Jump to content
IGNORERAD

Ilskna hundar...hur stoppar man dem?


Kjell

Recommended Posts

Måste säga att du har fel till viss del.

Hundar har ett välutvecklat sinne för att läsa kroppsspråk! Därav blir det ofta problem hos veterinären då människan förväntar sig problem. Så känner hunden detta och associerar veterinären med detta. Om man däremot är lungn själv och låter hunden associeras med det. Så lär sig hunden att det kan vara ganska trevligt hos veterinären.

Detta gäller generellt med hundar och kroppsspråk. Och även gathundar.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag är ingen hundexpert men har hyfsat bra koll ändå.

Jag jobbade som vaktmästare på Bagarmossens djursjukhus en sommar och det var inte roligt.

Kan inte säga att jag såg en enda hund som verkade lugn och avstressad.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kjell

    73

  • janne_h

    29

  • smilet

    12

  • Tallviking

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag brukar sträcka fram handen så de får lukta när en hund försvarar sitt revir.

Hundar ute på vift ignonerar en annars är de konstiga tycker jag.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ingen hundexpert men har hyfsat bra koll ändå.

Jag jobbade som vaktmästare på Bagarmossens djursjukhus en sommar och det var inte roligt.

Kan inte säga att jag såg en enda hund som verkade lugn och avstressad.

Det är just för att t.ex på Bagarmossen så kommer hundar ofta in akut. Och då är ägarna allt som oftast inte lugna.

När jag t.ex åkte med min hund Viper http://www.maipenrai.se/forum/t/19301-hej-jag-heter-viper/page__st__30 till veterinären för att ge honom vaccinations spruta. Så såg jag till att hålla mig själv lugn. Klappa honom och framför allt. Man får tänka på att inte hålla honom hårt i preventivt syfte, samt mata honom med godis. Vilket resulterade i att han inte ens märkte att han fick en spruta. Och fick en allmän positiv upplevelse av att gå till veterinären.

Det som många gör som kan skapa problem. Det är att man från början i preventivt syfte håller i hunden hårt om veterinären ska kolla. Och hunden lär sig att gå till veterinären är stället där dom håller i hunden hårt på ett onaturligt sätt.

Ingen trevlig upplevelse för hunden med andra ord som ger problem nästa gång dom kommer till veterinären o.s.v. Då hunden vet att i den miljön händer saker som den ogillar.

Om man träffar en gathund och backar så ser hunden det som en svaghet och avancerar frammåt. Om man däremot går emot hunden så kommer den att backa till 99% säkerhet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

förgi

siktighjgrt

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man träffar en gathund och backar så ser hunden det som en svaghet och avancerar frammåt. Om man däremot går emot hunden så kommer den att backa till 99% säkerhet.

en hund kan man klara. men när det är flera stycken blir det en annan sits.

och när en börjar skälla så där okontrollerat då dyker det oftast upp ett par till som ska vara med.

har hänt mej flera gånger tyvärr, det är inte roligt.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

En natt hamnade jag någonstans mitt i BKK med en massa gathundar som var som tokiga jag hade tur hittade en pinne och skrek allt jag kunde vad dessa ynkryggar gjorde de lunkade iväg bort från mig utan strid kan lungt påstå att nog fan hade de fått smaka och det hade säkert jag också turen var att jag hittade pinnen det blev ingen strid Vad dessa bestar vet att en tokig BURRABUS med pinne det leker man inte med

Link to comment
Dela på andra sajter

En natt hamnade jag någonstans mitt i BKK med en massa gathundar som var som tokiga jag hade tur hittade en pinne och skrek allt jag kunde vad dessa ynkryggar gjorde de lunkade iväg bort från mig utan strid kan lungt påstå att nog fan hade de fått smaka och det hade säkert jag också turen var att jag hittade pinnen det blev ingen strid Vad dessa bestar vet att en tokig BURRABUS med pinne det leker man inte med

Om det händer igen så res på kroppen och gå emot dom så försvinner dom. med eller utan pinne!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Brukar prata respektingivande med dom högt på svenska, "Hej Vovven, trevligt att råkas men nu jäklar sticker du. Bl.a. Bl.a. ."

Rösten ska vara hög och myndig men utan att skrika.. Brukar funka..

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar prata respektingivande med dom högt på svenska, "Hej Vovven, trevligt att råkas men nu jäklar sticker du. Bl.a. Bl.a. ."

Rösten ska vara hög och myndig men utan att skrika.. Brukar funka..

Med vänlig hälsning,

Precis visa hunden att det är du som har kontroll och är chef! Inte hunden!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...