Jump to content
IGNORERAD

Andra sidan paradiset (artikel Aftonbladet)


GlobalWalker

Recommended Posts

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pensionaren

    3

  • GlobalWalker

    3

  • Rogigoal

    2

  • evert 1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Forden34

Behöver inte bo där för att veta att så är verkligheten i Pattaya

Det är väl den enda sanningen aftonbladet skrivit på länge

Det är synd bara att dom skriver om det som alla vore sexturister som åker till Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju kvinnor som åker till Gambia o Västindien för liknande saker men de gör man inga stora artiklar av

Men flickorna i Pattaya e de inget fel på dom vet "how to tace care " som dom säger :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

som vanligt ett "vinklat" inslag.söker man så finner man...ännu ett inslag från "moralkärringar" som gjort "anspråk" på sanningen..

Åker man till horstreetan i stockholn malmö göreborg elller någon annan stad, så hamnar man naturligtvis på "horstreetan. det är samma i Pattaya.

Den moraliska o anständiga "ribban" lägger man ju själv.AB förfasar sig över unga flickor som hänsynslöst utnyttjas sexuellt...De flickor som jobbar i den svängen är ofta

"slipade" affärskvinnor som ofta lurar både byxorna och plånboken av falangen och har valt sysselsättningen därför det ger bra klirr i kassan...

Rikta blickarna i stället mot de stackas nerdrogade tjejerna från de gamla öststatsländerna som sitter inlåsta i storstadsområderna i sverige och som tvingas ut för att dra in kosing till sina hallikar och vars enda "lön" är en sil och ett kok stryk.Snacka om att gå över ån efter vatten.AB är som vanligt ute efter ökad "lösnummer" försäljning...

där saklighet och fakta kommer "långt ner på listan" Visst finns det "offer" inget tu tal om det men det finns det i så många andra sammanhang som är mycket värre att "oja " sig över...

MVH

pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...icle14128891.ab

Ni som bor där, är det så?

Jag har bott drygt 8 år i Pattaya och mitt svar är - ja, så är det, men det är bara en del av sanningen om Pattaya.

Aftonbladet har valt att lyfta fram denna sidan av Pattaya och det stämmer till ungefär 100%, men det är som att ge en bild av Amsterdam genom att beskriva verksamheten i Red Light Distrikt.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott drygt 8 år i Pattaya och mitt svar är - ja, så är det, men det är bara en del av sanningen om Pattaya.

Aftonbladet har valt att lyfta fram denna sidan av Pattaya och det stämmer till ungefär 100%, men det är som att ge en bild av Amsterdam genom att beskriva verksamheten i Red Light Distrikt.

Och hur många journalister har inte skrivit sådana artiklar om den delen av Amsterdam genom åren .

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt att man visar en bild på Afrikanska "frilansare" i 30-40 års åldern som pratar med manliga turister i en bar på Walking Street,

som exempel på svenska sexturister som åker till Thailand för att köpa sex av unga kvinnor och barn! :rolleyes:

Lovelos

post-4442-0-91532300-1325012263_thumb.jp

post-4442-0-91532300-1325012263_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott drygt 8 år i Pattaya och mitt svar är - ja, så är det, men det är bara en del av sanningen om Pattaya.

Aftonbladet har valt att lyfta fram denna sidan av Pattaya och det stämmer till ungefär 100%, men det är som att ge en bild av Amsterdam genom att beskriva verksamheten i Red Light Distrikt.

Jaha, så du menar att pedofiler strosa omkring med sina små offer nere på beachroad helt ogenerat och öppet? Jag har förvisso inte bott i Pattaya 8 år. Men jag har aldrig sett barnprostitution som dom säger i artikeln under dom gånger jag varit i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju Thai redan här. De bedriver ju massage med samma service och går på krogen och raggar kunder.

Sen har vi ju dragit ned vår välfärdsystem så om man hamnar på fattiga sida så finns små val idag. Så vi lever i Thailand fast Svedala nu. Men jag föredrar Thai för värmen.

Sen kan moralen jaga fattiga för de skall ha någon att skylla på för sin egen framgång av utnytjande av andra. Man måste ge ljus på annat än sig själv. Vi kan alla ha det bra om det inte fanns girighet. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju Thai redan här. De bedriver ju massage med samma service och går på krogen och raggar kunder.

