jag sakta cyklar hem. När/om någon hund visar intresse av att tillrättavisa mig drar jag upp kedjan och låter hängelåset skramla lite i marken då drar de flesta hundarna sig tillbaka. Några hundar har jag behövt "tillrättavisa" med ett rapp med hänglåset och dom försöker garanterat inte att upprepa sitt misstag. (hundar är mycket duktigare än vad vi är på att lära sig av sina misstag, det behövs oftast bara en tillrättavisning för att de skall förstå)

Om jag promenerar har jag alltid en "vandringsstav" och den har jag aldrig behövt att använda, Thailändarna använder sig gärna av en pinne eller annat tillhygge när de skall "uppfostra" sina husdjur, (och ibland även sina barn) så... Med en pinne i handen då vet i alla fall hundarna att det kan göra ont all komma för nära!!

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...