Sen har vi ju dragit ned vår välfärdsystem så om man hamnar på fattiga sida så finns små val idag. Så vi lever i Thailand fast Svedala nu. Men jag föredrar Thai för värmen.

Sen kan moralen jaga fattiga för de skall ha någon att skylla på för sin egen framgång av utnytjande av andra. Man måste ge ljus på annat än sig själv. Vi kan alla ha det bra om det inte fanns girighet. :crazy:

Hur tänker du där?

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska intressanta och seriösa inlägg här. Jag har själv rest i Thailand sedan 1993 och i början var det Bangkok, Phuket och Krabi men tröttnade och begav mig lite längre ut på landet. Första åren var det ca 1-2 månaders resa och jag blev "förälskad" i landsbygden och det underbara folket där. Men på senare år har det blivit 6-7 månader i Thailand och resten av tiden hemma i sweden. Visst finns det barer och flickor vart man än vänder sig i världen och jag har väl testat lite grand men är kanske lite udda och tycker att hämta ut en 40 kilos liten dam på en bar och betala för en kärleksstund är inte riktigt min grej, Jag har absolut inget emot att andra gör det och har inga moraliska aspekter om det som vi i västvärlden kallar för prostitution. (givetvis ogillar jag att minderåriga utsätts för dylik handel och pedofili i alla former är både olaglig och borde beivras på det bestämdaste! ) Jag har tillbringat många timmar i barer runt om i Thailand och pratat med barflickor och barpojkar (katoyer) Som helt ogenerat erbjudit sina tjänster men tackat nej, ( inte för moraliska eller religiösa skäl, bara för att jag har inte haft lust) Jag har blivit behandlad väl men flickorna (och pojkarna) har uttryckt sin bestörtning och undrat om jag var impotent, om jag var homosexuell, och jag hade opererat bort snoppen, kort sagt att "du e en konstig rackare". På senare år har jag "fastnat" lite i Chiang Mai på grund av att där finns många barer där man har Jamsessions och jag älskar att spela musik med andra människor. Många falanger har också undrat över varför jag kommer "ensam" eftersom de flesta har ett (eller flera) förhållanden med Thailänska tjejer och flertalet av den behandlar sina tjejer väl och de (tjejerna) uttryckr också sin förvåning och undrar varför jag är "ensam". Jag har under dessa åren lagt märk till att Thailänska tjejer som "prostituerar sig" är inte som i västvärlden utstötta ur samhällsgemenskapen, jag umgås med några Thailänska familjer och de har givetvis försökt att propsa på att någon kusin eller syster hade passat för mig men jag har vänligt men bestämt avböjt och blivit accepterad ändå. Eftersom jag lirar lite på barer så vet jag ju vilka barflickorna är och några av dem finns i familjekretserna jag umgås med och de behandlas inte på något sätt illa av sina familjer vilket jag tycker är himla fint och hade önskat att flickorna i hamburg hade kunnat få uppleva, accepatans, det är ju trots allt världens älsta "yrke" och de förtjänar vår respekt, precis som alla andra yrkesgrupper. Oj som vanlig blev det ett långt inlägg men skulle gärna vilja ha era synpunkter på detta?

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska intressanta och seriösa inlägg här. Jag har själv rest i Thailand sedan 1993 och i början var det Bangkok, Phuket och Krabi men tröttnade och begav mig lite längre ut på landet. Första åren var det ca 1-2 månaders resa och jag blev "förälskad" i landsbygden och det underbara folket där. Men på senare år har det blivit 6-7 månader i Thailand och resten av tiden hemma i sweden. Visst finns det barer och flickor vart man än vänder sig i världen och jag har väl testat lite grand men är kanske lite udda och tycker att hämta ut en 40 kilos liten dam på en bar och betala för en kärleksstund är inte riktigt min grej, Jag har absolut inget emot att andra gör det och har inga moraliska aspekter om det som vi i västvärlden kallar för prostitution. (givetvis ogillar jag att minderåriga utsätts för dylik handel och pedofili i alla former är både olaglig och borde beivras på det bestämdaste! ) Jag har tillbringat många timmar i barer runt om i Thailand och pratat med barflickor och barpojkar (katoyer) Som helt ogenerat erbjudit sina tjänster men tackat nej, ( inte för moraliska eller religiösa skäl, bara för att jag har inte haft lust) Jag har blivit behandlad väl men flickorna (och pojkarna) har uttryckt sin bestörtning och undrat om jag var impotent, om jag var homosexuell, och jag hade opererat bort snoppen, kort sagt att "du e en konstig rackare". På senare år har jag "fastnat" lite i Chiang Mai på grund av att där finns många barer där man har Jamsessions och jag älskar att spela musik med andra människor. Många falanger har också undrat över varför jag kommer "ensam" eftersom de flesta har ett (eller flera) förhållanden med Thailänska tjejer och flertalet av den behandlar sina tjejer väl och de (tjejerna) uttryckr också sin förvåning och undrar varför jag är "ensam". Jag har under dessa åren lagt märk till att Thailänska tjejer som "prostituerar sig" är inte som i västvärlden utstötta ur samhällsgemenskapen, jag umgås med några Thailänska familjer och de har givetvis försökt att propsa på att någon kusin eller syster hade passat för mig men jag har vänligt men bestämt avböjt och blivit accepterad ändå. Eftersom jag lirar lite på barer så vet jag ju vilka barflickorna är och några av dem finns i familjekretserna jag umgås med och de behandlas inte på något sätt illa av sina familjer vilket jag tycker är himla fint och hade önskat att flickorna i hamburg hade kunnat få uppleva, accepatans, det är ju trots allt världens älsta "yrke" och de förtjänar vår respekt, precis som alla andra yrkesgrupper. Oj som vanlig blev det ett långt inlägg men skulle gärna vilja ha era synpunkter på detta?

Bra att du avdramatiserar och sätter in det i sitt rätta sammanhang...

Dessa flickor förtjänar mer respekt än journalisterna AB på som slänger ur sig

en massa svammel för att sälja "lösnummer..en karma till dig

MVH

Pensionaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska intressanta och seriösa inlägg här. Jag har själv rest i Thailand sedan 1993 och i början var det Bangkok, Phuket och Krabi men tröttnade och begav mig lite längre ut på landet. Första åren var det ca 1-2 månaders resa och jag blev "förälskad" i landsbygden och det underbara folket där. Men på senare år har det blivit 6-7 månader i Thailand och resten av tiden hemma i sweden. Visst finns det barer och flickor vart man än vänder sig i världen och jag har väl testat lite grand men är kanske lite udda och tycker att hämta ut en 40 kilos liten dam på en bar och betala för en kärleksstund är inte riktigt min grej, Jag har absolut inget emot att andra gör det och har inga moraliska aspekter om det som vi i västvärlden kallar för prostitution. (givetvis ogillar jag att minderåriga utsätts för dylik handel och pedofili i alla former är både olaglig och borde beivras på det bestämdaste! ) Jag har tillbringat många timmar i barer runt om i Thailand och pratat med barflickor och barpojkar (katoyer) Som helt ogenerat erbjudit sina tjänster men tackat nej, ( inte för moraliska eller religiösa skäl, bara för att jag har inte haft lust) Jag har blivit behandlad väl men flickorna (och pojkarna) har uttryckt sin bestörtning och undrat om jag var impotent, om jag var homosexuell, och jag hade opererat bort snoppen, kort sagt att "du e en konstig rackare". På senare år har jag "fastnat" lite i Chiang Mai på grund av att där finns många barer där man har Jamsessions och jag älskar att spela musik med andra människor. Många falanger har också undrat över varför jag kommer "ensam" eftersom de flesta har ett (eller flera) förhållanden med Thailänska tjejer och flertalet av den behandlar sina tjejer väl och de (tjejerna) uttryckr också sin förvåning och undrar varför jag är "ensam". Jag har under dessa åren lagt märk till att Thailänska tjejer som "prostituerar sig" är inte som i västvärlden utstötta ur samhällsgemenskapen, jag umgås med några Thailänska familjer och de har givetvis försökt att propsa på att någon kusin eller syster hade passat för mig men jag har vänligt men bestämt avböjt och blivit accepterad ändå. Eftersom jag lirar lite på barer så vet jag ju vilka barflickorna är och några av dem finns i familjekretserna jag umgås med och de behandlas inte på något sätt illa av sina familjer vilket jag tycker är himla fint och hade önskat att flickorna i hamburg hade kunnat få uppleva, accepatans, det är ju trots allt världens älsta "yrke" och de förtjänar vår respekt, precis som alla andra yrkesgrupper. Oj som vanlig blev det ett långt inlägg men skulle gärna vilja ha era synpunkter på detta?

Ofantligt långt, PK och fint inlägg där.

Förstår dock inte vad du vill säga, om det nu var något?

OK, du vet vem som säljer vad till vem. Och?

Du köper inget. OK.

Sen då?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ofantligt långt, PK och fint inlägg där.

Förstår dock inte vad du vill säga, om det nu var något?

OK, du vet vem som säljer vad till vem. Och?

Du köper inget. OK.

Sen då?

Hehe.. de gör jag knappt själv. ;-) Ville bara dela med mig av att jag upplevt att "prostitution" i Thailand är lite annorlunda än i "väst". Ja inte bara prostitution, allting e annorlunda, eller mycket i alla fall. Många falanger jag möter verkar inte förstå detta? Lägger sina egna västerländska värderingar i fatet när de skal värdera Thai. Jag tycker man skall se sig omkring och se hur Thai gör och respektera detta, vi är ju trots allt gäster i deras land. Normal-Thaiaren går inte omkring i shorts och en för liten t-shirt (eller naken på övrkroppen även om man ibland kan se detta). Normal-Thaiaren sitter inte i baren och blir högljudd och visslar och skriker efter förbipasserande kvinnor (visst kan det hända men är sällsynt) + + +

man blir behandlad med den respekten man behandlar andra människor med, det är ganska enkelt egentligen...

Simma lungt :-) //GlobalWalker

himmet

videos

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. de gör jag knappt själv. ;-) Ville bara dela med mig av att jag upplevt att "prostitution" i Thailand är lite annorlunda än i "väst". Ja inte bara prostitution, allting e annorlunda, eller mycket i alla fall. Många falanger jag möter verkar inte förstå detta? Lägger sina egna västerländska värderingar i fatet när de skal värdera Thai. Jag tycker man skall se sig omkring och se hur Thai gör och respektera detta, vi är ju trots allt gäster i deras land. Normal-Thaiaren går inte omkring i shorts och en för liten t-shirt (eller naken på övrkroppen även om man ibland kan se detta). Normal-Thaiaren sitter inte i baren och blir högljudd och visslar och skriker efter förbipasserande kvinnor (visst kan det hända men är sällsynt) + + +

man blir behandlad med den respekten man behandlar andra människor med, det är ganska enkelt egentligen...

Vi börjar närma oss pudelns kärna! Siamkap applåderar.

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.aftonblad...icle14128891.ab

Ni som bor där, är det så?

Helt klart är det så och varje gång det tas upp i svensk media så går MPR i taket. Jag är trött på kvälltidningarnas resebilagor som var och varannan vecka har gulligull-reportage om Thailand som bara beskriver den positiva sidan av landet.

Jag bor i Pattaya sen fem år och går jag en promenad dagtid på stan så får jag varje gång erbjudanden om sexuella tjänster. Visserligen inte rakt ut men den som inte förstår att det är sex som det anspelas på förstår inte mycket.

Jag är övertygad om att många pedofiler söker sig till Thailand. Att jag inte sett nåt av deras verksamhet beror naturligtvis på att dom av naturliga skäl är mycket ljusskygga varelser som håller till i kvarter och byggnader där den vanlige turisten aldrig sätter sin fot.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart är det så och varje gång det tas upp i svensk media så går MPR i taket. Jag är trött på kvälltidningarnas resebilagor som var och varannan vecka har gulligull-reportage om Thailand som bara beskriver den positiva sidan av landet.

Jag bor i Pattaya sen fem år och går jag en promenad dagtid på stan så får jag varje gång erbjudanden om sexuella tjänster. Visserligen inte rakt ut men den som inte förstår att det är sex som det anspelas på förstår inte mycket.

Jag är övertygad om att många pedofiler söker sig till Thailand. Att jag inte sett nåt av deras verksamhet beror naturligtvis på att dom av naturliga skäl är mycket ljusskygga varelser som håller till i kvarter och byggnader där den vanlige turisten aldrig sätter sin fot.

Fritz..

Detta är precis min uppfattning också!

Trots detta så ser blaskornas reportrar detta helt öppet på BeachRoad!! Vi kan efter många vittnesmål här, helt enkelt konstatera att de rent ut sagt LJUGER!!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans dotter ville alltid gå och hålla min hand när hon var i 10-11-årsåldern och vi gick på stranden. Det var nog många som såg mig som en pedofil då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugans dotter ville alltid gå och hålla min hand när hon var i 10-11-årsåldern och vi gick på stranden. Det var nog många som såg mig som en pedofil då.

Precis. Pattaya kallas ju "gubbhyllan" av en anledning. Sant är att det hänger många många 60 plussare på barerna i stan.

Och för otränade ögon (svenska journalister) kan det säkert se ut på ett annat sätt än vad det är, när det kommer en äldre herre med en 40 kilos "ung" thaidam promerandes på beach road. Det är en iögonfallade skillnad på åldern tycker "nordbor". Det har jag fått höra så mååånga gånger...

Jag blir alltid lika förvånad när jag gissar fel på åldern på en thaidam. Nog för att jag börjar lära mej, men...

En thaitjej som är 20 år, ser ofta ut som 14-15.

Sen behöver det ju inte vara en kärleksrelation utan famljerelation när äldre herre går med yngre thaidam och håller handen.

Även om risken är mindre för famlijerelationer i Pattaya. Men ingen kan väl vara 100% säkert, eller?

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla gubbar med unga flickvänner!

21:09 den 6 januari 2011

gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Hugh Hefner firade nyår tillsammans med sin fästmö Crystal Harris. Det är intressant att tänka på hur många fler nyår Hugh har firat än sin blonda brutta... eller nej förresten, vi är inte säkra på att vi ens vill veta det!gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Marilyn Manson och Evan Rachel Wood dejtade i några år och det trots att det är en stor åldersskillnad mellan dem. Vi undrar verkligen vad den vackra Evan såg i Marilyn Manson, är inte han bara sjukt läskig?!gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Keith Richards måste till och med luta sig mot hustrun Patti Hansen bara för att stå upp. Gammal? Han? Yes!gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Den ständigt modelldejtande Flavio Briatore (som är pappa till en av Heidi Klums döttrar) ses verkligen nästan aldrig utan en snygg kvinna vid sin sida. Just nu dejtar han Elisabetta Gregoraci och vi gissar att hon är lite småhunsad av den här gamle gubben, spana bara in deras kroppsspråk!gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Victoria Silvstedt dejtar verkligen alltid rika män, och den här lille gubben Mario är en av hennes mest långvariga favoriter! Dessutom är han både kort och gammal!gamla_gubbar_med_unga_flickvanner.jpg

Bildbyrå: WENN.com

Det är en åldersskillnad på 25 mellan Penny Lancaster och Rod Stewart. Men vi tycker dock att det här paret är riktigt söta tillsammans ändå!

De är gamla, grå och har flickvänner som är det precis motsatta- unga, blonda och vackra. Ibland är det verkligen riktigt svårt att förstå varför de unga skönheterna väljer att detja män som ser ut som om de är färdiga att kasta in handduken, samtidigt som vissa faktiskt verkar vara riktiga golden oldies inte bara när det kommer till pengar. Här ger vi er några exempel att antingen gilla eller förfäras över!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Att män tittar efter unga vackra flickor är ju inget nytt..

Frågan är vad de unga flickorna är ute efter.Kan det vara "mognad och visdom" kanske!!???

mvh pensionaren

:nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Att män tittar efter unga vackra flickor är ju inget nytt..

Frågan är vad de unga flickorna är ute efter.Kan det vara "mognad och visdom" kanske!! ???

mvh pensionaren

:nyam:

Eftersom jag är inte rik så det är nog så att min fru ser mognad och visdom...

Fan jag måste skaffa glasögon jag ser inga pengar.. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Makt och pengar har alltid attraherat kvinnor...oavsett ålder.har läst någonstans att detta ligger i generna.. Kvinnan söker den starke för att föra vidare sina gener...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att män tittar efter unga vackra flickor är ju inget nytt..

Frågan är vad de unga flickorna är ute efter.Kan det vara "mognad och visdom" kanske!! ???

mvh pensionaren

:nyam:

Tja, man kanske ska börja titta efter nån rik arvstant som man kan sätta i korsdrag! :crazy::blind::bag:

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen ska i onödan bli orolig, det gäller bara att vara macho. Se bara på Frank Andersson, pengar har han inte och speciellt tvålfager är han väl heller inte men macho är han. Nu har han åter igen bytt upp sig till en nyare modell, han är ärlig och kör racet, slit och släng, trots detta faller brudarna. Och sen åldersskillnaden, men den håller massmedia tyst om.

För mig ofattbart men har väl det som kallas DET.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...